طرز تهیه موهیتو توت فرنگی به ۳ روش مخصوص کافی شاپی

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی به ۳ روش مخصوص کافی شاپی


22 فروردین 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه موهیتو با توت فرنگی
فهرست محتوا پنهان

آیا طعم جذاب و متفاوت موهیتو توت فرنگی را چشیده‌اید؟ خیلی‌ها موهیتو را به صورت سنتی و فقط با نعناع و آب گازدار یا سودا خورده‌اند و از تنوع این نوشیدنی با دیگر میوه‌ها خبر ندارند. موهیتو توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین انواع موهیتو است که برای رفع عطش در ماه رمضان یا روزهای گرم تابستان می‌توان آن را تهیه و سرو کرد. همچنین به عنوان یک نوشیدنی مجلسی در مهمانی‌ها و نوشیدنی شب یلدا هم کاربرد دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه موهیتو توت فرنگی به ۳ روش ساده و سریع را به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی خانگی به روش رستورانی (روش اول)

 

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی خانگی به روش رستورانی

 

زمان آماده سازی مواد موهیتو توت فرنگی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه موهیتو توت فرنگی

 

• توت فرنگی متوسط: ۸ عدد
• لیموترش: ۱ عدد
• برگ نعناع: ۳ تا ۴ شاخه
• شکر سفید: ۴ قاشق غذاخوری
• تخم ریحان: ۱ قاشق غذاخوری
• آب گازدار: به میزان لازم
• یخ قالبی: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با آب گازدار

 

برای تهیه موهیتو توت فرنگی با نسخه اصلی، از آب گازدار یا سودا استفاده می‌شود. همچنین برای یکدست شدن این نوشیدنی، می‌توانید از مخلوط‌کن یا میکسر استفاده کنید. مراحل تهیه نوشیدنی موهیتو با توت فرنگی برای مهمانی یا یک نوشیدنی خوشمزه تابستانی را در ادامه دنبال کنید.

 

مرحله اول: مواد موهیتو توت فرنگی را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه موهیتو توت فرنگی، تخم ریحان را تمیز کنید و در یک کاسه یا لیوان بریزید. روی آن را به اندازه‌ای آب ولرم بریزید که دانه‌ها را بپوشاند. بعد از چند ثانیه، دانه‌ها در کف کاسه یا ظرف ته‌نشین می‌شوند. بهتر است آب روی تخم ریحان را حداقل یک بار عوض کنید تا خاک آن‌ها گرفته شود. دوباره روی تخم ریحان آب بریزید و اجازه دهید دانه‌ها پف کنند.

 

مرحله دوم: توت فرنگی و لیموترش را خرد کنید

 

در این مرحله توت فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آن‌ها را جدا کنید. روش صحیح شستن توت فرنگی را بلد هستید؟ توت فرنگی‌های شسته شده را به صورت نگینی خرد کنید و در یک کاسه با سایز مناسب بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کلم پلو مرحله به مرحله به 2 روش + فیلم آموزش تهیه

سپس لیموترش تازه را بشویید و سر و ته آن را با چاقو جدا کنید. لیمو را هم به صورت مکعبی خرد کرده و هسته‌ها را جدا کنید. آنها را هم به کاسه توت فرنگی اضافه کنید.

 

مرحله سوم: مواد موهیتو را بکوبید

 

سپس برگ‌های نعناع را از شاخه جدا کنید و کاملا بشویید تا تمیز شود. آنها را به دیگر مواد اضافه کنید و با گوشتکوب شروع به کوبیدن مواد داخل کاسه کنید. شکر را به مواد بیفزایید. می‌توانید به جای شکر از عسل هم استفاده کنید یا میزان شیرینی موهیتو توت فرنگی را بنا به سلیقه خود کم و زیاد کنید.

برای خرید شکر و عسل می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

 

مرحله چهارم: بقیه مواد موهیتو را اضافه و آن را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه موهیتو توت فرنگی، تخم ریحان را از آب بکشید و به ظرف اضافه کنید. دانه‌های شکر باید در این مرحله، ذوب شده باشند. همه مواد موهیتو را در یک یا چند لیوان بریزید و روی آن را یخ پودری یا یخ قالبی بریزید. در صورت دلخواه کمی آبلیموی تازه به مواد بیفزایید.

آب گازدار را هم در آخر اضافه کنید. موهیتو را به صورت سرد سرو و میل کنید. آبلیمو و آب گازدار سودا را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

 

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی (روش دوم)

 

طرز تهیه موهیتو با شربت توت فرنگی

 

زمان آماده سازی موهیتو توت فرنگی: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه موهیتو توت فرنگی

 

• توت فرنگی: ۱۰ عدد
• شربت توت فرنگی: ۵ قاشق غذاخوری
• آب لیموی تازه: ۵ قاشق غذاخوری
• برگ نعناع: ۱۰ عدد
• آب سرد: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب گازدار سودا: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• لیمو ترش: ۲ عدد

 

مراحل طرز تهیه موهیتو با شربت توت فرنگی

 

در این روش از طرز تهیه موهیتو توت فرنگی از مخلوط‌کن برای پوره و یکدست کردن مواد موهیتو استفاده می‌شود. همچنین به خاطر استفاده از شربت توت فرنگی، این موهیتو، طعم غلیظ‌تری دارد. دستورالعمل زیر را برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، ادامه دهید.

