طرز تهیه بستنی گردویی به ۲ روش با ثعلب و بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی گردویی به ۲ روش با ثعلب و بدون ثعلب


17 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بستنی گردویی ? به ۲ روش با ثعلب و بدون ثعلب و بستنی ساز
فهرست محتوا پنهان

بستنی گردویی از انواع بستنی‌های پرطرفدار کافی شاپی است که در آن مغز گردو ماده اصلی را تشکیل می‌دهد و خواص گردو را هم در خود دارد. این بستنی را با طعم‌‌های مختلف مثل بستنی گردویی شکلاتی، زعفرانی، وانیلی یا همراه با تکه‌های بیسکویت درست می‌کنند. بستنی گردویی را می‌توان به‌عنوان یک میان وعده ساده یا در طرز تهیه انواع دسر با بستنی و نیز برای تهیه اسموتی‌ و شیک‌های مختلف استفاده کرد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به ۲ روش طرز تهیه بستنی گردویی و فوت و فن‌های تهیه آن می‌پردازیم.

 

طرز تهیه بستنی گردویی شکلاتی

 

طرز تهیه بستنی گردویی شکلاتی

مدت زمان آماده‌سازی مواد بستنی گردویی: ۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت مایه بستنی گردویی: ۳۵ دقیقه

مدت زمان انتظار آماده شدن بستنی گردویی: ۳ ساعت

میزان کالری یک کاپ بستنی گردویی (حدود ۷۱ گرم): ۱۶۰ کالری

مواد لازم برای تهیه بستنی گردویی

• شیر: ۵۰۰ میلی‌لیتر
• خامه: ۲۵۰ گرم
• پودر شکر: ۳۵۰ گرم
• گردو پودر شده: ۱۲۰ گرم
• وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• ثعلب: ۱ قاشق مرباخوری
• شکلات تخته‌ای: ۱۰۰ گرم

مراحل طرز تهیه بستنی گردویی در خانه

برای درست کردن بستنی گردویی، باید مایه گردو، شکلات و خامه را به صورت جداگانه آماده کنید. مایه شیر، شکر، وانیل و ثعلب را هم جدا تهیه کنید. مایه دوم را در فریزر بگذارید و هر یک ساعت یک بار هم بزنید. در آخرین بار هم زدن، مایه اول را به مایه دوم اضافه کنید. دوباره مواد را به فریزر برگردانید. وقتی بستنی آماده شد، آن را به روش دلخواه سرو کنید.

مرحله اول: گردوها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گردویی، باید گردوها را بشکنید و آن‌ها را در چرخ‌گوشت بریزید و چرخ کنید. یا اینکه گردوها را در یک پلاستیک فریزری زیپ کیپ بریزید و با گوشت‌کوب بکوبید تا نرم شوند. شکر را هم در دستگاه آسیاب‌‌کن بریزید و کاملا آسیاب کنید تا نرم شود. این کار باعث ایجاد بافت نرم در بستنی می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید مغز گردو و شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: شیر و شکر را بجوشانید

در یک قابلمه یا ظرف شیر را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا وقتی که شروع به جوشیدن کند. سپس شکر آسیاب‌شده یا پودر قند را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم حل شوند. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شیر از دما بیفتد و خنک شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی ملکه بادام در فر و بدون فر

در صورت تمایل می‌توانید شیر و قند را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: وانیل و ثعلب را اضافه کنید

در این مرحله وانیل و ثعلب را در یک ظرف بریزید و آن‌ها را هم بزنید. شیر و شکر حل شده را به تدریج و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا ثعلب در شیر گلوله نشود. اگر نتوانستید گلوله‌ها را باز کنید، مخلوط را از صافی عبور دهید تا یکدست شود.

برای تهیه وانیل می‌توانید همین حالا خرید خود را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم: گردو و شکلات را آماده کنید

در یک کاسه، شکلات تخته‌ای را خرد کنید. کف کاسه را در یک قابلمه آب جوش یا بخار آب قرار دهید. صبر کنید تا شکلات با حرارت غیرمستقیم به روش بن ماری گرم و ذوب شود. سپس خامه را به شکلات ذوب شده بیفزایید. با همزن برقی خامه و شکلات را با هم کاملا ترکیب کنید تا یکدست شود. در آخر، گردوهای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. همه مواد که با هم مخلوط شدند، ظرف را کنار بگذارید.

می‌توانید انواع شکلات و خامه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم: مایه بستنی گردویی را آماده کنید

برای این مرحله از طرز تهیه بستنی گردویی، روی ظرف مخلوط شیر، شکر، ثعلب و وانیل را که آماده کرده‌ بودید، با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید. بعد از یک ساعت ظرف را بیرون بیاورید و با همزن بزنید تا بافت یخی آن شکسته شود. دوباره ظرف را به فریزر برگردانید. یک ساعت بعد دوباره همین کار را تکرار کنید. ۳ بار در طول سه ساعت محتویات ظرف بستنی را هم بزنید و دوباره در فریزر قرار دهید.

