۶ خواص آب پنیر برای سلامتی + ۸ ماسک آب پنیر

۶ خواص آب پنیر برای سلامتی + ۸ ماسک آب پنیر


20 آذر 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فواید ماسک آب پنیر
فهرست محتوا پنهان

از جمله خواص آب پنیر عضله سازی، کنترل کلسترول، کاهش وزن، تقویت استخوان‌ها و … است. اما ماسک آب پنیر بهترین تغذیه کننده پوست و مو است. اگر از این فواید برای جوانسازی پوست و مو و رفع لک صورت اطلاع داشته باشید دیگر آب پنیر را دور نمی‌ریزید. آب پنیر چیست؟ چیزی در مورد روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست صورت با ماسک آب پنیر می‌دانید؟ چرا ماسک آب پنیر بهترین غذای پوست و مو است؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با خواص آب پنیر برای پوست و مو، مضرات آب پنیر برای پوست و مو و طریقه درست کردن انواع ماسک آب پنیر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد مزیت‌های آب پنیر پاسخ خواهیم داد.

 

 

آب پنیر چیست؟

 

آب پنیر چیست؟

 

آب پنیر درواقع مایعی کدر و زرد رنگ است که بعد از درست کردن پنیر در ظرف جمع می‌شود. این ماده سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. دو نوع آب پنیر وجود دارد. آب پنیری که با روش اضافه کردن یک ماده اسیدی مثل سرکه و آبلیمو تهیه می‌شود.

 

نوع بعدی آب پنیر شیرین است که برای درست کردن آن به جای ماده اسیدی، مایه پنیر مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً پنیرهای نرم مثل پنیر لیقوان و پنیر موزارلای سنتی در این دسته قرار دارند.

 

 

ارزش غذایی آب پنیر

 

حدود ۹۳ درصد از آب پنیر از آب تشکیل شده و باقی مانده آن اسید آمینه، لاکتوز، اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و انواع مواد معدنی است. آب پنیر سرشار از ویتامین B است. ویتامین B9 و B5 موجود در آب پنیر می‌تواند به از بین بردن چروک‌های پوستی و همچنین برطرف کردن لکه‌های روی گردن و پوست کمک کند. از طرف دیگر ویتامین‌های گروه B از پوست و مو در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند و به بستن منافذ باز پوست کمک می‌کند.

 

 

فواید آب پنیر برای پوست و مو

 

فواید ماسک آب پنیر

 

آب پنیر فواید بی‌شماری برای پوست و مو دارد و می‌تواند به درخشان شدن موها و برطرف کردن چروک‌های پوستی کمک کند. در ادامه می‌توانید با انواع ماسک‌های شگفت انگیز آب پنیر برای پوست و مو آشنا شوید.

 

 

۱-درمان لک صورت

 

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن لکه‌های صورت هستید، می‌توانید ماسک پنیر را امتحان کنید. ماسک پنیر می‌تواند پوست را پاکسازی کند و لکه‌های روی پوست را از بین برود. استفاده از این ماسک موجب سفید شدن پوست قسمت‌های مختلف بدن و یک دست کردن رنگ پوست می‌شود.

 

 

۲- جوانسازی و زیبایی پوست صورت

 

آب پنیر یک ترکیب بی‌نظیر برای جوانسازی و جلوگیری از پیری زودرس پوست است. شما می‌توانید از این ترکیب برای از بین بردن چروک‌های پوستی و برطرف کردن چین و چروک استفاده کنید. برای بهره‌مند شدن از بهترین غذای پوست ماسک آب پنیر را روی پوست خود بمالید. این ماسک مواد مغذی فوق العاده ای برای پوست دارد و از شل شدن پوست و ایجاد چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

 

 

۳- تونر و پاک کننده صورت

 

فواید ماسک آب پنیر پاک کننده صورت

 

پاک کردن صورت با ماسک آب پنیر فواید زیادی برای پوست دارد. می‌توانید برای بهره‌مند شدن از فواید آب پنیر از آن به عنوان تونر صورت یا ماسک صورت استفاده کنید. پتاسیم موجود در آب پنیر موجب رطوبت رسانی به پوست می‌شود. آب پنیر به خوبی پوست شما را آبرسانی و تغذیه می‌کند و برای پاکسازی پوست بسیار مفید است.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

۴- رفع التهاب و قرمزی پوست

 

آب پنیر به تسکین التهابات پوستی و برطرف کردن اثرات سوختگی پوست کمک زیادی می‌کند. افرادی که پوست حساس و ملتهبی دارند، می‌توانند از ماسک آب پنیر برای رفع قرمزی و التهاب پوست استفاده کنند.

