۲ مدل طرز تهیه موس ماست بیسکویتی و میوه ای شیک و مجلسی

۲ مدل طرز تهیه موس ماست بیسکویتی و میوه ای شیک و مجلسی


17 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه موس ماست
فهرست محتوا پنهان

دسر موس ماست با انواع میوه‌ها و حتی با کیک به عنوان یکی از دسرهای خوشمزه مجلسی و شیک با ماست، بسیار پرطرفدار است. مواد اصلی دسر موس ماست، شامل زرده تخم مرغ و خامه است و می‌‌توانید با مواد دیگر، آن را طعم‌دار یا در رنگ‌های مختلف سرو کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه موس ماست به ۳ روش را به شما آموزش خواهیم داد.

 

طرز تهیه موس ماست و هلو

 

طرز تهیه موس ماست و هلو

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی موس ماست و هلو: ۴ ساعت

مواد لازم برای تهیه موس ماست

• پودر ژلاتین: ۲ قاشق چای‌خوری
• آب ولرم‌: ۲ قاشق غذاخوری
• خامه پر‌چرب : ۱۲۵ میلی‌لیتر (۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی)
• ماست چکیده پرچرب: ۴۰۰ گرم
• عسل: ۱۲۵ میلی‌لیتر (۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی)
• تخم مرغ: ۲ عدد درشت
• وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• هلو: ۳ عدد

مراحل طرز تهیه موس عسل با ماست و هلو

برای تهیه موس ماست و هلو، باید مواد موس را به ترتیب با هم ترکیب کنید و بعد مایه موس را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. برای مشاهده طرز تهیه موس ماست و هلو، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه موست ماست هلو، پودر ژلاتین را همراه با آب ولرم داخل یک قابلمه یا ظرف کوچک بریزید و روی آن را بپوشانید. به مدت ۵ دقیقه ظرف را روی حرارت غیر‌مستقیم یا بخار آب در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری در آب حل شده و شفاف شود. بعد ژلاتین حل شده را کنار بگذارید تا از دما بیفتد و سرد شود. پودر ژلاتین را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی و تلفنی خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد دیگر را مخلوط کنید

سپس خامه را در یک کاسه‌ بریزید و آنقدر با همزن بزنید تا فرم بگیرد. زرده‌های تخم مرغ را از سفیده‌های آن جدا کنید و در کاسه دیگری بریزید. ماست چکیده و عسل را هم به زرده‌های تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. خامه فرم گرفته را روی مخلوط ماست چکیده، عسل و زرده تخم مرغ بریزید و آن را هم بزنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه دمی یارما با گوشت چرخ کرده و بدون گوشت + فیلم

در صورت تمایل خامه، انواع ماست مثل ماست چکیده، تخم مرغ و عسل را می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش اینترنتی، حضوری یا تلفنی خریداری کنید.

مرحله سوم: سفیده‌های تخم مرغ را آماده کنید

در این مرحله، سفیده تخم‌مرغ‌ها را به خوبی با همزن بزنید تا کاملا فرم بگیرند و مثل خامه شوند یعنی بافت نرم و پفکی داشته باشند. سپس آن را روی مخلوط ماست چکیده بریزید و فقط در حدی هم بزنید که با هم مخلوط شوند. وانیل را به همراه یک قاشق از مخلوط ماست با ژلاتین مخلوط کنید و سپس آن را روی بقیه مواد بریزید و حسابی هم بزنید. مایه موس شما آماده است.

در صورت تمایل برای خرید وانیل می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش اینترنتی، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

مرحله چهارم: موس را در قالب بریزید

موس آماده شده را داخل ۶ قالب سرامیکی یا فلزی بریزید و رویشان را با سلفون بپوشانید. قالب‌ها را برای حدود ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا موس خودش را بگیرد. در زمان سرو، دور تا دور موس را با چاقو از قالب جدا کنید. قالب را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه در آب جوش فرو ببرید. سپس آن را در یک بشقاب برگردانید.

مرحله پنجم: موس ماست را سرو کنید

در آخرین مرحله، هلوها را بشویید و به صورت لایه‌های باریک، برش بزنید. روی موس ماست را با اسلایس‌های هلو بپوشانید و بلافاصله آن را سرو کنید. می‌توانید از ابتدا موس را در جام یا ظرف دسر بریزید و به عنوان قالب از جام یا لیوان استفاده کنید. بعد از اینکه موس ماست خودش را گرفت، روی سطح موس را با برش‌‌های هلو بپوشانید.

انواع میوه تازه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید اینترنتی، تلفنی یا حضوری تهیه کنید.

