۲ طرز تهیه انچیلادا مرغ و انچیلادا گوشت مکزیکی + فیلم آموزش

۲ طرز تهیه انچیلادا مرغ و انچیلادا گوشت مکزیکی + فیلم آموزش


2 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه انچیلادا مرغ و انچیلادا گوشت | غذای محبوب مکزیکی

انچیلادا یک غذا با مرغ و گوشت اصالتا مکزیکی است. آنچیلادا مرغ (چیکن انچیلادا) و انچیلادا گوشت (بیف انچیلادا) در اصل از یک نان ذرت تشکیل شده‌اند که به دور مواد غذایی، رول و با یک سس خوش طعم پوشانده می‌شود. آنچیلادا را می‌توان با مواد مختلف از جمله گوشت، پنیر، لوبیا، سیب زمینی، سبزیجات یا ترکیبات مختلف دیگر پر کرد. سس‌هایی که در طرز تهیه انچیلادا مرغ و گوشت به کار می‌روند، شامل سس‌های حاوی چیلی مثل سالسا یا سس‌های بر پایه پنیر است. در این مطلب از سرویس آشپزی در مجله کوروش به آموزش ۲ مدل طرز تهیه انچیلادا مرغ و انچیلادا گوشت می‌پردازیم. فیلم آموزش تهیه انچیلادا را هم در این مقاله تماشا کنید.

 

مواد لازم تهیه انچیلادا مرغ (برای ۱۰ عدد)

طرز تهیه انچیلادا مرغ

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۲ عدد
نان ترتیلا ذرت ۱۰ عدد
پنیر چدار رنده شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز ۱ عدد
زردچوبه به مقدار لازم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
پودر زیره سبز ۱ قاشق چای‌خوری
پودر پیاز ۱ قاشق چای‌خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری
پودر فلفل قرمز ۲ قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت انچیلادا مرغ: ۴۵ دقیقه

میزان کالری در ۱۰۰ گرم انچیلادا مرغ: ۱۸۶ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه انچیلادا مرغ

انچیلادای مرغ و پنیر یک خوراک با مرغ بسیار ساده است. این غذای مکزیکی طعم فوق العاده‌ای دارد و شما می‌توانید آن را برای پذیرایی از مهمان‌ها و دورهمی نیز آماده کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه چیکن انچیلادا مکزیکی را دنبال کنید.

مرحله اول: سینه مرغ را با پیاز و زردچوبه تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیکن آنچیلادا ابتدا پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید. در یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیازها را اضافه کنید. حرارت را روی متوسط تنظیم کنید تا پیازها کمی طلایی شوند. سینه‌های مرغ را اضافه کنید. وقتی کمی رنگ مرغ تغییر کرد، زردچوبه را اضافه کنید.

می‌توانید از ادویه‌های دیگر هم استفاده کنید. سپس به اندازه ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید. اجازه دهید سینه مرغ بپزد و بعد آن‌ها را از آب مرغ بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

در صورت تمایل می‌‌توانید پیاز داغ منجمد، گوشت مرغ، روغن سرخ کردنی و زردچوبه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: ترتیلاها را در روغن کمی تفت دهید

در یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط بگذرید. نان ترتیلا را به صورت تک تک، در تابه قرار دهید. بعد از این که نان شروع به حباب زدن کرد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم حباب بزند. همه نان‌ها را به همین ترتیب آماده کنید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۱۰ مدل کتلت با گوشت چرخ کرده خوشمزه + فیلم

مرحله سوم: سس انچیلادا را درست کنید

یک قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و داخل آن روغن زیتون بریزید. رب گوجه فرنگی را در آن تفت دهید تا هم از خامی بیفتد و هم رنگ باز کند. سپس فلفل قرمز، پودر سیر، پودر زیره، نشاسته ذرت، پودر پیاز و کمی نمک اضافه کنید. ۲ لیوان آب جوش را هم به مایه سس اضافه کنید. بعد از ۲ تا ۳ دقیقه از جوشیدن و حباب زدن آب، حرارت را خاموش کنید.

در صورت تمایل می‌توانید زیره سبز، پودر سیر، نشاسته، پودر فلفل قرمز و نمک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم: رول‌های انچیلادا مرغ را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه انچیلادا مرغ فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینه مرغ پخته شده را به قطعات خرد یا ریش ریش کنید. نان‌های ترتیلا را که کنار گذاشته بودید، در سس بزنید تا کاملا به آن آغشته شود.

هر نان را که در سس می‌زنید، در یک سینی قرار دهید. مقداری از مرغ پخته شده و پنیر رنده شده را داخل نان بریزید و نان‌ها را رول کنید. همه مواد را به همین ترتیب داخل نان‌های ترتیلای سسی شده بپیچید.

برای تهیه پنیر پخت و پز از جمله پنیر چدار به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پلو مکزیکی رستورانی خوشمزه 

مرحله آخر: انچیلادا مرغ را در فر بگذارید و بعد از پخت سرو کنید

انچیلادا را در فر بگذارید و بعد از پخت سرو کنید

قسمت داخلی یک ظرف پیرکس را چرب کنید و نان‌های ترتیلایی که آماده کرده‌اید، بدون فاصله در آن بچینید. بقیه سس را روی نان‌ها بریزید. بقیه پنیر چدار رنده شده را هم روی سس بریزید. ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید. پس از پخت، انچیلادا مرغ را از فر خارج کنید و در ظرف مناسب با مواد دلخواه مثل پیاز خام خلالی شده و خامه ترش، تزیین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیکادیلو مکزیکی خوشمزه 

مواد لازم برای تهیه انچیلادا گوشت

طرز تهیه انچیلادا گوشت

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
نان ترتیلا ۶ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۱ حبه
پنیر چدار رنده شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
جعفری و گشنیز ساطوری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری
روغن مایع به مقدار لازم
پودر زنجبیل و زردچوبه به مقدار دلخواه

 

مراحل طرز تهیه انچیلادا گوشت

برای درست کردن انچیلادا می‌توانید به جای مرغ از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه انچیلادا گوشت که به بیف انچیلادا هم مشهور است استفاده کنید.

