۲ طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس رستورانی و خوشمزه در فر و تابه

۲ طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس رستورانی و خوشمزه در فر و تابه


28 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پاستا با سوسیس

گراتن با پاستا و سوسیس، از انواع گراتن با ماکارونی خوشمزه و لذیذ است که هم در فر و هم در تابه می‌توانید آن را درست کرده و به عنوان یک غذای عالی برای ناهار یا شام، حتی در مهمانی‌های مجلسی سرو کنید. در این گراتن‌ ماکارونی، می‌توانید سبزیجات مختلف را هم به کار ببرید تا طعم‌ غنی‌تری داشته باشد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس را به ۲ روش، در فر و بدون فر در تابه به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه گراتن ماکارونی با سوسیس (۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی ۱ بسته
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
سوسیس کوکتل (یا سوسیس دلخواه) ۵ عدد
بادمجان ۳ عدد متوسط
قارچ ۱۰ عدد
فلفل دلمه‌ای نصف ۱ عدد فلفل متوسط
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
شیر ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا یا پارمسان به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۴۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت گراتن پاستا با سوسیس: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس در فر

مراحل طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس در فر

در این روش از طرز تهیه گراتن، علاوه بر سیب زمینی، قارچ و سوسیس، می‌توانید از نخود فرنگی، ذرت پخته شده، انواع حبوبات پخته شده، کدوی سرخ شده، رب گوجه یا گوجه فرنگی گیلاسی و … هم استفاده کنید. مراحل طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد گراتن را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه گراتن پاستا سوسیس ایتالیایی با بادمجان و سیب زمینی، فر را روشن و روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد، تنظیم کنید تا گرم شود. بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. روی بادمجان‌ها مقداری نمک بپاشید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد آنها را آبکش کنید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود. سیب زمینی‌ها را هم پوست بگیرید و به صورت ورقه‌ای نازک خرد کنید. کاور روی سوسیس‌ها را جدا کرده و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را خلالی نازک یا نگینی و ریز خرد کنید.

برای خرید انواع سوسیس از جمله سوسیس کوکتل و نمک می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه پیکاتای مرغ خوشمزه و لذیذ با سس خامه و سس ساده

مرحله دوم: قارچ‌ها را سرخ کنید

قارچ‌ها را در این مرحله بشویید و به صورت اسلایسی خرد کنید. در یک تابه، کمی روغن یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس قارچ‌ها را در تابه بریزید و به آنها یک قاشق آبلیموی تازه اضافه کنید تا رنگشان قهوه‌ای و تیره نشود. حرارت را روی حالت متوسط یا بالا قرار دهید تا قارچ آب نیندازند. بعد از اینکه قارچ‌ها سرخ شدند، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

در صورت تمایل می‌توانید قارچ، آبلیمو و انواع روغن مایع و روغن جامد و نیمه‌ جامد و کره را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری، تلفنی و آنلاین تهیه کنید.

مرحله سوم: سایر مواد گراتن را سرخ کنید

کف تابه‌ای که قارچ‌ها را سرخ کرده‌اید، با دستمال حوله‌ای پاک کنید. دوباره در تابه مقداری روغن بریزید و سیب زمینی‌های ورقه‌ای شده را در آن سرخ کنید. نیازی نیست سیب زمینی‌ها طلایی شوند. همین که کمی تفت بخورند، کافی است. این کار به حفظ ظاهر آنها بعد از پخت و همچنین طعم آنها کمک می‌کند. سپس بادمجان‌ها را سرخ کنید. در آخر فلفل دلمه‌ای‌ها را هم برای چند ثانیه تفت دهید و از تابه بیرون بیاورید.

مرحله چهارم: سوسیس‌ها را‌ آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس، دوباره در تابه، کمی روغن بریزید و سوسیس‌ها را در آن تفت دهید تا کمی طلایی شوند. سپس قارچ و فلفل دلمه‌ای را که سرخ کرده‌اید، به تابه اضافه کنید. به مواد داخل تابه، مقداری نمک، پودر آویشن و فلفل سیاه بزنید و یک یا دو دقیقه بعد شعله گاز را خاموش کنید.

در صورت تمایل فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله پنجم: ماکارونی را بپزید و آبکش کنید

در یک قابلمه تا نیمه آن، آب بریزید و روی حرارت بالا بگذارید تا آب شروع به جوشیدن کند. کمی روغن و نمک (و در صورت دلخواه کمی زردچوبه) به آب اضافه کنید. بعد از جوشیدن آب، ماکارونی فرمی را در قابلمه بریزید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید. از دستورالعمل روی پاکت پاستا پیروی کنید تا پاستا زیادی شل و شفته نشود. سپس ماکارونی‌ها را آبکش کنید و روی آن‌ها آب سرد بریزید تا روند پخت و نرم شدن آنها متوقف شود و به هم نچسبند.

برای خرید انواع ماکارونی فرمی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله ششم: سس بشامل را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس، در یک قابلمه کوچک، مقداری کره بریزید و روی حرارت بگذارید تا ذوب شود. سپس آرد سفید الک شده را به آن اضافه کنید و مدام تفت دهید تا آرد از خامی بیفتد. شیر را به تدریج به قابلمه اضافه کرده و مدام هم بزنید تا گلوله‌ گلوله نشود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ پای مرغ | روش آسان جدا کردن پوست پای مرغ

حرارت را کم کنید و اجازه دهید سس سفید شما غلیظ شود، کمی فلفل سیاه و نمک هم به ترکیبات سس اضافه کنید. وقتی سس غلیظ شد، شعله را خاموش کنید. برای مطالعه یک روش دیگر طرز تهیه سس بشامل روی لینک مطلب کلیک کنید.

برای خرید شیر و آرد سفید می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله هفتم: مواد گراتن را در قالب بریزید

در این مرحله، وقتی همه مواد گراتن را آماده کردید، کف یک قالب و دیواره‌های آن را با کمی کره یا روغن چرب کنید. سپس برای لایه اول ورقه‌های سیب زمینی سرخ شده را بچینید. روی سیب زمینی‌ها، یک لایه پاستا بریزید. یک لایه بادمجان سرخ شده، یک لایه مایه سوسیس، قارچ و فلفل دلمه‌ای، یک لایه سس سفید، کمی پنیر پیتزا و دوباره لایه‌ها را تکرار کنید تا موادتان تمام شود. روی لایه آخر هم کمی پودر ریحان خشک بپاشید و پنیر پیتزا (یا پارمسان یا هر دو) و مقداری سس بشامل بریزید.

انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر موزارلا و پنیر پارمسان و همچنین انواع سبزیجات خشک شده را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هشتم: گراتن پاستا با سوسیس را سرو کنید

در آخرین مرحله از روش تهیه گراتن ماکارونی با سوسیس، قالب را در فر بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا گراتن بپزد. برای طلایی شدن روی گراتن، به مدت ۵ دقیقه در آخر، گریل را روشن کنید. سپس ظرف را از فر بیرون بیاورید و به صورت گرم سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گراتن ماکارونی بدون گوشت به روش رستورانی

روش تهیه گراتن پاستا با سوسیس در قابلمه یا تابه

طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس در قابلمه یا تابه

برای تهیه گراتن پاستا سوسیس در تابه و بدون فر، به همان ترتیبی که در روش قبل، مواد گراتن را در قالب ریختید، در یک تابه که از قبل گرم شده است و کف آن را چرب کرده‌اید، بچینید. روی تابه درب تابه را، به همراه دم‌کنی بگذارید. تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. می‌توانید از شعله پخش‌کن هم استفاده کنید. به مدت ۳۰ دقیقه تابه را روی حرارت بگذارید و بعد از پخت گراتن، آن را سرو کنید.

سوالات متداول

از چه سوسیسی در طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس استفاده کنیم؟

انواع سوسیس کوکتل، سوسیس پنیری، سوسیس دودی و حتی سوسیس آلمانی را می‌توانید در تهیه گراتن سوسیس با پاستا استفاده کنید.

پاستای مناسب برای گراتن پاستا با سوسیس کدام است؟

پاستا‌هایی که شکل لوله‌ای دارند، بهترین نوع پاستا برای تهیه گراتن هستند. چون مواد را به خوبی در خود نگه می‌دارند. اما از سایر انواع ماکارونی یا پاستا فرمی هم می‌توانید در تهیه این گراتن استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک