۱۸ مدل طرز تهیه خورشت قیمه لذیذ و مجلسی ایرانی + فیلم

۱۸ مدل طرز تهیه خورشت قیمه لذیذ و مجلسی ایرانی + فیلم


31 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 21 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
18 مدل طرز تهیه خورشت قیمه لذیذ و مجلسی ایرانی + فیلم

خورش قیمه جزو محبوب‌ترین خورش‌های ایرانی است که از قدیم‌الایام در مراسم مهم مذهبی و برای شام و ناهار مهمانی و خودمانی جا داشته است. خورش قیمه برای شام ماه رمضان در برنامه غذایی ماه رمضان یک غذای پرطرفدار به خصوص برای غذای افطار است و همچنین همواره در لیست محبوب‌ترین غذاهای ایرانی بوده است. خورش قیمه جزو غذاهای شب عید در چهار محال و بختیاری هم محسوب می‌شود. تقریبا تمام خانم‌های ایرانی طرز پخت قیمه را بلد هستند اما دانستن رازهای خورش قیمه و نیز ادویه‌های مخصوص قیمه طعم این خورش، که یکی از غذاهای زمستانی با طبع گرم هم هست، را لذیذتر و خوشمزه‌تر می‌کند. طرز تهیه‌ انواع خورش قیمه در شهرهای مختلف ایران به عنوان یک غذا با رب گوجه و خورشت با گوشت خوشمزه را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

با طرز تهیه انواع خورشت قیمه آشنا شوید

 

با طرز تهیه انواع قیمه آشنا شوید

 

آیا می‌دانید برای درست کردن خورش قیمه مجلسی چه فوت‌وفن‌هایی را باید رعایت کنید؟ تابه‌حال چند نوع قیمه را امتحان کرده‌اید و چقدر با روش‌های پخت انواع قیمه آشنایی دارید؟ حقیقت این است که قیمه از آن دسته خورش‌هایی است که تنوع آن بسیار زیاد است. قیمه نثار، قیمه ساده، قیمه با گوشت چرخ کرده و قیمه بادمجان تنها بخشی از محبوب‌ترین انواع قیمه هستند. اساس پخت انواع قیمه تا حدودی شبیه یکدیگر است. حتی «قیمه ماسوله» هم که قیمه سنتی این خطه است به جز گوشت گوسفندی ساطوری شده که در تهیه آن استفاده می‌شود روش طبخی مشابه قیمه ساده دارد. در ادامه این بخش می‌توانید با دستور پخت انواع قیمه و همچنین فوت و فن خورش قیمه به روش‌ شهرهای مختلف آشنا شوید.

۱- خورش قیمه نذری

 

خورش قیمه نذری از انواع قیمه

 

«خورش قیمه نذری» یکی از خوشمزه‌ترین انواع خورشت قیمه مجلسی است که در اغلب شهرهای ایران از جمله تهران معمولا در ماه محرم و رمضان و سایر مراسم مذهبی به عنوان غذای نذری طبخ می‌شود. برای درست کردن خورشت قیمه نذری طهرونی که همان قیمه سنتی ساده با گوشت، رب، لپه و ادویه‌جات معطر است ابتدا باید لپه خام را برای چند ساعت بخیسانید.

سپس پیازها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. وقتی که پیازها طلایی شدند، رب گوجه‌ فرنگی و زردچوبه را اضافه کنید و خوب تفت دهید. سپس فلفل قرمز و در صورت تمایل مقداری فلفل سیاه اضافه کنید. می‌توانید از ادویه مخصوص قیمه نذری هم استفاده کنید. بعد از چند دقیقه گوشت خرد شده را به سایر مواد اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش قیمه نذری روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه نذری کلیک کنید.

برای تهیه این قیمه از گوشت گوسفند یا گوشت گاو و گوساله، لپه، پیاز داغ، رب گوجه، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، لیمو عمانی، زعفران، گلاب، دارچین و روغن سرخ کردنی استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۲- خورشت قیمه با گوشت چرخ کرده

 

قیمه با گوشت چرخ کرده از انواع قیمه

 

یکی از خاص‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های طرز تهیه قیمه، «قیمه با گوشت چرخ کرده» است. برای تهیه این مدل خورشت قیمه که نذری ماه محرم لاهیجان هم هست، ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. بعد از این که پیازها کمی سبک شدند، گوشت چرخ کرده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید. بعد از تغییر رنگ گوشت و زمانی که کمی آن را تفت دادید، در این مرحله از طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و دارچین به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

سپس حدود ۱۰ دقیقه مواد را به خوبی تفت دهید تا گوشت کاملا سرخ شود. بعد از سرخ شدن گوشت باید رب گوجه فرنگی را به سایر مواد اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قیمه گوشت چرخ کرده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

برای تهیه قیمه گوشت چرخ کرده به گوشت چرخ کرده و سیب زمینی خلالی نیاز دارید که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- خورشت قیمه نجفی

 

قیمه نجفی از انواع قیمه

 

«قیمه نجفی» یا «قیمه عربی» یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع قیمه مجلسی است که برای تهیه آن به جای لپه از نخود استفاده می‌شود و گوشت بعد از پخت با نخود له می‌شود. برای تهیه این قیمه ساده باید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت دهید. وقتی پیازها سبک و طلایی شد، کمی زردچوبه و فلفل سیاه به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا ادویه طعم خامی خود را از دست بدهد. گوشت را هم به پیازهای سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سرخ شود و رنگ گوشت تغییر کند.

در این مرحله باید نخودهای خیسانده شده را به گوشت اضافه کنید. روی گوشت و پیاز و نخود آب جوش بریزید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید نخود و گوشت کاملا بپزند، در حدی که نرم و له شوند. بعد از پخت گوشت و نخود، آب آن را جدا کنید و گوشت و نخود را در ظرف دیگر بریزید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قیمه نجفی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه نجفی کلیک کنید.

در طرز تهیه قیمه نجفی از نخود، کره، زیره، هل و گرد لیمو عمانی استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۴- خورشت قیمه نخود یزدی و دزفولی

 

طرز تهیه قیمه نخود از انواع قیمه

 

در لیست طرز تهیه انواع قیمه «خورش قیمه نخود» یا «قیمه نخودی» یکی از متفاوت‌ترین آن‌ها است. قیمه نخود غذای بومی شهرهای دزفول و یزد است. برای طرز تهیه قیمه با نخود بعد از خیساندن نخودها، باید پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس گوشت گوسفند را همراه با پیاز و دیگر چاشنی و ادویه‌جات بپزید تا نرم شود.

بعد از پختن گوشت‌‌، نخودهای پوست گرفته شده را به آن اضافه کنید. مقداری آب به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش با شعله ملایم پخته شود و جا بیفتد. به‌طورمعمول برای پخت نخود و گوشت گوسفندی به حدود ۲ ساعت زمان نیاز است. برای خواندن روش تهیه قیمه نخود یزد و دزفول می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه نخود کلیک کنید.

 

۵- خورش قیمه بوشهری

 

قیمه بوشهری از انواع قیمه

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع خورش قیمه مجلسی «قیمه بوشهری» است که معمولا در کنار شکر پلو سرو می‌شود. فرق این قیمه با سایر قیمه‌ها کوبیدن گوشت آن است. برای تهیه این خورش ابتدا باید ۱ عدد سیب زمینی را آب‌پز کنید و آن را له کنید. سپس پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. بعد از این که پیازها کمی سرخ شدند، گوشت تکه‌ای را به پیاز اضافه کنید و همه قسمت‌های گوشت را خوب با پیاز سرخ کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه گراتن پاستا با سوسیس رستورانی و خوشمزه در فر و تابه

حالا ترکیب پیاز و گوشت را در قابلمه بریزید و به آن‌ها آب جوش اضافه کنید. سپس درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید گوشت کاملاً پخته و نرم شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه این قیمه خوشمزه که جزو قیمه نذری هم در استان‌های جنوبی ایران محسوب می‌شود می‌توانید به مقاله طرز تهیه قیمه بوشهری مراجعه کنید.

۶- خورش قیمه آلو

 

قیمه آلو از انواع قیمه

 

در دستور پخت انواع قیمه «خورش قیمه آلو» یکی از متفاوت‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع قیمه مجلسی است. طریقه درست کردن خورش قیمه آلو شباهت زیادی به خورشت قیمه مجلسی و نذری دارد. در اولین مرحله از تهیه این خورش باید لپه‌ها را نیم‌پز کنید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را در روغن سرخ کنید. زمانی که پیاز کمی سبک و شیشه‌ای شد، تکه‌های گوشت را به صورت مربعی یکسان خرد کنید و به همراه لپه‌ها به پیاز اضافه کنید و به خوبی تفت دهید. کمی زردچوبه به پیازها اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قیمه آلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه آلو کلیک کنید. در طرز تهیه خورش قیمه آلو علاوه بر گوشت و لپه از آلو خورشتی استفاده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۷- خورش به قیمه

 

خورش به قیمه از انوا قیمه

 

«خورش قیمه با به» که به خورش «به قیمه» معروف است، در لیست طرز تهیه انواع قیمه با مرغ و گوشت طعم و مزه متفاوتی دارد. در اولین مرحله از طرز تهیه خورش به قیمه، لپه‌ها را بپزید. در حین پختن لپه‌ها، پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. گوشت‌ را به قطعات خورشتی خرد کنید. پیازها را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید و وقتی سبک و طلایی شدند، گوشت‌ها را به پیازها اضافه کنید. اجازه دهید کمی رنگ گوشت عوض شود.

در این مرحله زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید تا با پیاز تفت بخورند. چند ثانیه ادویه‌ها را با گوشت تفت دهید و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. به قابلمه مقداری آب جوش اضافه کنید. در حدی که روی گوشت‌ را بپوشاند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش به قیمه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش به قیمه مراجعه کنید.

برای تهیه این خورش علاوه بر گوشت خورشتی و لپه باید از شکر و آبلیمو استفاده کنید که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۸- خورش کنگر قیمه

 

خورش کنگر قیمه از انواع قیمه

 

«خورش کنگر قیمه» یکی از خوش عطر و طعم‌ترین خورش‌های سنتی در لیست انواع قیمه با مرغ و گوشت است. برای تهیه این خورش قیمه مجلسی باید پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن داغ تقت دهید. سپس ادویه‌ها را همراه با گوشت اضافه کنید. زمانی که گوشت سرخ شد، گوجه فرنگی‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و سایر مواد اضافه کنید. بعد از چند دقیقه باید ۲ تا ۳ لیوان آب به خورشت اضافه کنید و سپس درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا خورشت شما برای ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم پخته شود و جا بیفتد. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش کنگر قیمه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کنگر قیمه کلیک کنید.

۹- خورش قیمه مشهدی

 

قیمه مشهدی از انواع قیمه

 

«خورش قیمه مشهدی» یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع قیمه مجلسی است که شباهت زیادی به خورش قیمه خودمان دارد، اما با ادویه‌هایی متفاوت و عطر و بویی خاص و ناب آماده می‌شود. اگر از قیمه حرم امام رضا چشیده باشید، قطعاً طعم آن را هیچگاه از یاد نمی‌برید. ترکیب عطرها و طعم‌های جذاب در قیمه مشهدی موجب شده تا این خورش بسیار لذیذ و خوش‌طعم‌تر از قیمه‌های معمولی به نظر برسد. برای آشنایی با طرز تهیه خورش قیمه مشهدی با تمام فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش قیمه مشهدی کلیک کنید.

برای تهیه این قیمه به جز گوشت گوسفند از موادی مثل پودر زنجبیل استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۰- خورش قیمه نثار

 

قیمه نثار از انواع قیمه

 

«خورشت قیمه نثار» یکی از محبوب‌ترین انواع قیمه مجلسی است که امروزه علاوه بر قزوین در اکثر شهرهای ایران طبخ می‌شود. برای درست کردن قیمه نثار قزوینی ابتدا باید خلال‌های پسته و بادام را در آب یا گلاب خیس کنید. لازم است که خلال پوست پرتقال را هم شیرین کنید. برای شروع کار پیاز را به صورت نازک خلال کنید و در روغن سرخ کنید. بعد از این‌که پیازها سبک و کاراملی شدند، گوشت قیمه شده را اضافه کنید و خوب با پیاز تفت دهید. زردچوبه را هم اضافه کنید و با گوشت و پیاز تفت دهید. بعد از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد و کمی سرخ شد رب گوجه‌ فرنگی را هم اضافه کنید و با گوشت تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قیمه نثار می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه نثار کلیک کنید.

برای تهیه قیمه نثار به جز گوشت گوسفند از موادی مثل برنج ایرانی یا برنج خارجی، خلال پسته، خلال بادام و زرشک استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۱۱- قیمه شاه عباسی

 

قیمه شاه عباسی از انواع قیمه مجلسی

 

«قیمه شاه عباسی» یک مدل قیمه مجلسی و سنتی در لیست طرز تهیه انواع قیمه است که مخلوط با پلو است. «پلو قیمه شاه عباسی» یا همان «قیمه لاپلو» به «قیمه پلو» هم مشهور است. این مدل قیمه لاپلو با گوشت تکه‌ای درست می‌شود. برای تهیه این غذا باید ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس گوشت، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید.

بعد از چند دقیقه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه گرفته شود. سپس مقداری آب جوش به مواد قیمه شاه عباسی اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت قیمه روی شعله ملایم گاز خوب بپزد و جا بیفتد. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قیمه شاه عباسی می‌توانید به مقاله طرز تهیه قیمه شاه عباسی مراجعه کنید.

۱۲- خورش پیچاق قیمه

 

پیچاق قیمه از انواع قیمه

 

«خورش پیچاق قیمه» از خوشمزه‌ترین انواع قیمه مجلسی و از خورش‌های مشهور استان اردبیل است که یک تفاوت اساسی با انواع خورشت قیمه دارد و آن استفاده از تخم مرغ در تهیه آن است. برای تهیه خورش پیچاق قیمه باید ابتدا گوشت را به صورت قیمه‌ای خرد کنید. پیازها را خلالی و نازک خرد کنید و در کره یا روغن حیوانی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس تکه‌های گوشت را اضافه کنید و کمی تفت دهید. ادویه خورشتی را هم اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه ته‌ چین گرمساری خوشمزه مجلسی | نذری محرم گرمسار

سپس مقداری آب جوش روی گوشت بریزید و صبر کنید تا گوشت روی شعله ملایم گاز بپرد. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه پیچاق قیمه اردبیل و مشاهده فیلم طرز تهیه آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش پیچاق قیمه کلیک کنید.

برای تهیه این خورش به جز گوشت از روغن حیوانی، تخم مرغ و ادویه کاری استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۳- خورش قیمه خلال کرمانشاهی

 

خورش خلال از انواع قیمه

 

«خورش خلال بادام کرمانشاهی» جزو انواع قیمه مجلسی ایرانی است که برای تهیه آن از گوشت‌های قیمه شده، خلال بادام، زرشک و گلاب استفاده کنید. برای درست کردن خورش خلال کرمانشاهی مجلسی باید گوشت را به صورت قیمه‌ای خرد کنید. گوشت خورش خلال باید ریز خرد شود. سپس پیاز را رنده کنید، آب پیازها را بگیرید و آن‌ها را در روغن مایع تفت دهید. در اواخر تفت پیازها کمی زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید.

سپس گوشت قیمه شده را به پیاز اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. بعد از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد، رب گوجه فرنگی را به گوشت و پیاز اضافه کنید و باز هم تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. نکته مهم در طرز تهیه خورش خلال بادام این است که رنگ خورشت تیره نشود که ما فوت و فن‌های آن را هم به شما خواهیم گفت. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش قیمه خلال و تماشای فیلم طرز تهیه خورشت قیمه خلال کرمانشاهی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش خلال کلیک کنید.

۱۴- خورش قیمه ریزه

 

قیمه ریزه از انواع قیمه

 

«خورش قیمه با کوفته ریزه» یا «خورش قیمه ریزه اصفهانی» که به آن «خورشت قیمه ریزه» هم می‌گویند یکی دیگر از انواع قیمه ساده و سریع با مرغ یا گوشت است که در ظاهر و مزه کاملا با دیگر انواع قیمه متفاوت است. برای تهیه این مدل خورشت قیمه ابتدا باید گوشت چرخ‌ کرده مخلوط گوساله و گوسفند یا گوشت سینه مرغ چرخ‌ کرده، آرد نخودچی الک شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به همراه کمی دارچین با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید و قلقلی کنید.

پیاز را جداگانه رنده کنید و آب آن را بگیرید. پیاز رنده شده را با روغن تفت دهید و وقتی سبک شد گوجه‌های رنده شده را به آن اضافه کنید. وقتی گوجه تفت خورد و آب آن کشیده شد رب گوجه را هم اضافه کنید و تفت دهید. خامی رب که گرفته شد نعنا پودر شده را اضافه کنید و تفت دهید.

چند لیوان آب جوش به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه قل بخورد. قلقلی‌ها را هم جداگانه سرخ کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورشت قیمه ریزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه ریزه کلیک کنید.

برای تهیه این غذا از آرد نخودچی، گوشت چرخ کرده مرغ یا گوشت، و سبزی نعنا خشک استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۵- قیمه لاپلو با گوشت چرخ کرده

 

از جمله انواع قیمه ایرانی مجلسی قیمه لاپلو با گوشت چرخ کرده است.

 

«قیمه لاپلو با گوشت چرخ کرده» یکی دیگر از انواع قیمه مجلسی است که طعم آن شباهت زیادی به «قیمه شاه عباسی» دارد. برای تهیه این قیمه مجلسی بایدلپه را نیم‌پز کنید. سپس لپه‌ها را در صافی بریزید تا آب اضافی لپه خارج شود.

