۳ روش کاشت سبزه ذرت در خاک، آب و تنگ ماهی

۳ روش کاشت سبزه ذرت در خاک، آب و تنگ ماهی


4 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش کاشت سبزه ذرت برای عید

سبزه ذرت یکی از زیباترین سبزه‌ها برای تزیین سفره هفت سین است. اگر به دنبال یک سبزه زیبا و متفاوت برای عید نوروز هستید، می‌توانید کاشت سبزه ذرت برای عید را یاد بگیرید. سبزه ذرت به دلیل برگ‌های نسبتاً پهن‌تر از سبزه گندم و بافت متراکم و پری که دارد، جلوه فوق‌العاده زیبایی به سفره هفت سین شما می‌بخشد. شما می‌توانید این سبزه را هم در خاک و در هم آب درست کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با اصول کاشت سبزه ذرت آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد بهترین روش کاشت سبزه ذرت پاسخ خواهیم داد.

 

 

آموزش سبزه ذرت در آب

 

آموزش سبزه ذرت در آب

 

تنوع بخشیدن به شکل سبزه عید هر سال می‌تواند به شما کمک کند تا سفره هفت سینی متفاوت و زیباتر از همیشه داشته باشید. کاشت سبزه ذرت برای عید می‌تواند جلوه فوق‌العاده منحصر به فردی به سفره هفت سین ۱۴۰۱ ببخشد. کاشت سبزه ذرت برای عید آن هم در آب بسیار راحت است و شما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر این سبزه را در خانه آماده کنید.

 

 

مواد لازم برای آموزش کاشت سبزه ذرت در آب

 

  • دانه‌های ذرت
  • آب
  • دستمال
  • ظرف

 

مراحل کاشت ذرت در آب

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که طبق اصول کاشت سبزه ذرت لازم است آن را قبل از کاشت بخیسانید. دانه‌های ذرت به خاطر بافت محکم و درشتی که دارند، باید حدود ۳ تا ۴ روز خیس بخورند. این کار موجب می‌شود تا جوانه‌های ذرت راحت‌تر از داخل دانه‌ها خارج شوند.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۱- برای این کار باید ذرت‌ها را داخل یک ظرف آب بریزید و هر چند وقت یک بار آب آن را تعویض کنید. بهتر است در این مدت زمان ذرت‌ها را در مکانی نسبتاً گرم قرار دهید.

 

۲- بعد از چهار روز جوانه‌های ذرت شروع به جوانه زدن می‌کنند. در این زمان باید ذرت‌های جوانه زده را لای یک دستمال نخی قرار دهید و داخل یک ظرف بگذارید.

 

۳- سپس هر روز ذرت را آب دهید و آب اضافی را از ظرف خارج کنید. برای خیس کردن دستمال می‌توانید از اسپری آب استفاده کنید. هر بار بعد از آب دادن به جوانه‌ها کمی آن‌ها را زیر و رو کنید تا آب با همه ذرت‌ها تماس پیدا کند.

حتما بخوانید  35 اس ام اس و شعر و متن پیام تبریک روز پرستار

 

۴- این کار را تا روزی که جوانه‌های ذرت شما رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند ادامه دهید. بعد از بزرگ شدن جوانه‌ها می‌توانید جوانه‌های ذرت را ظرف مورد نظر برای سبز کردن سبزه ذرت بریزید. دقت داشته باشید که این کار را با احتیاط کامل و به آرامی انجام دهید تا جوانه‌ها آسیب نبینند.

 

۵- بعد از حدود ۱۰ روز دانه‌های ذرت کم کم قد کشیده و سبز می‌شوند. در این فرصت بهتر است ظرف سبزه‌تان را در مکانی پر نور و دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید و روزانه یک بار به سبزه‌ها آب دهید.

 

 

کاشت سبزه ذرت برای عید در تنگ ماهی

 

کاشت سبزه ذرت برای عید در تنگ ماهی

 

مواد لازم برای کاشت سبزه تنگ ماهی ذرت

 

  • دانه‌های ذرت
  • آب
  • دستمال
  • تنگ ماهی

 

 

مراحل آموزش سبز کردن سبزه تنگ ماهی ذرت

 

به منظور کاشت سبزه ذرت در تنگ ماهی مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید:

 

۱- باید ابتدا ذرت‌ها را مطابق مرحله قبل، برای ۷۲ ساعت در آب قرار دهید.

 

۲- سپس بعد از ۷۲ ساعت جوانه‌ها را در دستمال نم‌دار بگذارید تا جوانه بزنند.

 

۳- بعد از ظاهر شدن جوانه ذرت باید جوانه‌ها را داخل یک ظرف یک بار مصرف طلقی که کف آن را سوراخ کرده‌اید یا سبد توری بریزید.

 

۴- ظرف طلقی را طوری که داخل تنگ ماهی نیفتد، روی آن قرار دهید. کف ظرف باید با آب داخل تنگ تماس پیدا کند.

 

۵- سپس روی تنگ سلفون بکشید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید.

 

۶- باید هر روز جوانه‌ها را آبپاشی کنید تا سبزه شما بزرگ و پر شود. معمولاً سبز شدن کامل سبزه ذرت در تنگ ماهی حدود ۱۰ روز طول می‌کشد.

 

۷- بعد از ۱۰ روز که سبزه شما بزرگ شد و ریشه کرد می‌توانید داخل تنگ چند ماهی قرمز نیز بیندازید.

 

 

بهترین روش کاشت سبزه ذرت در خاک

 

بهترین روش کاشت سبزه ذرت در خاک

 

برای کاشت سبزه ذرت در خاک باید بذرهای تازه ذرت را تهیه کنید. سپس ذرت را برای ۳ تا ۴ روز در آب بخیسانید و در این مدت چند بار آب ذرت‌ها را تعویض کنید. بعد از ۴ روز که جوانه‌های ذرت مشخص شدند، ذرت‌ها را داخل پارچه نخی بریزید و با اسپری آبیاری کنید.

 

بهترین روش کاشت سبزه ذرت در خاک

 

ظرف مورد نظر برای کاشت سبزه ذرت را انتخاب کنید. مقداری خاک باغچه داخل آن بریزید و دانه‌های ذرت جوانه زده را با فاصله نسبتاً نزدیک داخل خاک قرار دهید. توجه داشته باشید که ذرت‌ها نباید روی هم قرار بگیرند. سپس یک لایه خاک روی دانه‌های ذرت جوانه زده بریزید.

 

ظرف سبزه‌تان را در مکانی که نور مناسب و غیرمستقیمی دارد بگذارید و هر روز به سبزه آب دهید تا خاک همیشه مرطوب باشد. تقریباً بعد از ۱۵ روز سبزه شما رشد خواهد کرد.

 

 

بهترین زمان برای کاشت سبزه ذرت برای عید

 

بهترین زمان برای کاشت سبزه ذرت برای عید

 

معمولاً کاشت سبزه ذرت برای عید حدود ۲۰ روز طول می‌کشد، بنابراین بهتر است از حدود ۳ هفته قبل از عید (هفته اول اسفند) شروع به سبز کردن سبزه ذرت کنید. اگر سابقه‌ای در کاشت سبزه ذرت ندارید، پیشنهاد می‌شود حتماً یک هفته زودتر اقدام به این کار کنید تا در صورت خراب شدن سبزه زمان کافی برای کاشت مجدد سبزه را داشته باشید.

حتما بخوانید  11 روش نگهداری لبو یا چغندر قند خام و پخته برای مدت طولانی

 

 

نکات مهم برای سبز کردن ذرت

 

نکات مهم برای سبز کردن ذرت

 

*به عنوان اصول کاشت سبزه ذرت باید بدانید که برای کاشت سبزه ذرت برای عید تنها می‌توانید از ذرت تازه استفاده کنید. ذرت‌های خشکی که برای تهیه پفیلا استفاده می‌شوند، برای سبزه مناسب نیستند.

 

*برای کاشت سبزه ذرت برای عید به هیچ عنوان ذرت‌ها را به صورت متراکم روی هم قرار ندهید. این کار موجب پوسیده شدن ذرت‌ها و خراب شدن سبزه می‌شود.

 

*به عنوان آموزش کاشت سبزه ذرت فانتزی برای عید باید ذرت‌ها را نزدیک به هم و در کنار هم در ظرف بچینید. حجم کم ذرت موجب کم پشت شدن سبزه و حجم زیاد موجب پوسیده شدن سبزه می‌شود.

 

*برای کاشت سبزه ذرت برای عید باید سبزه را در محیطی پر نور و خنک قرار دهید و روزانه یک بار به سبزه طوری آب دهید که کاملاً سیراب شود.

 

*به عنوان آموزش انداختن سبزه ذرت فراموش نکنید که دانه‌های ذرتی که برای این کار استفاده می‌کنید، باید سالم و تازه باشند.

 

*بعد از کاشت سبزه ذرت برای عید از آبیاری بیش از حد به سبزه‌ها اجتناب کنید. این کار موجب کپک زدن سبزه و خراب شدن آن می‌شود.

 

*به عنوان آموزش کاشت سبزه ذرت مجلسی برای عید فراموش نکنید که سبزه شما به آب و نور مناسبی برای رشد نیاز دارد و اگر به خوبی به آن رسیدگی کنید، سبزه ذرت شما پرتر و زیباتر خواهد شد. سبز کردن انواع سبزه عید فوت و فن‌های متفاوتی دارد و رعایت کردن این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا خودتان به راحتی یک سبزه زیبا و پر در خانه درست کنید.

 

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد کاشت سبزه ذرت

 

مهم‌ترین اصول کاشت سبزه ذرت چیست؟

 

خیساندن ذرت‌ها برای ۴ روز و قرار دادن آن در دستمال نخی برای جوانه زدن از مهم‌ترین اصول کاشت سبزه ذرت محسوب می‌شود.

 

 

بهترین زمان برای کاشت سبزه ذرت چه زمانی است؟

 

به عنوان آموزش کاشت سبزه ذرت برای عید باید بدانید که سه هفته قبل از عید بهترین زمان برای کاشت سبزه ذرت است.

 

طرز تهیه جوانه ذرت چگونه است؟

 

در طرز تهیه جوانه ذرت باید ابتدا دانه‌های ذرت را در آب بخیسانید و سپس لای پارچه نخی خیس قرار دهید تا جوانه بزنند.

 

 

چرا برای کاشت سبزه ذرت برای عید باید ذرت‌ها خیس بخورند؟

 

دانه‌های ذرت به خاطر بافت محکم و درشتی که دارند، باید حدود ۳ تا ۴ روز خیس بخورند تا نرم شوند و جوانه توانایی بیرون آمدن از آن را داشته باشد.

 

 

کالابرگ الکترونیک