۲ طرز تهیه شربت بهار نارنج مجلسی با عرق بهار نارنج و شکوفه آن

۲ طرز تهیه شربت بهار نارنج مجلسی با عرق بهار نارنج و شکوفه آن


23 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شربت بهار نارنج
فهرست محتوا پنهان

شربت بهار نارنج یکی از جذاب‌ترین انواع نوشیدنی‌ فصل بهار و تابستان است. این شربت ضدعطش خوش عطر و بو با استفاده از شکوفه‌های تازه بهار نارنج یا عرق بهار نارنج تهیه می‌شود و از همین رو یک شربت مجلسی بسیار مفید و خوش طعم است. اما طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی چگونه است؟ مراحل درست کردن نوشیدنی تابستانی شربت بهار نارنج و زعفران چقدر طول می‌کشد؟ آیا چیزی در مورد طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل خشک می‌دانید؟ طریقه مصرف شربت بهار نارنج چگونه است؟ در این مقاله از سرویس آشپزی می‌توانید با طرز تهیه شربت بهار نارنج به روش مجلسی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طریقه درست کردن این نوشیدنی لذیذ و گوارای ایرانی پاسخ خواهیم داد. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب با عرق بهار نارنج

 

 طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب با عرق بهار نارنج

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۳۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت بهار نارنج

 

  • شکر: ۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • عرق بهار نارنج: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری
  • گلاب: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با عرق بهار نارنج

 

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با عرق بهار نارنج

 

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن شربت بهار نارنج خانگی و خوشمزه، استفاده از عرق بهار نارنج است. شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری عرق بهارنارنج به یک شربت ساده زعفرانی، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به نوشیدنی خود ببخشید. در ادامه می‌توانید با مراحل ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ جوشاندن شکر به همراه آب

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج خانگی با عرق بهار نارنج باید ترکیب شکر و آب را داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و شروع به هم زدن ترکیب شکر و آب کنید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا ذرات شکر کاملاً در آب حل شود.

برای خرید شکر می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن عرق بهار نارنج، گلاب و زعفران به شربت

 

در این مرحله از درست کردن شربت بهار نارنج و زعفران می‌توانید عرق بهار نارنج را به شربت اضافه کنید. بعد از چند ثانیه نیز می‌توانید زعفران دم کرده را به همراه مقداری گلاب داخل قابلمه بریزید. زعفران و انواع عرقیات مثل گلاب و عرق بیدمشک را به روش حضوری، اینترنتی و تلفنی می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

مرحله سوم؛ جوشاندن شربت بهار نارنج

 

در این مرحله باید اجازه دهید شربت کمی روی حرارت بجوشد و به آرامی غلیظ شود. مراقب باشید تا شکر در اطراف قابلمه سفت نشود و در صورت مشاهده زود اطراف قابلمه را با یک برس تمیز کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوای پسته تبریزی به روش بوتیکی و ساده

 

مرحله چهارم؛ اضافه کردن آبلیمو به شربت بهار نارنج

 

بعد از این که شربت کمی غلیظ شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران خانگی می‌توانید آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. استفاده از آب لیمو ترش موجب می‌شود تا شربت شما شکرک نزند.

بعد از دو دقیقه می‌توانید شربت را از روی حرارت بردارید. برای خرید آبلیمو تازه و با کیفیت می‌توانید به صورت حضوری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید یا آن را به صورت تلفنی یا اینترنتی سفارش دهید.

 

مرحله پنجم؛ آماده کردن شربت بهار نارنج

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج باید اجازه دهید شربت شما کاملاً خنک شود. بعد از خنک شدن می‌توانید شربت را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید. طریقه مصرف شربت بهار نارنج به این صورت است که باید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان بریزید. سپس کمی آب سرد به آن اضافه کنید و میل کنید.

 

طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

 

طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

 

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۶۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

 

  • شکوفه بهار نارنج تازه: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر هل سبز: ۱/۲ قاشق مرباخوری

 

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

 

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه

 

درست کردن شربت بهار نارنج با شکوفه‌های تازه و معطر آن قطعاً طعم و مزه جذاب‌تری نسبت به عرق بهار نارنج دارد. اگر به شکوفه‌های معطر بهار نارنج به هر شکلی دسترسی دارد، بهتر است برای درست کردن این نوشیدنی لذیذ و گوارای ایرانی به جای عرق بهار نارنج از شکوفه‌های تازه آن استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با طریقه درست کردن شربت لذیذ و خوش طعم بهار نارنج با شکوفه‌های آن آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ برگ کردن و شستن شکوفه‌های بهار نارنج

 

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج با شکوفه باید شکوفه‌های بهار نارنج را برگ برگ کنید و آن‌ها را داخل یک آبکش بریزید و خوب بشویید.

 

مرحله دوم؛ گرفتن تلخی بهار نارنج

 

در دومین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل بهار نارنج مثل طرز تهیه مربای بهار نارنج باید تلخی شکوفه‌ها را بگیرید. شکوفه‌های بهار نارنج را داخل قابلمه بریزید و با ۲ لیتر آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیایند. زمانی که آب قابلمه به جوش آمد و چند قل زد، باید بهار نارنج‌ها را درون آبکش بریزید و با آب سرد بشویید.

سپس این مرحله را ۳ بار دیگر تکرار کنید تا تلخی بهار نارنج به طور کامل از بین برود.

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن شکر به بهار نارنج

 

بعد از این که تلخی بهار نارنج را گرفتید، در این مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج به روش مجلسی باید بهار نارنج‌ها را داخل قابلمه بریزید و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید شکوفه‌ها برای ۱۲ ساعت به همین صورت در یخچال بمانند.

 

مرحله چهارم؛ جوشاندن شربت بهار نارنج

 

بعد از این مدت قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مربا با شعله ملایم و به آرامی بجوشد تا غلیظ شود.

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن آبلیمو و پودر هل

 

بعد از اینکه شربت شما کمی غلیظ شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج خوشمزه و ساده خانگی می‌توانید آبلیمو و پودر هل را به شربت اضافه کنید. بعد از چند قل زدن، حرارت گاز را خاموش کنید. هل را به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

 

مرحله ششم؛ درست کردن شربت بهار نارنج

 

حتما بخوانید  طرز تهیه پنیر لیقوان به ۳ روش با ماست، سرکه و مایه پنیر

برای درست کردن شربت بهار نارنج می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شیره را داخل لیوان بریزید و سپس بقیه لیوان را با آب پر کنید و شربت را هم بزنید و میل کنید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شربت بهار نارنج خانگی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شربت بهار نارنج خانگی

 

*در صورت تمایل می‌توانید مقداری تخم شربتی یا خاکشیر به شربت بهار نارنج اضافه کنید.

*آبلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن شربت اضافه می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید به جای آبلیمو از جوهر لیمو استفاده کنید.

*اضافه کردن ادویه زعفران به شربت بهار نارنج کاملاً سلیقه‌ای است، در صورت تمایل می‌توانید زعفران را حذف کنید.

*در صورتی که شربت بهار نارنج را با عرق آن تهیه می‌کنید، می‌توانید برای خوش عطر شدن شربت مقداری بهار نارنج خشک، گل محمدی و هل را داخل توری بریزید و سپس در مراحل آماده شدن شربت در قابلمه بیندازید.

*در طرز تهیه شربت بهار نارنج با عسل می‌توانید از انواع عسل به جای شکر برای شیرین کردن نوشیدنی خود استفاده کنید. عسل با کیفیت و اصل را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

*بعد از آماده شدن شربت بهار نارنج باید آن را در ظرف درب بسته و داخل یخچال قرار دهید.

*مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج خشک شده درست مثل بهار نارنج تازه است، اما عطر شربت بهار نارنجی که با شکوفه‌های تازه تهیه شده، معمولاً بیشتر است. در ضمن بهتر است بهار نارنج‌های خشک شده را از قبل در کمی آب سرد بخیسانید و آبکش کنید.

*برای طرز تهیه شربت بهارنارنج و گلاب در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت بهار نارنج، در ۱۰ دقیقه پایانی، به اندازه دلخواه گلاب به آن اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن حرارت را قطع کنید. شربت عرق بهار نارنج را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی و حضوری خریداری کنید.

*برای طرز تهیه شربت بهار نارنج و بیدمشک، به میزان دلخواه عرق بیدمشک هم به بهار نارنج در حال غلیظ شدن بریزید. طعم بهارنارنج باید نسبت به طعم عرق بیدمشک بیشتر و غالب باشد.

 

خواص شربت بهار نارنج

 

خواص شربت بهار نارنج

 

بهار نارنج طبعی گرم و خشک دارد و سرشار از ویتامین B، C و D است. این شربت برای درمان اختلالات گوارشی، اختلال خواب، آرامش اعصاب و رفع سنگ کلیه بسیار مفید است. از طرف دیگر مصرف شربت بهار نارنج به تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سردردهای عصبی و میگرنی و همچنین، رفع یبوست و کاهش وزن نیز کمک زیادی می‌کند.

آلکالوئیدهای موجود در بهار نارنج موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و در کاهش وزن نقش مؤثری دارند. این شربت ضد سرطان، ضد التهاب و ضد آلرژی است و در تسکین سرفه نیز مؤثر است.

 

شربت بهار نارنج برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که زیاده‌روی در مصرف شربت بهار نارنج همانند هر ماده مفید و مقوی دیگر می‌تواند سبب بروز عوارضی در بدن شود. به یاد داشته باشید که افراد دارای فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی نباید به مقدار زیاد از این شربت استفاده کنند. زیرا مصرف بهار نارنج موجب افزایش فشار خون می‌شود. افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند و دارای مشکلات کبد و معده هستند نیز باید به اندازه از شربت بهار نارنج استفاده نمایند.

 

سوالات متداول

 

طریقه مصرف شربت بهار نارنج چگونه است؟

 

برای درست کردن شربت بهار نارنج می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شیره را داخل لیوان بریزید و سپس بقیه لیوان را با آب پر کنید و شربت را هم بزنید و میل کنید.

 

آیا شربت بهار نارنج باعث لاغری می‌شود؟

 

آلکالوئیدهای موجود در بهار نارنج موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و در کاهش وزن نقش مؤثری دارند.

 

شربت بهار نارنج برای چی خوبه؟

 

این شربت برای درمان اختلالات گوارشی، اختلال خواب، آرامش اعصاب و رفع سنگ کلیه، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سردردهای عصبی و میگرنی و همچنین، رفع یبوست و کاهش وزن بسیار مفید است.

 

کالابرگ الکترونیک