پیاز را هم به صورت نگینی ریز یا خلالی باریک خرد کنید. در یک تابه، روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. پیاز را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس زردچوبه، گرد لیمو عمانی، پودر هل، پودر گل محمدی، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و تفت دهید. در مرحله بعد گوشت چرخ کرده را به این ترکیب اضافه کنید و سرخ کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قیمه لا پلو می‌توانید به مقاله طرز تهیه قیمه لاپلو مراجعه کنید.

۱۶- خورش قیمه سیستانی

 

قیمه سیستانی از انواع قیمه

 

«خورش دوغ پای» یا «قیمه سیستانی» از اصیل‌ترین انواع قیمه است که در شهر زاهدان طبخ می‌شود. برای تهیه این خورش قیمه مخصوص از دوغ ترش و محلی استفاده می‌شود، از همین رو مزه قیمه سیستانی با همه قیمه‌هایی که تابه‌حال خورده‌اید متفاوت است. برای تهیه این خورشت قیمه باید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. سپس گوشت گوسفندی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. گوشت و پیاز را به‌خوبی تفت دهید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید.

در این مرحله لپه و رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و صبر کنید تا رب به خوبی در روغن سرخ شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش قیمه سیستانی می‌توانید به مقاله طرز تهیه قیمه سیستانی مراجعه کنید.

در طرز تهیه قیمه سیستانی از دوغ گازدار استفاده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۷- خورش قیمه بادمجان

خورش قیمه بادمجان از انواع خورشت قیمه است

«قیمه بادمجان» از انواع خورش قیمه و جزو خورشت‌های سنتی و معروف ایرانی است. هر چند طرز تهیه خورش قیمه بادمجان شباهت زیادی به قیمه مجلسی دارد، اما استفاده از بادمجان در این غذا طعم شگفت‌انگیزی به آن می‌بخشد. طرز تهیه خورش قیمه بادمجان مجلسی با گوشت خورشتی بیشتر مرسوم است اما قیمه بادمجان را با گوشت قلقلی و همچنین قیمه بادمجان مرغ هم درست می‌کنند. اگر هم لپه را از قیمه بادمجان حذف کنید تبدیل به خورش بادمجان می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه خورش قیمه بادمجان روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۸- خورش قیمه وگان

خورش قیمه وگان از جمله انواع خورشت قیمه

خورش قیمه بدون گوشت یا همان قیمه وگان جزو انواع خورشت قیمه است. برای تهیه خورش قیمه وگان از هیچ‌گونه پروتئین حیوانی مثل گوشت و مرغ استفاده نمی‌شود. برخی افراد برای تهیه خورش قیمه گیاهی از سویا یا قارچ استفاده می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند این غذا بدون قارچ و سویا طبخ شود. برای مطالعه طرز تهیه خورش قیمه وگان روی لینک مطلب کلیک کنید.

رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه

 

رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه

 

با وجود اینکه خورش قیمه یک غذای سنتی و اصیل ایرانی‌ است و خیلی‌ها هم آن را به عنوان یک غذای مجلسی در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند ولی شاید باور نکنید که خیلی از افراد رازهای خورش قیمه خوشمزه را نمی‌دانند. اما چطور یک قیمه خوشمزه و جاافتاده درست کنیم؟ برای خواندن رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه جا افتاده به روش نذری و مجلسی می‌توانید روی لینک مقاله رازهای خوشمزه شدن خورش قیمه کلیک کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه انواع قیمه از چه نوع گوشتی استفاده می‌شود؟

در دستور پخت انواع قیمه معمولا از گوشت گوسفندی کمی چرب، گوشت گوساله یا گوشت مرغ و بوقلمون استفاده می‌شود.

قیمه ساده چی درست کنم؟

قیمه با گوشت چرخ کرده، قیمه ریزه و انواع قیمه با گوشت مرغ به خاطر مدت زمان کم مورد نیاز برای پخت گوشت مرغ و گوشت چرخ مرده جزو قیمه ساده محسوب می‌شوند.

بهترین گوشت برای درست کردن خورشت قیمه چه گوشتی است؟

بهترین گوشت برای طبخ خورشت قیمه مغز ران گوساله یا سردست گوسفند است.

خاستگاه خورش قیمه کجاست؟

برخی مورخان درست کردن غذایی با شکل و شمایل خورشت قیمه را متعلق به دوره ساسانی می‌دانند و به آن لقب «شاهنشاه خورشت» داده‌اند. اما واقعیت این است که قدمت خورش قیمه به طور دقیق مشخص نیست. «قیمه» یک واژه ترکی و به معنای «گوشت تکه شده» است.

 

کالابرگ الکترونیک