مرحله ششم: مخلوط گردویی را اضافه کنید

در آخرین مرحله، بعد از بار سوم هم زدن بستنی، مایه شکلات، خامه و گردو را به مایه بستنی که در فریزر داشتید، بیفزایید و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مایه بستنی را دوباره به فریزر برگردانید و اجازه دهید یک ساعت دیگر در فریزر بماند. یک بار دیگر هم مواد را هم بزنید. وقتی بستنی آماده شد، آن را از فریزر خارج و بستنی را سرو کنید. می‌توانید بستنی گردویی را به شکل اسکوپ، قالب بزنید یا آن را بین نان بستنی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی با ثعلب و خامه

طرز تهیه بستنی گردویی با بیسکویت

 

طرز تهیه بستنی گردویی به همراه بیسکویت

 

مواد لازم برای تهیه بستنی گردو و کشمش

• شیر: ۱۵۰ میلی لیتر
• شکلات خرد شده: ۱۲۰ گرم
• خامه: ۳۰۰ میلی لیتر
• بیسکویت خرد شده: ۳۰ گرم
• گردو خرد شده: ۵۰ گرم
• کشمش: ۵۰ گرم

مراحل طرز تهیه بستنی گردویی با بیسکویت

 

مراحل طرز تهیه بستنی گردویی با بیسکویت

 

برای تهیه بستنی گردویی به این روش با کشمش و بیسکویت، مایه بستنی را آماده کنید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که مایه بستنی را در فریزر گذاشتید، مخلوط کشمش، گردو و بیسکویت خرد شده را به مایه بستنی اضافه کنید. دوباره برای چند ساعت مایه بستنی را در فریزر بگذارید و بعد از آماده شدن آن را سرو کنید.

مرحله اول: شیر و شکلات را با هم حل کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی گردویی، شیر را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید بجوشد. سپس شکلات‌‌ها را خرد کرده و به شیر اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا یکدست شوند و شکلات کاملا در شیر حل شود. می‌توانید به جای شکلات قهوه‌ای از شکلات سفید هم استفاده کنید.

حتما بخوانید  همه چیز درباره شیر پاستوریزه و شیر هموژنیزه و تفاوت آن‌ ها

مرحله دوم: خامه و شکر را با هم مخلوط کنید

خامه را در یک ظرف جدا بریزید و با شکر مخلوط کنید. با همزن شکر و خامه را کاملا بزنید تا فرم بگیرد. سپس شیر و شکلات سرد شده را به آرامی به این مخلوط، اضافه و آن را با هم ترکیب کنید. باید مواد را تا جایی هم بزنید که یکدست شود.

مرحله سوم: مایه بستنی را در فریزر قرار دهید

مایه بستنی را که آماده کردید، در یک قالب بستنی بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. در این فاصله بیسکویت‌ها را خرد کنید. می‌توانید از بیسکویت‌های مختلف مثل پتی‌بور یا اوریو در این بستنی استفاده کنید. بیسکویت‌ها را به همراه گردو در پلاستیک زیپ کیپ بریزید و آن‌ها را بکوبید تا نرم شوند.

مرحله چهارم: مخلوط گردو و بیسکویت را به مایه بستنی اضافه کنید

بعد از ۲۰ دقیقه که مایه بستنی خودش را گرفت و منجمد شد، ظرف بستنی را بیرون بیاورید و بیسکویت و گردوی خرد شده را به آن بیفزایید. چوب کشمش‌ها را هم بگیرید و به مایه بستنی اضافه کنید. با قاشق همه مواد را دوباره هم بزنید تا یکدست شود. دوباره ظرف بستنی را به فریزر برگردانید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع بیسکویت و کشمش و مویز را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله پنجم: بستنی گردویی را بعد از آماده شدن سرو کنید

هر یک ساعت یک بار، ظرف بستنی را از فریزر خارج کنید و مواد را هم بزنید. ۳ تا ۴ بار این کار را انجام دهید. بعد از این که بستنی گردویی آماده شد، آن را در ظرف مناسب سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی گردویی

 

فوت و فن‌های طرز تهیه بستنی گردویی

 

*بهتر است از خامه و شیر پرچرب در تهیه بستنی گردویی استفاده کنید تا بافت غلیظ‌تری به خود بگیرد و طعم قوی‌تری داشته باشد.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

*استفاده از ثعلب در طرز تهیه بستنی گردویی باعث کشدار شدن بافت آن می‌شود. ولی در صورت دلخواه، می‌توانید آن را حذف کنید و بستنی گردویی بدون ثعلب درست کنید.

*علاوه بر مغز گردو می‌توانید از مغز پسته یا خلال بادام خرد شده هم در مایه بستنی استفاده کنید. برای تهیه مغز پسته و خلال بادام می‌توانید همین حالا خرید خود را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

*برای این که بستنی خودش را بیشتر بگیرد، بهتر است به مدت یک شب تا صبح آن را در فریزر قرار دهید.

* به جای شکلات تخته‌ای می‌توانید از پودر کاکائو هم در این بستنی استفاده کنید. می‌توانید پودر کاکائو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

*برای طرز تهیه بستنی گردویی زعفرانی به جای بستنی شکلاتی گردویی، پودر کاکائو یا شکلات تخته‌ای را حذف و زعفران دم کرده غلیظ را جایگزین آن‌ها کنید.

*در طرز تهیه بستنی با خامه و ثعلب و گردو باید بستنی را برای حدود ۱ روز در فریزر قرار دهید و در این مدت چندین بار آن را هم بزنید تا بافت بستنی شما کشدار و نرم شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی وانیلی حرفه ای بدون دستگاه

سوالات متداول

چه کار کنیم که بستنی گردویی کشدار شود؟

چه کار کنیم که بستنی گردویی کشدار شود؟

استفاده از ثعلب در طرز تهیه بستنی گردویی، بافت آن را کشدار می‌کند.

از چه نوع شیر و خامه‌ای در طرز تهیه بستنی گردویی استفاده کنیم؟

به کار بردن شیر و خامه پرچرب در مایه بستنی، بافت آن را غلیظ‌تر و طعم بستنی را قوی‌تر می‌کند.

 

کالابرگ الکترونیک