انواع چیز کیک | بیش از ۳۰ مدل چیز کیک یخچالی و پختنی

انواع چیز کیک | بیش از ۳۰ مدل چیز کیک یخچالی و پختنی


28 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 49 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع چیز کیک | بیش از 30 مدل چیز کیک یخچالی و پختنی
فهرست محتوا نمایش

انواع چیز کیک یخچالی و پختنی در طعم‌ها و مزه‌های گوناگون به دو روش یخچالی و در فر تهیه می‌شود. چیز کیک یا کیک پنیر از آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید آن را در خانه با پایه بیسکویت یا با کراست (پایه) کیک تهیه کنید. البته، چیزکیک با کراست بیسکوییت به خاطر دردسر کمتر و نیاز نداشتن به فر طرفداران بیشتری دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما لیست انواع چیز کیک شیک و مجلسی یخچالی و در فر را برای شما آماده کرده‌ایم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تهیه چیز کیک در منزل پاسخ خواهیم داد.

لیست انواع چیز کیک کافی شاپی یخچالی و پختنی

لیست انواع چیز کیک کافی شاپی و خوشمزه

اگر طرز تهیه انواع چیز کیک را بلد باشید در هر مناسبتی می‌توانید این شیرینی پرطرفدار را در طعم‌های مختلف و به روش‌های گوناگون درست کنید. «چیز‌ کیک» یا «کیک پنیر» یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای دنیاست که ریشه در آشپزی یونان باستان دارد. یونانی‌ها این دسر خوشمزه را بی‌نهایت دوست داشتند؛ تا جایی که یکی از فیزیکدانان معروف یونانی به اسم «آخیموس»، در دوران خودش کتابی با عنوان «هنر تهیه کیک پنیر» را نوشت.

جالب است بدانید، پس از شکست یونانی‌ها از سپاه رم، دستور چیز‌کیک مثل بسیاری از خوراکی‌ها و شیرینی‌های دیگر به رم باستان رسید. رومی‌ها هم دست روی دست نگذاشتند و نه تنها تخم مرغ را به دستور پخت کیک پنیر اضافه کردند، بلکه، با کمک برگ بو، بوی زهم تخم مرغ را از بین بردند. سپس، دستور تهیه چیز‌کیک کم‌کم به سرتاسر اروپا و نهایتا به آمریکا رسید و رسپی آن به فراخور ذائقه اهالی هر کشوری تغییر کرد.

این روزها، معروف‌ترین سرآشپزهای دنیا انواع چیز کیک ساده و خوشمزه را به صورت یخچالی یا پختنی و در فر درست می‌کنند.

راستی، شما برای تهیه انواع چیز کیک به مواد اولیه متنوعی مانند آرد قنادی، بیسکویت، پنیر خامه ای، پودر ژله و ژلاتین، تخم مرغ، شکلات، کره، شکر، خامه، کره، روغن مایع، شیر، وانیل، بیکینگ پودر، آجیل و خشکبار از جمله مغز پسته، کرم صبحانه و کره مغزها، ماست و … نیاز خواهید داشت.

انواع چیز کیک یلدایی

انواع چیز کیک یلدایی

انواع چیزکیک های یلدایی با طعم میوه‌های پاییزی می‌توانند به مراسم زیبای طولانی‌ترین شب سال جلوه بیشتری ببخشند. شما می‌توانید انواع چیز کیک مناسب شب یلدا را با استفاده از میوه‌های خوشمزه‌ای مانند خرمالو، انار یا حتی با طرح هندوانه درست کنید.

چیز کیک هندوانه یخچالی

چیز کیک هندوانه یخچالی از جالب‌ترین انواع چیز کیک

«چیز کیک هندوانه» با طرحی شبیه به هندوانه جزو پرطرفدارترین انواع شیرینی و کیک شب یلدا و یکی از انواع دسر با هندوانه برای پذیرایی و دورهمی روزهای گرم تابستان است.

برای درست کردن این چیز کیک به شکل هندوانه نیازی به استفاده از فر ندارید، به همین خاطر هم خیلی راحت آماده می‌شود. کافی است بعد از آماده کردن مواد در هر مرحله، اجازه دهید مواد خودشان را بگیرند. هر بار که یک لایه مواد اضافه کردید، قالب را در یخچال بگذارید. بعد از این که هر لایه خودش را گرفت، لایه بعد را اضافه کنید.

برای تهیه چیز کیک یخچالی هندوانه در ابتدا همه مواد مورد استفاده را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. بیسکویت‌ها را بکوبید یا در غذاساز بریزید و کاملا پودر کنید. کره آب شده را به بیسکویت پودر شده اضافه و خوب با هم مخلوط کنید.

ترکیب کره و بیسکویت را کف قالب بریزید و محکم فشار دهید تا یک لایه سفت کف قالب تشکیل شود. سطح روی آن را هم با قاشق یا لیسک صاف کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

سپس، پودر ژلاتین و آب را در یک ظرف فلزی یا پیرکس بریزید و با هم مخلوط کنید. ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری در آب حل شود. ژلاتین حل شده را کنار بگذارید تا سرد شود.

در یک ظرف دیگر پنیر خامه‌ای، خامه صبحانه و شکر دانه ریز یا پودر قند را بریزید و با مخلوط‌کن هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. حدود ۱۰ دقیقه مواد را به هم بزنید تا کاملا این ترکیب حجیم شود.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک هندوانه یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

 

چیز کیک انار یخچالی

چیز کیک انار یخچالی از خوشمزه‌ترین انواع چیز کیک

«چیز کیک انار» به شکل یخچالی و بدون فر یک به خاطر رنگ قرمزش هم یک انتخاب عالی برای شیرینی شب یلدا یا جشن ولنتاین است. برای درست کردن پایه بیسکویتی چیز کیک انار، ابتدا باید بیسکویت‌ها را در غذاساز یا میکسر خرد و پودر کنید و در یک ظرف بریزید.

سپس کره آب شده به روش بن ماری را، به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس، ترکیب کره و بیسکویت را در قالب کمربندی بریزید و خوب فشار دهید تا در کف قالب پرس شود. قالب را برای مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا پایه بیسکویتی چیز کیک سفت شود و خودش را بگیرد.

در ادامه، باید به سراغ درست کردن لایه پنیری چیزکیک انار بروید. برای شروع پنیر خامه‌ای، خامه و پودر قند را با هم ترکیب کنید و مواد را برای چند دقیقه با همزن دستی بزنید تا یکدست شوند.

پودر ژله انار را نیز در یک کاسه بریزید و سپس ۱ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید تا پودر ژله کاملا در آب حل شود. سپس ۲ قاشق از مایع ژله را به مایه پنیری که درست کرده بودید اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

برای تماشای فیلم ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه چیز کیک انار یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک خرمالو یخچالی

چیز کیک خرمالو یخچالی از انواع چیز کیک یلدایی

«چیز کیک خرمالو» یک کیک خوشمزه پاییزی است که می‌توانید آن را با پایه بیسکویت و بدون نیاز به پخت آماده کنید. چیز کیک یا کیک پنیر خرمالو، یک دسر خوشمزه مخصوص پاییز است. می‌توانید چیزکیک خرمالو ساده و خوشمزه را برای شیرینی شب یلدا هم تهیه کنید.

برای تهیه چیز کیک خرمالو، ابتدا باید بیسکویت‌ها را در غذاساز بریزید و کاملا پودر کنید. در ادامه شکلات تخته‌ای و کره را روی حرارت کتری به روش بن ماری آب کنید و به بیسکویت‌های پودر شده اضافه کنید.

ترکیب بیسکویت، کره و شکلات را خوب هم بزنید و تا حالت خمیر پیدا کنند. سپس کف و اطراف یک قالب کمربندی را با سلفون بپوشانید و ترکیب بیسکویتی را در قالب بریزید. مواد را خوب با دست فشار دهید تا کاملا یکدست شوند. سپس قالب را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا لایه بیسکویتی سفت شود.

سپس، خرمالوها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شوند. در ادامه به سراغ ترکیب کردن پنیر خامه‌ای با پودر قند بروید. پنیر و پودر قند را در یک ظرف بریزید و با دور تند همزن مخلوط کنید تا پنیر سبک شود.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک خرمالو روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

انواع چیز کیک برای ولنتاین

انواع چیز کیک برای ولنتاین

انواع چیزکیک های قرمز و قلبی از بهترین گزینه‌ها برای مناسبت‌های عاشقانه مثل روز ولنتاین، سالگرد آشنایی، سالگرد ازدواج و حتی مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به حساب می‌آیند. شما می‌توانید مدل‌های مختلف چیز کیک ولنتاینی را به صورت تک نفره و لیوانی یا در ابعاد بزرگ‌تر به صورت یک چیز کیک کامل درست کرده و به عنوان کادوی ولنتاین هدیه بدهید.

چیز کیک قلبی بدون فر

چیز کیک قلبی از انواع چیز کیک برای ولنتاین

«چیز کیک قلبی» یکی از جذاب‌ترین انواع چیز کیک ولنتاینی است که معمولا به صورت یخچالی و بدون فر درست می‌شود و طعم بسیار لذیذی هم دارد. برای درست کردن چیز کیک قلبی، ابتدا باید کراست یا لایه بیسکویتی چیز کیک را آماده کنید.

برای این منظور، ابتدا مواد یخچالی مورد نیاز را از قبل به مدت ۳۰ دقیقه از یخچال بیرون بیاورید و در آشپزخانه بگذارید تا به دمای محیط برسند. کره باید در دمای محیط نرم شود. سپس بیسکویت‌ها را خرد و با غذاساز یا آسیاب پودر کنید. اگر غذاساز ندارید، می‌توانید بیسکویت‌ها را در پلاستیک بریزید و با گوشت‌کوب یا وردنه کاملا بکوبید تا نرم شوند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

کره ذوب شده در دمای محیط را با پودر بیسکویت مخلوط کنید و هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. اما زیاد آن را ورز ندهید تا به روغن دادن نیفتد. لایه بیسکویتی را در قالب چیزکیک بریزید. بهتر است از یک قالب مستطیلی یا مربعی برای درست کردن چیز کیک استفاده کنید. لازم نیست قالبتان خیلی عمیق باشد، بهتر است طول و عرض آن بیشتر باشد تا موقع قالب زدن، تعداد بیشتری چیز کیک قلبی داشته باشد.

کف قالب را با کمی روغن یا کره، چرب کنید. مخلوط بیسکویت و کره را کف ظرف بریزید و با پشت قاشق، روی آن را صاف کنید. با پشت لیوان یا یک ظرف مسطح، روی مخلوط بیسکویت فشار دهید تا کاملا منسجم شده و به کف قالب بچسبد. سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا بیشتر خودش را بگیرد.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک قلبی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک ردولوت یخچالی با پایه بیسکویت

چیز کیک ردولوت یخچالی با پایه بیسکویت از انواع چیز کیک برای ولنتاین

«چیز کیک ردولوت یخچالی» یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین انواع چیز کیک با پایه بیسکویت است که می‌توانید آن را بدون نیاز به فر در خانه برای روز ولنتاین حتی به عنوان هدیه ولنتاین یا مناسبت‌های دیگر درست کنید. برای درست کردن چیزکیک یخچالی ردولوت با پایه بیسکویت اوریو ابتدا باید لایه زیرین کیک را درست کنید، سپس لایه رویی را روی آن بریزید و بعد از آماده شدن هر دو لایه، هر بار قالب را در یخچال بگذارید.

پس در ابتدا بیسکویت‌های اوریو را در غذاساز پودر کنید. سپس کره آب شده را اضافه و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. کف و دیواره یک قالب کمربندی گرد ۲۳ سانتی‌متری را چرب کنید، ترکیب کره و پودر بیسکویت را در قالب بریزید و آن‌ را با قاشق فشار دهید تا صاف شود. قالب را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا پایه بیسکویت خودش را بگیرد.

برای درست کردن لایه پنیری چیز کیک، باید خامه صبحانه را در یک کاسه بریزید و با همزن هم بزنید تا حجیم شود. در یک ظرف دیگر پنیر خامه‌ای را با پودر قند و پودر کاکائو ترکیب کنید و با همزن بزنید. در ادامه وانیل و رنگ خوراکی ژله‌ای قرمز را به مواد اضافه کنید. خامه زده شده را به ترکیب پنیر خامه‌ای که حالا قرمز شده اضافه کنید و مواد را با لیسک هم بزنید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک ردولوت یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک ردولوت با پایه کیک

چیز کیک ردولوت با پایه کیک از انواع چیز کیک برای ولنتاین

«چیز کیک ردولوت با پایه کیک» هم درست مثل کیک ردولوت یکی از جذاب‌ترین انواع کیک پنیر پختنی است که در مناسبت‌هایی مانند تولد و روز ولنتاین سرو می‌شود. چیز کیک ردولوت با پایه کیک در فر تهیه می‌شود و گزینه مناسبی برای هدیه ولنتاین به حساب می‌آید.

برای تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک، مواد را از ۳۰ دقیقه قبل در دمای محیط بگذارید. فر را روشن و روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف تقریبا بزرگ، شکر و پنیر خامه‌ای را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با همزن برقی کاملا بزنید تا بافت نرم پیدا کند.

سپس تخم‌ مرغ‌ها را اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد را بزنید تا مایه مخلوط و یکدست شوند. خامه، خامه ترش و وانیل را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و دوباره با همزن حدود ۲ تا ۳ دقیقه مواد را به هم بزنید، وقتی مواد مایه لایه پنیری چیز کیک ردولوت را آماده کردید، دیواره و کف یک قالب کمربندی با قطر حدود ۲۳ سانتی‌متر را چرب کنید. قالب را در سینی فر قرار دهید.

در ادامه، لایه پنیری را در قالب بریزید و کف آن را روی سطح بکوبید تا حباب‌های آن خارج و سطح مایه چیزکیک صاف شود. قالب کمربندی را در سینی فر بگذارید و کنار آن را یک کاسه کوچک آب قرار دهید تا وقتی در فر گذاشتید و آب بخار شد، فضای داخل فر، مرطوب بماند.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

انواع چیز کیک پختنی با بیسکویت

انواع چیز کیک پختنی با بیسکویت

آمریکایی‌ها از بزرگ‌ترین هواداران انواع چیز کیک پختنی چه با کراست بیسکویت و چه با پایه کیک هستند. برای تهیه چیزکیک های پختنی، ابتدا باید کراست چیز کیک را درست کنید و پس از اضافه کردن فیلینگ، آن را برای مدت زمان مشخصی در فر قرار دهید تا کاملا بپزد. این نوع چیز کیک ها معمولا به صورت گرم سرو می‌شوند و در مقایسه با انواع چیز کیک یخچالی، طعم و بافت متفاوتی دارند.

چیز کیک فیلادلفیا

چیز کیک فیلادلفیا از انواع چیز کیک پختنی با کراست بیسکویت

«چیزکیک فیلادلفیا» با پنیر فیلادلفیا درست می‌شود و بقیه مراحل تهیه آن شبیه چیز کیک‌های دیگر است. این کیک پنیری خوشمزه و ساده را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. هر چند بسیاری از چیز کیک‌ها با پایه بیسکویت به صورت یخچالی درست می‌شوند ولی چیز کیک فیلادلفیا از آن دسته چیزکیک‌ها با پایه یا کراست بیسکویت است که برای تهیه آن به فر نیاز خواهید داشت.

برای درست کردن چیز کیک فیلادلفیا در فر، مطابق معمول همه چیز کیک‌ها، ابتدا باید همه مواد چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. این کار برای داشتن یک چیز کیک با بافت نرم و لطیف، الزامی است. فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یک قالب کیک کمربندی را چرب کنید یا با کاغذ روغنی بپوشانید.

سپس، بیسکویت‌ یا کراکرها را در غذاساز پودر کنید تا خرد شوند به حدی که بافت شن‌مانند پیدا کنند. کره را روی حرارت ملایم به روش بن ماری و با بخار آب ذوب کنید. در یک ظرف، کره و بیسکویت‌ها را با هم مخلوط کنید. ۳ قاشق غذاخوری شکر را هم به مواد اضافه کنید. با قاشق مواد را هم بزنید تا ذرات بیسکویت به هم بچسبند. مراقب باشید که زیاد مواد لایه زیرین را ورز ندهید تا به روغن نیفتد.

مخلوط بیسکویت که منسجم شد، کف قالب بریزید و با پشت قاشق یا ته لیوان، فشار دهید تا کاملا به کف قالب بچسبد. سطح این لایه را صاف کنید و قالب را در فر بگذارید. به مدت ۱۰ دقیقه قالب را در فر بگذارید تا لایه بیسکویت، کمی برشته شود. سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود و از دما بیفتد. در این مدت لایه دوم یا فیلینگ چیز کیک را درست کنید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا در فر روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

بستنی چیز کیک

بستنی چیز کیک از انواع چیز کیک پختنی

تهیه «بستنی چیز کیک» در خانه برای افرادی که به دنبال رسپی درست کردن دسرهای جدید و خوشمزه برای مهمانی و دورهمی هستند، یک انتخاب فوق‌العاده است. بستنی چیز کیک به روش‌های مختلفی درست می‌شود. برای درست کردن این دسر هم می‌توانید یک بستنی با طعم چیزکیک درست کنید و هم در طرز تهیه چیز کیک از بستنی استفاده کنید.

برای تهیه بستنی چیزکیک، ابتدا باید پنیر خامه‌ای، تخم مرغ، ماست، شکر و وانیل را در یک ظرف بریزید و با همزن مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

بعد از ترکیب کردن مواد چیزکیک باید مواد را داخل یک قالب بریزید. سپس قالب را داخل یک قالب بزرگ‌تر آب جوش قرار دهید و برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد چیز کیک را در فر بگذارید.

نشانه آماده شدن چیز کیک این است که وقتی ظرف را تکان می‌دهید وسط آن تکان نخورد و نلرزد، این یعنی چیزکیک شما آماده است و باید آن را از فر خارج کنید. بعد از خارج کردن چیز کیک از فر آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه بستنی چیز کیک روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک کدو حلوایی

چیز کیک کدو حلوایی از انواع چیز کیک پختنی با پایه بیسکویت

«چیز کیک با کدو حلوایی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر با کدو حلوایی است که با استفاده از انواع بیسکویت معمولا در فر آماده می‌شود. برای درست کردن این دسر پاییزی به پوره کدو حلوایی نیاز دارید.

برای تهیه چیزکیک کدو حلوایی، ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۸۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید. کدو حلوایی را هم بشویید و پوست بگیرید و قطعه قطعه کنید. کدو حلوایی را بپزید و سپس با غذاساز یا میکسر پوره کنید. برای درست کردن چیزکیک با کدو حلوایی ابتدا باید پایه چیزکیک را درست کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش فسنجان با گوشت تکه‌ای به روش مجلسی و روغن افتاده

سپس، بیسکویت‌ها را در غذاساز پودر کنید. در یک کاسه متوسط به اندازه یک و نیم لیوان دسته‌دار فرانسوی بیسکویت پودر شده را به همراه یک قاشق غذاخوری شکر، نصف قاشق چای‌خوری دارچین، نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل و ۶ قاشق غذاخوری کره آب شده در دمای اتاق یا روی شعله ملایم گاز (فقط در حد نرم و آب شدن) را با هم مخلوط کنید.

در ادامه، ترکیب بیسکویت با کره و باقی مواد را در یک قالب ۳۰ سانتی‌متری با ارتفاع ۷ سانتی‌متر بریزید. با یک قاشق بزرگ بیسکویت‌ها را داخل قالب خوب پرس و صاف کنید. قالب کیک را به مدت ۸ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید. بعد از ۸ دقیقه قالب را از فر خارج کنید تا در دمای اتاق خنک شود.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک نارنگی

چیز کیک نارنگی در فر از انواع چیز کیک با پایه بیسکویت

«چیز کیک نارنگی» با عطر و بوی بی‌نظیر و طعم هیجان‌انگیزش، یکی از بهترین گزینه‌های درست کردن چیز کیک در خانه است. حتما می‌دانید که چیزکیک‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توان آنها را با پایه کیک اسفنجی یا بیسکویت به صورت یخچالی یا در فر درست کرد.

برای تهیه چیز کیک نارنگی در فر، بیسکویت‌ها را در غذاساز بریزید و پودر کنید. می‌توانید از پاکت زیپ‌دار هم استفاده کنید و با ته لیوان روی آنها بکوبید. کره را به روش بن ماری ذوب کنید. پودر بیسکویت را با کره مخلوط کنید. کف یک قالب کمربندی یا کاپ‌های مافین را کمی چرب کنید و از این پودر بریزید و محکم فشار دهید.

این پودر باید منسجم و سفت باشد تا بعد از تمام شدن مراحل طرز تهیه چیزکیک یخچالی از هم نپاشد. قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس، در یک ظرف مناسب، پنیر، خامه فرم گرفته، وانیل و شکر را با همزن بزنید تا وقتی همه مواد یکدست شوند.

آرد را از قبل الک کنید تا ناخالصی نداشته باشد. نشاسته، آرد و تخم مرغ را به مواد بالا اضافه کنید و با همزن بزنید. قالب را از فر خارج کنید و مواد به دست آمده را روی لایه بیسکوییت بریزید. فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روشن و روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. قالب را به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک نارنگی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک لیمویی

چیزکیک لیمویی از انواع چیز کیک پختنی

«چیزکیک لیمویی» یکی از لذیذترین انواع چیز کیک است که به دلیل ترکیب عطر جذاب لیمو با پنیر طعمی غیرقابل وصف دارد. یک چیز کیک با بافتی نرم که با برش‌های لیمو ترش تزیین شده و ظاهر جذاب و طعم دلچسب آن هر فردی را شیفته خود می‌کند.

برای تهیه چیزکیک لیمویی با فر ابتدا باید فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سینی فر را در قسمت پایین فر قرار دهید و اجازه دهید تا آماده شدن چیز کیک به خوبی گرم شود. بیسکویت‌ها را در غذاساز بریزید و تا کاملاً خرد شوند. شکر را به بیسکویت‌ها اضافه کنید و مواد را برای چند ثانیه هم بزنید. حالا کره آب شده را به مواد اضافه کنید. غذاساز را هر ثانیه یک بار روشن و خاموش کنید تا مواد با هم ترکیب شوند و در یک طرف جمع شوند.

یک قالب فنری ۲۰ سانتی‌متری انتخاب کنید و داخل آن را با برس و کمی روغن چرب کنید. سپس ترکیب بیسکویت و کره را رو قالب قرار دهید و با پشت قاشق مواد را کاملاً در همه بخش‌های قالب پخش کنید. برای ۱۳ تا ۱۵ دقیقه مواد را در فر قرار دهید تا طلایی شوند. سپس از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. بعد قالب را در فویل آلومینیوم بپیچید تا خشک نشود.

حالا، یک چهارم شکر را به همراه پوست لیمو در غذاساز بریزید و مواد را آن قدر هم بزنید تا شکر کمی زرد و لیمویی شود. سپس باقی مانده شکر را اضافه کنید و باز هم مواد را هم بزنید. در یک ظرف جداگانه، پنیر خامه‌ای را برای ۵ دقیقه هم بزنید.

سپس شکر و رنده پوست لیمو را به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن مواد با سرعت بیشتر کنید. این کار را آن قدر ادامه دهید که ترکیب یکدست و کرمی ایجاد شود. سرعت همزن را کم کنید و تخم مرغ‌ها را اضافه کنید. مواد را کمی هم بزنید و سپس وانیل، نمک و آب لیمو ترش را اضافه کنید. بعد از اینکه مواد با هم ترکیب شدند، خامه را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه مواد را با همزن با هم ترکیب کنید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیزکیک لیمویی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

انواع چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت

انواع چیز کیک یخچالی با بیسکویت

انواع چیز کیک یخچالی با بیسکویت به ویژه در کشور انگلیس طرفداران پر و پا قرصی دارد. چیز کیک‌های یخچالی معمولا با ژلاتین درست شده و به صورت سرد سرو می‌شوند. شما به دلخواه می‌توانید انواع چیز کیک یخچالی با کراست بیسکویت را با میوه‌های گوناگون، شکلات، ماست، نسکافه و پودر کاکائو آماده کنید.

چیز کیک لوتوس (چیز کیک بیسکوف)

چیز کیک لوتوس (چیز کیک بیسکوف) از انواع چیز کیک یخچالی

«چیز کیک لوتوس» یکی از محبوب‌ترین چیز کیک‌های دنیا است که بدون فر و به روش یخچالی، به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید. پایه چیز کیک لوتوس با بیسکویت لوتوس درست می‌شود ولی می‌توانید از کیک اسفنجی هم به عنوان پایه کیک استفاده کنید، البته تهیه چیز کیک لوتوس با پایه کیک اسفنجی، چندان متداول نیست.

برای درست کردن چیز کیک لوتوس، ابتدا مواد مورد استفاده در طرز تهیه این چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا دمای مواد، به دمای محیط برسد. کره هم باید در دمای محیط نرم شود. دیواره‌های قالب کمربندی را با مقداری روغن چرب کنید و کف آن را کاغذ روغنی بیندازید. روی کاغذ روغنی را هم چرب کنید، بهتر است. قالب را کنار بگذارید.

سپس، بیسکویت‌های لوتوس را در آسیاب‌کن یا میکسر بریزید و بزنید تا کاملا پودر و یکدست شوند. پودر بیسکویت را در یک کاسه بریزید و کره نرم شده با دمای محیط را به آن اضافه کنید. اگر فراموش کردید کره را از قبل بیرون بگذارید، می‌توانید آن را روی حرارت ذوب کنید.

کره و پودر بیسکویت را کاملا با هم مخلوط کنید. ۲ قاشق غذاخوری خامه را به مخلوط بیسکویت و کره اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. در نهایت باید یک خمیر خشک داشته باشید که با فشار منسجم می‌شود.

در ادامه، مایه بیسکویت، کره و خامه را کف قالب بریزید و با پشت قاشق یا ته لیوان، فشار وارد کنید تا پایه بیسکویتی چیزکیک به صورت صاف و سفت، به کف قالب بچسبد. سپس قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود. هر چه این لایه بیشتر در یخچال بماند، بهتر است. می‌توانید حتی از شب قبل، لایه زیرین را درست کرده و روز بعد، لایه میانی را آماده کنید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک لوتوس روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک ماستی

چیز کیک ماستی از انواع چیز کیک یخچالی با بیسکویت

طرز تهیه «چیز کیک با ماست» بسیار ساده است. حتما می‌دانید یکی از مزیت‌های تهیه چیز کیک این است که لزوما نیازی به استفاده از فر نیست و به صورت یخچالی هم درست می‌شود. می‌توانید دسر چیز کیک ماستی را به‌عنوان دسر مجلسی برای مهمان‌ها هم سرو کنید.

برای تهیه دسر چیز کیک با ماست، تمام مواد یخچالی مورد استفاده برای تهیه این دسر را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. یک قالب کمربندی یا حلقه‌ای را کنار بگذارید و کف و دیواره‌‌های آن را روغن یا کره چرب کنید و کنار بگذارید.

سپس، ژلاتین پودری یا ورقه‌ای را در یک فنجان بریزید و ۲ قاشق غذاخوری آب (ترجیح جوش) به آن اضافه کنید. فنجان را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) ژلاتین با آب حل شود و حالت ژله‌ای بگیرد. حدود ۵ تا ۷ دقیقه برای این کار کافی است. سپس ژلاتین آماده را کنار بگذارید تا از دما بیفتد.

در ادامه، بیسکویت‌ها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشتکوب یا وردنه آنها را خرد کنید، طوری که کاملا پودر و یکدست شوند. سپس با کره نرم شده در دمای محیط مخلوط کنید. این ترکیب را ورز دهید تا کمی حالت خمیری بگیرد.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک ماستی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک نسکافه (شکلاتی) یخچالی

چیز کیک نسکافه یا شکلاتی یخچالی از انواع چیز کیک با بیسکویت

«چیز کیک نسکافه» یا «چیز کیک شکلاتی» آن هم به روش یخچالی و بدون فر جزو محبوب‌ترین انواع چیز کیک قنادی است. شما به سادگی می‌توانید این چیز کیک خوشمزه را در منزل آماده کرده و در مهمانی‌ها، تولدها و دورهمی‌ها سرو کنید.

برای تهیه چیز کیک یخچالی نسکافه یا شکلاتی ابتدا پایه کراست یا لایه زیرین چیز کیک را درست کنید. برای این کار بیسکوییت‌ها را در غذاساز یا میکسر پودر کنید. کره را روی شعله ملایم گاز آب کنید و همراه با شیر به بیسکوییت‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا، مواد را در یک قالب کمربندی ۲۰ سانتی‌متری بریزید و با ته لیوان سطح آن را صاف و یکدست کنید.

سپس، پودر نسکافه یا پودر کاکائو را با آب گرم حل کنید و اجازه دهید سرد شود. در این فاصله پودر ژلاتین را با یک چهارم لیوان آب سرد ترکیب کنید و به روش بن ماری آن را آب کنید. پودر ژلاتین باید کاملا آب شود و حالت شفاف به خودش بگیرد تا تکه‌های آن زیر دندان نیاید.

پنیر را هم با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا نرم و صاف شود. شکر، خامه، نسکافه یا پودر کاکائو حل شده با آب را هم اضافه کنید و تمام مواد را خوب با همزن مخلوط کنید. حالا ژلاتین آب شده را به این مایه اضافه کنید و باز هم بزنید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک نسکافه یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک پرتقال یخچالی

چیز کیک پرتقال یخچالی از انواع چیز کیک با بیسکویت

«چیزکیک پرتقال» یکی از پرطرفدارترین دسرهای کیکی برای دورهمی و مهمانی‌ها است که می‌توانید آن را هم با کراست بیسکویت و هم با پایه کیک اسفنجی درست کنید.

برای تهیه چیز کیک پرتقال با پایه بیسکویت و بدون فر، درست مانند هر چیز کیک یخچالی دیگری ابتدا باید بیسکویت‌ها را در کیسه زیپ‌دار پلاستیکی بریزید و بکوبید تا کاملا نرم و پودری شوند. حتما به این مساله توجه کنید که اگر بیسکویت‌ها را به قدر کافی نرم نکنید احتمال دارد که چیز کیک موقع جدا شدن از قالب، خودش را نگرفته باشد. کره را هم به روش بن ماری ذوب کنید. سپس کره را به بیسکویت پودر شده اضافه و با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

بهتر است از قالب کمربندی برای تهیه چیز کیک استفاده کنید ولی اگر قالب در دسترس ندارید می‌توانید در یک ظرف دلخواه، یک کیسه فریزر قرار دهید و بیسکویت را روی آن پخش کنید. سطح روی بیسکویت را با ته لیوان یا گوشتکوب صاف و یکدست کنید و برای حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

سپس، پودر ژلاتین را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید روی آنها را به اندازه نصف لیوان دسته دار فرانسوی آب بریزید. این کار را به آرامی انجام دهید و مدام به هم بزنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا محلولی شفاف به دست آید. پرتقال‌ را هم پوست بکنید و غشای شفاف روی آن را هم جدا کنید. پرتقال را به اصلاح فیله کنید تا فقط مغز آن بماند.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک پرتقال یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک کیوی

چیز کیک کیوی از انواع چیز کیک یخچالی

«چیز کیک کیوی» را به دو روش در فر و یخچالی می‌توانید درست کنید. برای درست کردن چیزکیک کیوی یخچالی ابتدا ۲ بسته بیسکویت پتی‌بور یا دایجستیو (ساقه طلایی) یا هر بیسکویت ساده دیگری را که طعمش را دوست دارید، پودر کنید. برای این کار، بیسکوییت‌ها را در پاکت پلاستیکی زیپ‌دار بریزید و به خوبی بکوبید.

پودر بیسکویت را با کره نرم شده در دمای اتاق مخلوط کنید و به هم بزنید تا کمی حالت خمیری بگیرد. سپس، این مخلوط را در قالب کمربندی بریزید و کاملا پرس کنید. می‌توانید چند کیوی را برش‌های نازک بزنید و اطراف قالب بچینید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

در ادامه، پودر ژله را در نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی آب گرم حل کنید. می‌توانید محلول را روی بخار آب قرار دهید تا وقتی که تمام ذرات ژله حل شوند.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک کیوی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک یخچالی رافائلو

چیز کیک یخچالی رافائلو از انواع چیز کیک با بیسکویت

حتما شما هم اسم شکلات ایتالیایی «رافائلو» را شنیده‌اید یا اینکه به احتمال زیاد طعم شکلات رافائلو را چشیده‌اید. شکلات رافائلو به خاطر رنگ سفید نارگیلی و طعم غالب بادام و نارگیلش یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شکلات‌های دنیاست. در این میان چیز کیک یخچالی و ساده رافائلو که بدون نیاز به تخم مرغ و ژلاتین درست می‌شود یکی از مشهورترین انواع چیز کیک‌های ساده دنیا با پایه بیسکویت است.

برای درست کردن چیز کیک یخچالی رافائلو بدون ژله و فر و بدون تخم مرغ باید از پایه (کراست) بیسکویتی برای کیک استفاده کنید. برای این کار ابتدا ۲ بسته بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی یا هر بیسکویت دیگری که طعم آن را می‌پسندید را به همراه بادام، پودر نارگیل و کره آب شده در غذاساز یا میکسر بریزید و میکس کنید.

وقتی یک مخلوط یکدست به دست آمد آن را به عنوان پایه چیزکیک در قالب کمربندی دایره‌ای که برای چیز کیک مناسب است بریزید و حسابی فشار بدهید و پهن کنید تا روی آن صاف شود.

سپس، قالب را در یخچال بگذارید تا پایه چیزکیک حسابی خودش را بگیرد و سفت شود. در این فاصله کرم روی چیزکیک را درست کنید. ابتدا شکلات‌ سفید را به روش بن ماری آب کنید. خامه و پودر خامه را در یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا حجم آن دو یا سه برابر شود و فرم بگیرد.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک یخچالی رافائلو روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز‌ کیک یخچالی آلبالو

چیز‌ کیک یخچالی آلبالو از انواع چیز کیک با بیسکویت

«چیز کیک آلبالو» یکی از محبوب‌ترین دسرهای میوه‌ای تابستانی است. این چیز کیک خوش آب و رنگ تابستانی می‌تواند زینت‌بخش مجالس، تولدها، مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه شما باشد.

برای درست کردن چیز کیک آلبالو یخچالی با پتی بور یا بیسکویت ساقه طلایی ابتدا باید بیسکویت‌ها را خرد کنید. بیسکویت‌ها را با دست خرد کنید و در غذاساز یا میکسر بریزید تا پودر شوند.

سپس، کره را به روش بن‌ ماری آب کنید که نسوزد و با بیسکویت‌ها خرد شده مخلوط کنید و در قالب کمربندی یا ظرف مناسبی بریزید و کف آن را با ۲ لایه سلفون بپوشانید. مواد را پرس کنید و قالب را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مخلوط بیسکویت و کره خوب خودش را بگیرد.

در یک ظرف مناسب کمی آب سرد بریزید و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید و هم بزنید. وقتی که مخلوط آب و ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کرد، به روش بن‌ ماری روی بخار آب، این ترکیب را روان و نرم کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

در ادامه، پنیر را کمی هم بزنید تا نرم و یکدست شود. حالا خامه و آب آلبالو را به پنیر اضافه کنید. ژله آلبالو را هم در یک کاسه جداگانه با یک لیوان آب‌ جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید. چند تکه یخ حبه‌ای داخل مایه ژله بیندازید و آن را کنار بگذارید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز‌ کیک یخچالی آلبالو روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک نوتلا یخچالی

چیز کیک نوتلا یخچالی از انواع چیز کیک با بیسکویت

«چیزکیک نوتلا» به روش یخچالی، یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که هم سریع و هم راحت درست می‌شود؛ فقط کافی‌ است مراحل طرز تهیه چیز کیک نوتلا یخچالی را به ترتیب طی کنید تا در نهایت به یک طعم شگفت‌انگیز برسید.

هر چند همه چیزکیک‌ها به‌ خاطر داشتن خامه، شکر و پنیر کالری بالایی دارند اما طرفداران پر و پا قرصی هم دارند. ترکیب طعم شور پنیر و طعم شیرین خامه، به مذاق خیلی از افراد خوش می‌آید و البته نوتلا هم از آن شکلات‌هایی است که به سختی می‌توان از آن گذشت.

چیز کیک نوتلا یخچالی را می‌توانید در کاسه‌های یک نفره هم‌ اندازه یا در قالب کاپ کیک درست کنید. همچنین اگر قالب کمربندی در دسترس دارید، برای درست کردن چیز کیک نوتلا گزینه خوبی است. اگر از قالب کاپ کیک استفاده می‌کنید داخل آنها را یک کپسول کاغذی بگذارید و سراغ آماده کردن مواد چیز کیک نوتلا یخچالی بروید.

برای شروع کار بیسکویت‌های اوریو ساده یا هر بیسکویت دیگری که دوست دارید را در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و آنها را پودر کنید. لازم نیست کره را روی بخار آب ذوب کنید، همین که آن را در هوای محیط بگذارید که نرم شود، کافی است.

حالا کره را روی پودر بیسکویت بریزید و با بیسکویت‌ها به خوبی ترکیب کنید. سپس، مخلوط بیسکوییت و کره را کف قالب‌ها بریزید و با ته لیوان فشار دهید تا سطح آن صاف و فشرده شود.

در ادامه، پنیر خامه‌ای را با پودر قند در یک ظرف مناسب بریزید و با همزن بزنید تا نرم شوند و بافت کرمی پیدا کنند. شکلات نوتلا و وانیل را به همراه خامه پرچرب اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه با همزن بزنید تا فرم بگیرد.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک نوتلا یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک یخچالی انبه

چیز کیک یخچالی انبه از انواع چیز کیک با پایه بیسکویت

«چیز کیک یخچالی انبه» معمولا با کراست بیسکویت درست می‌شود. برای درست کردن چیز کیک یخچالی انبه به روش کلاسیک، ابتدا بیسکوییت را کاملا پودر کنید. سپس کره را به روش بن ماری آب کنید و روی بیسکویت پودر شده بریزید و خوب هم بزنید.

سپس، مطابق دستور تهیه دیگر انواع چیز کیک یخچالی، ترکیب بیسکوییت و کره را کف قالب کمربندی پهن کنید و با پشت قاشق خوب فشرده کنید تا صاف و یکدست شود. قالب را در یخچال بگذارید تا بیسکویت و کره سرد و سفت شوند و خوب خودشان را بگیرند.

حتما بخوانید  با بامیه چی درست کنم | انواع خورش، پلو و خوراک با بامیه

در این فاصله ۳ قاشق مرباخوری از پودر ژلاتین را با نصف استکان آب سرد مخلوط کنید و به روش بن‌ ماری روی بخار کتری یا سماور آب کنید. پنیر خامه‌ای را با شکر نرم و دانه ریز یا پودر قند مخلوط کنید و سپس خامه قنادی فرم گرفته را اضافه کنید.

این ترکیب را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود (در صورت تمایل از خامه صبحانه فرم گرفته استفاده کنید). پودر ژلاتین را به این ترکیب اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی خوب هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا ترکیب شود.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک یخچالی انبه روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک یخچالی کره بادام زمینی

چیز کیک یخچالی کره بادام زمینی از انواع چیز کیک با بیسکویت

تا به حال با کره بادام زمینی شیرینی یا کیک درست کرده‌اید؟ «چیزکیک با کره بادام زمینی» یک چیزکیک یخچالی ساده و در عین حال، مجلسی است. اگر به انواع دسر و شیرینی با کره بادام زمینی علاقمند هستید حتما درست کردن این چیزکیک یخچالی خوشمزه که نیازی به فر ندارد را با پایه بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی (یا هر بیسکویت ساده دیگری که دوست دارید) را امتحان کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

برای درست کردن چیز کیک بادام زمینی، در یک کاسه بزرگ پنیر خامه‌ای را آنقدر هم بزنید تا پف کند. کره بادام زمینی و شکر قنادی را هم اضافه کنید و باز هم بزنید. کم کم شیر را به این ترکیب اضافه کنید و مرتب هم بزنید. سپس خامه قنادی فرم گرفته را اضافه کنید و باز هم بزنید.

سپس، بیسکویت را در غذاساز بریزید و پودر کنید. کره را هم به روش بن ماری آب کنید، آن را به بیسکویت اضافه کنید و خوب هم بزنید. بهتر است برای تهیه چیزکیک از قالب کمربندی استفاده کنید. اگر قالب کمربندی ندارید از یک قالب معمولی استفاده کنید و دو لایه سلفون در قالب بگذارید. سلفون باید تمام قالب را تا بالای آن بپوشاند.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک یخچالی کره بادام زمینی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک موز و ژله یخچالی

چیز کیک موز و ژله یخچالی از انواع چیز کیک ساده و خوشمزه

برای درست کردن «چیز کیک موز و ژله یخچالی»، درست مانند هر چیز کیک یخچالی دیگری ابتدا باید بیسکویت‌ها را خرد کرده و پس از ترکیب با کره آب شده به اندازه‌ای هم بزنید که خمیر یکدستی ایجاد شود. سپس، این مواد را در قالب بریزید و ترکیب کره و بیسکویت را خوب روی سطح قالب پخش کنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

در ادامه، پنیر خامه‌ای را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا سبک و یکدست شود. سپس شکر را به آن اضافه کنید و مواد را دوباره با همزن بزنید. بعد از ترکیب شکر و پنیر، حال نوبت اضافه کردن خامه صبحانه، آبلیمو و عصاره وانیل است. مواد را آن قدر با همزن بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و خامه یکدستی ایجاد شود.

حالا باید پودر ژلاتین را با آب جوش ترکیب کنید تا کاملاً در آب حل شود. سپس ژلاتین را به مواد پنیری چیزکیک اضافه کنید. مواد را دوباره با همزن بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. حالا قالب چیزکیک را از یخچال خارج کنید و لایه پنیری را به آرامی روی تمام سطح چیزکیک پخش کنید.

با استفاده از لیسک سطح چیز کیک را کاملاً صاف کنید و برای حدود ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا قسمت پنیری چیزکیک کاملاً خودش را بگیرد و سفت شود.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک موز و ژله یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک پسته یخچالی

چیز کیک پسته از انواع چیز کیک ساده و خوشمزه

«چیز کیک پسته» یکی از انواع کیک با پسته است. اگر سوال شما هم این است که با پسته چی درست کنم باید بگوییم چیزکیک پسته جزو انواع چیز کیک آسان و یخچالی است که می‌توانید با پسته درست کنید و برای پخت هم نیاز به فر ندارد.

برای تهیه چیز کیک پسته ای، ابتدا مواد یخچالی شامل خامه، پنیر خامه‌ای و کره را در دمای محیط قرار دهید تا با محیط هم‌دما شوند و کره کاملا نرم شود. بیسکویت ساده گندم مثل بیسکویت پتی بور یا بیسکویت ساقه طلایی را باید کاملا خرد کنید. برای این کار می‌توانید از گوشتکوب یا میکسر و آسیاب برقی استفاده کنید. بعد از آنکه از خرد شدن کامل بیسکوییت مطمئن شدید و بافت بیسکویت مثل پودر شد، به سراغ مرحله بعدی بروید.

کره را که از قبل در دمای محیط قرار دادید و نرم شده، باید به بیسکویت‌های پودر شده اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید. این کار کمک می‌کند که بیسکویت‌ها نرم شده و مناسب برای درست کردن پایه چیزکیک شوند. برای این کار می‌توانید از لیسک استفاده کنید تا از مخلوط شدن کره و بیسکویت به طور کامل مطمئن شوید.

پایه یا همان کراست چیز کیک را که از کره و بیسکویت خرد شده تهیه کرده‌اید، در یک قالب کیک با ابعاد مناسب بریزید. ترکیب بیسکویت و کره را با انتهای لیوان و یا هر وسیله دیگری فشار دهید تا کاملا در انتهای قالب فشرده شود.

سپس، قالبی را که از پایه چیزکیک فشرده شده به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی خودش را بگیرد و ذرات بیسکویت به هم بچسبند.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک پسته یخچالی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

انواع چیز کیک پختنی با کراست کیک

انواع چیز کیک پختنی با کراست کیک

انواع چیز کیک پختنی با کراست کیک هم درست مانند دیگر انواع چیزکیک با طعم‌های متنوعی درست می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. روش طبخ این مدل چیزکیک اندکی پیچیده‌تر از مدل‌های یخچالی یا پختنی با کراست بیسکویت است و نیاز به کار و جزییات بیشتری در دستور پخت دارد.

چیز کیک زنجبیلی

چیز کیک زنجبیلی از انواع چیز کیک پختنی با کراست کیک

«چیز کیک زنجبیلی» یکی از دسرهای فوق‌العاده کافی شاپی و انواع چیز کیک بین‌المللی است که با کراست کیک در فر آماده می‌شود. برای تهیه چیز کیک زنجبیلی، ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانت‌یگراد تنظیم کنید. شیر و تخم‌مرغ‌ها را هم از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.

در یک ظرف مناسب، تخم‌مرغ‌ها را با وانیل و یک لیوان دسته‌دار شکر (نصف مقدار شکر) مخلوط کنید و آنقدر با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس شیر و روغن را اضافه کنید و با همزن به مدت ۲ دقیقه بزنید.

در مرحله بعد، آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک و در چند مرحله به مواد اضافه کنید تا گلوله نشود. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اگر می‌خواهید کیک‌تان نیز طعم زنجبیلی داشته باشد، ۱ قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل به مایه کیک اضافه کنید.

سپس، قالب را با روغن چرب و آردپاشی کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید. نباید کل قالب را پر از مواد کنید، چون کیک پف می‌کند و جای مواد روی چیزکیک را می‌گیرد. پس در انتخاب قالب با ابعاد مناسب دقت کنید.

قالب را به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. اگر قالب‌تان بزرگ است، ممکن است این زمان بیشتر باشد، قبل از خارج کردن قالب از فر، آن را با خلال دندان تست کنید که مواد کیک به آن نچسبد.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز‌ کیک زنجبیلی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک براونی

چیز کیک براونی از انواع چیز کیک پختنی با پایه کیک

«چیزکیک براونی دو رنگ» یک دسر فو‌ق‌العاده خوشمزه شکلاتی متفاوت و در عین حال ساده است که طعم و ظاهر بی‌نظیری دارد. برعکس ظاهر خاص و پیچیده این چیز کیک، درست کردن آن بسیار ساده است. شما می‌توانید با استفاده از چند ماده اولیه ساده و یک همزن برقی به سادگی یک کیک براونی پنیری خوشمزه درست کنید.

برای درست کردن چیزکیک براونی قبل از هر کاری ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس یک قالب ۲۲ سانتی‌متری برای این چیزکیک انتخاب کنید و داخل آن را به وسیله براش روغن بمالید. یک کاغذ روغنی به اندازه کف قالب برش دهید و داخل آن قرار دهید.

سپس، یک کاسه بزرگ بردارید و شکلات تخته‌ای خرد شده و کره را با هم ترکیب کنید و برای ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود. مواد را هم بزنید و اگر لازم بود چند ثانیه دیگر آن را تکرار کنید تا شکلات کاملاً ذوب شود.

در ادامه، شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و تخم مرغ‌هایی را که از قبل در دمای محیط مانده‌اند را به آن اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. در یک کاسه کوچک پودر کاکائو، نشاسته ذرت و نمک را با هم ترکیب کنید. مخلوط پودر کاکائو و نشاسته را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مواد را برای چند دقیقه با همزن مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک براونی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک سیب کاراملی

چیز کیک سیب کاراملی دارچینی از انواع چیز کیک پختنی با پایه کیک

«چیزکیک سیب کاراملی» با ترکیبی از طعم‌های دلچسب در کنار هم یکی از بهترین انواع چیز کیک پختنی است که درست کردن آن برخلاف اسم طولانی که دارد، بسیار ساده است.

برای درست کردن چیزکیک سیب کاراملی با عطر و بوی دارچین، ابتدا باید بیسکویت‌ها را به کمک غذاساز کاملاً خرد کنید. می‌توانید برای درست کردن این چیز کیک از هر نوع بیسکویتی ساده‌ای که دوست دارید، استفاده کنید. معمولاً استفاده از بیسکویت‌های آجیلی یا بیسکویت‌هایی مثل ساقه طلایی یا پتی بور برای درست کردن این دسر بسیار مناسب است.

خب حالا بیسکویت‌ها را به خوبی له کنید و زمانی که کامل خرد و پودر شدند، کره را برای چند ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود یا آن را به روش بن ماری روی بخار آب ذوب کنید. سپس کره آب کرده را به بیسکویت‌ها اضافه کنید و برای ۲ دقیقه غذاساز را روشن کنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. اگر غذاساز ندارید با لیسک این ترکیب را خوب مخلوط و یکدست کنید.

سپس، سطح قالب را با کمک روغن یا مقداری کره کاملاً چرب کنید. مخلوط بیسکویت‌ها و کره آب شده را که تقریباً به حالت خمیر درآمده، کف قالب پخش کنید و با کمک پشت قاشق به خوبی فشار دهید تا در تمام سطح قالب پخش شود. فر را دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه گرم شود. سپس بیسکویت‌ها را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا منسجم شوند.

در ادامه، پنیر خامه‌ای که برای چند دقیقه در دمای محیط قرار گرفته را داخل کاسه همزن بریزید و آن‌قدر آن را هم بزنید تا حالت سبک و کرکی پیدا کند. سپس شکر، وانیل، دارچین و تخم مرغ را یکی پس از دیگری به پنیر خامه‌ای اضافه کنید. مواد را برای ۳ تا ۵ دقیقه به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مواد را روی بیسکویت‌های پخته شده قرار دهید و با کمک لیسک به خوبی روی آن پخش کنید.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک سیب کاراملی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

انواع چیز کیک ساده و خوشمزه بدون کراست کیک یا بیسکویت

انواع چیز کیک ساده و خوشمزه بدون کراست کیک یا بیسکویت

چیز کیک بدون کراست از انواع چیز کیک پختنی است که شباهت زیادی به کیک‌ دارد؛ اما بافت این نوع چیز کیک‌ به مراتب لطیف‌تر و سبک‌تر از یک کیک معمولی است. در دستور طبخ چیز کیک‌های بدون کراست عموما از ژلاتین استفاده نمی‌شود.

چیز کیک سن سباستین

چیز کیک سن سباستین از انواع چیز کیک بدون کراست

«چیز کیک سن سباستین» (San Sebastian Cheesecake) یک دسر کریسمسی اسپانیایی‌ است که در سال‌های اخیر بین مردم دیگر کشورها هم شناخته و بسیار محبوب شده است. علیرغم اینکه اروپایی‌ها عموما چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت را ترجیح می‌دهند اما این چیز کیک ساده و بدون ژلاتین و خوشمزه اسپانیایی اصلا بدون پایه یا کراست کیک یا بیسکویت است که در فر درست می‌شود و بیشتر شبیه کیک است.

برای تهیه چیز کیک سن سباستین، ابتدا فر را روشن کنید و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در پروسه درست کردن چیزکیک اسپانیایی سن سباستین این نکته مهم است که تمام مواد به دمای محیط رسیده باشند. پس حداقل ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت قبل از شروع کار، مواد یخچالی را از یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید.

سپس، پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای را در یک کاسه بریزید و کاملا با همزن هم بزنید تا به خوبی نرم، لطیف و یکدست شود. حدود ۵ دقیقه پنیر را بزنید تا بافت پفکی بگیرد. سپس خامه را اضافه کنید. دوباره مواد را با همزن بزنید تا پنیر زده شده و خامه کاملا با هم ترکیب شوند.

در ادامه، تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط پنیر و خامه اضافه کرده و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ، مواد را با همزن بزنید تا کاملا از لختگی خارج شده و یکدست شوند. بعد نوبت به افزودن شکر و وانیل می‌رسد. به مدت ۳ دقیقه شکر و وانیل را با مایه پنیر و تخم مرغ و خامه بزنید تا کاملا مواد با هم مخلوط شوند.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک سن سباستین روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

چیز کیک ژاپنی

چیز کیک ژاپنی از انواع چیز کیک بدون کراست

«چیز کیک ژاپنی» علیرغم اسم پرطمطراقش یک کیک آسان و خوشمزه و بسیار لطیف است. در آشپزی ژاپنی چیز کیک ژاپنی در دسته‌بندی کیک‌های اسفنجی پنبه‌ای و بسیار لطیف قرار دارد. چیزکیک ژاپنی هم با ماست و هم با شیر تهیه می‌شود که به عنوان یک دسر با ماست مشهور بسیار محبوب است. برای درست کردن چیز کیک ژاپنی در فر ابتدا باید زرد و سفیده تمام تخم مرغ‌ها را از هم با دقت جدا کنید.

سپس در یک ظرف پیرکس پنیر، کره و شیر را با هم مخلوط کنید و به روش بن ماری نرم کنید. در طول نرم شدن این مواد به روش بن ماری با یک همزن دستی به طور مداوم مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

در ادامه، آرد و نشاسته را الک کنید. وقتی مایه پنیری یکدست شد آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن مایه پنیری مخلوط آرد و نشاسته را اضافه کنید و مواد را فولد کنید. یادتان باشد تنها باید در حد یکدست شدن مواد با هم فولد کنید و نه بیشتر. چون بافت خمیر باید پر از هوا بماند. وقتی مایه یکدست شد، زرده‌های تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه چیز کیک ژاپنی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع چیز کیک یخچالی و پختنی در فر

سوالات متداول درباره انواع چیز کیک

به صورت کلی، چند نوع چیز کیک وجود دارد؟

چیز کیک‌‌ها به واسطه روش تهیه شدن به ۲ نوع کلی پخته شده (در فر) یا بدون پخت (یخچالی) تقسیم‌بندی می‌شوند.

بهترین نوع پنیر مناسب برای آماده کردن چیز کیک چیست؟

پنیر خامه‌ای و پنیر ماسکارپونه از بهترین انواع پنیر برای تهیه چیز کیک هستند. با این حال، ایتالیایی‌ها برای درست کردن چیز کیک از ترکیب پنیر ریکوتا با کمی شیر استفاده می‌کنند. این در حالی است که ژاپنی‌ها مایه چیز کیک را با سفیده تخم مرغ تهیه می‌کنند. از سوی دیگر، سوئدی‌ها با استفاده از پنیر کوتاژ برخی از بهترین انواع چیز کیک را می‌پزند.

برای تهیه چیز کیک از چه نوع قالبی استفاده کنیم؟

قالب کمربندی را می‌توان به عنوان بهترین نوع قالب برای تهیه چیز کیک معرفی کرد. دلیلش هم این است که طرفین و کفی قالب کمربندی به راحتی جدا می‌شوند.

برای لطیف شدن بافت چیز کیک چه باید کرد؟

برای لطیف و ابریشمی شدن بافت چیز کیک، باید ابتدا پنیر خامه‌ای را به خوبی هم بزنید و سپس، به چیز کیک اضافه کنید. این موضوع، هم درباره انواع چیز کیک پختنی و هم در مورد انواع چیزی کیک یخچالی صدق می‌کند.

بهترین روش برای برش زدن چیز کیک چیست؟

بهتر است چیز کیک را با کمک یک چاقوی داغ برش بزنید تا خرد نشود.

معروف‌ترین انواع چیز کیک ها در سراسر دنیا کدام‌ها هستند؟

چیز کیک ایتالیایی با پنیر «ریکوتا» و «توفو»، نوع آلمانی و هلندی این دسر با پنیر کاتیج و چیز‌ کیک ژاپنی با سفیده تخم مرغ و نشاسته فراوان از جمله مشهورترین چیز‌ کیک‌ها در دنیا هستند.

 

محصولات مرتبط