۲ طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ساده و پنیری

۲ طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ساده و پنیری


29 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ساده و پنیری

توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یک فینگرفود با گوشت چرخ کرده خوشمزه است که هم طعم و مزه لذیذی دارد و هم ظاهری جذاب و هوس‌انگیز. توپک سیب زمینی شکم پر با گوشت یک خوراک با گوشت چرخ کرده فوق‌العاده برای مهمانی‌ها و همچنین یک غذای انگشتی مقوی برای بچه‌ها است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده به ۲ روش مختلف آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده (روش اول)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۴ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
کره ۱۵ گرم
نشاسته ذرت ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شیر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سوخاری ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
جعفری تازه و ساطوری خرد شده به مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت توپک سیب زمینی: ۳۰ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده: حدود ۱۸۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

 

مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

 

درست کردن توپک سیب زمینی شکم پر برخلاف ظاهر پیچیده و جذابی که دارد، بسیار ساده است. در ادامه ابن بخش می‌توانید با مراحل درست کردن توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و نشاسته ذرت آشنا شوید.

مرحله اول؛ تفت دادن پیاز و گوشت

در اولین مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. پیازها را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. زمانی که پیاز سبک شد، زردچوبه را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن زردچوبه، گوشت چرخ کرده را هم اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

در صورت تمایل می‌توانید پیاز داغ منجمد، روغن مایع سرخ کردنی، زردچوبه، گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل سیاه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن سیب زمینی برای توپک سیب زمینی

در این مرحله از دستور پخت توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. تقریبا نیم ساعت طول می‌کشد تا سیب زمینی‌ها بپزند. سپس پوست سیب زمینی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را با گوشت‌کوب کاملا له کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه لیموناد گیلاس گازدار و بدون گاز به 3 روش کافی شاپی

بعد از له کردن سیب زمینی‌ها باید مقداری جعفری خرد شده، نمک، فلفل سیاه و آویشن به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و سپس کره آب شده و نشاسته ذرت را اضافه کنید. بهتر است یک دستکش بپوشید و خوب مواد را ورز دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

در صورت تمایل می‌توانید آویشن، کره و نشاسته ذرت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

 

آماده کردن توپک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

 

در این مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی شکم پر باید مقداری از سیب زمینی پوره شده را بردارید و گرد کنید. سپس کف دستتان سیب زمینی را پهن کنید و مقداری مایه گوشتی داخل آن بریزید. حالا با سیب زمینی روی مواد گوشتی را بپوشانید و آن را به صورت گرد درآورید. این کار را برای همه مواد انجام دهید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن توپک‌ سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

بعد از آماده کردن توپک سیب زمینی باید در یک ظرف تخم مرغ، شیر، نمک و فلفل سیاه را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. توپک‌ها را ابتدا در تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید. بعد از اینکه توپ‌ها کاملا طلایی شدند، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه توپک گرفته شود. در انتها این توپک‌های خوشمزه را با سس کچاپ یا سس خردل سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ، شیر، آرد سوخاری، سس خردل و سس کچاپ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه توپک سیب زمینی پنیری با گوشت چرخ کرده (روش دوم)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب زمینی ۱ کیلوگرم
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
پنیر چدار ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
ژامبون ۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
آرد سوخاری ۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری
پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چای‌خوری
پودر آویشن ۱ قاشق چای‌خوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
سیر ۳ حبه
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
شیر ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و پنیر چدار

 

مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده با پنیر

 

در طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده می‌توانید از پنیر چدار و کالباس نیز استفاده کنید. در این روش طعم توپک سیب زمینی شکم پر شما فوق‌العاده خوشمزه می‌شود. در ادامه مراحل طرز پخت توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و پنیر را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد گوشتی توپک سیب زمینی

در اولین مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید. سیر را رنده کنید. گوجه‌ها را هم خرد یا رنده کنید. حالا مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازهای خرد شده را اضافه کنید و خوب با روغن تفت دهید. بعد از چند دقیقه سیر و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. درنهایت گوجه فرنگی و فلفل دلمه خرد شده را نیز اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر سیر و آویشن را اضافه کنید و بعد از این که گوشت سرخ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

در صورت تمایل می‌توانید زردچوبه، فلفل قرمز و پودر سیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های کوروش خریداری کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خورشت فسنجان با رب ازگیل به روغن افتاده و خوشمزه

مرحله دوم؛ آماده کردن سیب زمینی‌ها

 

آماده کردن سیب زمینی‌ها برای تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

 

در این مرحله باید به سراغ درست کردن ترکیب سیب زمینی بروید. ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه با آب در قابلمه بریزید تا کاملا بپزند. بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند، پوست آن‌ها را جدا کنید و با گوشت‌کوب خوب بکوبید تا پوره شوند. شیر را همراه با یک قاشق آب جوش به پوره سیب زمینی اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی بزنید و مواد را خوب ترکیب کنید. صبر کنید تا مواد کاملا سرد شود.

مرحله سوم؛ آماده کردن توپک‌های سیب زمینی

بعد از این که پوره سیب زمینی سرد شد، باید مقداری از آن را بردارید و به صورت دایره‌ای روی دست پهن کنید. کمی مواد گوشتی داخل آن قرار دهید. حالا ژامبون‌ها را خرد کنید و همراه پنیر چدار رنده شده روی مواد گوشتی بریزید. سپس توپک را ببندید و گرد کنید. همه توپک‌ها را به همین روال آماده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید انواع سوسیس و کالباس و انواع پنیر پخت و پز را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن توپک گوشت و سیب زمینی

در این مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و پنیر، سفیده تخم مرغ را در یک کاسه هم بزنید. توپک‌ها را در سفیده تخم مرغ بزنید و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. اجازه دهید توپک‌ها برای ۱۵ دقیقه در دمای محیط بمانند. سپس برای نیم ساعت آن‌ها را در فریزر بگذارید. این کار از وا رفتن توپک‌ها در روغن جلوگیری می‌کند. درنهایت توپک‌های سیب زمینی را در روغن داغ سرخ کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

 

  • در طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید صبر کنید سیب زمینی سرد شود و سپس آن به صورت توپک درست کنید. اگر سیب زمینی را به صورت داغ برای تهیه توپک استفاده کنید، مواد شما خمیری می‌شود و در زمان سرخ کردن از هم می‌پاشد.
  • برای جلوگیری از چسبیدن مواد به دست، می‌توانید دست‌هایتان را کمی با روغن مایع چرب کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید بعد از سرخ کردن گوشت و پیاز، مقداری رب گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید. برای خرید رب گوجه فرنگی به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.
  • در زمان سرخ کردن توپک سیب زمینی مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که توپک‌ها کاملا در روغن شناور باشند.
  • می‌توانید برای تهیه مواد گوشتی داخل توپک سیب زمینی از فلفل دلمه‌ای، هویج رنده شده و قارچ خرد شده نیز استفاده کنید. قارچ را از افق کوروش بخرید؛ تلفنی، حضوری یا آنلاین.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه توپک سیب زمینی از ترکیب گوشت چرخ کرده و سویا در مواد داخل توپک استفاده کنید. برای تهیه سویا به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

سوالات متداول

اگر خمیر سیب زمینی چسبنده و نرم بود چکار کنیم؟

در صورتی که خمیر سیب زمینی شما نرم و چسبنده شده، صبر کنید تا سیب زمینی کاملا خنک شود. سپس مقداری آرد سفید به آن اضافه کنید تا مشکل برطرف شود.

چرا توپک سیب زمینی در زمان سرخ کردن از هم می‌پاشد؟

مهم‌ترین دلیل از هم پاشیدن توپک سیب زمینی، گرم بودن سیب زمینی، شل بودن مایه سیب زمینی و داغ نبودن روغن موقع سرخ کردن توپک است.

کالابرگ الکترونیک