۲ طرز تهیه کوکو اسفناج خوشمزه و لذیذ + فیلم آموزش تهیه

۲ طرز تهیه کوکو اسفناج خوشمزه و لذیذ + فیلم آموزش تهیه


15 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه کوکو اسفناج خوشمزه و لذیذ + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه کوکو اسفناج مرحله به مرحله

کوکوی اسفناج یکی از بهترین انواع کوکو برای شام و ناهار و افطاری ماه رمضان است. کوکو اسفناج علاوه بر جدید و متنوع بودن، خوشمزه هم هست و حتی معمولا کسانی که چندان به اسفناج علاقه ندارند، با طعم کوکوی اسفناج ارتباط برقرار می‌کنند. علاوه بر این مراحل آماده‌سازی مایه کوکو اسفناج وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ روش طرز تهیه کوکو اسفناج را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. فیلم آموزش طرز تهیه کوکو اسفناج را هم در این مقاله تماشا کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کوکو اسفناج ساده (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسفناج ۱۷۵ گرم
مغز گردو ۲۰ گرم
پیازچه ۱۰۰ گرم
تره فرنگی ۲ عدد
تخم مرغ ۵ عدد
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
آرد نخودچی یا آرد سفید ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

 

میزان کالری کوکوی اسفناج: حدود ۱۲۵ کیلوکالری در ۲ تکه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کوکو اسفناج: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکو اسفناج بدون سیب زمینی

کوکو اسفناج مناسب چه کسانی است؟

کوکو اسفناج یکی از غذاهای ساده، سریع و مقوی برای ناهار یا شام است که با مواد در دسترسی تهیه می‌شود. البته می‌توانید سبزی‌ها و مواد دیگر را هم به مایه این کوکو اضافه کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه کوکو اسفناج مجلسی را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد کوکو اسفناج را آماده کنید

اسفناج، پیازچه و تره‌فرنگی را بشویید و وقتی آب اضافی خود را از دست دادند، پیازچه و تره فرنگی را ساطوری و ریز خرد کنید. نیازی نیست اسفناج‌ها زیاد ریز شوند. (می‌توانید تره فرنگی را از طرز تهیه کوکو اسفناج حذف کنید و مایه کوکو اسفناج را فقط با اسفناج و پیازچه تهیه کنید یا به جای تره فرنگی، از سبزی کوکو یا سبزی‌های معطر دلخواه خود استفاده کنید.)

مرحله دوم: اسفناج‌ها را بپزید

اسفناج‌ها را در یک قابلمه بریزید و کمی به آنها آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید اسفناج‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند و نرم شوند. سپس آنها را در آبکش بریزید و با پشت قاشق، آنها را فشار دهید تا آب اضافه‌شان گرفته شود. سپس صبر کنید تا اسفناج‌ها از دما بیفتند و سرد شوند. اسفناج‌ها را در یک کاسه بریزید.

مرحله سوم: مایه کوکو اسفناج را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه کوکو اسفناج به کاسه‌ای که اسفناج‌های خرد شده را در آن ریخته‌اید، تره فرنگی و پیازچه خرد شده اضافه کنید. مغز گردوها را هم خرد کنید و به مواد بیفزایید. سپس تخم مرغ‌ها را بشکنید و به مواد کوکو اضافه کنید. بهتر است تخم مرغ‌ها را جداگانه بزنید تا از لختگی بیرون بیایند و بعد به مایه کوکو اضافه کنید.

در آخر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کوکو اسفناج کاملا یکدست شوند. آرد را هم اضافه کنید تا مایه کوکو منسجم و کمی سفت شود. دوباره همه مواد را هم بزنید.

حتما بخوانید  ادویه مخصوص آش رشته چیست | بهترین ترکیب ادویه برای عطر و طعم آش

در صورت تمایل می‌توانید آرد، تخم مرغ، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: کوکو اسفناج را سرخ کنید

بهتر است مایه کوکو اسفناج را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا منسجم‌تر شود. سپس مواد را از یخچال بیرون بیاورید. یک تابه نچسب را روی حرارت قرار دهید و به میزان کافی روغن در آن بریزید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، مایه کوکو اسفناج را در آن بریزید و با پشت قاشق، سطح آن را صاف کنید.

درب تابه را دم‌‌کنی بپیچید و روی تابه بگذارید تا یک طرف کوکو طلایی شود. سپس کوکو را برگردانید تا سمت دیگر آن هم طلایی شود. بعد کوکو را با نان، گوجه فرنگی، ماست، یا ترشی و سس دلخواه، سرو کنید.

برای خرید روغن سرخ کردنی، ترشی، ماست، نان و انواع سس، می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مواد لازم برای کوکو اسفناج با سیب زمینی (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسفناج ۳۰۰ گرم
پیازچه ۲ عدد متوسط
سبزی کوکو ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه متوسط
تخم مرغ ۳ عدد متوسط
پیاز (برای پیاز داغ) ۱ عدد بزرگ
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی
آرد نخودچی یا آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کوکو اسفناج با سیب زمینی: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکو اسفناج با سیب زمینی

مراحل طرز تهیه کوکو اسفناج با سیب زمینی

اگر به اسفناج حساسیت ندارید یا گیاه‌خوار هستید، کوکو اسفناج با سیب زمینی هم یک غذای نونی خوشمزه و کامل است.

مرحله اول: اسفناج، پیازچه و سبزی کوکو را آماده کنید

اسفناج، پیازچه و سبزی کوکو را بشویید و خرد کنید. البته می‌توانید سبزی کوکو را از طرز تهیه کوکو اسفناج حذف کنید و مایه کوکو اسفناج را فقط با اسفناج و پیازچه درست کنید.

در صورت تمایل می‌توانید سبزی کوکو منجمد را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: پیاز داغ درست کنید

پیاز را خلالی و باریک خرد کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و در روغن تفت دهید تا خامی آنها گرفته شود. اسفناج، سبزی کوکو و پیازچه را هم به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد با هم سرخ شوند و آب آن‌ها کشیده شود. صبر کنید تا مواد از دما بیفتند و کاملا سرد شوند.

پیاز داغ آماده را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: سیب زمینی‌ها را رنده کنید

سیب زمینی را که در دستور تهیه کوکو اسفناج به کار می‌برید، می‌توانید آبپز کنید. بعد از آب پز کردن، سیب زمینی را له یا رنده کنید. در این صورت خیالتان راحت است که سیب زمینی آب نمی‌اندازد ولی باید در نظر داشته باشید که سیب زمینی پخته روغن بیشتری مصرف می‌کند. سیب زمینی را بشویید و با قسمت ریز، رنده کنید. آب سیب زمینی را بگیرید تا در هنگام سرخ کردن، از هم نپاشد.

مرحله چهارم: مایه کوکو اسفناج را‌ آماده کنید

سیب زمینی رنده شده و اسفناج‌های سرخ شده را در یک کاسه بریزید. سیر را هم رنده کنید. زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های دیگری را که مایلید هم اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را بشکنید و شروع به هم زدن مواد کنید.

آرد را به آرامی اضافه کنید و هر بار به هم بزنید تا گلوله نشود. باید در انتها یک مخلوط منسجم و یکدست داشته باشید که کمی چسبندگی دارد. روی مواد را بپوشانید و مایه کوکو را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده خوشمزه | نذری محرم لاهیجان

مرحله پنجم: کوکو اسفناج را سرخ کنید

مواد را از یخچال بیرون بیاورید. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و به میزان کافی روغن در آن بریزید. وقتی داغ شد، به اندازه دلخواه از مایه کوکو اسفناج را بردارید و در دستانتان شکل بدهید. می‌توانید از قالب هم استفاده کنید. کوکو را در تابه بگذارید و اجازه دهید دو طرف کوکوها سرخ و طلایی شود. سپس آنها را از تابه بیرون بیاورید و سرو کنید.

کوکو اسفناج را می‌توانید با نان و به همراه انواع سس‌، ماست، ترشی و سالاد میل کنید. نوش جان!

روش تهیه کوکو اسفناج رولی

طرز تهیه کوکو اسفناج رولی

کوکو اسفناج رولی یا رولت اسفناج یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها با اسفناج است. در طرز تهیه رولت اسفناج، می‌توانید از سبزیجات مختلف، انواع پنیر، ماست چکیده، مواد گوشتی مختلف و حتی فرآورده‌های گوشت مثل کالباس استفاده کرده و طعم‌های جدیدی را به آن اضافه کنید.

برای درست کردن کوکو اسفناج رولی اگر از اسفناج تازه استفاده می‌کنید، اسفناج‌ها را در یک تابه با مقداری روغن تفت دهید و بعد از نرم شدن، آب آن را بگیرید. اسفناج‌های آب گرفته شده را در یک کاسه بریزید و به آن‌ها سفیده تخم مرغ و پنیر موزارلا، اضافه کنید.

کمی نمک و فلفل سیاه، به اسفناج اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به صورت یکدست، با هم ترکیب شوند. کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید. از مایه اسفناج روی کاغذ روغنی بریزید. آن را با پشت قاشق صاف کنید تا ضخامت مایه اسفناج به ۱/۵ سانتی‌متر برسد. مایه اسفناج را به شکل مربع با مستطیل درآورید و قالب را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بگذارید.

برای آموزش جزییات و ادامه مراحل طرز تهیه رولت اسفناج، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کوکو اسفناج

فوت و فن های کوکو اسفناج

  • در طرز تهیه کوکو اسفناج از گوشت استفاده نمی‌شود. هر چند دستتان باز است که آن را با ادویه‌ها و حتی حبوباتی مثل عدس پخته مخلوط کنید.
  • حتما اجازه دهید اسفناج سرد شود و بعد مواد دیگر را اضافه کنید. چون تخم مرغ در اسفناج داغ سفت می‌شود و می‌پزد.
  • در هنگام پخت کوکو اسفناج، حرارت را کم کنید تا مغز کوکو فرصت پخت داشته باشد.
  • می‌توانید تمام مایه کوکو اسفناج را یک جا در تابه بریزید و بعد از اینکه سرخ شد، در همان تابه برش بزنید و هر برش را برگردانید. یا اینکه از تابه‌های دوطرفه استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید کوکو اسفناج حجم بیشتر و بافت پفکی‌تری داشته باشند، تخم مرغ‌ها را به خوبی هم بزنید. بهتر است تخم مرغ‌ها را ابتدا در یک ظرف دیگر بشکنید و آن‌قدر به هم بزنید که روی آن کف تشکیل شود. سپس به مایه کوکو اسفناج اضافه کنید.
  • کوکو اسفناج کالری پایینی دارد و برای کسانی که رژیم لاغری دارند، گزینه بسیار خوبی است. برای مثال ۲ تکه متوسط از کوکو اسفناج حدود ۱۲۵ کیلوکالری انرژی دارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی 

فوت و فن های خوشمزه شدن کوکو اسفناج

چرا کوکو اسفناج وا میره؟

به خاطر استفاده از اسفناج به عنوان سبزی که آب دارد، احتمال وا رفتن کوکو اسفناج وجود دارد. این مشکل در مورد کوکو سبزی یا کوکوهایی که با سبزی درست می‌شوند، وجود دارد. روش‌های جلوگیری از وا رفتن کوکو با سبزی را بلد هستید؟

چه کار کنیم که کوکو اسفناج از هم باز نشود؟

۱- آب اسفناج را کاملا بگیرید.

۲- از سیب زمینی می‌توانید در مایه کوکو استفاده کنید.

۳- از آرد سفید یا نخودچی برای انسجام بیشتر مایه کوکو استفاده کنید

۴- تخم مرغ را به اندازه استفاده کنید و قبل از افزودن به مایه کوکو اسفناج، کاملا هم بزنید.

 

کالابرگ الکترونیک