آموزش ساخت ۱۰ کاردستی و هدیه دست ساز روز مادر مرحله به مرحله

آموزش ساخت ۱۰ کاردستی و هدیه دست ساز روز مادر مرحله به مرحله


10 دی 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش ساخت ۱۰ کاردستی و هدیه دست ساز روز مادر مرحله به مرحله

کاردستی روز مادر برای قدردانی از او چی درست کنم؟ برای درست کردن هدیه دست ساز روز مادر تنها لازم است کمی خلاق باشید و از ایده‌هایی که در این نوشتار به شما می‌دهیم، درست پیروی کنید تا یک هدیه خاص برای روز مادر درست کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی و در مجله کوروش می‌توانید با آموزش ساخت کاردستی آسان برای روز مادر و چند ایده درست کردن هدیه دست ساز جذاب برای روز مادر آشنا شوید.

 

۱- به عنوان کاردستی روز مادر یک کارت پستال خاص درست کنید

برای کاردستی روز مادر یک کارت پستال خاص درست کنید

«کارت پستال» یک کاردستی آسان برای روز مادر با کاغذ رنگی است. برای هدیه دست ساز روز مادر می‌توانید تنها با چند کاغذ رنگی و مقوای ساده یک کارت پستال منحصر به فرد و جذاب طراحی کنید.

ایده این کار برای سورپرایز روز مادر به سلیقه خودتان بستگی دارد ولی برای درست کردن کارت پستال پیشنهادی ما در روز مادر می‌توانید تصویری از دستان خودتان روز یک مقوای رنگی بکشید. سپس مقوا را از کنار جایی که انگشت کوچک خود را کشیده‌اید تا کنید و دور آن را، به جز کنار تا شده مقوا، برش بزنید. حالا یک قلب با رنگی هماهنگ در وسط این دو دست بچسبانید و هر چیزی که دوست دارید برای مادرتان بنویسید و مطمئن باشید چیزی که خودتان درست می‌کنید بهترین کاردستی روز مادر خواهد بود و او را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۲- یک گلدان با سلیقه خودتان طراحی کنید

برای کاردستی روز مادر یک گلدان با سلیقه خودتان طراحی کنید

درست کردن این هدیه دست ساز روز مادر قطعاً مادر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. برای درست کردن این کاردستی روز مادر یک گلدان با هر طرح و اندازه‌ای انتخاب کنید و ابتدا با مداد طرحی را که دوست دارید روی آن بکشید. سپس با استفاده از رنگ طرح مورد نظرتان را رنگ‌آمیزی کنید و اجازه دهید خشک شود.

در انتها نیز برای دوام و براق شدن کار روی آن کمی «گلیتر» بزنید. می‌توانید این گلدان را با هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید. لبه کار را روبان بچسبانید و یا آن را به سلیقه خودتان تزیین کنید و به عنوان هدیه دست ساز برای روز مادر به او هدیه دهید. این کاردستی ساده برای هدیه روز مادر بچه‌های پیش دبستانی و دبستانی هم ایده مناسبی است.

بیشتر بخوانید: چند پیشنهاد هدیه روز پدر که همه‌ی پدرها و مردها می‌پسندند

۳- برای کاردستی روز مادر یک بند عینک دست‌ساز درست کنید

یک بند عینک دست‌ساز برای روز مادر درست کنید

برای عینک طبی یا عینک آفتابی مادرتان یک «بند عینک» درست کنید و برای روز مادر به او هدیه دهید. برای درست کردن این کاردستی روز مادر تنها به مقداری منجوق و مروارید نیاز دارید. برای اتصال بند به کناره عینک نیز می‌توانید یک اتصال پلاستیکی از خرازی‌ها تهیه کنید.

کافی است منجوق‌ها و مروارید‌ها را به سلیقه خودتان سرهم کنید و در انتها اتصال پلاستیکی را وصل کنید و یک بند عینک زیبا را به عنوان کاردستی برای روز مادر به او هدیه دهید. برای درست کردن این بند عینک حتی می‌توانید از زنجیرهای ساده‌ای که در دسترس دارید نیز استفاده کنید و یک بند عینک خاص برای مادرتان طراحی کنید.

۴- برای هدیه روز مادر یک صابون دست ساز درست کنید

برای هدیه روز مادر یک صابون دست ساز درست کنید

درست کردن «صابون خانگی» یک ایده فوق‌العاده برای هدیه دست ساز روز مادر است. برای این کار تنها لازم است یک صابون سفید را خرد یا رنده کنید. سپس آن را برای ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و سپس هم بزنید. ۳۰ ثانیه دیگر این کار را انجام دهید تا صابون کاملاً آب شود.

تخفیف شوینده های افق کوروش

بعد از آب شدن صابون آن را در یک قالب مناسب بریزید و مقداری گل خشک و گیاه و روغن معطر به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس صابون دست‌ساز را تزیین کنید و به مادرتان هدیه دهید. برای مطالعه طرز تهیه صابون دست ساز به روشی دیگر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۵- به سلیقه خودتان شمع دست ساز درست کنید

برای هدیه دست ساز روز مادر به سلیقه خودتان شمع دست ساز درست کنید

درست کردن شمع دست ساز یک ایده جذاب دیگر برای هدیه دست ساز روز مادر است که با کمی خلاقیت می‌تواند هم شما هم مادرتان را شگفت‌زده کند. برای درست کردن شمع تنها به یک مقدار پارافین یا شمع‌های کهنه و قدیمی نیاز دارید و یک نخ فتیله.

برای این کار پارافین یا شمع‌های قدیمی را در یک کاسه بریزید و داخل مایکروویو یا یک قابلمه کوچک گرم کنید. بعد از آب شدن پارافین آن را داخل یک ظرف زیبا یا یک فنجان جذاب بریزید. نخ فتیله را در وسط قرار دهید و سر آن را با کمک یک مداد یا چنگال روی وسط فنجان نگه دارید.

اجازه دهید شمع شما خشک شود و سپس آن را با چوب دارچین، گل خشک و میوه خشک تزیین کنید. این هدیه دست ساز روز مادر را در یک باکس هدیه روز مادر بگذارید و به همراه یک پیام تبریک روز مادر به او کادو دهید.

۶- برای مادرتان چشم بند به عنوان کاردستی روز مادر درست کنید

برای هدیه روز مادر برای مادرتان چشم بند درست کنید

احتمالاً تجربه یک خواب راحت برای همه مادران اهمیت زیادی دارد. بهترین هدیه دست ساز برای روز مادر ساخت یک «چشم‌ بند خواب» است. درست کردن یک چشم بند ساده نیاز به مهارت خاصی در خیاطی ندارد.

برای این کار لازم است یک پارچه نرم و ابریشمی انتخاب کنید. آن را به شکل چشم‌بند (شبیه تصویر) برش دهید و برای قسمت وسط آن نیز یک لایه ابر قرار دهید و دور آن را بدوزید. سپس یک کش به آن وصل کنید و این کاردستی برای روز مادر را به مادر عزیزتان هدیه دهید.

۷- برای هدیه روز مادر یک جا کلیدی دست ساز طراحی کنید

برای کادوی روز مادر یک جا کلیدی دست ساز طراحی کنید

مهم نیست با چه چیزی اما راه‌های زیادی برای درست کردن یک جا‌کلیدی زیبا وجود دارد. می‌توانید از یک تکه چرم یا نمد استفاده کنید، یا با کمک پارچه، مهره و هر چیزی که در دسترس دارید، یک جاکلیدی زیبا برای مادرتان طراحی کنید و آن را به عنوان یک کاردستی روز مادر کودکانه به او هدیه دهید. حتی می‌توانید این جاکلیدی را به صورت قلب یا شکلک‌های مختلف درست کنید و جلوه جذاب‌تری به آن ببخشید.

۸- یک تراریوم دست ساز برای روز مادر درست کنید

یک تراریوم دست ساز برای روز مادر درست کنید

اگر در فکر ساخت هدیه دست ساز روز مادر هستید، می‌توانید یک «تراریوم دست ساز» درست کنید. برای این کار باید یک شیشه در اندازه و شکل مناسب درست کنید، سپس مقداری خاک داخل شیشه بریزید و انواع گل و کاکتوس در آن بکارید.

برای زیباتر شدن تراریوم می‌توانید از اکسسوری‌های تزیینی و عروسک‌های کوچک مخصوص تراریوم و گلدان نیز استفاده کنید. در نهایت یک کارت با نوشته مورد نظرتان را روی یک خلال دندان بچسبانید و داخل تراریوم قرار دهید و این تراریوم جذاب را در روز مادر به مادر یا همسرتان هدیه دهید.

برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله درست کردن تراریوم در خانه روی لینک مطلب کلیک کنید.

۹- گل‌های رنگی، بهترین ایده کاردستی روز مادر با فوم اکلیلی

گل‌های فومی، بهترین ایده کاردستی روز مادر با فوم اکلیلی
درست کردن کاردستی روز مادر با فوم اکلیلی یکی دیگر از ایده‌های جذاب است که می‌توانید با هزینه کم و مقداری وقت صرف کردن آن را آماده کنید. برای تهیه گل‌های رنگی با فوم اکلیلی باید فوم‌های اکلیلی را به صورت گل‌های ۴ پر برش دهید. برای هر گل نیاز به ۴ عدد فوم گلی دارید. فوم‌ها را از سمت ساده آن را در مقابل باد گرم سشوار بگیرید یا برای چند ثانیه روی اتو قرار دهید تا حالت بگیرند. می‌توانید برای این کار از فندک نیز استفاده کنید.

حالا گلبرگ‌های یکی از فوم‌ها را برای قسمت میانی گل به هم بچسبانید و لول کنید. سپس فوم‌های دیگر را به ترتیب با چسب حرارتی زیر آن بچسبانید و با دست به گلتان حالت دهید. می‌توانید چند عدد از این گل‌ها تهیه کنید و آن‌ها را تزیین کنید و به عنوان کاردستی روز مادر به مادرتان هدیه دهید.

۱۰- استند گوشواره، بهترین کاردستی روز مادر با چوب بستنی

استند گوشواره، بهترین کاردستی روز مادر با چوب بستنی
اگر می‌خواهید یک کاردستی روز مادر ساده و کاربردی درست کنید، بهتر است یک «استند گوشواره» درست کنید. برای تهیه این کاردستی ساده روز مادر به ۱۱ عدد چوب بستنی نیاز دارید.

ابتدا باید ۷ عدد از چوب بستنی‌ها را به سلیقه خودتان رنگ کنید و ۴ عدد از آن را به عنوان پایه‌های کار به صورت ساده یا با رنگ متضاد رنگ کنید. حالا مطابق شکل ابتدا ۳ عدد چوب بستنی‌ها را به صورت مثلث در کنار بچسبانید. سپس ۵ عدد چوب بستنی رنگی را روی پایه‌ها نصب کنید. به همین راحتی می‌توانید یک جا گوشواره‌ای ساده و شیک برای روز مادر درست کنید. این ایده برای تهیه کاردستی روز مادر کودک یا کاردستی روز مادر پیش دبستانی نیز بسیار جذاب است و کودکان می‌توانند با کمک شما آن را آماده کنند.

سوالات متداول درباره کاردستی روز مادر

برای تهیه کارت تبریک روز مادر با کاغذ رنگی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اگر در فکر درست کردن کاردستی روز مادر با کاغذ رنگی هستید، بهتر است چند رنگ کاغذ رنگی، مقداری مقوای سفید یا رنگی و همچنین یک ماژیک و چند عدد نگین برای این کار داشته باشید و سپس کارت را به سلیقه خودتان آماده کنید.

بهترین ایده برای درست کردن کاردستی روز مادر با کاغذ سفید چیست؟

برای تهیه کاردستی روز مادر با کاغذ سفید می‌توانید یک نقاشی زیبا برای مادرتان بکشید و یا با استفاده از کاغذ رنگی، عکس‌های مختلف یا کاموا یک طرح جذاب روی کاغذ ایجاد و آن را به یک کارت تبریکی زیبا تبدیل کنید.

 

منابع: marthastewart/ goodhousekeeping

 

کالابرگ الکترونیک