۲ طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو روی منقل و در تابه

۲ طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو روی منقل و در تابه


5 تیر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو روی منقل و در تابه

طعم‌دار کردن جوجه کباب با ماست و لیمو یکی از حرفه‌ای‌ترین روش‌های درست کردن جوجه کباب است که در بیشتر رستوران‌ها مرسوم است. اگر جوجه کباب با طعم ماست و لیمو را تا به‌ حال امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود، در اولین فرصت این مدل کباب ماستی خوش‌طعم که در کشورهای یونان و ترکیه بسیار پرطرفدار است را درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو و فوت و فن‌های آن آشنا شوید.

 

طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

 

طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

 

مدت زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت جوجه کباب: ۳۰ دقیقه

کالری هر ۱۰۰ گرم جوجه کباب با طعم ماست و لیمو: حدود ۲۳۹ کالری

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب ماستی با لیمو

  • مرغ: ۱ کیلوگرم
  • پیاز بزرگ: ۲ عدد
  • زعفران دم‌کرده غلیظ: ۶ قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتون یا روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد
  • ماست یونانی یا چکیده: ۴ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: ۶ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
  • نمک: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

 

مراحل طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

 

جوجه کباب با طعم ماست و لیمو طعم فوق‌العاده لذیذی دارد و مرینیت کردن گوشت با ماست موجب ترد و خوشمزه شدن آن می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن جوجه کباب ماستی با لیمو آشنا شوید.

مرحله اول؛ اضافه کردن زعفران به مرغ‌ها

در اولین مرحله از طرز تهیه جوجه کباب ماستی زعفرانی با طعم لیمو باید تکه‌های مرغ را بشویید و با دستمال خوب خشک کنید. سپس مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و ۴ قاشق غذاخوری زعفران به آن‌ها اضافه کنید. تکه‌‌های گوشت مرغ با دست خوب ورز دهید تا زعفران به خرد مرغ‌ها برود.

می‌توانید گوشت مرغ و زعفران را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن پیاز به مرغ

 

اضافه کردن پیاز به مرغ

 

در این مرحله باید پیازها را به صورت نگینی نسبتا درشت خرد کنید و در یک ظرف بریزید. مقداری نمک به پیازها اضافه کنید. یک دستکش پلاستیکی بپوشید و با دست خوب پیازها را چنگ بزنید. این کار موجب می‌شود تا آب پیاز خارج شود. بعد از خارج شدن آب پیاز، آن‌ها را به مخلوط مرغ و زعفران اضافه کنید و دوباره این ترکیب را با دست چنگ بزنید.

حتما بخوانید  ۱۸ مدل طرز تهیه آش مخصوص شب یلدا شهرهای مختلف + فیلم

در صورت تمایل می‌توانید انواع سبزی تازه مثل پیاز و نمک را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم، اضافه کردن طعم‌دهنده‌ها به مرغ

در این مرحله از طرز تهیه جوجه ماستی حرفه‌ای با طعم لیمو باید زردچوبه را به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید تا تکه‌های مرغ کاملا به ادویه‌ها آغشته شوند. سپس فلفل سیاه، فلفل قرمز و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده، ماست و آبلیمو را به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید. یک سلفون روی ظرف مرغ‌ها بکشید و آن را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند.

برای تهیه زردچوبه، ماست، آبلیمو، فلفل سیاه و فلفل قرمز به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم، اضافه کردن روغن زیتون به مرغ

هیچ‌گاه نباید روغن زیتون را با سایر مواد به مرغ‌ها اضافه کنید. این کار مانع طعم‌ گرفتن جوجه کباب می‌شود. بعد از ۱ ساعت مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید و روغن زیتون را اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را با دست زیر و رو کنید و دوباره روی ظرف سلفون بکشید. اجازه دهید مرغ‌ها برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال بمانند و به خوبی مزه‌دار شوند.

می‌توانید روغن زیتون را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ به سیخ کشیدن مرغ‌ها

 

به سیخ کشیدن مرغ‌های جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

 

بعد از این که مرغ‌ها به خوبی مزه‌دار شدند، هر یک از قسمت‌های مرغ را به صورت جداگانه به سیخ بکشید. موقع سیخ زدن مرغ می‌توانید یک تکه پیاز یا فلفل دلمه‌ای هم بین مرغ‌ها قرار دهید.

مرحله ششم، کباب کردن مرغ‌ها

برای کباب کردن مرغ‌ها بهتر است از منقل استفاده کنید. در صورتی که به منقل دسترسی ندارید، می‌توانید مرغ‌ها را روی گاز نیز درست کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان کباب کردن مرغ‌ها نباید آن‌ها را روی آتش زیاد یا شعله زیاد گاز قرار دهید، زیرا در این صورت کباب‌ها به خوبی مغزپخت نمی‌شوند.

مرحله هفتم؛ سرو کردن جوجه کباب

به‌طورکلی پختن جوجه کباب روی منقل موجب خشک شدن بافت آن می‌شود. برای رفع این مشکل باید بعد از کباب شدن جوجه‌ها و قبل از سرو، ۵۰ گرم کره را با ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و ۲ قاشق غذاخوری زعفران ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی جوجه‌ها بریزید. این غذای خوشمزه را همراه با برنج زعفرانی یا برنج چلو رستورانی میل کنید.

در صورت تمایل می‌توانید کره و برنج را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو در ماهیتابه

 

طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو در ماهیتابه

 

یک راهکار دیگر برای آماده کردن جوجه کباب روی گاز، گریل کردن مرغ‌ها در ماهیتابه است. برای این کار باید تکه‌های مرغ را به برش‌های نازک تقسیم کنید و جوجه‌ها را در ماهیتابه سرخ کنید. توجه داشته باشید که در صورت درست کردن جوجه کباب در ماهیتابه حرارت گاز باید روی شعله متوسط تنظیم شود. حرارت کم موجب سفت شدن جوجه کباب و حرارت زیاد موجب مغزپخت نشدن مرغ‌ها می‌شود. اجازه دهید رنگ مرغ‌ها طلایی شود. سپس شعله گاز را خاموش کنید و از طعم لذیذ این جوجه کباب تابه‌ای با طعم ماست و لیمو لذت ببرید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی نعلی (اشکی) به روش بازاری | شیرینی مخصوص عید

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
  • در طرز تهیه جوجه ماستی حرفه‌ای از مرغ تازه و روز استفاده کنید.
  • می‌توانید برای تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو از تمام قسمت‌های مرغ مثل ران، سینه، بال و کتف استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید در زمان سیخ زدن مرغ بدانید این است که هر قسمت از مرغ باید به صورت جداگانه در یک سیخ قرار بگیرد تا مرغ به خوبی بپزد؛ برای مثال ران‌ها جدا و سینه و بال و کتف هر کدام روی سیخ‌های جدا.
  • هرچقدر مرغی که برای تهیه جوجه کباب استفاده می‌کنید، کوچک‌تر باشد، طعم آن لذیذتر و تردتر خواهد شد.
  • زعفران طعم فوق‌العاده‌ای به جوجه کباب می‌بخشد، بنابراین در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید تا جوجه کباب شما خوش عطر و خوش‌طعم شود.
  • برای درست کردن زعفران می‌توانید آن را پودر کنید و سپس به ازای هر ۱ قاشق چای‌خوری زعفران، از ۲ قاشق غذاخوری آب جوش و ۲ تکه یخ استفاده کنید تا به خوبی رنگ بگیرد.
  • در طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو باید از ماستی استفاده کنید که بیش از حد ترش نباشد. بهتر است از ماست چکیده استفاده کنید.
  • برای تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو هیچ‌گاه نباید اول پیاز را به مرغ اضافه کنید و بعد زعفران. این کار موجب می‌شود تا تمام زعفران‌ها جذب پیاز شوند و مرغ شما آن طور که باید خوش‌عطر و طعم نشود.
  • زردچوبه یکی از اصلی‌ترین ادویه‌های جوجه کباب است که نه تنها موجب خوش‌رنگ شدن آن می‌شود، بلکه به از بین بردن بوی نامطبوع مرغ نیز کمک می‌کند.
  • بعد از طعم‌دار کردن جوجه کباب با ماست و لیمو باید حداقل ۴ تا ۵ ساعت آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه‌دار شوند.
  • اگر دوست دارید طعم جوجه کباب ماستی شما تند باشد، می‌توانید از فلفل تند یا سس فلفل قرمز برای تهیه این غذا استفاده کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو در فر چگونه است؟

برای تهیه جوجه کباب ماستی در فر باید فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سپس تکه‌های مرغ مزه‌دار شده را در سینی فر بچینید. مرغ‌ها را برای حدود ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا جوجه کباب ماست و لیموی خوشمزه شما آماده شود.

برای تهیه جوجه کباب با ماست و لیمو از چه نوع ماستی استفاده کنیم؟

در طرز تهیه جوجه کباب با طعم ماست و لیمو می‌توانید از هر نوع ماستی که در دسترس دارید، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ماست چکیده برای تهیه جوجه کباب ماستی مناسب‌تر است.

در طرز تهیه سس ماست برای جوجه کباب از چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

اگر با خودتان فکر می‌کنید که جوجه رو تو چی بخوابونیم که خوش‌طعم شود، بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. برای طرز تهیه جوجه کباب ماستی زعفرانی باید از ترکیب ماست، زعفران، آبلیمو، فلفل، نمک، زردچوبه و فلفل دلمه‌ای و پیاز استفاده کنید.

کالابرگ الکترونیک