آموزش ۱۰ طرز تهیه ماسک هندوانه برای جوانی و شفافیت پوست

آموزش ۱۰ طرز تهیه ماسک هندوانه برای جوانی و شفافیت پوست


3 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز استفاده ماسک هندوانه
فهرست محتوا پنهان

طرز تهیه ماسک هندوانه درست مثل دیگر ماسک‌های خانگی ساده و سریع است، اما این ماسک‌ها آنچنان معجزه‌ای روی پوست شما ایجاد می‌کند که احتمالاً با یک بار امتحان کردن، درست کردن آن را در برنامه هفتگی‌تان قرار خواهید داد. انواع ماسک هندوانه فواید بی‌شماری برای پوست دارد و استفاده مرتب از آن می‌تواند ظاهری زیباتر به پوست شما ببخشد. به طور کلی روش تهیه ماسک ضد پیری هندوانه با ماسک آبرسان و ضدالتهاب هندوانه و آلوئه ورا متفاوت است، اما به هر حال مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده این ماسک، هندوانه است و این میوه بی‌نهایت برای پوست مفید است. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می‌توانید با ماسک جادویی هندوانه برای زیبایی پوست آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع ماسک هندوانه پاسخ خواهیم داد.

 

 

فواید ماسک هندوانه برای پوست

 

فواید ماسک هندوانه برای پوست

 

هندوانه یک میوه پر آب و خوشمزه تابستانی است که علاوه بر مزیت‌هایی که برای بدن دارد، به صورت موضعی برای پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع همان‌طور که خواص هندوانه به صورت خوراکی برای پوست صورت زیاد است، تهیه ماسک آن نیز می‌تواند به سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند. هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و اسید آمینه است و استفاده مرتب از آن موجب جوانسازی و درخشندگی پوست صورت می‌شود.

در هندوانه نوعی اسید امینه به نام «سیترولین» وجود دارد که برای سنتز کلاژن ضروری است. این اسید آمینه در میوه‌های قرمز یافت می‌شود و از پیر شدن پوست شما جلوگیری می‌کند. کاروتینوئیدهای موجود در هندوانه نوعی رنگدانه‌های قرمز طبیعی هستند که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کنند.

هندوانه همانند گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و حتی ۴۰ درصد بیشتر نسبت به گوجه لیکوپن دارد. لیکوپن یکی از مهم‌ترین کاروتینوئیدها در پوست انسان است که درست مثل یک ضد آفتاب قوی از پوست محافظت می‌کند.

لیکوپن و سیترولین موجود در هندوانه از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند و به کاهش التهاب پوست نیز کمک می‌کند. ماسک هندوانه بهترین درمان برای خنک کردن پوست بعد از آفتاب سوختگی است و می‌تواند به روشن شدن پوست شما نیز کمک کند. استفاده از ماسک هندوانه جوش‌ها را درمان می‌کند و پوستی زیباتر به شما می‌بخشد. در ادامه به برخی از فواید ماسک هندوانه اشاره شده است.

 

 

طرز تهیه انواع ماسک هندوانه

 

طرز تهیه انواع ماسک هندوانه

 

طرز استفاده ماسک هندوانه بسیار راحت است، برای تهیه این ماسک می‌توانید آن را به تنهایی یا همراه با دیگر مواد مغذی روی پوست قرار دهید و از فواید آن بهره‌مند شوید. در ادامه می‌توانید با آموزش ماسک صورت هندوانه به چند روش آشنا شوید.

 

۱- ماسک هندوانه و عسل

 

هندوانه سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مفید است که می‌تواند از پوست شما در برابر پیری و آفتاب سوختگی محافظت کند. از طرف دیگر عسل فواید بی‌نظیری در درمان آکنه، کاهش جای زخم و لکه‌های تیره روی پوست دارد. استفاده از ماسک هندوانه و عسل می‌تواند به افزایش درخشندگی، جوانسازی و لطافت پوست شما کمک کند. در ادامه می‌توانید با روش تهیه ماسک هندوانه و عسل آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و عسل

 

  • آب هندوانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و عسل

 

برای درست کردن ماسک هندوانه و عسل طبیعی در یک ظرف آب هندوانه و عسل را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس این ماسک را برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی گیلاس کافی شاپی خنک به 5 روش مختلف

 

بیشتر بخوانید: خواص پوست هندوانه 

 

۲- ماسک هندوانه و خیار

 

ماسک هندوانه و خیار

 

هم هندوانه و هم خیار دو میوه بی‌نظیر برای پوست هستند که موجب زیبایی و آبرسانی به پوست می‌شوند. از خواص خیار این است که پوست را هیدراته و خنک می‌کند و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد.

احتمالاً با خواص هندوانه برای جوش صورت نیز تا حدودی آشنایی دارید. هندوانه موجب تسکین خارش و تحریک پوستی می‌شود و در از بین بردن لکه و جوش‌های پوستی نیز مؤثر است. در ادامه می‌توانید با روش تهیه ماسک هندوانه و خیار آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و خیار

 

  • خیار میکس شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب هندوانه: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و خیار

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و خیار بسیار راحت است. برای این کار باید آب هندوانه را با خیار میکس شده ترکیب کنید. این ماسک را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید.

 

۳- ماسک هندوانه و ماست

 

ماسک هندوانه و ماست

 

ماسک هندوانه و ماست یک ترکیب معجزه‌گر برای پوست است که می‌تواند به افزایش درخشندگی و شادابی پوست صورت کمک زیادی کند. در ادامه می‌توانید با طرز استفاده ماسک هندوانه و ماسک آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و ماست

 

  • ماست: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب هندوانه: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و ماست

 

برای تهیه این ماسک باید در یک ظرف آب هندوانه و ماست را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس این ماسک را روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانید پوست را با آب خنک بشویید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماست سنتی کشدار و یونانی

 

۴- ماسک هندوانه و شیر

 

شیر یک پاک‌کننده قوی برای پوست است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و پوست شما را نرم و مرطوب کند. ماسک هندوانه و شیر از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند و پوست شما را در گرمای تابستان نرم و هیدراته نگه می‌دارد. در ادامه می‌توانید با طرز استفاده ماسک هندوانه و شیر آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و شیر

 

  • شیر: ۲ قاشق غذاخوری
  • هندوانه: ۳ تکه کوچک
  • کپسول ویتامین E: 1 عدد

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و شیر

 

برای تهیه ماسک هندوانه و شیر باید ابتدا تکه‌های هندوانه با گوشتکوب یا پشت چنگال له کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس کپسول ویتامین E را باز کنید و به ماسک اضافه کنید. این ترکیب را به صورت یکنواخت روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید.

 

۵- ماسک هندوانه و آلوئه‌ورا

 

ماسک هندوانه و آلوئه ورا

 

ماسک آبرسان و ضدالتهاب هندوانه و آلوئه‌ورا یکی از بهترین و مفیدترین ماسک‌هایی است که می‌توانید با هندوانه درست کنید. در ادامه می‌توانید با طرز استفاده ماسک هندوانه با آلوئه‌ورا آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و آلوئه‌ورا

 

  • هندوانه له شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • ژل آلوئه‌ورا: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر چای سبز ماچا: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و آلوئه‌ورا

 

برای تهیه ماسک جادویی هندوانه برای زیبایی پوست صورت می‌توانید در یک ظرف ابتدا ژل آلوئه‌ورا را با هندوانه میکس شده ترکیب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر چای ماچا به آن اضافه کنید. این ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

 

۶- ماسک هندوانه و گلاب

 

اگر به دنبال راهی برای پاکسازی پوست و تمیز کردن آلودگی‌ها از سطح پوستتان هستید، بهتر است ماسک هندوانه، گلاب و گلیسیرین را امتحان کنید. در صورت تمایل می‌توانید از این ماسک به عنوان تونر خانگی و برای پاک کردن پوست نیز استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با روش تهیه ماسک صورت با هندوانه و گلاب آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و گلاب

 

  • آب هندوانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
  • گلیسیرین: ۱/۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و گلاب

 

برای تهیه این ماسک باید همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را با استفاده از پنبه روی پوست خود بزنید. می‌توانید برای پاکسازی پوست صورت و گردن از این ماسک استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید این ماسک را داخل یک شیشه اسپری دار بریزید و آن را روی پوستتان اسپری کنید.

 

۷- ماسک هندوانه و هلو

 

ماسک هندوانه و هلو

 

ماسک هندوانه و هلو یک ترکیب بی‌نظیر برای رطوبت‌رسانی به پوست و ترمیم پوست‌های آسیب دیده است. این ماسک پوست شما را روشن و صاف می‌کند و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. در ادامه می‌توانید با طرز استفاده ماسک هندوانه و هلو آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و هلو

 

  • هندوانه له شده: قاشق غذاخوری
  • هلو له شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری

 

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی پیاز قرمز و سفید رستورانی به 3 روش آسان

طرز تهیه ماسک هندوانه و هلو

 

برای درست کردن این ماسک بی‌نظیر باید هلوی له شده را با هندوانه میکس شده و مقداری عسل ترکیب کنید. سپس این ماسک را روی پوست تمیز قرار دهید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانید پوستتان را با آب ولرم بشویید. سپس پوست را خشک کنید و از مقداری مرطوب کننده استفاده کنید.

 

۸- ماسک هندوانه و انگور

 

ماسک هندوانه و انگور از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند و استحکام و درخشندگی پوست شما را افزایش می‌دهد. این ماسک همراه با کپسول ویتامین E تهیه می‌شود و از همین رو در افزایش انعطاف پذیری و لطافت پوست نیز بسیار مؤثر است. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن این ماسک هندوانه‌ای آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و انگور

 

  • هندوانه له شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • انگور له شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • کپسول ویتامین E 1 عدد

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و انگور

 

روش تهیه ماسک ضد پیری هندوانه با انگور و کپسول ویتامین E بسیار راحت است. برای این ماسک باید هندوانه له شده را با انگور له شده ترکیب کنید. سپس کپسول ویتامین E را به آن اضافه کنید. ماسک را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید. در انتها پیشنهاد می‌شود از یک کرم مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید.

 

۹- ماسک هندوانه و سیب زمینی

 

ماسک هندوانه و سیب زمینی

 

ماسک هندوانه و سیب زمینی یکی از بهترین انواع ماسک صورت است که بسیاری از متخصصان پوست معروف از جمله متخصص پوست «میراندا کر» نیز به استفاده از آن تأکید می‌کند. این ماسک موجب روشن شدن پوست، جوانسازی و ترمیم پوست شما می‌شود و ظاهری فوق‌العاده به پوستتان می‌بخشد.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و سیب زمینی

 

  • هندوانه له شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • پوره سیب زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و سیب زمینی

 

برای درست کردن این ماسک ابتدا باید سیب زمینی را در آب بجوشانید تا نرم شود. سپس آن را کاملاً له کنید و به اندازه ۲ قاشق غذاخوری پوره سیب زمینی را برای تهیه ماسک بردارید. ۲ قاشق غذاخوری هندوانه له شده و مقداری عسل به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند.

این خمیر را به صورت یکنواخت روی پوست صورت پخش کنید. اجازه دهید ماسک برای ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. در انتها حتماً از یک کرم مرطوب کننده مناسب روی پوست استفاده کنید.

 

۱۰- ماسک هندوانه و موز

 

ماسک هندوانه و موز

 

ماسک هندوانه و موز پوست شما را آبرسانی می‌کند و ظاهر جذاب‌تری به آن می‌بخشد. از طرف دیگر این ماسک فوق‌العاده مغذی و مفید است و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می‌کند. در ادامه می‌توانید با طرز استفاده ماسک هندوانه و موز آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک هندوانه و موز

 

  • هندوانه له شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • موز له شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن گل رز: ۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک هندوانه و موز

 

برای تهیه این ماسک باید موز و هندوانه را با پشت چنگال کاملاً له کنید. سپس مقداری روغن گل رز به آن اضافه کنید. این ماسک را به آرامی و به حالت دورانی روی پوست بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. در انتها بهتر است از یک مرطوب کننده یا آبرسان مناسب استفاده کنید.

 

نکاتی که باید قبل از استفاده از ماسک هندوانه بدانید

 

نکاتی که باید قبل از استفاده از ماسک هندوانه بدانید

 

*قبل از این که انواع ماسک هندوانه را روی پوست خود قرار دهید، حتماً پوستتان را کاملاً تمیز کنید.

*بهتر است بعد از استفاده از ماسک هندوانه از مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست خودتان استفاده کنید.

*برای پاک کردن ماسک هندوانه از روی پوست نیازی به استفاده از شوینده نیست.

*برای افزایش اثربخشی انواع ماسک هندوانه بهتر است برای ۵ تا ۱۰ دقیقه پوستتان را در مقابل بخار آب قرار دهید تا منافذ پوست باز شوند و مواد مغذی ماسک بهتر جذب پوستتان شود.

بهتر است حداقل هفته‌ای دو بار از ماسک هندوانه استفاده کنید تا هر چه سریع‌تر شاهد اثربخشی بی‌نظیر آن روی پوستتان باشید. اگر به دنبال طرز تهیه ماسک‌های معجزه‌گر هندوانه هستید، بهتر است همین حالا برای تهیه این ماسک دست به کار شوید.

 

سوالات متداول

 

ماسک آبرسان و ضدالتهاب هندوانه و آلوئه‌ورا چطور آماده می‌شود؟

 

برای تهیه ماسک جادویی هندوانه برای زیبایی پوست صورت باید در یک ظرف ابتدا ژل آلوئه‌ورا را با هندوانه میکس شده ترکیب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر چای ماچا به آن اضافه کنید. این ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید.

 

ماسک هندوانه و عسل چه فوایدی برای پوست دارد؟

 

ماسک صورت هندوانه ای و عسل از پوست شما در برابر پیری و آفتاب سوختگی محافظت می‌کند. این ماسک در درمان آکنه، کاهش جای زخم و لکه‌های تیره روی پوست نیز مؤثر است و می‌تواند به افزایش درخشندگی، جوانسازی و لطافت پوست شما کمک کند.

 

منابع: herzindagi، healthshots، bespotted

کالابرگ الکترونیک