۱۴ طرز تهیه خورشت با گوشت قرمز لذیذ و مجلسی + فیلم

۱۴ طرز تهیه خورشت با گوشت قرمز لذیذ و مجلسی + فیلم


22 آذر 1402 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۴ طرز تهیه خورشت با گوشت قرمز لذیذ و مجلسی + فیلم

در فرهنگ ما ایرانی‌ها اکثر قریب به اتفاق انواع خورشت با گوشت قرمز تکه‌ای تهیه می‌شوند. درواقع گوشت قرمز یکی از اصلی‌ترین بخش‌های انواع خورشت‌ اصیل ایرانی را تشکیل می‌دهد. اما طرز تهیه انواع خورشت‌های ایرانی با گوشت چگونه است و کدام خورش‌های گوشتی برای پذیرایی از مهمان‌ها گزینه بهتری هستند؟ در این مقاله می‌توانید یک لیست پروپیمان از انواع خورشت‌های ایرانی با گوشت خورشتی به همراه فیلم آموزش تهیه بعضی از آن‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

لیست انواع خورشت با گوشت قرمز

 

انواع خورشت با گوشت

 

در غذاهای ایرانی خورشت مجلسی با گوشت قرمز جایگاه ویژه‌ای دارد و اکثر خورش‌های ایرانی به صورت ترکیبی از گوشت و سبزیجات و طعم‌دهنده‌های مختلف تهیه می‌شوند. تنوع انواع خورشت با گوشت گوسفندی و گوشت گاو و گوساله در لیست غذاهای ایرانی آنقدر زیاد است که سلیقه اغلب افراد با هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. در ادامه می‌توانید با محبوب‌ترین انواع خورش ایرانی با گوشت قرمز آشنا شوید.

۱- خورش قورمه سبزی

 

قورمه سبزی از خورش های ایرانی با گوشت قرمز

 

«خورش قورمه سبزی» به روش مجلسی و به روغن افتاده یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که معمولا با گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیر آن موجب شده تا محبوبیتی جهانی پیدا کند. در اولین مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی باید لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب‌شان را عوض کنید. با این کار هم لوبیاها زودتر می‌پزند و هم هضم‌شان آسان‌تر می‌شود.

برای درست کردن خورشت قورمه سبزی جا افتاده و مجلسی پیاز را ریز خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و شعله گاز را با حرارت متوسط روشن نمایید. اجازه دهید روغن داغ شود، سپس پیازها را سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک و طلایی شد گوشت را اضافه کنید.

گوشت خورشتی را زیاد ریز نکنید. گوشت را خوب با پیاز و روغن و فلفل و زردچوبه تفت دهید. سپس چند لیوان آب به آن اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید گوشت با شعله متوسط همراه با آب کمی پخته شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قورمه سبزی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قورمه سبزی کلیک کنید.

برای تهیه قرمه سبزی شما به گوشت گوسفند یا گوشت گاو و گوساله، پیاز داغ منجمد، لوبیا چیتی، سبزی قورمه، لیمو عمانی، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و روغن مایع نیاز دارید. می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۲- خورش قیمه مجلسی

 

خورش قیمه یک غذا با گوشت

 

در لیست انواع خورشت با گوشت قرمز، «خورش قیمه» یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاها است. برای درست کردن خورشت قیمه مجلسی ابتدا باید لپه خام را بشویید و در یک ظرف گود بریزید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید لپه‌ها برای چند ساعت تا یک روز خیس بخورند. در این مدت تنها لازم است چند بار آب لپه‌ها را عوض کنید. این کار موجب می‌شود تا نفخ لپه از بین برود و مراحل پخت آن نیز بهتر و راحت‌تر انجام شود.

در دستور پخت خورش قیمه مجلسی زعفرانی با طعم قیمه نذری آمده است که ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و تفت دهید. وقتی که پیازها طلایی شد، رب گوجه‌ فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید. حالا زردچوبه را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود و سپس فلفل قرمز و در صورت تمایل کمی فلفل سیاه اضافه کنید.

در مرحله بعد باید گوشت را که به اصطلاح «قیمه قیمه» کرده‌اید به مواد بالا اضافه کنید. به منظور خرد کردن گوشت تنها لازم است که آن‌ها را به اندازه‌های کوچک برش بزنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش قیمه مجلسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع خورش قیمه کلیک کنید.

برای تهیه این غذا از گوشت گوسفند یا گوساله، لپه، پیاز داغ، رب گوجه، لیمو عمانی، زردچوبه، زعفران، گلاب و دارچین استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 

۳- خورش بامیه با گوشت خورشتی

 

خورش بامیه با گوشت

 

«خورش بامیه» یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی است که به طور معمول با گوشت قرمز و به‌خصوص گوشت خورشتی گوسفند درست می‌شود. برای درست کردن خورش بامیه مجلسی ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. گوشت گوسفند خرد شده و شسته شده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت برگردد. ادویه این خورشت شامل فلفل و زردچوبه و در صورت تمایل کمی ادویه کاری است که باید به گوشت اضافه کنید. کمی دیگر گوشت را تفت دهید تا طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود.

در این مرحله از طرز تهیه خورش بامیه گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کنید و به گوشت و پیاز اضافه کنید. وقتی که آب گوجه فرنگی گرفته شد رب گوجه را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی که رب هم سرخ شد به مواد خورش بامیه آب جوشیده گرم اضافه کنید. مقدار آب باید به حدی باشد که روی گوشت را یک بند انگشت بپوشاند. برای مطالعه ادامه طرز تهیه خورش بامیه و مشاهده فیلم آموزشی آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش بامیه مراجعه کنید.

۴- خورش خلال کرمانشاهی

 

خورش خلال از غذاهای گوشتی برای ناهار

 

«خورش خلال بادام کرمانشاهی» یک غذای ایرانی خوشمزه و خوشرنگ پر از گوشت‌های گوسفندی قیمه شده، خلال بادام و زرشک و گلاب است. برای درست کردن خورش خلال کرمانشاهی مجلسی و اصیل ابتدا خلال بادام‌ها را در یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری زعفران خیس کنید. در این مرحله از طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی باید گوشت شسته شده را به صورت قیمه‌ای خرد کنید. گوشت خورش خلال باید ریز خرد شود. اندازه تکه‌های گوشت در خورش خلال معمولا نصف بند انگشت است.

در این مرحله از خورش خلال کرمانشاه پیازها را پوست بگیرید و رنده کنید. برای این‌که خورش خلال شما حسابی لعاب بیندازد باید پیازها را حتما رنده کنید. بعد از رنده کردن پیازها آن‌ها را در روغن تفت دهید. در اواخر تفت پیازها کمی زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید. بعد از اضافه کردن زردچوبه دیگر پیازها را زیاد تفت ندهید چون طعم تلخی پیدا می‌کنند. برای خواندن ادامه طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش خلال کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۵ مدل طرز تهیه میلک شیک طالبی با بستنی و بدون بستنی کافی شاپی

برای تهیه این غذا به گوشت گوسفندی، خلال بادام، لیمو عمانی، پودر هل، پودر زنجبیل، گلاب، زعفران، روغن حیوانی، دارچین، زرشک و روغن مایع نیاز دارید. می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۵- خورش کدو سبز

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

خورش کدو سبز با گوشت

 

«خورش کدو سبز» یا «خورش کدو مسما» یکی دیگر از انواع خورشت با گوشت است که طعم بسیار لذیذی دارد. برای تهیه این غذا ابتدا باید پیازها را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس حبه‌های سیر ریز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. وقتی بوی سیر بلند شد گوشت تکه‌ای شسته شده را اضافه کنید و در روغن به همراه پیاز تفت دهید. فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و همراه با گوشت و پیاز تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود.

وقتی گوشت تفت خورد، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید. صبر کنید آب گوجه فرنگی گرفته شود سپس آب جوش را اضافه کنید تا گوشت خورش روی شعله ملایم گاز بپزد و جا بیفتد. برای مطالعه ادامه طرز تهیه خورش کدو سبز می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کدو سبز کلیک کنید.

برای تهیه این غذا از گوشت گوسفندی، پیاز داغ، سیر داغ و رب گوجه فرنگی استفاده می‌شود. می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۶- قیمه نخود

 

طرز تهیه قیمه نخود از خورش های ایرانی با گوشت تکه ای

 

«خورش قیمه نخود» یا «قیمه نخودی» در بسیاری از شهرهای ایران از جمله یزد و دزفول به عنوان غذای نذری محرم طبخ می‌شود. در‌واقع معمولاً در اکثر شهرها برای طرز تهیه خورش قیمه از لپه استفاده می‌شود. اما اهالی شهر دزفول در خوزستان و همچنین یزدی‌ها یک نوع قیمه مخصوص برای روزهای محرم و غذای ماه رمضان درست می‌کنند؛ برای درست کردن این قیمه باید از نخود به جای لپه استفاده کنید.

برای درست کردن قیمه نخود شما به گوشت گوسفند، نخود، لیمو عمانی، رب گوجه و … نیاز دارید و ادویه آن هم شامل زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه، پودر جوزهندی، پودر گل محمدی و در صورت تمایل پودر یا دانه هل. قیمه نخود را با سیب زمینی سرخ کرده در کنار برنج سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه قیمه نخود روی لینک مطلب کلیک کنید و فیلم آموزش تهیه آن را هم تماشا کنید.

۷- خورش کنگر

 

خورشت کنگر از غذاهای گوشتی ناهار

 

در لیست انواع خورش با گوشت، «خورشت کنگر» یکی از خاص‌ترین خورشت‌های ایرانی است. برای درست کردن خورشت کنگر با گوشت ابتدا باید در قابلمه‌ای که می‌خواهید خورشت کنگر را درست کنید پیاز را خیلی ریز و نگینی خرد کنید و تفت دهید. وقتی که کمی پیازها سبک شد روغن اضافه کنید تا پیازها بهتر طلایی شوند. پیازها که کمی طلایی شدند کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی زردچوبه گرفته شود.

در این مرحله از طرز پخت خورشت کنگر باید گوشت خورشتی خرد شده و شسته شده را به پیازها اضافه کنید و مخلوط گوشت و پیاز را خوب تفت دهید تا رنگ گوشت طلایی شود. سپس ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به همراه فلفل سیاه اضافه کنید و باز تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود.

سپس به مخلوط گوشت و پیاز سرخ شده آب جوشیده گرم اضافه کنید. مقدار آب باید به حدی باشد که تا دو بند انگشت روی گوشت را بپوشاند. صبر کنید تا گوشت روی شعله ملایم گاز به آرامی پخته شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش کنگر می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کنگر کلیک کنید.

۸- خورش پیچاق قیمه

 

خورش پیچاق قیمه با گوشت برای ناهار

 

خورش پیچاق قیمه یکی از خورش‌های متفاوت و سنتی با گوشت است که در شهر اردبیل طبخ می‌شود. برای درست کردن خورش پیچاق قیمه مجلسی اردبیل ابتدا خلال بادام را به مدت دو یا سه ساعت در آب یا در صورت دلخواه در مقداری گلاب خیس کنید. گوشت را به صورت قیمه‌ای یا همان تکه‌های خورشتی خرد کنید. پیازها را خلالی و نازک خرد کنید و در کره یا روغن حیوانی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

حالا تکه‌های گوشت را اضافه کنید. کمی تفت دهید. ادویه خورشتی را هم اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. نمک را آخر سر اضافه کنید تا گوشت سفت نشود و زود پخته شود. دو یا سه لیوان آب جوش (به حدی که آب روی گوشت‌ها را بپوشاند) روی گوشت بریزید و صبر کنید تا روی شعله ملایم گاز پخته شوند. در این فاصله خلال بادام‌ها را در کره کمی تفت دهید. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خلال بادام و زعفران را اضافه کنید و اجازه دهید خورش قیمه پیچاق خوب جا بیفتد و کم آب و غلیظ شود. برای مطالعه ادامه طرز تهیه خورش پیچاق قیمه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش پیچاق قیمه کلیک کنید.

برای تهیه این غذا به گوشت گوسفندی راسته، خلال بادام، زعفران، تخم مرغ، کره حیوانی، ادویه جات مثل ادویه کاری و نمک نیاز دارید که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۹- خورش به آلو

 

خورش به آلو با گوشت

 

در لیست انواع خورشت‌های رستورانی با گوشت قرمز تکه‌ای، «خورش به آلو» نیز همیشه پرطرفدار و محبوب است. در دستور پخت خورش به آلو با گوشت ابتدا آلوها را خیس کنید و کنار بگذارید. پیاز را نگینی خرد کنید و در یک قابله با مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. گوشت گوسفندی را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، زردچوبه و فلفل را هم اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید تا گوشت در آب خودش کمی بپزد. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی رب گرفته شود.

در حد دو لیوان آب جوشیده ولرم به گوشت اضافه کنید و بعد از جوش آمدن، حرارت را کم کنید تا گوشت به آرامی بپزد. به‌ها را بشویید و به هر اندازه‌ای که دوست دارید به شکل مکعبی برش بزنید. معمولا برش‌های خورش به آلو درشت هستند چون احتمال اینکه بعد از پختن، میوه به بافت خودش را از دست بدهد زیاد است و در این صورت ممکن است از زیبایی ظاهر خورش به آلو کم شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه خورش به آلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش به آلو کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه نان تست خانگی به ۲ روش ساده و رژیمی

برای تهیه این غذا باید از پیاز داغ منجمد، آلو بخارا، شکر، کره، آبلیمو، دارچین و گوشت گوسفند استفاده کنید. می‌توانید همه مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۰- خورش لوبیا چیتی با گوشت

 

خورش لوبیا چیتی با گوشت

 

اگر به دنبال دستور تهیه انواع خورشت فوری و خوشمزه با گوشت تکه‌ای هستید، بهتر است این بار «خورش لوبیا چیتی» را امتحان کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه خورش لوبیا چیتی باید لوبیا چیتی را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت خیس بخورد. در این مدت زمان حتماً آب لوبیاها را چند بار عوض کنید. این کار موجب می‌شود تا نفخ لوبیاها گرفته شود و همچنین راحت‌تر پخته شوند.

برای درست کردن خورشت لوبیا چیتی مجلسی با گوشت تکه‌ای قرمز، باید پیازها را رنده کنید یا به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس یک ماهیتابه روی گاز قرار دهید. شعله گاز را با حرارت متوسط روشن کنید. مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید. کمی صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس مقداری پیاز خرد شده را به روغن داغ اضافه کنید. پیازها را کمی تفت دهید تا سبک شوند. سپس گوشت خورشتی تکه شده را به پیازها اضافه کنید.

کمی صبر کنید تا گوشت‌ها همراه با پیاز به خوبی سرخ شوند. سیرها را به صورت ریز رنده کنید و به خورشت لوبیا چیتی اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش لوبیا چیتی با گوشت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش لوبیا چیتی کلیک کنید.

برای تهیه این غذا باید از لوبیا چیتی، گوشت گوسفند، رب گوجه فرنگی، سیر و فلفل سیاه و فلفل قرمز استفاده کنید. می‌توانید مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۱- خورش آلو اسفناج با گوشت

 

خورش آلو اسفناج با گوشت

 

«خورش آلو اسفناج» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که با گوشت تکه‌ای هم تهیه می‌شود. برای درست کردن یک خورش آلو اسفناج مجلسی و غلیظ با گوشت قرمز تکه‌ای ابتدا اسفناج‌های ترجیحا جوان را خرد (نه خیلی ریز) و بخارپز کنید تا آب اسفناج‌ها کاملا کشیده شود. سپس مقداری روغن به آن‌ها اضافه کنید تا تفت بخورند. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش آلو اسفناج کلیک کنید.