مرحله اول: سس انچیلادا را درست کنید

سس انچیلادا گوشت را به همان روش قبلی که در بالا گفته شد مثل سس انچیلادا مرغ آماده کنید.

مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را با پیاز در تابه تفت دهید

پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن روی حرارت قرار دهید. پیازها که سرخ و طلایی شد، سیر را له و اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را به آن بیفزایید. برای طعم بهتر می‌توانید از ادویه‌های دیگر مثل زردچوبه یا پودر زنجبیل برای خوش طعم‌تر کردن و گرفتن بوی زهم گوشت چرخ کرده استفاده کنید. حرارت را روی ملایم تنظیم کنید و ۱۰ دقیقه گوشت چرخ کرده را تفت دهید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه مافین کدو سبز | یک پیش غذا و دسر خوشمزه و مقوی

می‌توانید گوشت چرخ کرده، فلفل سیاه و پودر زنجبیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: انچیلادا گوشت را در فر قرار دهید

نان‌های ترتیلا را در سس انچیلادا فرو ببرید و به سس آغشته کنید. گوشت چرخ کرده و پنیر رنده شده را داخل نان بریزید و رول کنید. در سینی فر فویل بگذارید و نان‌ها را در آن بچینید. روی ظرف فر را هم فویل بکشید و ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

مرحله پنجم: بیف انچیلادا را تزیین و سرو کنید

انچیلادا را تزیین و سرو کنید

ظرف را از فر بیرون بیاورید و فویل روی ظرف را بردارید. بقیه سس را به همراه بقیه پنیر چدار رنده شده روی انچیلادا گوشت بریزید. دوباره ظرف را بدون روکش آلومینیوم در فر بگذارید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید پنیرها کاملا آب شوند. سپس انچیلادا گوشت را در ظرف مناسب سرو کنید و روی آن را با خامه ترش و جعفری و گشنیز ساطوری شده یا پیازچه تزیین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع تاکو مکزیکی مرغ، گوشت چرخ کرده، بیف و تن ماهی «

فوت و فن‌های طرز تهیه انچیلادا مرغ و گوشت

فوت و فن های طرز تهیه انچیلادا مرغ و گوشت

  • در طرز تهیه انچیلادا می‌توان از مواد مختلفی مثل مرغ، گوشت و انواع سبزیجات مثل اسفناج استفاده کرد.
  • پنیر یکی از مهم‌ترین مواد انچیلادا به حساب می‌آید. ولی دستتان باز است که از پنیرهای مختلف و مورد علاقه خود مثل پنیر چدار، پنیر موزارلا، پنیر گودا، پنیر فتا و … استفاده کنید.
  • سس انچیلادا اصالتا باید تند باشد ولی می‌توانید میزان تند و تیزی آن را به دلخواه و طبعتان کم یا زیادتر کنید. حتی می‌توانید به جای درست کردن سس انچیلادا از مایه ماکارونی استفاده کنید و در آن فلفل بریزید تا تند شود.
  • می‌توانید در طرز تهیه انچیلادا گوشت و مرغ از مقداری فلفل سبز خرد شده نیز استفاده کنید.
  • انچیلادا را به جای نان ترتیلا با نان لواش هم می‌توانید درست کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیف استروگانف روسی به روش اصلی

تخفیفات لبنیات افق کوروش

تاریخچه غذایی به نام انچیلادا

تاریخچه انچیلادا

طرز تهیه غذایی به نام اینچیلادا برای اولین بار در مکزیک رونق پیدا کرد. جایی که تمرین پیچیدن نان تورتیلا دور سایر مواد غذایی، حداقل به زمان آزتک‌ها برمی‌گردد. افرادی که در منطقه دریاچه‌ای دره مکزیک زندگی می‌کردند، به طور سنتی تورتیلای ذرت را دور ماهی‌های کوچک می پیچیدند و می‌خوردند.

این غذا در شکل اصلی خود به عنوان یک غذای خیابانی مکزیکی سرو می‌شود. البته آنچیلادا به سادگی تورتیلای ذرت بود که به سس چیلی آغشته شده و بدون مواد دیگر خورده می‌شد. ولی در حال حاضر انواع زیادی آنچیلادا وجود دارد که در درجه اول با سس‌ها و مواد پر کننده درست می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس سالسا در ۱۰ دقیقه 

سوالات متداول

طرز تهیه انچیلادا بدون فر چگونه است؟

برای درست کردن انچیلادا در ماهیتابه باید غذا را به روشی که گفته شد، آماده کنید. سپس یک ماهیتابه را چرب کنید و رول‌های انچیلادا را در کنار هم بچینید و درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید. اجازه دهید غذای شما با شعله ملایم روی گاز آماده شود.

آیا می‌توان در طرز تهیه انچیلادا از نان دیگری به جز ترتیلا استفاده کرد؟

در صورتی که به نان ترتیلا دسترسی ندارید، می‌توانید از نان لواش برای تهیه انواع انچیلادا استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک