۴ مدل طرز تهیه میلک شیک آناناس مقوی و شیک کافی شاپی

۴ مدل طرز تهیه میلک شیک آناناس مقوی و شیک کافی شاپی


25 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه میلک شیک آناناس

میلک شیک آناناس از جمله پرطرفدارترین میلک شیک‌های کافی شاپی است. این نوشیدنی مقوی برای عصرانه یا میان‌وعده تابستانی یک گزینه مناسب است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۴ روش طرز تهیه میلک شیک آناناس را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آناناس

  •  آناناس: ۵ حلقه
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بستنی وانیلی (یا طعم دلخواه): ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه فرم گرفته: به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک آناناس: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک آناناس کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک آناناس ساده

برای تهیه میلک شیک با آناناس و خامه، می‌توانید از آناناس تازه یا کمپوت آناناس استفاده کنید. بستنی را هم می‌توانید با طعم‌های مختلف انتخاب کنید. برای آموزش این مدل کافی شاپی میلک شیک آناناس، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد میلک شیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک با آناناس، شیر، خامه، بستنی وانیلی و آناناس‌ها را به مدت حداقل ۱۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا کاملا سرد شوند. سپس آنها را از فریزر بیرون بیاورید و آماده درست کردن میلک شیک شوید.

در صورت تمایل انواع کمپوت میوه ایرانی و خارجی، شیر، خامه و بستنی از جمله بستنی لیتری را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: مواد میلک شیک را مخلوط کنید

شیر و ۳ حلقه از آناناس‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و آن را روشن کنید. حدود ۲ تا ۳ دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا آناناس‌ها در شیر، پوره و نرم شوند. سپس خامه و بستنی را به آناناس و شیر اضافه کنید. ۱ تا ۲ دقیقه دیگر مواد را بزنید تا کاملا با هم میکس و یکدست شوند.

مرحله سوم: میلک شیک آناناس را سرو کنید

بعد از اینکه میلک شیک آناناس شما، بافت نرم و یکدستی گرفت، لیوان‌های سرو را آماده کنید. بهتر است از لیوان‌های بلند استفاده کنید. مخلوط میلک شیک را در لیوان‌ها بریزید و به لبه لیوان‌ها، حلقه‌های آناناس را بچسبانید. ریختن کمی خامه فرم گرفته روی سطح میلک شیک هم می‌تواند ظاهر آن را جذاب‌تر و طعم آن را قوی‌تر کند. میلک شیک آناناس را به صورت سرد و تازه سرو کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه موهیتو به 10 روش کافی شاپی با طعم های مختلف

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آناناس و موز

  • موز: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
  • کمپوت آناناس: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه: به میزان دلخواه
  • خامه فرم گرفته: به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک آناناس و موز: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک آناناس موز خانگی

طرز تهیه میلک شیک آناناس و موز مجلسی

میلک شیک آناناس و موز، یکی از نوشیدنی‌های بسیار مقوی و مفید است که برای ورزشکاران هم بسیار مناسب است. البته اگر در رژیم لاغری به سر می‌برید، بهتر است خامه را از دستور آن، حذف کنید. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و مقوی، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: موز و آناناس را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک موز و آناناس، موزها را پوست بگیرید و به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید. به‌اندازه یک لیوان موز کافی است. حلقه‌های آناناس کمپوت شده را هم به چهار قسمت خرد کنید. موز و آناناس را بهتر است در یک پلاستیک زیپ‌ کیپ بریزید و در فریزر بگذارید. هر چه مدت بیشتری میوه‌ها یخ بزنند، بهتر است.

در صورت تمایل انواع میوه‌ تازه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد میلک شیک را مخلوط کنید

بعد از یخ زدن میوه‌ها، آنها را به همراه بستنی و شیر، از فریزر بیرون بیاورید. شیر، موز و آناناس خرد شده را در مخلوط‌کن بریزید و بزنید تا میوه‌ها در شیر، پوره و میکس شوند. سپس بستنی و خامه را به آن بیفزایید و دوباره هم بزنید تا به طور یکدست در کل میلک شیک پخش و یکدست شوند.

مرحله سوم: شیک آناناس و موز را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک آناناس و موز با کیفیت کافی شاپی، مایه میلک شیک را در لیوان‌های سرو بریزید و روی آن را با کمی خامه فرم گرفته و چند حلقه موز و آناناس، تزیین کنید. یک نی یا قاشق بلند را در لیوان قرار دهید و میلک شیک را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آناناس انبه

  • شیر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • آناناس: ۳ حلقه
  • انبه: ۱ عدد متوسط
  • آب یا عصاره کمپوت آناناس: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بستنی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه: به میزان دلخواه
  • عسل یا شکر: به میزان دلخواه (برای تزیین)
  • خامه فرم گرفته:‌ به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی میلک شیک آناناس انبه: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه میلک شیک آناناس کافی شاپی در خانه

طرز تهیه میلک شیک آناناس و انبه

در این روش از طرز تهیه میلک شیک آناناس، برای طعم قوی‌تر، به‌جای شیر می‌توانید از شیر موز هم استفاده کنید و بستنی را هم می‌توانید بستنی انبه به کار ببرید. برای آموزش جزییات مراحل تهیه، روش زیر را انجام دهید.

حتما بخوانید  ۱۵ نکته سرآشپزها برای جا افتادن و غلیظ شدن قورمه سبزی سیاه و لعابدار

مرحله اول: مواد میلک شیک را آماده کنید

در ابتدا، برای درست کردن میلک شیک آناناس و انبه، انبه‌ها را بشویید و پوست بگیرید. هسته انبه را با چاقو، از مغز آن جدا کنید و انبه‌ها را به قطعات مکعبی کوچک خرد کنید. همراه با آناناس‌های خرد شده، آنها را در فریزر بگذارید تا کمی یخ بزنند. شیر و عصاره کمپوت آناناس را هم در فریزر بگذارید تا نیمه منجمد شوند.

مرحله دوم: مواد میلک شیک را مخلوط کنید

بعد از اینکه مواد میلک شیک کمی یخ زد، آنها را از فریزر خارج کنید. انبه، آناناس، شیر و آب کمپوت را در مخلوط‌کن بریزید و آن را روشن کنید تا همه مواد با هم مخلوط و پوره شوند. بهتر است هیچ تکه‌ سالمی از آناناس و انبه در میلک شیک نماند و به‌صورت یکدست پوره شوند.

مرحله سوم: بقیه مواد میلک شیک را اضافه کنید

در این مرحله، به مواد میلک شیک که در مرحله قبل مخلوط کردید، بستنی و خامه را اضافه کنید. اگر می‌خواهید میلک شیک آناناس، رقیق‌تر باشد، میزان شیر یا آب کمپوت را بیشتر کنید و اگر بافت غلیظ‌تری می‌خواهید، میوه‌ها، بستنی و خامه را بیشتر در نظر بگیرید.

مرحله چهارم: میلک شیک آناناس انبه را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک آناناس و انبه، طعم میلک شیک را بچشید و در صورت دلخواه کمی عسل یا دانه‌های شکر به لبه‌های لیوان اضافه کنید (این کار اختیاری است). در صورت تمایل می‌توانید عسل و شکر را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید. شیک‌ آناناس آماده شده را در لیوان بریزید و روی آن را با خامه فرم گرفته (اختیاری) و برش‌های میوه انبه و آناناس تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه میلک شیک آناناس و مارشمالو

طرز تهیه میلک شیک آناناس و مارشمالو

برای تهیه این مدل میلک شیک آناناس با مارشمالو، مانند روش اول طرز تهیه میلک شیک آناناس ساده عمل کنید و به‌اندازه نصف لیوان مارشمالو هم استفاده کنید. ۵ حلقه آناناس (هر چه آناناس بیشتر باشد، میلک شیک طعم قوی‌تر می‌گیرد)، بستنی و شیر را به اندازه یک لیوان و مارشمالو را ۱/۲ لیوان در نظر بگیرید. بستنی، شیر، مارشمالو و آناناس را با هم مخلوط کنید و بعد از یکدست شدن، آن را در لیوان سرو بریزید. روی میلک شیک را با کمی خامه فرم گرفته و مارشمالو تزیین و سرو کنید.

سوالات متداول

با آناناس چی درست کنم؟

با آناناس چی درست کنم؟

از آناناس می‌توانید در طرز تهیه میلک شیک آناناس، اسموتی آناناس، چیز کیک و کیک آناناس و حتی مربا آناناس استفاده کنید.

از چه بستنی در طرز تهیه میلک شیک استفاده کنم؟

متداول‌ترین بستنی برای استفاده در طرز تهیه میلک شیک، بستنی وانیلی است ولی می‌توانید از بستنی با طعم میوه‌های مختلف در تهیه میلک شیک استفاده کنید و طعم قوی‌تر یا مزه‌های متنوع‌تر را به میلک شیک اضافه کنید.

 

کالابرگ الکترونیک