 

مرحله اول: مواد موهیتو توت فرنگی را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه موهیتو توت فرنگی، برگ‌‌های تازه نعناع و توت فرنگی‌ها را بشویید. توت فرنگی‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید و نصف آنها داخل غذاساز بریزید. سپس شربت توت فرنگی و آبلیمو را اضافه کنید. مخلوط‌کن را روشن کنید و اجازه دهید مواد با هم کاملا میکس و خرد شوند تا مخلوط یکدستی داشته باشید.

 

مرحله دوم: بقیه مواد موهیتو را اضافه کنید

 

در ادامه، بقیه توت فرنگی های خرد شده را در لیوان بریزید. لیمو ترش‌های تازه را بشویید و به صورت حلقه‌های نازک خرد کنید. برگ‌های نعناع را هم کمی له کنید تا عطر آنها خارج شود. برگ‌های نعناع و ورقه‌های لیموترش را به لیوان اضافه کنید. در ادامه موادی را که با مخلوط‌کن پوره کرده‌اید، به لیوان‌های سرو موهیتو بیفزایید.

حتما بخوانید  طرز تهیه زولبیا آلبالویی قرمز و خوشرنگ به روش قنادی و بازاری
فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

مرحله سوم: موهیتو توت فرنگی را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با مخلوط‌کن، آب گازدار را اضافه کنید و طعم نوشیدنی را بچشید. اگر نیاز داشتید که موهیتو توت فرنگی کمی شیرین‌تر باشد می‌توانید مقداری شکر به لیوان اضافه کنید. در آخر به میزان دلخواه یخ‌های خرد شده یا قالبی به لیوان بیفزایید و موهیتو توت فرنگی را به صورت سرد سرو کنید.

 

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با نعناع خشک (روش سوم)

 

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با نعناع خشک

 

برای تهیه موهیتو توت فرنگی با نعناع خشک، می‌توانید همراه با نعناع تازه، از نعناع خشک هم استفاده کنید یا اینکه به طور کلی نعناع تازه را از دستور تهیه این نوشیدنی حذف کرده و آن را با نعناع خشک جایگزین کنید.

در این روش، حتما از نعناع خشکی استفاده کنید که چوب نعناع در آن نباشد. اگر می‌خواهید طعم موهیتو با نعناع خشک خوشمزه‌تر شود، نعنا‌ع‌های خشک را ابتدا با کمی آب گرم بخیسانید تا نرم شوند و عطر و طعم آنها خارج شود. سپس آنها را به موهیتو اضافه کنید.

مانند روش‌های قبل، کافی است در این روش هم توت فرنگی‌ها را بعد از شستن، پوره یا له کنید و به همراه نعناع خشک در لیوان بریزید. سپس لیموی تازه حلقه شده یا پوره شده را به آن اضافه کنید.

در آخر هم شکر یا عسل، آب گازدار یا شربت توت فرنگی را اضافه کنید. همه مواد را که با هم میکس کردید، یخ را اضافه کرده و موهیتو توت فرنگی کلاسیک با آب گازدار را سرو کنید.

برای خرید انواع شربت از جمله شربت توت فرنگی و انواع سبزی خشک از جمله نعناع خشک باکیفیت، می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت حضوری اقدام کنید یا آن را به صورت تلفنی و اینترنتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: خواص و مضرات توت فرنگی برای سلامت بدن

 

سوالات متداول

در طرز تهیه موهیتو توت فرنگی، توت فرنگی را چقدر له کنیم

در طرز تهیه موهیتو توت فرنگی، توت فرنگی را چقدر له کنیم؟

 

میزان له کردن توت فرنگی‌های مورد استفاده در طرز تهیه موهیتو توت فرنگی، بستگی به سلیقه شما دارد. می‌توانید آنها را کاملا با دستگاه مخلوط‌کن یا گوشت‌کوب، له کنید تا یکدست شوند. یا اینکه اجازه بدهید چند تکه توت فرنگی داخل پوره باقی بماند و در هنگام خوردن، زیر دندان حس شود.

همچنین می‌توانید مثل روش دوم طرز تهیه موهیتو توت فرنگی، قسمتی از آنها را پوره و قسمتی دیگر را به صورت خرد شده در لیوان بریزید.

 

موهیتو توت فرنگی را با آب گازدار سودا باید درست کرد؟

 

به صورت سنتی بله. در طرز تهیه موهیتو، معمولا از آب گازدار استفاده می‌شود ولی اگر سودا در دسترس ندارید یا می‌خواهید آن را به صورت بدون گاز درست کنید، می‌توانید از آب خنک و تکه‌های یخ استفاده کنید. استفاده از شربت توت فرنگی هم باعث خوشرنگ‌تر شدن و بافت غلیظ‌تر موهیتو می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک