۱۰ روش ساده و کاربردی برای از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده

۱۰ روش ساده و کاربردی برای از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده


30 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۰ روش ساده و کاربردی برای از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده

بلد بودن روش‌های از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده در غذاهای مختلف می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن غذاهای تهیه شده با گوشت چرخ کرده کمک کند. برخی افراد حساسیت بیشتری نسبت به بوی گوشت دارند و همین موضوع موجب می‌شود تا از خوردن غذاهایی که بوی گوشت می‌دهند، اجتناب کنند. اما چطور بوی گوشت را بگیریم؟ بهترین روش برای گرفتن بوی گوشت چرخ کرده چیست؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با روش‌های از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده آشنا شوید.

 

علت بوی بد گوشت چرخ کرده چیست؟

علت بوی بد گوشت چرخ کرده

گوشت یک ماده پروتئینی لذیذ با ارزش غذایی بسیار بالا است که از آن هم به صورت تکه‌ای و هم چرخ کرده استفاده می‌شود. وجود خون، خونابه و چربی بیشتر در گوشت چرخ کرده موجب می‌شود تا موقع پخت بوی بیشتری نسبت به گوشت تکه‌ای داشته باشد. اگر قبل از چرخ کردن گوشت، آن را بشویید و بافت و چربی‌های اضافه آن را جدا کنید، قطعا گوشت چرخ کرده شما بوی کمتری خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که اگر گوشت چرخ کرده تازه و باکیفیت باشد، بوی آن چندان زننده و تند نخواهد بود. در صورت تمایل می‌توانید گوشت چرخ کرده و گوشت چرخ کرده مرغ باکیفیت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

روش‌های از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده

روش‌های از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده

در دنیای آشپزی مزه‌ها بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارند و سرآشپزهای معروف دنیا هر کدام از روشی خاص برای ترکیب گوشت چرخ کرده، مزه‌دار کردن گوشت و از بین بردن بوی زهم انواع گوشت استفاده می‌کنند. اما کدام یک از روش‌های از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده موثرتر است؟ در ادامه این بخش می‌توانید با راهکارهای بی‌نظیری برای گرفتن بوی گوشت چرخ کرده آشنا شوید.

۱- برای گرفتن بوی گوشت چرخ کرده از سیر استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده اضافه کردن سیر و پودر سیر موقع پخت و تفت دادن به گوشت چرخ کرده است. سیر عطر تندی دارد و موجب می‌شود تا بوی بد گوشت از بین برود و مزه غذا خوشمزه‌تر شود.

در صورت تمایل می‌توانید پودر سیر و سیر داغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت بیدمشک مجلسی و سنتی به ۴ روش مختلف

۲- قبل از فریز کردن گوشت چرخ کرده، آن را مزه دار کنید

قبل از منجمد کردن گوشت، آن را مزه دار کنید تا بوی گوشت از بین برود

راهکار بعدی برای گرفتن بوی گوشت چرخ کرده منجمد کردن گوشت به صورت مزه‌دار شده است. در این روش شما باید گوشت چرخ کرده را با پیاز، سیر، ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف مزه‌دار کنید و سپس در فریزر قرار دهید. این ترفند به خصوص برای از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده گوسفندی که معمولا نسبت به بوی گوشت چرخ کرده گوساله و مخلوط بیشتر است، بسیار موثر است.

۳- از پیاز و فلفل دلمه رنده شده استفاده کنید

روش بعدی برای گرفتن بوی زهم گوشت چرخ کرده، استفاده از پیاز و فلفل دلمه‌ای رنده شده است. برای این کار باید قبل از استفاده از گوشت چرخ کرده، یک عدد پیاز و فلفل دلمه خام را رنده یا خرد کنید و به گوشت چرخ کرده خام اضافه کنید. سپس گوشت چرخ کرده را برای تهیه کتلت با گوشت چرخ کرده، ماکارونی یا هر غذای دیگر استفاده کنید.

۴- ادویه مخلوط بوی زهم گوشت چرخ کرده را می‌گیرد

از ادویه برای از بین بردن گوشت چرخ کرده استفاده کنید

«ادویه کاری» یکی از بهترین انواع ادویه‌ها برای از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده است و طعم فوق‌العاده‌ای به غذای شما می‌بخشد. اگر به ادویه کاری دسترسی ندارید می‌توانید از ترکیب ادویه‌هایی مثل پودر پیاز، فلفل قرمز، پودر فلفل سفید و آویشن برای گرفتن بوی گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

در صورت تمایل می‌توانید انواع ادویه مثل ادویه کاری، آویشن و پودر فلفل قرمز را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۵- استفاده از سبزیجات برای از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده

از سبزیجات برای از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده موثر برای از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده در کتلت، ماکارونی و انواع کوفته و شامی کباب اضافه کردن انواع سبزیجات خشک و تازه به گوشت است. برای این کار می‌توانید از سبزیجاتی مثل پیاز، پودر پیاز، جعفری، پودر رزماری، پودر ریحان خشک، پودر پونه، رزماری، مریم گلی، شوید خشک، گشنیز خشک، نعناع خشک، ترخون خشک و پیازچه برای طعم دادن به گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

۶- از دارچین برای از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده کمک بگیرید

«دارچین» از آن ادویه‌هایی است که به تنهایی می‌تواند بوی زهم گوشت چرخ کرده را برطرف کند. اضافه کردن مقداری پودر دارچین به گوشت چرخ کرده نه تنها مزه غذا را خوش‌طعم می‌کند، بلکه از پیچیدن بوی بد گوشت در فضای آشپزخانه جلوگیری می‌کند. برای از بین بردن بوی بد گوشت در خورشت با گوشت چرخ کرده و غذاهای آبکی می‌توانید علاوه بر اضافه کردن پودر دارچین به گوشت چرخ کرده در حال تفت، یک عدد چوب دارچین در غذا بیندازید تا غذای شما معطر شود.

برای تهیه دارچین به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۷- مقداری فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه کنید

مقداری فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه کنید

راهکار بعدی برای از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ کرده استفاده از فلفل سیاه در گوشت چرخ کرده است. به خاطر داشته باشید که برای گرفتن بوی گوشت چرخ کرده بهتر است دانه فلفل سیاه را خودتان پودر کنید و روی گوشت چرخ کرده در حال تفت بریزید. با این روش بوی فلفل بیشتر خواهد شد و غذای شما بسیار خوش عطرتر و لذیذتر می‌شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکو شوید رژیمی به ۳ روش مختلف و خوشمزه

در صورت تمایل می‌توانید فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۸- قدرت بوزدایی زردچوبه را دست کم نگیرید

قدرت زردچوبه را در از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده دست کم نگیرید

«زردچوبه» از آن ادویه‌هایی است که در بیشتر غذاهای ما ایرانی‌ها استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که زردچوبه تاثیر فوق‌العاده‌ای در گرفتن بوی زخم گوشت چرخ کرده و بوی دنبه در غذا دارد و می‌تواند عطر و طعم غذای شما را بهتر کند. برای گرفتن بوی بد گوشت چرخ کرده قرمز و چرخ کرده مرغ می‌توانید از زردچوبه در کنار سایر ادویه‌ها، سبزیجات و طعم‌دهنده‌ها موقع تفت دادن گوشت استفاده کنید.

برای تهیه زردچوبه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۹- از سرکه و آبلیمو کمک بگیرید

مزه دار کردن گوشت چرخ کرده با مقدار کمی سرکه یا آبلیمو می‌تواند بوی بد گوشت چرخ کرده را از بین برود. برای این کار باید چند قطره آبلیمو یا سرکه به گوشت در حال تفت اضافه کنید و سپس آن را به هر روشی که دوست دارید، مزه دار کنید.

در صورت تمایل می‌توانید آبلیمو و سرکه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۰- گوشت چرخ کرده را به روش صحیح تفت دهید

برای گرفتن بوی گوشت چرخ کرده، گوشت را به خوبی بپزید

پخت نامناسب گوشت چرخ کرده یکی از دلایل بد بو شدن آن در غذا است. برای سرخ کردن گوشت چرخ کرده باید ابتدا مقداری پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید. زمانی که پیاز سبک شد، شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با ادویه‌های معطر تفت دهید. زیاد کردن یا بیش از اندازه کم کردن شعله گاز موجب بد بو شدن گوشت می‌شود.

رفع بوی گوشت چرخ کرده از ظروف و محیط آشپزخانه

رفع بوی گوشت چرخ کرده از ظروف و محیط آشپزخانه

برای از بین بردن بوی گوشت چرخ کرده از ظروف و محیط آشپزخانه معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای گرفتن بوی بد گوشت از ظروف آشپزخانه می‌توانید مقداری نمک روی یک تکه سیب زمینی بریزید. سپس سیب زمینی را روی ظروف آشپزخانه بکشید. برای این که بوی بد از روی تخته گوشتی از بین برود، می‌توانید تخته را داخل آب گرم قرار دهید و یک قطره وایتکس در آب بریزید. اجازه دهید تخته گوشتی برای ۱ شب در این ترکیب بماند تا بوی زهم گوشت به طور کامل از بین برود.

اگر بعد از درست کردن گوشت یا پخت غذا، احساس می‌کنید که در آشپزخانه بوی گوشت پیچیده است، می‌توانید کمی اسفند دود کنید، عود روشن کنید یا مقداری پودر قهوه روی کابینت قرار دهید تا بوی بد گوشت به طور کامل از بین برود.

سوالات متداول

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد گوشت چرخ کرده از دست‌ها چیست؟

اگر دست‌هایتان بوی گوشت گرفته، می‌توانید از دهان‌شویه برای شستن دست‌ها استفاده کنید تا بوی گوشت به طور کامل از بین برود. مالیدن پوست مرکبات به دست‌ها هم بوی زهم گوشت را از بین می‌برد.

چرا گوشت چرخ کرده در فریزر بد بود می‌شود؟

گاهی اوقات علت بد بو شدن گوشت چرخ کرده استفاده نکردن از کیسه فریزر یا ظرف دربسته است. به منظور جلوگیری از بد بو شدن گوشت چرخ کرده در فریزر، باید گوشت را داخل کیسه فریزر قرار دهید و درب آن محکم را ببندید.

 

کالابرگ الکترونیک