 

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه اسنک بیلینیس با ماهی سالمون دودی به روش روسی

 

۵- تقویت موها و نرم و براق کردن آن‌ها

 

آب پنیر برای مراقبت از موها بسیار مفید است و موها را تقویت می‌کند. استفاده از آب پنیر می‌تواند موها را براق‌تر و نرم‌تر کند. حالت اسیدی آب پنیر موجب می‌شود تا موهای شما سالم‌تر شود و ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.

 

 

۶- درمان جوش صورت

 

استفاده از آب پنیر روی پوست می‌تواند به درمان جوش صورت و جلوگیری از بروز جوش‌های جدید جلوگیری کند. برای این کار تنها باید یک پنبه را به آب پنیر آغشته کنید و روی پوست بمالید.

 

 

روش درست کردن آب پنیر برای ماسک

 

روش درست کردن آب پنیر برای ماسک

 

بهترین روش برای درست کردن ماسک آب پنیر این است که خودتان در خانه پنیر درست کنید و سپس از آب پنیر معجزه‌ای برای پوست و مو به صورت مجزا استفاده نمایید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

*مقداری شیر تازه تهیه کنید. بهتر است برای درست کردن یک ماسک آب پنیر فوق العاده از شیر پرچرب استفاده کنید.

*سپس شیر را داخل قابلمه بریزید تا به جوش بیاید.

*به محض جوش آمدن شیر به اندازه نصف آب لیمو ترش را به شیر اضافه کنید.

*سپس شیر شروع به بریده شدن می‌کند. کمی شیر را هم بزنید تا کاملاً جمع شود.

*در نهایت اجازه دهید ترکیب ایجاد شده کمی خنک شود و آن را داخل پارچه بریزید و فیلتر کنید.

*بعد از جدا کردن پنیر از آب آن، می‌توانید آب آن را در یک ظرف بریزید و از آن به عنوان ماسک پوست و مو استفاده کنید. طریقه درست کردن ماسک آب پنیر بسیار ساده است و پنیر سفید خانگی که از این روش آماده می‌شود طعم فوق العاده ای دارد.

 

 

چگونه آب پنیر را به پودر تبدیل کنیم؟

 

استفاده از پودر آب پنیر نیز یک روش ساده برای درست کردن ماسک آب پنیر است. می‌توانید این پودرها را به صورت آماده از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. اما درست کردن پودر آب پنیر در خانه نیز کار سختی نیست. این پودر علاوه بر اینکه برای درست کردن ماسک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت خوراکی نیز مصرف می‌شود. پودر ماسک آب پنیر به منظور عضله سازی و سلامت بدن استفاده می‌شود. از طرف دیگر خوردن پودر آب پنیر برای چاقی صورت و درمان و پاکسازی کبد چرب نیز بسیار مفید است.

 

برای درست کردن پودر آب پنیر در خانه نیز تنها لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

 

*آب پنیر را داخل یک قابلمه بریزید و با شعله ملایم روی گاز قرار دهید.

*اجازه دهید این ترکیب رفته رفته غلیظ شود و آب آن کم شود.

*سپس آب پنیر را روی سینی بریزید و در فضای بیرون بگذارید تا برای چند ساعت تا چند روز کاملاً خشک شود.

*بعد از خشک شدن آب پنیر آن را با میکسر کاملاً پودر کنید.

 

 

طرز تهیه انواع ماسک با آب پنیر

 

طرز تهیه انواع ماسک با آب پنیر

 

اگر به دنبال روش های درست کردن ماسک آب پنیر برای پوست، مو و ناخن هستید، نگاهی به طرز تهیه ماسک های شگفت انگیزی که در ادامه به آن ها اشاره شده، بیندازید.

 

 

۱- طرز تهیه ماسک آب پنیر برای رفع چربی پوست

 

برای متعادل کردن چربی پوست می‌توانید از ماسک آب پنیر با سفیده تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مواد لازم ماسک آب پنیر و سفیده تخم مرغ

 

سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
آب پنیر: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه ماسک آب پنیر و سفیده تخم مرغ

 

یک سفید تخم مرغ را با مقداری آب پنیر ترکیب کنید. سپس این ترکیب را برای ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. این ماسک چربی پوست را کاهش می‌دهد و به متعادل سازی چربی پوست صورت کمک می‌کند.

 

 

۲- طرز تهیه ماسک آب پنیر برای پاکسازی پوست

 

درست کردن ماسک آب پنیر برای پاکسازی پوست

 

آب پنیر یک ترکیب بی‌نظیر برای پاکسازی پوست است. به منظور بهره‌مند شده از فواید ماسک آب پنیر برای پاکسازی پوست می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

 

مواد لازم درست کردن ماسک پنیر برای پاکسازی پوست

 

پودر آب پنیر: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
پودر جوانه گندم: ۱ قاشق غذاخوری
عسل: ۱ قاشق غذاخوری
ماست: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه ماسک آب پنیر برای پاکسازی پوست

 

برای تهیه ماسک پاکسازی پوست با آب پنیر باید همه مواد را با هم ترکیب کنید تا به صورت خمیر درآیند. سپس این ماسک خمیری را به خوبی روی پوست و گردن قرار دهید. اجازه دهید ماسک برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید. استفاده از این ماسک برای رفع لکه‌های پوستی نیز بسیار مؤثر است. برای اثربخشی بهتر می‌توانید ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

 

۳- طرز تهیه ماسک آب پنیر برای روشن شدن پوست

 

اگر دوست دارید پوست شما روشن و درخشان شود، می‌توانید از آب پنیر و آبلیمو برای درست کردن ماسک صورت استفاده کنید. ویتامین C موجود در آبلیمو به همراه ویتامین‌های موجود در آب پنیر موجب آبرسانی و روشن شدن پوست شما می‌شود. برای تهیه این ماسک بی‌نظیر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مواد لازم ماسک برای روشن شدن پوست

 

پودر آب پنیر: ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
عسل: ۱ قاشق غذاخوری
ماست: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک برای روشن شدن پوست

 

حتما بخوانید  طرز تهیه نان توت فرنگی به 3 روش کرمدار، ساده و بریوش

برای آماده کردن این ماسک باید همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها پوست خود را با آب سرد بشویید.

 

 

۴- طرز تهیه ماسک آب پنیر برای رفع چین و چروک‌های پوستی

 

درست کردن ماسک آب پنیر برای رفع چین و چروک‌های پوستی

 

از مهم‌ترین فواید ماسک آب پنیر برطرف کردن چین و چروک‌های پوست و جلوگیری از ایجاد آن است. آب پنیر به تقویت کلاژن سازی پوست کمک می‌کند و موجب تغذیه پوست می‌شود. برای درست کردن این ماسک باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مواد لازم درست کردن ماسک برای رفع چین و چروک پوست

 

پودر آب پنیر: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
روغن بادام تلخ: ۲ تا ۳ قطره

 

 

طرز تهیه ماسک برای رفع چین و چروک پوست

 

همه مواد را برای درست کردن ماسک باهم ترکیب کنید. سپس ماسک را برای ۵ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بماند. در نهایت پوست را آبکشی کنید.

 

 

۵- طرز تهیه ماسک آب پنیر نرم کننده مو

 

آب پنیر یک نرم کننده فوق العاده برای موها محسوب می‌شود. برای این کار می‌توانید مقداری پودر آب پنیر را به شامپوی خود اضافه کنید و یا از آن به صورت ماسک استفاده نمایید. به منظور درست کردن ماسک آب پنیر به عنوان نرم کننده مو می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مواد لازم درست کردن ماسک آب پنیر نرم کننده مو

 

پودر آب پنیر: ۲ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

روش درست کردن ماسک آب پنیر نرم کننده مو

 

برای آماده کردن این ماسک مو باید همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس ماسک را برای مدت ۳۰ دقیقه روی موهای نم‌دار قرار دهید و موها را با کلاه بپوشانید. بعد از این مدت می‌توانید موهایتان را با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید.

 

 

۶- طرز تهیه ماسک آب پنیر برای زیبایی ناخن‌ها

 

طرز تهیه ماسک آب پنیر برای زیبایی ناخن‌ها

 

برای جلوگیری از شکستن ناخن‌ها و زیبایی آن‌ها می‌توانید از ماسک آب پنیر استفاده کنید. این ماده به دلیل پروتئین زیادی که دارد، به شدت ناخن‌ها را تقویت می‌کند. برای درست کردن ماسک آب پنیر برای ناخن باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مواد لازم ماسک تقویت ناخن

 

آب آناناس: ۳ قاشق غذاخوری
سرکه انگور: ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
آب پنیر: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک تقویت ناخن

 

همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس ناخن‌ها را برای مدت نیم ساعت در این ترکیب قرار دهید. هر ۳۰ ثانیه دست‌تان را از ماسک بیرون بیاورید و دوباره داخل آن فرو ببرید. برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید به مدت یک ماه هر روز از این ماسک استفاده کنید.

 

 

۷- ماسک آب پنیر برای از بین بردن پف و سیاهی دور چشم

 

یکی از بهترین فواید ماسک آب پنیر به کار بردن آن برای رفع پف و سیاهی دور چشم است. برای این کار می‌توانید آب پنیر را در قالب‌های یخ بریزید و داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. سپس این یخ‌ها را از فریزر خارج کنید و داخل یک پارچه نازک یا کیسه مخصوص بگذارید و به آرامی زیر چشم و روی پلک‌ها بکشید.

 

 

۸- ماسک آب پنیر برای لایه‌برداری پوست

 

آب پنیر می‌تواند در ترکیب با پودر قهوه به یک اسکراب بی‌نظیر برای جوانسازی و لایه برداری پوست تبدیل شود. برای این کار تنها باید مقداری آب پنیر را با پودر قهوه ترکیب کنید تا یک ماسک غلیظ درست شود. می‌توانید با درست کردن این ماسک خانگی به راحتی پوستتان را لایه برداری کنید و ظاهری شفاف‌تر و زیباتر به پوست ببخشید.

 

 

مضرات آب پنیر برای پوست و مو

 

مضرات آب پنیر برای پوست و مو

 

آب پنیر سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و از همین رو خواص زیادی برای جوانسازی و تقویت پوست و مو دارد. اما به هر حال ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند و با استفاده از آن دچار علائمی نظیر ملتهب شدن و خارش پوست شوند. از همین رو قبل از استفاده از هر نوع ماسکی بهتر است ابتدا آن را در بخش کوچکی از پوست تست کنید. در صورتی که بعد از چند ساعت هیچ حساسیتی ایجاد نشد، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

 

سخن پایانی

 

استفاده از مواد طبیعی و در دسترس برای تهیه ماسک‌های خانگی نسبت به ماسک‌های شیمیایی و آماده بسیار مؤثرتر است و معمولاً هیچگونه عوارضی برای بدن و پوست و موی ما ندارند. از مهم‌ترین فواید ماسک آب پنیر می‌توان به جوانسازی و درخشندگی پوست و نرم شدن موها اشاره کرد. درست کردن ماسک آب پنیر در خانه بسیار ساده است و حتی استفاده از آن به صورت تونر و به تنهایی نیز فواید بی‌شماری برای پوست و موهای شما دارد.

 

 

سوالات متداول

 

چگونه آب پنیر را به پودر تبدیل کنیم؟

 

برای درست کردن پودر آب پنیر باید، آن را بجوشانید و سپس داخل سینی بریزید تا خشک شود. در نهایت نیز آن را با میکسر پودر کنید.

 

 

روش درست کردن آب پنیر برای ماسک چگونه است؟

 

به منظور درست کردن آب پنیر برای ماسک می‌توانید در خانه پنیر درست کنید و بعد آب آن را به عنوان ماسک استفاده نمایید.

 

 

 

منابع: htgetrid، everything-goat-milk

کالابرگ الکترونیک