۴ طرز تهیه ترشی به ساده، فوری، لیته و با رب انار با طعم عالی

۴ طرز تهیه ترشی به ساده، فوری، لیته و با رب انار با طعم عالی


23 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴ طرز تهیه ترشی به ساده، فوری، لیته و با رب انار با طعم عالی

ترشی به در میان انواع ترشی میوه یکی از خوشمزه‌ترین‌ها است. ترشی به، به صورت ساده، یا به شکل ترشی به لیته و نیز ترشی به با رب انار و … تهیه می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش چند روش طرز تهیه ترشی به را به شما آموزش می‌دهیم و به فوت و فن‌های تهیه و خوشمزه شدن ترشی به هم می‌پردازیم.

مواد لازم برای ترشی به ساده (روش اول)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
به ۱ کیلوگرم
سرکه سیب یا انگور ۱ لیتر
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری

مدت زمان آماده‌سازی مواد ترشی: ۱ ساعت
مدت زمان آماده‌ شدن ترشی به: ۲ هفته

مراحل طرز تهیه ترشی به ساده خانگی

مراحل طرز تهیه ترشی به ساده خانگی
ترشی به به روش ساده خانگی، به مواد زیادی نیاز ندارد و می‌توانید در آن به دلخواه خود از انواع سرکه سفید یا قرمز هم استفاده کنید و از خواص به در این ترشی استفاده کنید. برای تهیه ترشی به، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: میوه‌های به را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی به، میوه‌های به را بشویید و کرک‌های روی میوه را با یک اسکاچ نرم پاک کنید. در صورت دلخواه، می‌توانید ترشی به را با پوست یا بدون پوست درست کنید. اگر ترشی به، بدون پوست می‌خواهید، پوست به را هم بگیرید. سپس به‌ها را از وسط نصف کرده و هسته و قسمت سفت وسط به را خارج کنید.

مرحله دوم: رطوبت به را بگیرید و آن را خوب خشک کنید

به‌‌ها را به اندازه و شکل دلخواه برش بزنید. می‌توانید برای ظاهر زیباتر به‌ها، آنها را قالب بزنید. به‌های خرد شده یا قالب زده شده را روی یک پارچه نخی بریزید و به مدت ۱ ساعت صبر کنید تا در دمای محیط بمانند و رطوبت آنها گرفته شود تا ترشی کپک نزند. روش‌های جلوگیری از کپک زدن ترشی را بلد هستید؟

مرحله سوم: به‌های خرد شده را در یک شیشه تمیز بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترشی به ساده خانگی، به‌های آماده شده را در بانکه یا ظروف شیشه‌ای درب‌دار تمیز و استریل شده بریزید. روی تکه‌های میوه به‌ سرکه بریزید، در حدی که روی آن‌ها را بپوشاند. سپس نمک را اضافه کنید. درب شیشه ترشی را محکم ببندید و در جای خشک و خنک قرار دهید. حدود ۲ هفته بعد، ترشی شما آماده سرو است. نوش جان!

حتما بخوانید  طرز تهیه سس زنجبیل و رب زنجبیل (خمیر زنجیبل)

برای خرید انواع سرکه و نمک می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به رو‌ش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای به مجلسی و زعفرانی

مواد لازم برای ترشی به فوری

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
به ۳ عدد
سرکه سفید ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۲ قاشق غذاخوری
دانه فلفل سیاه ۱۰ عدد
برگ بو ۱ عدد

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان مورد نیاز برای پخت ترشی به فوری: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ترشی به فوری

مراحل طرز تهیه ترشی به فوری
در این روش از طرز تهیه ترشی به، ترشی بعد از ۱ روز قابل سرو است و نیاز به زمان زیادی برای رسیدن ترشی نداریم. دستورالعمل زیر را برای تهیه ترشی به فوری دنبال کنید.

مرحله اول: به‌ها را آماده کنید

برای درست کردن ترشی به، به صورت فوری، به‌ها را بشویید و خشک کنید. سپس پوست آنها را بگیرید و هسته و قسمت‌های سفت آن‌ها را جدا کنید. می‌توانید با پوست هم به‌ها را ترشی کنید. به‌ها را روی پارچه نخی خشک و تمیز به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا خشک شوند. سپس به‌ها را به اندازه‌های دلخواه به صورت خلالی یا مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: به‌ها را بپزید

در یک قابلمه سرکه، دانه‌‌های فلفل سیاه، برگ بو و شکر را بریزید و روی حرارت قرار دهید تا این ترکیب شروع به جوشیدن کند. به‌ها را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را کم کنید. اجازه‌ دهید به‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با سرکه بجوشند و نرم شوند. اگر حجم سرکه خیلی کم شد، کمی آب و سرکه دیگر به قابلمه اضافه کنید.

برای خرید شکر و فلفل سیاه می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: به‌ها را در بطری بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترشی به فوری، به‌های نرم شده را در دمای محیط بگذارید تا کمی سرد شوند و از دما بیفتند. سپس به‌ها را در شیشه‌های تمیز، خشک و استریل شده بریزید و درب آنها را محکم ببندید. ترشی به فوری شما بعد از ۲۴ ساعت آماده سرو است.

مواد لازم برای ترشی لیته به (روش سوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
به ۱ کیلوگرم
هویج ۵۰۰ گرم
بادمجان ۵۰۰ گرم
کلم سفید ۳۰۰ گرم
فلفل سبز تند ۱ عدد
سیر ۴ حبه
ادویه ترشی به مقدار دلخواه
زردچوبه و نمک به مقدار دلخواه
سرکه سفید و قرمز به مقدار لازم

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌ شدن ترشی لیته به: ۱ هفته

مراحل طرز تهیه ترشی به لیته

مراحل طرز تهیه ترشی به لیته
در این روش از طرز تهیه ترشی به مخلوط به صورت ترشی لیته، از سبزیجات دیگری هم استفاده می‌شود که طعم این ترشی لیته میوه را خوشمزه‌تر می‌کند. مراحل طرز تهیه ترشی به لیته را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: بادمجان‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی لیته به، بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید. سپس آنها را روی زغال یا شعله گاز یا در فر، کبابی کنید. وقتی بادمجان‌ها سرد شدند، پوست آنها را جدا کنید و بادمجان‌ها را بکوبید یا با چاقوی تیز، پوره و خرد کنید. بادمجان‌های کبابی شده را در یک کاسه بزرگ بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک آناناس به 6 روش برگردان و ساده مرحله به مرحله

مرحله دوم: بقیه مواد ترشی را آماده کنید

پوست سیر را بگیرید. هویج را بشویید و در مخلوط کن به همراه سیر خرد کنید. اگر مخلوط کن در دسترس ندارید، آنها را رنده کنید. به‌ها را هم بشویید و پوست و هسته آنها را جدا کنید. به‌ها را هم در مخلوط کن خرد کرده یا با رنده درشت، رنده کنید. گل کلم و فلفل را هم بعد از شستن، خرد کنید. هویج، گل کلم، به، سیر و فلفل را به کاسه‌ای که بادمجان را در آن ریخته‌اید، اضافه کنید.

مرحله سوم: ترشی لیته به را آماده کنید

در آخزیم مرحله، به مخلوط به و سبزیجات خرد شده، ادویه ترشی، زردچوبه، نمک و سرکه اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. میزان سرکه باید به اندازه‌ای باشد که ترشی، نه خیلی رقیق و نه خیلی سفت باشد.

سپس مایه ترشی به را در بانکه یا ظروف شیشه‌ای درب‌دار تمیز، خشک و استریل بریزید و درب آن را محکم ببندید. شیشه ترشی را در جای خشک و خنک قرار دهید و به مدت ۱ هفته صبر کنید تا ترشی برسد و آماده شود.

برای خرید انواع ادویه‌ مثل زردچوبه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

طرز تهیه ترشی به با رب انار (روش چهارم)

برای طرز تهیه ترشی به با رب انار، به هر یک از روش‌های بالا، مواد ترشی را آماده کنید. سپس به اندازه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری رب انار را با مقداری سرکه رقیق کنید و به مایه ترشی اضافه کنید. برای اینکه طعم ترشی به، ملس شود می‌توانید کمی شکر به مایه ترشی به اضافه کنید و اگر طعم ترش می‌خواهید، کمی نمک و حتی آبغوره یا آب نارنج هم می‌توانید اضافه کنید.

البته می‌توانید به مواد ترشی به، مقداری میوه سیب خرد شده هم اضافه کنید، چون طعم سیب و به، شبیه است و بافت مشابهی هم دارند، ترشی‌تان خوشمزه‌تر خواهد شد.

برای تهیه رب انار، آبغوره و آب نارنج می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

فوت و فن‌‌های خوشمزه شدن ترشی به

فوت و فن‌ خوشمزه شدن ترشی به
برای خوشمزه شدن ترشی به از چه سرکه‌ای استفاده کنیم؟

به صورت متداول، برای تهیه ترشی به، از سرکه سفید یا سرکه سیب استفاده می‌شود که ترشی بیشتری دارد. اگر با طعم تیز ترشی سفید، میانه خوبی ندارید، می‌توانید مقداری شکر هم به مخلوط ترشی اضافه کنید. می‌دانید بهترین سرکه برای انواع ترشی کدام است؟

در طرز تهیه ترشی به از چه سبزی استفاده می‌شود؟

معمولا در طرز تهیه ترشی به، از سبزی‌های معطر ترشی استفاده نمی‌شود تا طعم ترشی به، تحت تاثیر سبزی‌ها قرار نگیرد. فقط در صورت دلخواه می‌توانید ادویه ترشی اضافه کنید.

چکار کنیم طعم ترشی به تغییر نکند؟

برای این‌که طعم ترشی به تغییر نکند حتما ترشی را بعد از باز کردن درب شیشه و رسیدن ترشی در یخچال نگهداری کنید. همچنین برای نگهداری ترشی به از دبه پلاستیکی استفاده نکنید و ترشی را در ظروف درب‌دار شیشه‌ای یا سفالی بریزید و نگهداری کنید.

 

کالابرگ الکترونیک