آیا روغن زیتون باعث چاقی صورت و بدن می شود؟

آیا روغن زیتون باعث چاقی صورت و بدن می شود؟


15 آبان 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آیا روغن زیتون چاق کننده صورت و بدن است؟

روغن زیتون در دسته مفیدترین انواع روغن های گیاهی جای دارد. این روغن کالری بالایی دارد. اما وجود آنتی اکسیدان ها و همچنین چربی های اشباع نشده در این روغن موجب شده که بیشتر از آن برای کاهش وزن استفاده شود. اما باید بدانید که روغن زیتون برای بدنسازی و افزایش وزن نیز روغن فوق العاده محسوب می شود. کالری این روغن زیاد است و زمانی که همراه با سایر غذاهای پر کالری مصرف شود می تواند منجر به چاقی شود. در این مقاله از مجله کوروش می توانید با تأثیر روغن زیتون برای چاقی بدن و صورت آشنا شوید.

 

 

 

کالری روغن زیتون

 

روغن زیتون برای چاقی

 

روغن زیتون از چربی خالص تشکیل شده آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی زیادی را در خود جای داده است. هر گرم روغن زیتون حدود ۹ کالری دارد. در حالی که کربوهیدرات ها و پروتئین ها در یک گرم تنها چهار کالری دارند.

 

از طرف دیگر یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی ۱۲۰ کالری است. از همین مصرف ۲ تا ۳ قاشق روغن زیتون در یک وعده غذایی می‌تواند کالری غذای شما را تا حد زیادی افزایش دهند. معمولاً پزشکان توصیه می کنند که در طول روز بیشتر از ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف نشود. بهترین میزان مصرف روزانه روغن زیتون بین ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری است.

 

 

بیشتر بخوانید: آیا روغن زیتون واقعا باعث چربی سوزی و لاغری می شود؟

 

 

تأثیر روغن زیتون برای چاقی

 

تأثیر روغن زیتون برای چاقی

 

هر چند که بیشتر افراد به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن برای دستیابی به سلامت جسم و پیشگیری از انواع بیماری ها هستند، اما در این میان افرادی نیز هستند که به دنبال راهی می گردند تا حجم عضلات و وزن خود را افزایش دهند.

 

از همین‌ رو روغن زیتون برای بدنسازی و ورزشکارانی که به دنبال حجم دهی عضلات خود هستند اهمیت زیادی دارد. اما تأثیر روغن زیتون برای چاقی چگونه است و چرا این روغن هم برای افزایش وزن و هم کاهش وزن مفید است؟ در ادامه به برخی از تأثیرات روغن زیتون برای چاقی اشاره شده است.

 

 

روغن زیتون میزان کالری مصرفی شما را افزایش می دهد

 

چاق شدن و لاغر شدن ما معمولاً در وهله اول به میزان کالری که در روز مصرف می کنید بستگی دارد. هر چقدر میزان کالری مصرفی روزانه ما بیشتر باشد طبعاً راحت تر می ‌توانیم وزن خود را افزایش دهیم.

 

حتما بخوانید  طرز تهیه حلوا انبه مجلسی به ۳ روش سنتی هندی

مهم ترین موضوعی که باید برای چاقی و افزایش وزن به آن توجه کنید این است که برای بالا بردن میزان کالری روزانه خود از مواد مغذی و چربی های مفید استفاده کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا در کنار افزایش وزن سلامت بدن خود را نیز حفظ کنید.

 

 

از طرف دیگر کاهش کالری مصرفی موجب می شود تا بدن برای تولید انرژی از ذخایر چربی استفاده کند. از همین رو این فرایند موجب کاهش وزن می شود. در این میان روغن زیتون کالری زیادی دارد. اما این روغن سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن است.

 

چه قصد لاغری داشته باشید و چه قصد داشته باشید وزن خود را افزایش دهید روغن زیتون می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در مورد رابطه روغن زیتون و اشتها نیز باید بدانید که مصرف روغن زیتون از احساس گرسنگی کاذب جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا بهتر کالری های مصرفی خود را مدیریت کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: کالری روغن زیتون چقدر است؟

 

 

روغن زیتون حاوی مواد مغذی و مفید برای سلامت است

 

از آن جا که روغن زیتون یک چربی مفید و سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی تأثیر بسزایی بر سلامت شما دارد. همان طور که گفته شد هر قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۳.۵ گرم چربی دارد که ۱۰ گرم از آن چربی های تک اشباع نشده و مفید است.

 

چربی های اشباع نشده فواید زیادی برای سلامت قلب دارند. این اسیدهای چرب به کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم کمک می کنند و از ایجاد سکته و بیماری های قلبی جلوگیری می نمایند. از طرف دیگر چربی های تک غیر اشباع سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان های مفید هستند که مصرف آن ها همواره توسط متخصصان توصیه می شود.

 

 

بیشتر بخوانید: آیا روغن زیتون از سکته قلبی و مغزی پیشگیری می کند؟

 

 

روغن زیتون برای بدنسازی اهمیت زیادی دارد

 

روغن زیتون برای بدنسازی اهمیت زیادی دارد

 

استفاده از روغن زیتون برای بدنسازی بسیار رایج است. امروزه بسیاری از ورزشکاران برای افزایش حجم عضلات و همچنین بهبود وضعیت سلامت بدن از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده می کنند.

 

 

مصرف این روغن می تواند انرژی شما هنگام ورزش را افزایش دهد و انعطاف پذیری عضلات را افزایش دهد. روغن زیتون همچنین موجب عملکرد بهتر در ورزش می شود. از طرف دیگر این روغن شگفت انگیز عضلات بدن را سفت و محکم می کند و به حجم دهی بدن نیز کمک می نماید. بنابراین اگر اهل ورزش کردن هستید بهتر است و باید روغن زیتون برای بدنسازی را نیز جدی بگیرید.

 

 

روغن زیتون برای لاغری شکم مفید است

 

به طور معمول چاقی شکمی معمولاً در اثر مصرف غذاهای پرکالری و عدم فعالیت بدنی ایجاد می شود. نمی ‌توان ادعا کرد که روغن زیتون به تنهایی می تواند برای لاغری شکم مفید باشد. اما مصرف روغن زیتون در کنار پیروی از یک رژیم سالم و همچنین ورزش روزانه می ‌تواند در کاهش چربی های شکمی مفید باشد.

حتما بخوانید  فواید شگفت انگیز خوردن روغن زیتون ناشتا برای درمان بیماری ها

 

در مورد خواص سالاد کاهو با روغن زیتون نیز باید بدانید که مصرف سالاد و فیبرها موجب بهبود حرکات روده ای و جلوگیری از یبوست می شود. این موضوع می‌تواند از بزرگ شدن شکم جلوگیری کند. به علاوه زمانی که به جای سس مایونز و یا سس های پرکالری از روغن زیتون استفاده می کنید غذای شما سالم تر و کالری آن پایین تر خواهد بود. در نتیجه این امر نیز به کاهش سایز در ناحیه دور شکم کمک می کند.

 

 

چرا نباید در مصرف روغن زیتون زیاده روی کنید؟

 

چرا نباید در مصرف روغن زیتون زیاده روی کنید؟

 

هرچند که روغن زیتون فواید زیادی برای سلامت دارد اما به هر حال زیاده روی در مصرف آب می تواند به سلامت شما آسیب وارد کند. مطالعات نشان می دهد مصرف بیش از حد روغن زیتون می تواند منجر به بروز بیماری‌های مختلف شود.

 

به طور کلی شما تنها مجاز هستید که ۳۰ درصد از کالری مصرفی روزانه خود را به چربی ها اختصاص دهید. مصرف روغن زیتون بیشتر از این میزان می تواند سبب افزایش چربی و بروز مشکلات جدی برای سلامت شود.

 

 

 

آیا روغن زیتون چاق کننده صورت است؟

 

آیا روغن زیتون چاق کننده صورت است؟

 

یکی از مزیت‌های روغن زیتون برای چاقی تأثیر آن بر پر شدن صورت است. بسیاری از افراد مدعی هستند که ماساژ روغن زیتون به صورت مستقیم روی پوست صورت می تواند صورت را پرتر و جوان تر کند. گفته می شود که ماساژ روغن زیتون روی صورت تنها بعد از چند هفته منجر به چاقی صورت خواهد شد.

 

از طرف دیگر تهیه انواع ماسک روغن زیتون در خانه نیز می تواند به شما کمک کند تا پوستی سالم تر و شفاف تر داشته باشید. هرچند که هنوز مطالعات زیادی در مورد تأثیر روغن زیتون بر چاقی صورت انجام نشده اما احتمالاً انجام دادن این روش می‌تواند به نرمی و لطافت پوست شما کمک کند.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک با روغن زیتون

 

 

جمع بندی نهایی

 

از آن جا که روغن زیتون فواید زیادی برای سلامت دارد از همین رو گنجاندن آن در رژیم غذایی هم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند و هم برای چاقی و افزایش حجم عضلات توصیه می شود. هر چند که بسیاری از افراد لاغر و ورزشکاران از روغن زیتون برای چاقی استفاده می کنند اما به هر حال باید بدانید که مصرف چربی ها نباید از حد مجاز بیشتر شود. بنابراین هیچ گاه از روغن زیتون بیشتر از ۳۰% میزان کالری دریافتی روزانه خود استفاده نکنید.

 

 

منابع: livestrong، webmd

کالابرگ الکترونیک