طرز تهیه موهیتو انبه در ۱۵ دقیقه به روش کافی شاپی

طرز تهیه موهیتو انبه در ۱۵ دقیقه به روش کافی شاپی


20 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه موهیتو انبه در ۱۵ دقیقه به روش کافی شاپی

موهیتو انبه یکی از انواع خوشمزه موهیتو است. شما می‌توانید موهیتوی میوه ای با انبه را به راحتی تنها با چند قلم مواد دم‌دستی مانند نعناع، لیموترش و انبه در منزل تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه موهیتو انبه را به شما آموزش می‌دهیم و فوت و فن‌های خوشمزه شدن این نوشیدنی اصالتا کوبایی را به شما می‌گوییم.

مواد لازم برای تهیه موهیتو انبه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انبه ۳۰۰ گرم
آب انبه ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ نعناع تازه ۵ تا ۶ عدد
لیموترش ۳ عدد
آب گازدار ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
یخ به مقدار لازم
زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد و تهیه موهیتو انبه: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه موهیتو انبه

طرز تهیه موهیتو انبه

برای تهیه نوشیدنی خنک موهیتو با انبه به روش کافی شاپی مراحل زیر دنبال کنید:

مرحله اول: انبه را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه موهیتو انبه باید انبه را ریز خرد کنید. انبه (خواص انبه) یکی از انواع میوه‌هایی است که پوست کندن و خرد کردن آن کمی چالشی و سخت به نظر می‌رسد. نگران نباشید ما به شما می‌گوییم انبه را چگونه به راحتی پوست بگیرید و خرد کنید. همانطور که می‌دانید انبه به دو شکل هسته‌دار و بدون هسته وجود دارد.

جدا کردن پوست و خرد کردن انبه بدون هسته آسان است. فقط کافی است پوست انبه را بگیرید و آن را به شکل دلخواه خرد کنید.

برای انبه هسته‌دار ابتدا باید با یک چاقوی تیز یک برش عرضی درست در وسط انبه ایجاد کرد. همزمان که برش را ایجاد می‌کنید، به آرامی میوه انبه را بچرخانید تا عمق برش بیشتر شود.

در نهایت یک برش گرد وسط انبه ایجاد خواهد شد. با دستانتان انبه را در دو سمت خلاف هم بچرخانید. یک قسمت بدون هسته جدا خواهد شد. برای قسمت دیگر که هسته دارد، هسته را به سمت چپ و راست بپیچانید تا کاملاً از میوه جدا شود. با استفاده از یک قاشق مغز انبه را از پوست آن جدا نمایید و به قطعات ریز خرد کنید.

مرحله دوم: آب زنجبیل درست کنید

برای درست کردن آب زنجبیل برای موهیتو انبه می‌توانید از زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل (طرز تهیه پودر زنجبیل) استفاده کنید. برای غنی شدن عطر نوشیدنی توصیه می‌شود از زنجبیل تازه استفاده کنید. مقدار کمی زنجبیل را پوست گرفته و حلقه حلقه کنید. ۴ تا ۵ حلقه نازک زنجبیل کافی است.

حتما بخوانید  طرز تهیه نان توت فرنگی به ۳ روش کرمدار، ساده و بریوش

سپس حلقه‌های زنجبیل را با نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی آب در دستگاه میکسر یا مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. آب زنجبیل شما آماده است.

در صورت تمایل می‌توانید پودر زنجبیل را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری نمایید.

مرحله سوم: برگ نعناع‌ها را خوب بشویید

به مدت حداقل یک ساعت برگ‌های نعنا را در آب بخیسانید تا گل و آلودگی‌های آنها کاملاً ته‌نشین شود. سپس برگ‌های شسته و تمیز را آبکشی نموده و کنار بگذارید تا آب اضافی آنها خارج شود.

مرحله چهارم: آب لیموها را بگیرید

لیموترش‌ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و با آبلیموگیری دستی یا دست، آب لیموها را بگیرید. مواظب باشید هسته وارد آب لیموها نشود.

مرحله پنجم: برگ نعنا را با انبه خرد شده و آب زنجبیل میکس کنید

در دستگاه میکسر یا مخلوط‌کن، برگ‌های نعناع، آب زنجبیل و انبه‌های خرد شده را ریخته و دستگاه را به مدت چند دقیقه روشن کنید همه مواد باید به خوبی با همدیگر میکس و مخلوط شوند.

مرحله ششم: چند تکه یخ و میکس نعناع، آب زنجبیل و انبه را در پارچ بریزید

در یک تنگ یا پارچ چند تکه یخ قالبی بریزید. سپس مخلوط له شده نعناع، آب زنجبیل و انبه را هم به یخ‌ها اضافه کنید.

مرحله هفتم: آب گازدار را اضافه کنید

برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی خوشمزه با انبه بهتر است از آب گازدار استفاده کنید. در این مرحله آب گازدار یا سودا را روی همه مواد داخل پارچ بریزید و مواد را هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

برای خرید آب گازدار می‌توانید به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه‌های افق کوروش مراجعه نمایید.

مرحله هشتم: آب انبه را به ترکیب اضافه نمایید

حالا زمان اضافه کردن آب انبه است. پس از اضافه کردن آب انبه دوباره مواد را کاملاً با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند.

در صورت تمایل شما می‌توانید برای تهیه انواع آبمیوه از جمله آب انبه به فروشگاه‌های افق کوروش به صورت حضوری یا اینترنتی مراجعه نمایید.

مرحله آخر: موهیتو انبه را سرد سرو کنید

حالا نوشیدنی موهیتو انبه را داخل لیوان‌های سرو بریزید. در این مرحله نیز باید چند تکه یخ داخل لیوان‌ها بریزید و در نهایت موهیتو آماده شده را با چند برش لیمو و برگ نعناع تزیین کنید.
موهیتو انبه شما حاضر است؛ گوارای وجود!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موهیتو نعنا کلاسیک به روش کافی شاپ

طرز تهیه موهیتو انبه به روش‌های دیگر

شما می‌توانید موهیتو انبه را به شکل‌های زیر نیز درست کنید:

روش تهیه موهیتو انبه با چای سبز کیسه‌ای

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی شما می‌توانید موهیتو انبه را با چای کیسه‌ای هم درست کنید. برای این منظور شما به چای کیسه‌ای، برگ نعناع، آب آناناس، انبه، شکر (اختیاری) و یخ نیاز دارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی هفت بیجار فوری مجلسی + ترکیب ادویه مخصوص

در شروع کار قطعات انبه را همراه با آب آناناس در دستگاه میکسر ریخته و کاملاً پوره کنید. این ترکیب را در یخچال بگذارید تا خنک شود. پس از آن چای سبز کیسه‌ای را به همراه مقداری نعنا تازه دم کنید و پس از آنکه خنک شد، به مدت ۲ ساعت آن را نیز در یخچال قرار دهید.

در ادامه همه مواد موهیتو را از یخچال بیرون آورده و داخل مخلوط‌کن بریزید. در نهایت شکر را به آن‌ها اضافه کنید و خوب با هم ترکیب نمایید. حالا موهیتو انبه آماده شده را در لیوان‌های سرو پر از یخ بریزید.

در صورت تمایل برای خرید شکر، چای سبز کیسه‌ای و آب آناناس به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه‌های افق کوروش مراجعه نمایید.

روش تهیه موهیتو انبه ساده و آسان

این ساده‌ترین روش تهیه این نوشیدنی خوش طعم تابستانی با انبه است. برای این منظور مقداری انبه خرد شده، برگ نعنا تازه، همراه با شکر، یخ و آب گازدار را در دستگاه مخلوط‌کن ریخته و کاملاً با هم ترکیب می‌کنید تا مایه موهیتو آماده شود. در یک لیوان مقداری انبه خرد شده بریزید، سپس چند قطعه یخ روی آن‌ها بگذارید.

در لایه بعدی، ۲ تا ۳ عدد برگ نعنا و چند برش لیمو قرار دهید و در آخر مایه موهیتو آماده شده را به آرامی به مواد داخل لیوان اضافه نمایید و موهیتوی انبه را سرو کنید.

نکات اضافی در طرز تهیه موهیتو انبه

نکات اضافی در طرز تهیه موهیتو انبه

  • در صورت عدم دسترسی به نعناع تازه شما می‌توانید از نعنا خشک استفاده کنید. سبزی خشک نعناع را از افق کوروش بخرید؛ اینترنتی یا حضوری.
  • موهیتو انبه باید تازه و خنک سرو شود تا تلخ نشود.
  • شما می‌توانید آب انبه را به صورت آماده تهیه کرده یا خود در منزل آب انبه را درست کنید. برای تهیه آب انبه شما به انبه تازه، شکر و مقداری آب نیاز دارید. همه مواد را با استفاده از دستگاه مخلوط‌کن به خوبی با هم ترکیب کنید.
  • موهیتو انبه را با نکتار انبه هم می‌توانید تهیه کنید.
  • برای تهیه موهیتو انبه باید از آب لیمو ترش تازه استفاده کرد. اگر دسترسی به لیمو ترش تازه ندارید می‌توانید از آبلیمو آماده استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید آبلیمو را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری نمایید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن موهیتو انبه

آیا می‌توان برای تهیه موهیتو انبه از آب گازدار استفاده نکرد؟

استفاده از آب گازدار نوشیدنی شما را خاص و کافی شاپی می‌کند. اما در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید و به جای آب گازدار از آب سرد معمولی استفاده کنید.

چرا موهیتو انبه به اندازه کافی شیرین نیست؟

استفاده زیاد از یخ می‌تواند باعث رقیق شدن نوشیدنی شود. در این صورت احساس می‌کنید که نوشیدنی شما به اندازه کافی شیرین نیست. اگر طعم شیرین موهیتو را دوست دارید می‌توانید از انبه یا آب انبه بیشتری استفاده کنید.