طرز تهیه نرگسی اسفناج ساده و پنیری به روش کافی شاپی

طرز تهیه نرگسی اسفناج ساده و پنیری به روش کافی شاپی


17 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه نرگسی اسفناج (املت اسفناج) خوشمزه با پنیر و بدون پنیر

نرگسی اسفناج یکی از قدیمی‌ترین، مقوی‌ترین و ساده‌ترین انواع املت و جزو غذاهای ایرانی با تخم مرغ است که در سال‌های اخیر در رستوران‌هایی که صبحانه‌ خوشمزه و لوکس سرو می‌کنند با کمی تفاوت به املت اسفناج هم مشهور شده است. نرگسی اسفناج یک غذای مقوی و سبک برای سحری ماه رمضان و یک شام سبک تابستانی هم هست. در بخش آشپزی ۲ طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه با پنیر و بدون پنیر و طرز تهیه املت اسفناج با قارچ و پنیر بدون فر را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

مواد لازم نرگسی اسفناج برای ۶ نفر

 

اسفناج: ۷۰۰ گرم

پیاز: ۳ عدد متوسط

تخم مرغ:۶ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت مرغ

 

طرز تهیه نرگسی اسفناج

 

مرحله اول؛ پاک کردن و خرد کردن اسفناج

 

اسفناج‌ها را پاک کنید و بشورید و اجازه دهید در آبکش خشک شوند. سپس آن‌ها را در قطعات درشت خرد کنید.

 

مرحله دوم؛ پخت اسفناج

 

برای پخت اسفناج نیاز به آب ندارید چون اسفناج خودش آب می‌اندازد. پس برای پخت اسفناج‌ها را در یک قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا روی شعله ملایم گاز به مدت ۱۵ دقیقه بخارپز شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه معجون بستنی غلیظ و کشدار کافی شاپی

 

مرحله سوم؛ سرخ کردن پیاز و اضافه کردن ادویه

 

در این فاصله ۳ عدد پیاز را خلالی و نازک خرد کنید و تفت دهید تا سبک شوند. نمک، فلفل و زردچوبه را هم به پیازها اضافه کنید و پیازها را خوب سرخ کنید تا کاملا کاراملی شوند.

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن اسفناج به پیازها

 

حالا اسفناج‌های پخته شده را به پیازها اضافه کنید و همراه با آن‌ها کمی تفت دهید تا آب اسفناج کاملا کشیده شود و اسفناج هم کاملا سرخ شود.

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن تخم مرغ به اسفناج

 

برای شکستن تخم‌مرغ‌ها مخلوط پیاز و اسفناج را کمی به اطراف ماهیتابه کنار بزنید و وسط ماهیتابه یک گودی درست کنید. تخم مرغ‌ها را وسط این گودی بشکنید و ابتدا فقط سفیده تخم مرغ را با سایر مواد مخلوط کنید. به زرده‌ها دست نزنید. وقتی سفید کمی خودش را گرفت درب ماهیتابه را بگذارید تا زرده‌ها به حد دلخواه شما خودشان را بگیرند. یک روش دیگر هم این است که بعد از شکستن تخم مرغ‌ها در ماهیتابه زرده و سفیده را کاملا با اسفناج و پیازها هم بزنید و مخلوط کنید.

 

اگر دوست دارید نرگسی اسفناج پنیری داشته باشید وقتی که زرده کمی خودش را گرفت (بعد از یک یا دو دقیقه) مقداری پنیر پیتزا یا چدار روی نرگسی بپاشید و به همان ترتیب درب ماهیتابه را بگذارید تا هم تخم‌مرغ‌ها خودشان را بگیرند و هم پنیر آب شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک اسفناج

 

کالابرگ الکترونیک