طرز تهیه موس ماست با توت فرنگی و پایه بیسکویت

 

طرز تهیه موس ماست با توت فرنگی و پایه بیسکویت

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دسر موس ماست بیسکویتی: ۶ ساعت

مواد لازم برای تهیه موس با ماست

• ژلاتین: ۴ ورق
• شیر: ۶۰ میلی‌لیتر (۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی)
• ماست توت فرنگی: ۴۵۰ گرم
• وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
• خامه فرم گرفته: ۲۳۰ گرم
• بیسکویت شکلاتی یا اورئو: ۱۶۰ گرم
• کره: ۱۰۰ گرم
• توت فرنگی: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه موس با ماست و توت فرنگی

برای تهیه موس با ماست و توت فرنگی، ابتدا باید مایه میانی موس را آماده کنید. برای آموزش این روش تهیه موس ماست مجلسی و شیک، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد میانی دسر را درست کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه موس با ماست و توت فرنگی، لایه میانی موس را آماده کنید. برای این کار ابتدا ورقه‌های ژلاتین را در مقداری آب بریزید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی بخار آب بگذارید تا با حرارت غیرمستقیم حل شده و شفاف شود. سپس اجازه دهید از دما بیفتد. وقتی ژلاتین سرد شد آن را در یک ظرف دیگر با شیر مخلوط کنید. انواع شیر را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  9 روش نگهداری ماست چکیده، ساده و موسیر برای مدت طولانی

مرحله دوم: ماست و خامه را اضافه کنید

بعد از اینکه شیر و ژلاتین را با هم مخلوط کردید، آنها را از صافی رد کنید. سپس وانیل، ماست توت فرنگی و خامه فرم گرفته را به مخلوط شیر و ژلاتین اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. به جای ماست توت فرنگی می‌توانید از ماست چکیده بدون نمک استفاده کنید. لایه میانی موس ماست شما آماده است. آن را کنار بگذارید.

مرحله سوم: قالب و توت فرنگی‌ها را آماده کنید

دیواره و کف یک قالب مونوپورشن سیلیکونی یا چند قالب رینگی را چرب کنید. اگر از قالب رینگی استفاده می‌کنید، جداره‌های داخلی را با کاغذ روغنی یا ورق آلومینیوم بپوشانید. توت فرنگی‌‌ها را هم بشویید و به‌صورت لایه‌ای، آنها را برش بزنید.

مرحله چهارم: لایه پایه دسر را آماده کنید

در یک پلاستیک زیپ کیپ، بیسکویت‌ها را بریزید و با گوشت‌کوب له کنید تا پودر شوند. سپس کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید و بیسکویت‌های پودر شده را در یک کاسه بریزید. کره را هم اضافه کنید و با قاشق یا دست، هم بزنید تا کمی خالت خمیری پیدا کند. بیسکویت و کره را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله پنجم: قالب را با مواد دسر پر کنید

از مخلوط بیسکویت و کره، به اندازه ۲ قاشق غذاخوری داخل قالب بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا سفت شود. می‌توانید به مدت چند دقیقه قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس توت فرنگی‌های برش خورده را به جداره‌های قالب بچسبانید، طوری که دیواره‌های قالب را توت فرنگی تازه چیده باشید.

مرحله ششم: موس را در یخچال بگذارید

در این مرحله از طرز تهیه موس توت فرنگی و ماست، لایه میانی را که آماده کرده و کنار گذاشته بودید، داخل قالب بریزید. طوری که هم ارتفاع یا بالاتر از برش‌های توت فرنگی باشد. همه قالب‌ها را که پر کردید،‌ روی قالب را با سلفون بپوشانید و به مدت ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا موس خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن دسر، قالب دسر را در یک ظرف برگردانید و سرو کنید.

سوالات متداول

 

موس کیک ماست را چطور درست کنیم؟

 

موس چیست؟

موس به معنای کف یا خزه است و در اصل دسری است که بافت پفکی و پر از هوا دارد. این دسر معمولا با هم زدن سفیده تخم‌مرغ و خامه و ترکیب و مزه‌دار کردن آن به وسیله تکه‌های میوه و شکلات تهیه می‌شود. همچنین در مدلی دیگر از دستور پخت موس، این دسر را با زرده تخم‌مرغ و ژلاتین درست می‌کنند. با توجه به مواد به‌کار رفته در طرز تهیه این دسر، موس‌های مختلفی درست می‌شود که می‌توان به موس شکلاتی، موس بستنی، موس توت‌ فرنگی، موس انار، موس چای سبز و موس زردآلو اشاره کرد.

موس کیک ماست را چطور درست کنیم؟

برای تهیه موس کیک ماست، باید ابتدا کیک اسفنجی درست کنید و بعد مایه موس را به هر یک از روش‌های بالا تهیه کرده و روی کیک بریزید. کیک را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید سرد شود و موس خودش را بگیرید. بعد از سفت شدن لایه موس روی کیک، می‌توانید آن را برش بزنید و سرو کنید.

 

کالابرگ الکترونیک