۱۲- خورش سبزی اهوازی

 

طرز تهیه خورش سبزی اهوازی با گوشت

 

«خورشت سبزی اهوازی« همان قورمه سبزی یا خورش قورمه سبزی است که البته تفاوت‌های جزئی در روش پخت آن وجود دارد. سبزی که در این خورش به کار می‌رود هم کمی با ترکیب سبزی قورمه بقیه شهرها فرق می‌کند. در اولین مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی اهوازی باید لوبیا چیتی‌ها را از شب قبل در مقداری آب خیس کنید. تا زمان پخت، چند بار آب لوبیاها را عوض کنید.

اگر از لیمو عمانی استفاده می‌‌کنید، چند سوراخ روی آن‌ها ایجاد کنید و در مقداری آب بخیسانید. سبزی خورشت سبزی را بشویید و بعد از این که آب خود را از دست داد، آن‌ها را ساطوری و خرد کنید. سبزی خورش قورمه سبزی را ابتدا بپزید و سپس در تابه بریزید، به آن روغن اضافه کنید و تفت دهید تا خوب سرخ شود.

پیاز را به صورت نگینی ریز، یا خلالی باریک خرد کنید. در یک قابلمه پیاز را با روغن تفت دهید. گوشت‌ها را خرد و به پیاز اضافه کنید. گوشت را  تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه خورش سبزی اهوازی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش سبزی اهوازی کلیک کنید.

برای تهیه این غذا از سبزی خورشت سبزی از مواد تهیه قورمه سبزی استفاده می‌شود که تمام مواد را می‌توانید به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از افق کوروش بخرید.

۱۳- خورش کرفس

 

طرز تهیه خورش کرفس با گوشت

 

«خورش کرفس» از جمله انواع خورش ایرانی است که یا عاشقش هستید یا از آن متنفرید. اما اگر طرز پخت صحیح و اصولی خورش کرفس را بلد باشید به نظر می‌رسد کمتر کسی می‌تواند دست رد به سینه آن بزند. در طرز تهیه یک خورش کرفس مجلسی با گوشت تکه‌ای به روشی لذیذ و خوشمزه باید از کرفس‌های ترد و جوان استفاده کنید.

بعد از شستن کرفس‌ها باید آن‌ها را به اندازه یک بند انگشت خرد نمایید. برای این کار کرفس‌ها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با یک چاقوی تیز برش دهید. توجه داشته باشید که کرفس‌هایی که برای خورش کرفس استفاده می‌کنید نباید خیلی ریز و یا خیلی درشت خرد شوند. بهتر است بندهای کرفس را که به دندان گیر می‌کنند از آن جدا کنید. برای این کار می‌توانید قبل از برش دادن کرفس با استفاده از پوست‌کن سبزیجات بندهای کرفس را جدا کنید.

برای مطالعه مراحل و جزییات و نکات طلایی طرز تهیه خورش کرفس غلیظ و به روغن افتاده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کرفس کلیک کنید.

 

۱۴- خورشت فسنجان با گوشت

فسنجون با گوشت یکی از انواع خورشت مجلسی با گوشت

درست کردن «خورش فسنجان با گوشت تکه‌ای» یکی از روش‌های خاص برای تهیه خورشت فسنجان مجلسی است که مزه متفاوتی نسبت به سایر انواع فسنجان با مرغ یا اردک و گوشت قلقلی دارد. با این همه روش پخت این خورش فسنجان بسیار شبیه به سایر انواع خورشت فسنجان است، تنها باید برای تهیه این خورشت با گوشت لذیذ و مجلسی از گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه خورش فسنجون با گوشت روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

خورشت با گوشت برای پذیرایی از مهمان چی درست کنم؟

در لیست انواع خورشت ایرانی با گوشت تکه‌ای قرمز، خورش قیمه، قورمه سبزی، خورش خلال و خورش کرفس بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی از مهمان هستند.

برای تهیه انواع خورش با گوشت از چه نوع گوشتی استفاده می‌شود؟

برای درست کردن انواع خورش با گوشت معمولا از گوشت گوسفندی استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید از گوشت گاو و گوساله یا گوشت چرخ کرده نیز در برخی تهیه بعضی از خورش‌ها استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک