طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به ۳ روش رستورانی

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی به ۳ روش رستورانی


12 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کباب کوبیده نگینی رستورانی

کباب نگینی یکی از مجلسی ترین کباب های ایرانی است که معمولا برای شام مهمانی طرفداران زیادی دارد. کباب نگینی روی منقل، کباب نگینی در فر یا در ماهیتابه از روش های پخت کباب نگینی رستورانی هستند. در این مقاله از سرویس آشپزی طرز تهیه کباب کوبیده نگینی را به صورت تابه ای و در فر و به شکل رولی و کباب نگینی روی منقل به شما آموزش می دهیم. طرز سیخ زدن کباب نگینی را هم به شما یاد می دهیم. فوت و فن های کلیدی و طلایی کباب کوبیده نگینی را هم به شما خواهیم گفت. با مجله کوروش همراه باشید.

 

فوت و فن های طرز تهیه کباب کوبیده نگینی

 

فوت و فن های طرز تهیه کباب نگینی

 

*بعد از آماده کردن مواد طرز تهیه کباب نگینی، آن ها را حداقل به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. قبل از قرار دادن در یخچال، مواد را به خوبی با هم ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شوند.

 

*اگر سیخ های کباب نگینی را روی منقل قرار می دهید، در چند ثانیه ابتدایی، از آتش بسیار تند استفاده کنید و سیخ ها را زود به زود، بچرخانید تا مایه کباب از روی سیخ ها نریزید.

 

*اگر از کباب چوبی برای تهیه کباب نگینی استفاده می کنید، به مدت ۳۰ دقیقه قبل از سیخ زدن کباب ها، آن ها را در آب خیس کنید.

 

*با استفاده از گوشت ران در طرز تهیه کباب نگینی، کباب آبدارتری خواهید داشت.

 

*گوشتی را که در طرز تهیه کباب نگینی برای قسمت کوبیده آن به کار می برید، از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی انتخاب کنید. بهتر است گوشت را دو بار چرخ کنید.

 

*طرز سیخ زدن کباب نگینی کوبیده کمی نیاز به دقت دارد. برای این کار باید یک گلوله از گوشت و یک گلوله از مرغ چرخ شده را به سیخ بزنید و این کار را چند بار تکرار کنید.

 

*در طرز تهیه کباب نگینی با سیخ چوبی نیز باید گوشت را به صورت گلوله‌های دو رنگ داخل سیخ چوبی قرار دهید و بعد کباب را داخل ماهیتابه آماده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید « فوت و فن های نرم کردن گوشت کبابی و مرینیت کردن آن «

 

 

طرز تهیه کباب نگینی تابه ای

 

کباب نگینی تابه ای

 

مواد لازم برای کباب نگینی تابه ای

 

  • گوشت مخلوط گوساله و گوسفند: ۳۰۰ گرم (چرخ کرده)
  • پیاز: ۲ عدد
  • پودر سوخاری: ۷ قاشق غذاخوری
  • ران مرغ: ۶ عدد
  • زعفران (دم کرده غلیظ): ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

مراحل طرز تهیه کباب نگینی تابه ای

 

چلو کباب نگینی چیست؟ کباب نگینی یکی از خوشمزه‌ترین و مجلسی‌ترین انواع کباب‌های ایرانی است که از ترکیب گوشت قرمز و گوشت مرغ آماده می‌شود. برای درست کردن کباب نگینی رستورانی کوبیده باید از گوشت چرخ کرده گوسفند و گوساله در کنار سینه مرغ چرخ شده استفاده کنید و گوشت‌ها را در کنار هم قرار دهید تا کباب شما حالت دو رنگ پیدا کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل آموزش کباب نگینی کوبیده خانگی آشنا شوید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کشک سیب کرمانی خوشمزه با دستور اصلی

 

 

مرحله اول: گوشت چرخ کرده را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب نگینی ماهیتابه ای، هر دو پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. برای این که لایه های پیاز در حین رنده کردن از هم جدا نشود، قسمت انتهایی یا ریشه آن را جدا نکنید. آب پیاز را با دست بگیرید و فقط از تفاله آن در طرز تهیه کباب نگینی استفاده کنید. در یک کاسه گوشت چرخ کرده گوسفندی و گوساله را با نصف پیازهای رنده شده مخلوط کنید.

 

 

مرحله دوم: مواد را با هم مخلوط کنید و ورز دهید

 

در این مرحله از درست کردن کباب نگینی خانگی باید نصف پودر سوخاری (۳ و ۱/۲ قاشق غذاخوری) را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه مقدار کافی نمک و فلفل با هم مخلوط کنید. مواد را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شود. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و ظرف را به مدت حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

 

 

مرحله سوم: گوشت مرغ را چرخ و آماده کنید

 

گوشت مرغ را با استفاده از یک چاقوی تیز، از استخوان جدا کنید. گوشت ها را در چرخ گوشت یا غذاساز کاملا چرخ کنید. در یک کاسه جداگانه، بقیه پیاز آبگیری شده را به همراه پودر سوخاری، نمک و فلفل و زعفران با هم مخلوط کنید و ورز دهید. روی این ظرف را هم بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب حلزونی بدون استفاده از فر و در تابه

 

 

مرحله چهارم: کوفته ها را یکی در میان سیخ بزنید

 

سیخ های چوبی را از قبل در آب خیس کنید. بعد از این که مایه مرغ و گوشت چرخ کرده به اندازه کافی استراحت کردند، آن ها را از یخچال خارج کنید. به اندازه یک گردو از مخلوط گوشت را بردارید و گلوله کنید. همه گوشت ها را به شکل کوفته قلقلی در آورید. همین کار را با مرغ های چرخ و آماده شده هم انجام دهید.

 

 

مرحله پنجم: کباب نگینی را در تابه سرخ کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه کباب نگینی یک گلوله از گوشت و یک گلوله از مرغ چرخ شده را به سیخ بزنید. به صورت یکی در میان گوشت و مرغ به سیخ بزنید تا سیخ ها کامل شوند. همه سیخ ها که آماده شدند، در یک تابه کمی روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود.

 

سپس سیخ ها را در تابه کنار هم قرار دهید. یک طرف سیخ ها که طلایی شد، سمت دیگر را هم سرخ کنید. درب ظرف را روی آن قرار دهید و حرارت را کم کنید تا مغز کباب نگینی هم بپزد. بعد از این که کباب نگینی شما آماده شد، آن را همراه با برنج یا نان و سبزی خوردن و سالاد یا ترشی سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: کباب بناب ساطوری آذربایجانی

 

 

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی در فر

 

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی در فر

 

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده نگینی در فر

 

  • گوشت مخلوط چرخ کرده : ۳۰۰ گرم
  • سینه مرغ: ۲ عدد کامل
  • پیاز: ۲ عدد
  • زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

 

مراحل طرز تهیه کباب لقمه نگینی در فر

 

 

مرحله اول: سینه های مرغ را مزه دار کنید

 

سینه های مرغ را بشویید و از پهنا برش دهید. فیله ها را به شکل مستطیل هایی در ابعاد ۲ در ۳ برش بزنید. پیازها را رنده کنید و آب آن ها را بگیرید. در یک ظرف فیله های مرغ برش خورده را به همراه آب پیاز بریزید. نمک و فلفل و ۱ قاشق زعفران را اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مواد به خورد مرغ ها برود. روی ظرف را بپوشانید و ۱ساعت در یخچال قرار دهید.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه آش عدس با گوشت گوسفند، گوشت قلقلی و مرغ

 

 

مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را مزه دار کنید

 

گوشت چرخ کرده را با پیاز آبگیری شده (تفاله پیاز) به همراه نمک، فلفل و ۱ قاشق غذاخوری زعفران مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید. باید مواد به خوبی منسجم شوند و به دست نچسبند. روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

 

 

مرحله سوم: گوشت چرخ کرده را کف سینی فر پهن کنید

 

فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با کمی روغن چرب کنید. گوشت چرخ کرده را کف سینی پهن کنید در حدی که ضخامت آن به ۲ سانتی متر برسد. با یک کاتر یا چاقو، گوشت پهن شده را به قسمت های مساوی تقسیم کنید. مرغ های مرینیت شده را از یخچال بیرون بیاورید و به فاصله های یکسان و به صورت مرتب روی قسمت های برش خورده گوشت چرخ کرده بچینید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

مرحله چهارم: تکه های مرغ را بین گوشت بگذارید و سینی را در فر قرار دهید

 

وقتی تکه های مرغ تمام شدند، روی ظرف را فویل بپیچید و در فر قرار دهید. به مدت ۳۰ دقیقه سینی را در فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید. سپس ظرف را از فر بیرون بیاورید. عصاره ای را که از کباب ها خارج شده است، روی کباب ها بریزید و دوباره فویل را روی آن بکشید.

 

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم و ۳۰ دقیقه دیگر، سینی را در فر قرار دهید. بعد از این مدت، سینی را از فر خارج کنید. کباب نگینی را بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو کنید.

 

 

نکته: می‌توانید برای درست کردن خوراک کباب نگینی مقداری سس قرمز برای این کباب درست کنید و همراه آن سرو کنید.

 

 

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی رولی

 

کباب نگینی رولی

 

در طرز تهیه کباب نگینی رولی، گوشت چرخ کرده را به روش های بالا آماده کنید. سینه مرغ را به صورت مستطیل های بلند و باریک، برش بزنید و مرینیت کنید و استراحت دهید. گوشت چرخ کرده را بعد از استراحت در یخچال، به شکل کوفته قلقلی در آورید.

 

هر برش مستطیلی فیله مرغ را دور قلقلی ها بپیچید. به طوری که قلقلی گوشت چرخ کرده وسط یک لایه از فیله مرغ باشد. همه مواد را به همین شکل در آورید و سر هر سیخ، ۴ تا ۵ کباب رولی بزنید. سپس آن ها را در تابه یا در فر بپزید.

 

 

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی روی منقل

 

طرز تهیه کباب کوبیده نگینی روی منقل

 

می توانید کباب نگینی یا رولی را روی منقل هم کباب کنید. در این روش بهتر است از سیخ های فلزی استفاده کنید و اجازه دهید زغال ها کاملا گداخته شوند. هر دو طرف کباب های نگینی را مثل جوجه کباب و کباب کوبیده سرخ و طلایی و سپس آن ها را از سیخ جدا کنید.

 

 

سوالات متداول

 

 

کباب نگینی چیست؟

 

چلو نگینی چیست؟ کباب نگینی یکی از خوشمزه‌ترین و مجلسی‌ترین انواع کباب‌های ایرانی است که از ترکیب گوشت قرمز و گوشت مرغ آماده می‌شود. برای درست کردن کباب کوبیده نگینی رستورانی باید از گوشت چرخ کرده گوسفند و گوساله در کنار سینه مرغ چرخ شده استفاده کنید و گوشت‌ها را در کنار هم قرار دهید تا کباب شما حالت دو رنگ پیدا کنید.

 

 

بهترین ترکیب گوشت قرمز برای تهیه کباب نگینی چیست؟

 

گوشتی را که در طرز تهیه کباب نگینی برای قسمت کوبیده آن به کار می برید، از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی انتخاب کنید. بهتر است گوشت را دو بار چرخ کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک