۴ مدل طرز تهیه سالاد انار و کلم خوشمزه به روش رستورانی

۴ مدل طرز تهیه سالاد انار و کلم خوشمزه به روش رستورانی


20 آبان 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۴ مدل طرز تهیه سالاد انار و کلم خوشمزه به روش رستورانی
فهرست محتوا پنهان

سالاد انار و کلم از انواع سالاد خوشمزه و خوشرنگ پاییزی و زمستانی است که معمولا برای مناسبت‌های خاص مثل شب یلدا یا مهمانی‌های مجلسی تهیه و سرو می‌شود. این سالاد را با مواد مختلفی می‌توانید تهیه کنید و در مورد سس سالاد هم دستتان باز است تا طعم‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه چند مدل سالاد انار و کلم را به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز با گردو

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار ۲ عدد
کلم بنفش ۱ عدد متوسط
مغز گردو ۱۰۰ گرم

 

مواد لازم برای تهیه سس سالاد 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده ۴ قاشق غذاخوری
آبلیمو  ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

 

مراحل طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز

طرز تهیه سالاد انار و کلم

برای درست کردن سالاد انار و کلم، باید کلم خرد شده و انار دانه شده را با هم مخلوط کنید و سس سالاد و دیگر مواد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. این سالاد را قبل از سرو در یخچال بگذارید و به صورت خنک میل کنید.

مرحله اول: مواد سالاد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد انار و کلم با گردو، کلم‌ را بشویید و برگ‌های پوسیده آن را جدا کنید. انارها را هم بشویید و با چاقو، به ۴ قاچ تقسیم کنید. انارها را دانه کنید و پوست و غلاف نازک بین دانه‌های انار را دور بریزید. کلم‌ها را هم با چاقو به صورت ریز خرد کنید. اگر می‌خواهید اندازه آنها ریز باشد، از رنده درشت استفاده کنید و کلم را رنده کنید. انار دانه شده و کلم‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله دوم: سس سالاد را درست کنید

در یک کاسه، سس مایونز، ماست چکیده، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس سس به دست آمده را به ظرف سالاد اضافه کنید و همه مواد را با قاشق کاملا هم بزنید تا سس به صورت یکنواخت، روی کلم‌ها را بپوشاند.

برای تهیه انواع سس، ماست آبلیمو، نمک و فلفل سیاه به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم: سالاد انار و کلم را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز، طعم سالاد را بچشید و در صورت دلخواه میزان نمک و فلفل را اندازه کنید. مغز گردو را خرد کرده و به سالاد اضافه کنید. ظرف سالاد را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را در کنار غذا سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مغز گردو را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد انار و کلم با هویج

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کلم بنفش خرده شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گل کلم ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هویج خرد شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
انار دانه شده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز گردوی خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد یونانی به ۳ روش اصلی

 

مواد لازم برای تهیه سس سالاد 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
گلپر ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۲/۳ قاشق چای‌خوری

 

مراحل طرز تهیه سالاد کلم و انار و هویج

طرز تهیه سالاد انار و کلم و هویج

در طرز تهیه این مدل سالاد کلم و انار، از سبزیجات متنوع‌تری استفاده شده است و طعم چاشنی آن هم به ترشی بیشتری می‌زند. اگر سس بالزامیک در دسترس نداشتید، می‌توانید آن را با آبلیمو یا سس سویا جایگزین کنید. در صورت استفاده از سس سویا، نمک را از دستور تهیه سالاد حذف کنید. سالاد انار و کلم و هویج را به صورت سرد سرو کنید.

مرحله اول: مواد سالاد را آماده کنید

برای درست کردن سالاد کلم، هویج و انار، کلم‌ بنفش و گل کلم را بشویید و خرد کنید. اندازه این سبزیجات خرد شده کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را درشت یا ریز خرد کنید. همه این سبزیجات را به همراه انارهای دانه شده در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید تا رنگ‌های متنوع در ظرف سالاد پخش شود. برای تهیه سس این سالاد از گلپر استفاده می‌شود.

در صورت تمایل برای تهیه گلپر به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله دوم: سس سالاد را آماده کنید

در یک ظرف همه مواد سس سالاد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. طعم آن را بچشید و به دلخواه چاشنی‌ها را کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. سس را به ظرف سالاد اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید تا سس کاملا در سالاد پخش شود. سالاد را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را به تنهایی به عنوان شام سبک رژیمی یا در کنار غذاهای مختلف سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم و انار با لبو

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کلم بنفش ۱ عدد متوسط
لبو ۲ عدد متوسط
انار ۱ عدد بزرگ
پیاز قرمز ۱ عدد متوسط

 

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لیموترش ۱ عدد
خامه یا ماست شیرین ۵ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
عسل (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

 

مراحل طرز تهیه سالاد انار و کلم و لبو

سالاد انار و کلم و لبو

برای درست کردن این سالاد کلم و انار، باید کلم قرمز و لبوها را خرد کنید. می‌توانید آنها را رنده هم بکنید. پیازها را خرد و انارها را هم دانه کنید. سپس سس سالاد را در ظرفی جدا تهیه و با هم مخلوط کنید. این سالاد هم خواص لبو و هم خواص انار را در کنار کلم دارد.

مرحله اول: مواد سالاد کلم و انار را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد انار، کلم و لبو، کلم و لبو را بشویید. کلم بنفش را یا با چاقو خیلی ریز خرد کنید یا با رنده درشت، رنده کنید. لبو را هم بشویید و بعد از جدا کردن ریشه، آن را رنده کنید. بهتر است از رنده درشت برای رنده کردن لبو استفاده کنید تا آب آن از دست نرود. در صورتی که می‌خواهید لبوها را خرد کنید، حتما برش‌های باریک و نازک داشته باشد تا به راحتی زیر دندان خرد شوند.

مرحله دوم: سس سالاد کلم و انار را آماده کنید

در ادامه انارها را شسته و دانه کنید. سپس آب یک عدد لیموترش را بگیرید و هسته‌ها را جدا کنید. بقیه مواد سس از جمله عسل، سس مایونز و خامه یا ماست شیرین را در یک کاسه با هم ترکیب کنید تا یکدست شود. سس را به کاسه سالاد اضافه کنید و مواد را کاملا هم بزنید تا سالاد به سس کاملا آغشته شود.

در آخر نمک و فلفل سالاد را اندازه کنید و سالاد آماده شده را در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه چوربای ترکیه به 2 روش با مرغ و بدون مرغ

در صورت تمایل می‌توانید خامه و عسل را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

روش تهیه سالاد انار و کلم سفید

طرز تهیه سالاد انار و کلم سفید

برای تهیه سالاد انار و کلم می‌توانید از کلم سفید نیز استفاده کنید. معمولا در این سالاد از ترکیب کلم بنفش و کلم سفید در کنار هم استفاده می‌شود. برای تهیه سالاد انار و کلم سفید باید در یک کاسه کلم سفید و کلم بنفش خورد شده را ترکیب کنید. سپس انار دان شده، هویج رنده شده، پیاز خلالی خرد شده و مغز گردو و در صورت تمایل مقداری کشمش را اضافه کنید. مواد را ترکیب کنید و سپس سس مایونز، آویشن، نمک و فلفل سیاه را به سالاد اضافه کنید. همه مواد را ترکیب کنید و از طعم خوشمزه این سالاد لذت ببرید.

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد کلم و انار

فوت و فن های طرز تهیه سالاد کلم و انار

  • از مواد مختلفی می‌توانید در سالاد انار و کلم استفاده کنید. مثلا در طرز تهیه سالاد انار و کلم و کشمش، به هر روشی که می‌خواهید سالاد را درست کنید و در آخر به اندازه ۲ تا ۳ قاشق کشمش بدون هسته به مواد سالاد اضافه کنید. برای تهیه کشمش به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.
  • اگر می‌خواهید طعم سالاد انار و کلم به ترشی بزند، به جای کشمش از زرشک تازه یا خشک استفاده کنید. زرشک‌ خشک را حتما قبل از اضافه کردن به سالاد، در مقداری آب به مدت حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بخیسانید و سپس آن را آبکش کرده و به سالاد اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید زرشک را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در طرز تهیه سالاد کلم و انار می‌توانید از انواع کلم‌ استفاده کنید. در طرز تهیه سالاد کلم سفید و انار، از کلم برگ و کلم گل استفاده کنید. استفاده از کلم قمری در طرز تهیه سالاد انار چندان متداول نیست ولی به خاطر عطر فوق العاده‌ای که دارد، می‌توانید مقداری از آن را رنده کرده و به مواد سالاد بیفزایید. همچنین استفاده از کلم بروکلی به خاطر خواص آن در طرز تهیه سالاد انار با کلم، متداول است و به سلیقه شما بستگی دارد.
  • به دلخواه می‌توانید از سبزی‌های معطر تازه یا خشک برای روی سالاد استفاده کنید. می‌توانید انواع سبزیجات خشک شده را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در برخی دستورالعمل‌ها برای مقوی‌تر شدن سالاد، از حبوبات پخته شده مثل نخود، لوبیا، نخود فرنگی و حتی ذرت هم استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید آنها را امتحان کنید. برای تهیه انواع حبوبات مثل نخود، لوبیا و همچنین کنسرو نخود فرنگی و کنسرو ذرت به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • برای مزه‌دار کردن سالاد کلم و انار خانگی می‌توانید از مقداری پودر سیر استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید پودر سیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای تهیه سالاد کلم و انار و گردو بهتر است از ماست چکیده در تهیه سس استفاده کنید تا طعم سالاد شما خوشمزه‌تر و قوی‌تر شود.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن سالاد کلم و انار

سس سالاد انار و کلم چیست؟

بهترین سس برای سالاد انار و کلم چیست؟

به عنوان سس برای سالاد انار و کلم می‌توانید از انواع سس‌های دلخواه استفاده کنید. اگر می‌خواهید سالادتان رژیمی باشد، از ماست چکیده یا ساده برای درست کردن سس استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سرکه بالزامیک، آبلیمو، خامه، سس سویا و … به عنوان عناصر ترکیبی سس سالاد کلم و انار یا به تنهایی استفاده کنید.

سالاد انار و کلم چقدر ماندگاری دارد و طعم خود را حفظ می‌کند؟

این سالاد را باید به صورت تازه و هر چه سریع‌تر مصرف کنید. چون کلم قرمز در صورتی که ۲۴ ساعت بماند طعم تلخی می‌گیرد. همچنین سبزیجات دیگر خیلی زود آب می‌اندازند و نرم می‌شوند. در یک یا نهایتا دو وعده سالاد کلم و انار را مصرف کنید.

 

کالابرگ الکترونیک