۴ طرز تهیه اسنک کالباس، در تابه، ساندویچ ساز، فر و با اتو در ۱۰ دقیقه

۴ طرز تهیه اسنک کالباس، در تابه، ساندویچ ساز، فر و با اتو در ۱۰ دقیقه


28 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴ طرز تهیه اسنک کالباس، در تابه، ساندویچ ساز، فر و با اتو در ۱۰ دقیقه

اسنک کالباس در عرض ۱۰ دقیقه آماده است، به همین دلیل هم لقب پرطرفدارترین اسنک دنیا را در میان انواع مختلف اسنک از آن خود کرده است. اسنک ژامبون را می‌توانید با انواع کالباس و ژامبون تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه اسنک کالباس در دستگاه ساندویچ ساز، در تابه، در فر و با اتو را به شما آموزش خواهیم داد. با کمک فوت و فن‌های دستور پخت اسنک کالباس، می‌توانید اسنک حرفه‌ای‌تری هم درست کنید.

مواد لازم تهیه اسنک کالباس (برای ۵ عدد)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کالباس ۲۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
کنسرو ذرت ۱ عدد
نان تست ۱۰ عدد
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان دلخواه
پودر آویشن به مقدار دلخواه
فلفل سیاه یا قرمز به میزان دلخواه
روغن مایع یا کره به میزان لازم

 

میزان کالری انرژی یک اسنک ۱۰۰ گرمی کالباس و پنیر: ۲۴۱ کیلوکالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک کالباس: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک کالباس در اسنک ساز

 

مراحل طرز تهیه اسنک کالباس

 

اسنک کالباس را می‌توانید با انواع ژامبون یا کالباس مرغ، گوشت و کالباس گیاهی درست کنید. کالباس‌ها را می‌توانید به صورت ساده در اسنک بگذارید یا قبل از قرار دادن در میان نان تست، در تابه، با کمی روغن تفت دهید. در ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه اسنک کالباس را بخوانید.

مرحله اول: مواد اسنک ژامبون را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک، ابتدا کالباس‌ها را خرد کنید. قارچ و فلفل دلمه‌ای را بشویید. قارچ‌ها را به صورت نازک خرد کنید. فلفل دلمه‌ای‌ها را برش بزنید و تخم‌های آن‌ها را دور بریزید. فلفل‌ دلمه‌ای‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. ذرت را اگر به صورت تازه خریداری کرده‌اید، با مقداری آب بپزید تا نرم شود.

برای خرید انواع سوسیس و کالباس، کنسرو ذرت و قارچ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: قارچ و فلفل دلمه‌ای را تفت دهید

در یک تابه، کمی روغن یا کره بریزید و وقتی روغن داغ شد، قارچ‌ها را اضافه کنید. حرارت را روی حالت متوسط قرار دهید تا قارچ‌ها آب نیندازند. به اندازه ۱ قاشق آبلیمو اضافه کنید تا رنگ قارچ‌ها تیره نشود. وقتی قارچ‌ها نرم شدند و آب آنها کشیده شد، فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید. به خاطر داشته باشید که فلفل دلمه‌ای نباید زیاد سرخ شود، چون تلخ می‌شود. نمک، فلفل و پودر آویشن را هم اضافه کنید.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه کیک ماست اسفنجی با پف زیاد در فر و بدون فر

برای خرید فلفل سیاه، نمک و آویشن، انواع روغن مایع مثل روغن سرخ کردنی و انواع کره می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد اسنک کالباس را روی نان بریزید

در این مرحله، ۵ عدد از نان‌های تست را روی سطح کار بگذارید و به اندازه مساوی روی هر کدام آنها، پنیر پیتزا بریزید یا پنیر ورقه‌ای بگذارید. سپس کالباس‌های خرد شده، ذرت و بعد مخلوط قارچ و فلفل دلمه‌ای روی نان‌ها بریزید. اگر پنیر پیتزا دارید، یک لایه دیگر پنیر روی مایه اسنک بریزید. سپس نان دوم را روی مواد قرار دهید.

برای خرید انواع پنیر پخت و پز مثل پنیر ورقه‌ای، پنیر موزارلا و پنیر پروسس و نان تست می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: اسنک‌ ژامبون را در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید

کف دستگاه اسنک ساز یا ساندویچ ساز را با کمی روغن چرب کنید و اسنک‌ها را در دستگاه بچینید. درب دستگاه را ببندید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نان‌ها برشته شوند. همه اسنک‌ها را به همین شکل آماده کنید. اسنک‌های آماده شده را در ظرف سرو بگذارید و با سس مایونز، خردل یا سس کچاپ، سرو کنید.

برای خرید سس کچاپ، سس مایونز و سس خردل می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

طرز تهیه اسنک کالباس در ماهیتابه و بدون ساندویچ ساز

 

طرز تهیه اسنک کالباس در ماهیتابه و بدون ساندویچ ساز

 

اگر دستگاه ساندویچ ساز در دسترس ندارید، می‌توانید اسنک کالباس خود را در تابه درست کنید. برای این کار بعد از آماده کردن مواد و درست کردن اسنک‌ها، یک تابه را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین را روی آنها بگذارید. می‌توانید یک آجر، سنگ یا ظرف نشکن سنگین را در ورقه آلومینیومی بپیچید و روی نان‌های تست قرار دهید. بعد از ۵ دقیقه، یک طرف نان‌ها که سرخ شد، اسنک را برگردانید و طرف دوم را هم ۵ دقیقه سرخ کنید.

طرز تهیه اسنک کالباس در فر

 

طرز تهیه اسنک کالباس در فر

 

برای تهیه اسنک کالباس در فر، از قبل فر را به مدت ۳۰ دقیقه روشن کنید تا گرم شود. بعد از این که مواد اسنک را در نان‌های تست قرار دادید، نان‌ها را در سینی فر بچینید و در فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا اسنک‌ها طلایی شوند. سپس آنها را بیرون بیاورید و با سس دلخواه سرو کنید.

حتما بخوانید  13 مورد از سالم‌ ترین خوراکی‌ ها برای افطار مقوی و سالم

طرز تهیه اسنک کالباس با اتو

 

طرز تهیه اسنک کالباس با اتو

 

برای پخت اسنک کالباس با اتو، باید از ورق فویل مرغوب با ضخامت متوسط استفاده کنید. در این روش، نان تست را روی فویل آلومینیومی قرار دهید. مواد میانی اسنک کالباس را روی نان تست بریزید. یک نان تست دیگر را روی مواد قرار دهید. سپس ورق فویل را ببندید، به طوری که تمام قسمت‌های اسنک، داخل فویل قرار بگیرند و اتو با نان یا مواد اسنک، تماس مستقیم نداشته باشد.

گزینه بخار اتو را ببندید و آن را روشن کنید تا داغ شود. اتو را روی فویل اسنک قرار دهید. چند دقیقه به همان حالت بگذارید تا پنیر پیتزا، ذوب شود. هر دو طرف اسنکی را که داخل فویل پیچیده شده است، با اتوی داغ، برشته کنید. بعد از گذشت چند دقیقه، اسنک کالباس خوشمزه شما آماده سرو است. مراقب باشید بعد از اینکه اسنک آماده سرو شد، حرارت فویل هنوز بالا است. با دستکش پارچه‌ای آشپزی، فویل را باز کنید و اسنک را بیرون بیاورید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک سوسیس در تابه و ساندویچ ساز

فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک کالباس

 

فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک کالباس

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

  • برای تهیه اسنک کالباس، می‌توانید مواد را بدون سرخ کردن هم در بین نان‌های تست قرار دهید و بعد در دستگاه، تابه یا فر بگذارید.
  • به خاطر داشته باشید که مواد داخل اسنک به هیچ وجه نباید آبدار و شل باشند چون باعث خمیری شدن بافت اسنک می‌شود.
  • تعداد نان‌های تست را همیشه زوج در نظر بگیرید چون برای هر اسنک دو نان تست لازم است.
  • ترکیب مواد میانی داخل اسنک کالباس، کاملا سلیقه‌ای و دلخواه است. می‌توانید مواد داخل اسنک را به سلیقه خود کم یا زیاد کنید.
  • هر چند پر ملات بودن اسنک‌ها باعث می‌شود، اسنکتان خوشمزه‌تر شود ولی حجم زیادی از مواد را بین نان‌ها نریزید. این کار باعث می‌شود در اثر فشرده‌ شدن مواد داخل دستگاه، مایه اسنک از بین نان‌ها بیرون بریزید و دستگاه اسنک ساز، کثیف شود.
  • می‌توانید از سبزی‌های تازه خرد شده مثل جعفری، تره، ترخون و … یا گوجه فرنگی، خیارشور، نخود فرنگی و … هم در طرز تهیه اسنک کالباس استفاده کنید.

سوالات متداول

چه کار کنیم که نان‌ اسنک به دستگاه اسنک ساز یا تابه نچسبد؟

برای جلوگیری از چسبیدن نان‌های تست به دستگاه ساندویچ ساز یا تابه، حتما دستگاه را با کمی روغن چرب کنید و اجازه دهید برای ۵ دقیقه گرم شود تا نان‌ها به دستگاه نچسبند.

برای تهیه اسنک رژیمی با کالباس چه کار کنیم؟

برای طرز تهیه اسنک کالباس رژیمی، پنیر پیتزا را از مواد مورد استفاده در اسنک، حذف کنید. می‌توانید به جای پنیر پیتزا، سس کچاپ استفاده کنید. همچنین قارچ‌ها را بدون سرخ کردن، داخل اسنک بریزید و بعد اسنک را برشته کنید.

کالابرگ الکترونیک