۲۷ غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده لذیذ و خوشمزه + فیلم

۲۷ غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده لذیذ و خوشمزه + فیلم


25 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 23 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۲۷ غذای ایرانی خوشمزه با گوشت چرخ کرده + فیلم

فهرست غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده بسیار بلندبالاست. اتفاقا این غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده مثل انواع غذا با گوشت چرخ کرده شامل همه طبع‌ها و سلیقه‌ها می‌شوند و می‌توانید غذاهای ایرانی متنوعی را با گوشت چرخ کرده و برنج یا سیب زمینی، غذاهای فوری یا غذاهای مجلسی با گوشت چرخ‌کرده و … درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش یک لیست از غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

انواع غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه انواع غذا با گوشت چرخ‌ کرده ایرانی، شامل غذاهای با گوشت چرخ کرده با پیاز، غذا با گوشت چرخ کرده نونی، غذا فوری با گوشت چرخ کرده، غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و برنج و … را می‌توانید در ادامه بخوانید. برای آموزش مراحل و جزییات روش تهیه این غذاها، روی لینکی که در هر پاراگراف آورده شده کلیک کنید و به صفحه آموزش غذای موردنظر رجوع کنید.

۱- کباب حسینی با گوشت چرخ کرده

کباب حسینی با گوشت چرخ کرده

«کباب حسینی» یک کباب سنتی ایرانی است و از زمان‌های بسیار قدیم طبخ می‌شده است. در گذشته برای درست کردن کباب حسینی به جای سیخ چوبی، از چوب درخت انار استفاده می‌کردند. کباب حسینی به روش‌های مختلفی پخته می‌شود؛ با گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، گوشت چرخ کرده و گوشت بوقلمون یا مرغ. کباب حسینی مشهدی و هندی از انواع مشهور کباب حسینی محسوب می‌شوند. برای مشاهده مراحل آماده کردن و سیخ گرفتن این کباب با گوشت چرخ‌ کرده، روی لینک مقاله طرز تهیه کباب حسینی کلیک کنید.

علاوه بر انواع گوشت چرخ کرده، از کره، زعفران، نمک، فلفل سیاه و صیفی و سبزی تازه از جمله گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه‌ای در تهیه این غذای خوشمزه استفاده می‌شود. این مواد را می‌توانید به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۲- کتلت گوشت

کتلت گوشت، غذا ایرانی با گوشت چرخ کرده

«کتلت گوشت» یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده برای شام و ناهار است. البته چیزی که کتلت را خوشمزه و خاص می‌کند، علاوه بر مواد مورد استفاده در دستور پخت کتلت، اصولی است که باید هنگام درست کردن این غذا رعایت کنید، چون همین جزییات است که کار نهایی را خاص می‌کند.

در طرز تهیه کتلت گوشت از ترکیب گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، پیاز، سیر، تخم مرغ، ادویه‌های مختلف و سبزی‌های معطر خشک استفاده می‌شود. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترتی تهیه کنید. برای مشاهده مراحل تهیه این غذای ساده و خوشمزه، روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت گوشت بزنید.

 

۳- کباب کوبیده

کباب کوبیده با گوشت چرخ کرده

«کباب کوبیده» پای ثابت بسیاری از دورهمی‌ها و مهمانی‌های مجلسی است اما می‌توانید خودتان هم آن را در خانه درست کنید. تهیه کباب کوبیده خانگی حرفه‌ای احتیاج به کمی دقت و حوصله دارد. در شروع کار ابتدا گوشت چرخ‌کرده را در یک ظرف بزرگ و گود بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. گوشت و نمک را خوب ورز بدهید.

برای مزه‌دار کردن گوشت چرخ کرده که ترکیبی از گوشت گوساله و گوسفند برای کباب کوبیده است می‌توانید فلفل سیاه و زعفران را هم اضافه کنید تا بوی زهم گوشت از بین برود. برای آموزش ادامه مراحل طرز تهیه کباب کوبیده روی لینک مقاله کلیک کنید. مواد مورد استفاده در کباب کوبیده شامل گوشت چرخ کرده، نمک، پودر فلفل سیاه و زعفران و … است که می‌توانید این مواد را با بالاترین کیفیت به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش خریداری کنید.

۴- کباب لقمه‌

کباب لقمه از غذاهای فوری با گوشت چرخ کرده

از میان انواع کباب‌های ایرانی، «کباب لقمه‌ای» جزو غذاهای محبوبی است که در زمان کمی تهیه می‌شود و می‌توانید هم روی زغال، هم داخل تابه و هم داخل فر، آن را درست کنید. گوشت چرخ‌کرده ماده اصلی این کباب است. علاوه بر گوشت چرخ کرده، سبزیجات معطر خشک یا تازه، سیر، گوجه فرنگی و زعفران هم در تهیه کباب لقمه به کار می‌روند که می‌توانید به راحتی از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید. برای تهیه این غذای نونی با گوشت چرخ کرده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب لقمه کلیک کتید.

۵- کباب تابه‌ای یا کباب دیگی

طرز تهیه کباب تابه‌ای یا کباب دیگی

«کباب تابه‌‌ای زعفرانی» یا همان «کباب کوبیده‌ تابه‌ای» از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع کباب خانگی با گوشت چرخ کرده است که این روزها در رستوران‌ها هم سرو می‌شود و اتفاقا از جمله غذاهای پرفروش است. در برخی شهرهای ایران مثل اراک، کباب تابه‌ای را در دیگ یا قابلمه طبخ می‌کنند و به همین دلیل به آن «کباب دیگی» هم می‌گویند. معمولا برای درست کردن کباب تابه‌‌ای از سیخ استفاده نمی‌کنند اما برای این‌که کباب تابه‌ای شکل رسمی‌تری به خودش بگیرد می‌توانید آن را به سیخ چوبی بکشید.

موادی که در تهیه کباب تابه‌ای استفاده می‌شود، مشابه مواد به کار رفته در کباب لقمه و کتلت گوشت است. برای مشاهده مراحل تهیه و فوت و فن‌های پخت این شام فوری با گوشت چرخ کرده روی لینک مقاله طرز تهیه کباب تابه‌ای کلیک کنید.

 

۶- کباب تتالی

کباب تتالی غذای سنتی اراک با گوشت چرخ کرده

در لیست کباب‌های ایرانی با گوشت چرخ کرده، اسم «کباب تتالی» هم به چشم می‌خورد. این کباب اصالتا اراکی، شبیه به کباب تابه‌ای است و در منوی بیشتر رستوران‌های شهر اراک وجود دارد. در طرز تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده از چاشنی‌های مختلفی استفاده می‌شود و به همین خاطر طعم بسیار لذیذی دارد.

در طرز تهیه این غذا، علاوه بر گوشت چرخ کرده، از سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، گرد غوره، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، فلفل قرمز، پیاز، سیر و گوجه فرنگی استفاده می‌شود که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید. روش تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی را می‌توانید با کلیک روی مقاله طرز تهیه کباب تتالی اراکی، یاد بگیرید.

۷- شفته اراکی

شفته اراکی از غذاهای ایرانی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

 

«شفته اراکی» یا «کوفته اراکی» یک غذای ایرانی ساده و خوشمزه با گوشت چرخ کرده است که در استان مرکزی و شهر اراک تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.

طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به دیگر کوفته‌های ایرانی دارد. درست کردن کوفته اراکی بسیار ساده و راحت است. شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید.

آرد نخودچی، گوشت چرخ کرده، آبلیمو، سبزی‌های معطر (ترخون، مرزه، شوید و نعناع)، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک و فلفل، سرکه، شکر و … از مواد دیگر مورد نیاز برای درست کردن این غذا با گوشت چرخ کرده هستند که می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید. برای آموزش مراحل طرز تهیه شفته اراکی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۸- بریون یا بریان اصفهان

بریونی یا بریانی اصفهان با گوشت چرخ کرده یا جگر سفید

«بریون» یا «بریان» یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای اصفهان است که با استفاده از گوشت گوسفند درست می‌شود و در کنار جگر سفید (شش گوسفند) چرخ‌ شده و ریحان تازه سرو می‌شود. برای درست کردن این غذا باید ابتدا گوشت و چربی را با آب سرد، پیاز، ادویه‌‌های معطر به جز نمک و روغن مایع در یک قابلمه مناسب بپزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک هلو اسفنجی مرحله به مرحله بدون آب و روغن

سپس گوشت پخته را چرخ کنید. برای تهیه این غذا مجلسی با گوشت چرخ کرده، علاوه بر گوشت به چربی یا دنبه گوسفندی، پیاز، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین، زرشک، خلال بادام، زعفران دم کرده و روغن مایع، نیاز دارید که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

برای آموزش روش تهیه این غذای خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده، روی مقاله طرز تهیه بریون کلیک کنید.

۹- کوفته تبریزی

کوفته تبریزی از غذاهای اصیل با گوشت چرخ کرده

تهیه «کوفته تبریزی» با نسخه اصلی تبریزی‌ها کار سختی نیست. کوفته یک غذای بین‌المللی و کوفته تبریزی یک غذای ایرانی خوشمزه با گوشت چرخ‌کرده و سبزی کوفته است. تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده و برنج، به کمی زمان نیاز دارد ولی به زحمت آن می‌ارزد.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای درست کردن مایه کوفته تبریزی به گوشت چرخ کرده، لپه، برنج ایرانی، پیاز، سبزی تازه کوفته شامل جعفری، تره، ریحان، پیازچه و کمی مرزه تازه، ادویه‌های معطر، رب گوجه فرنگی و تخم مرغ آبپز نیاز دارید. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مواد کوفته را باید آماده کنید، آنها را فرم دهید و داخل سس کوفته بپزید. برای مشاهده مراحل طرز تهیه کوفته تبریزی روی لینک مقاله بزنید.

 

۱۰- کله گنجشکی

طرز تهیه کله گنجشکی

 

«کله گنجشکی» به عنوان یک غذای سالم و سنتی ایرانی، همیشه طرفداران خاص خودش را داشته و دارد. این غذای کامل با گوشت چرخ کرده را می‌توان در وعده ناهار یا شام و با نان یا برنج سرو کرد. طرز تهیه کله گنجشکی هم بسیار راحت است و با مواد ساده‌ای درست می‌شود.

بد نیست بدانید که به کله گنجشکی، «سر گنجشکی» و «کوفته قلقلی» هم گفته می‌شود و دلیل آن هم سایز و اندازه کوفته‌ها است. کله گنجشکی به اندازه سر گنجشک درست می‌شود و هر چه بزرگ‌تر باشد، باید زمان بیشتری را به پخت اختصاص دهید. روش درست کردن این غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی را در مقاله طرز تهیه کله گنجشکی بخوانید.

۱۱- دلمه بادمجان با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه دلمه بادمجان با گوشت چرخ‌ کرده

«دلمه بادمجان» یا «بادمجان شکم پر» را یک غذای تبریزی و متعلق به شهرهای ترک زبان می‌دانند ولی شمالی‌ها هم آن را به شیوه مشابه درست می‌کنند و به مواد مورد استفاده در طرز تهیه دلمه بادمجان، سبزی‌های معطر محلی و مواد دیگر اضافه می‌کنند. البته این غذا یک غذای محبوب در سراسر دنیاست.

در طرز تهیه دلمه بادمجان می‌توانید هم از بادمجان قلمی و هم از بادمجان دلمه‌ای استفاده کنید و داخل بادمجان‌ها با مایه دلمه پر می‌شود. سپس در سس پخته می‌شود. گوشت چرخ کرده، لپه، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی، برنج ادویه‌های دلخواه، زعفران دم کرده و سبزی دلمه شامل تره، جعفری، ترخون، نعناع، از مواد مورد استفاده در دلمه بادمجان هستند که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

برای طرز تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده و بادمجان، روی لینک مقاله طرز تهیه دلمه بادمجان مورد نظر بزنید.

۱۲- دلمه برگ کلم با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خوشمزه دلمه کلم برگ با رب انار

 

«دلمه کلم برگ» در میان انواع دلمه مجلسی و ساده یکی از خوشمزه‌ترین‌هاست. موادی که در تهیه این دلمه به کار می‌رود، شبیه دلمه بادمجان است، فقط اگر می‌خواهید طعم ملس بگیرد، از رب انار استفاده کنید و اگر طعم ترش می‌خواهید آبلیمو را به عنوان چاشنی استفاده کنید. رب انار و آبلیمو را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

در این غذا با گوشت چرخ کرده و حبوبات، مواد دلمه را باید آماده کنید و در برگ کلم جوشانده بپیچید و بپزید. برای مشاهده روش پخت و آماده‌سازی این غذای خوشمزه مجلسی با گوشت چرخ کرده، روی لینک مقاله طرز تهیه دلمه برگ کلم بزنید. البته به روش مشابه می‌توانید دلمه برگ مو را با برگ انگور هم درست کنید. در این صورت روی لینک مقاله طرز تهیه دلمه برگ مو بزنید.

۱۳- قیمه ریزه

طرز تهیه قیمه ریزه، یک غذا با گوشت چرخ کرده آسان و لذیذ ایرانی

«کوفته ریزه»، «قیمه ریزه اصفهانی» یا همان خورشت قیمه ریزه از جمله محبوب‌ترین و مشهورترین غذاهای سنتی ایرانی و جزو انواع کوفته ایرانی است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

با وجودی که طرز تهیه کوفته ریزه یا قیمه ریزه اصفهانی از جمله شناخته شده‌ترین دستور پخت‌های این غذای لذیذ و آسان برای وعده‌های شام و ناهار است اما قیمه ریز کرمانشاهی، ارومیه‌ای و شیرازی هم بسیار مشهور و پرطرفدار هستند. برای مطالعه قیمه ریزه به چند روش از شهرهای مختلف روی لینک مطلب طرز تهیه قیمه ریزه بزنید.

۱۴- شامی کباب

شامی کباب یک غذای ساده و نیم ساعته با گوشت چرخ کرده

فرق کتلت با کوکو و شامی کباب را می‌دانید؟ در طرز تهیه کتلت حتما گوشت وجود دارد و در ترکیب کوکو، گوشت نداریم. شامی کباب هم یک نوع کتلت با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده است. شامی کباب که یک غذای سریع برای ناهار است را معمولا با یک دستور پخت واحد درست می‌کنند و برخی از مواد آن را در مناطق مختلف ایران کم و زیاد می‌کنند، مثلا طرز تهیه شامی با گوشت چرخ کرده یا همان طرز تهیه کتلت تهرانی بسیار مرسوم است.

در برخی شهرها به شامی کباب انواع حبوبات و بنشن اضافه می‌کنند. در برخی شهرها هم گوشت شامی را قبل از چرخ کردن، می‌پزند. در بعضی شهرها هم در تهیه شامی کباب از گوشت بوقلمون و یا مرغ استفاده می‌کنند. برای مطالعه طرز تهیه شامی کباب با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم تماشا کنید.

۱۵- خورش قیمه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده

در لاهیجان و برخی دیگر از شهرهای گیلان برای درست کردن خورش قیمه به جای گوشت تکه‌ای از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. مزه «خورش قیمه لاهیجان» با قیمه‌هایی که تا به حال خورده‌اید، کمی متفاوت است.

در این خورش با گوشت چرخ کرده، از لپه، لیمو عمانی، پیاز، سیب زمینی، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، دارچین و رب گوجه فرنگی استفاده می‌شود که می‌توانید از فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

برای تهیه قیمه چرخ کرده، باید گوشت را با پیاز و ادویه‌‌ها تفت دهید و بعد لپه و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. در مقاله مربوط به طرز تهیه قیمه چرخ کرده، مراحل پخت این خورش خوشمزه شمالی را بخوانید.

۱۶- خورش شامی ترش

طرز تهیه خورش تورشه شامی یا خورش شامی ترش گیلانی

در آشپزی گیلان «خورش شامی ترش» به روش سنتی گیلان یا به قول خود اهالی گیلانی «تورشه شامی» و «تورشه آب» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خورش‌های ایرانی با گوشت چرخ کرده است. یک خورش ساده و سریع و فوری که هم با رب گوجه و هم با رب انار طبخ می‌شود.

روش درست کردن این شامی خوشمزه مثل شامی گوشت است، با این تفاوت که از رب انار ترش، سبزی چوچاق یا سبزی انار بیجه که می‌توانید با سبزی‌های معطر دلخواه جایگزین کنید، آرد برنج، آبغوره یا آب نارنج، سیب زمینی، گلپر و … استفاده می‌شود. برای مشاهده مراحل تهیه این خورش با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی، روی لینک مقاله طرز تهیه خورش شامی ترش کلیک کنید.

۱۷- آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

آلبالو پلو از غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده

 

«آلبالو پلو» از جمله پلوهای ایرانی مجلسی و جزو قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که به خصوص در فصل تابستان به عنوان یک غذای تابستانی و ضدعطش هواداران فراوانی دارد. آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی جزو محبوب‌ترین رسپی‌های طرز تهیه آلبالو پلو است.

مواد به کار رفته در آلبالو پلو به عنوان یک غذا با گوشت چرخ کرده و برنج، شامل میوه تازه آلبالو، گوشت چرخ کرده، شکر، پیاز، خلال بادام و پسته و … است که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید. برای مشاهده جزییات و مراحل طرز تهیه آلبالو پلو، روی لینک مقاله بزنید.

۱۸- اسفناج پلو

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی

«اسفناج پلو» از جمله غذاهای محبوب ایرانی با گوشت چرخ کرده است. در این غذا از هویج، نخود فرنگی، قارچ و سبزیجات دلخواه هم در کنار گوشت چرخ کرده می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده و قارچ و برنج، باید مواد لای برنج را آماده کنید و بعد بین برنج آبکش شده بریزید و دم کنید. برای طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت چرخ کرده قلقلی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش عباسعلی کرمانشاهی | نذری با قدمت دویست ساله

۱۹- ساطری پلو خراسان

طرز تهیه ساطری پلو خراسانی با گوشت قلقلی و کشمش

«ساطری‌ پلو» یکی از غذاهای خوشمزه استان خراسان است که در طرز تهیه آن از گوشت چرخ کرده قلقلی و کشمش استفاده می‌شود. این پلوی خوشمزه مجلسی بنا به ذائقه و سلیقه افراد هم با گوشت قلقلی مرغ یا گوشت قرمز چرخ کرده پخته می‌شود. برنج، هویج، کشمش پلویی، زعفران و … از دیگر مواد به کار رفته در طرز تهیه ساطری پلو هستند که می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

در مرحله اول از طرز تهیه ساطری پلو مجلسی ابتدا هویج‌ها را پوست کنده و به صورت خلالی خرد کنید. بهتر است هویج‌ها بسیار ریز خرد شوند. کمی روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. هویج‌های خلالی شده را داخل ماهیتابه ریخته و کمی تفت دهید. این کار باعث می‌شود که هویج‌ها نیم‌پز شده و کمی نرم شوند. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده و برنج، روی لینک طرز تهیه ساطری پلو بزنید.

۲۰- کلم پلو شیرازی

کلم پلو شیرازی با گوشت چرخ کرده

اسم «کلم پلو» با استان فارس و شیراز گره خورده است و جزو غذاهای مهم و محبوب این شهر به حساب می‌آید. در طرز تهیه این غذا از گوشت چرخ کرده قلقلی و کلم (ترجیحا کلم سر یا کلم سنگ) استفاده می‌شود. سبزی معطر تازه شامل شوید، ترخون و ریحان هم عطر خاصی به این غذا با گوشت چرخ کرده و برنج می‌دهد.

برای طرز تهیه کلم پلو شیرازی رستورانی با گوشت قلقلی ابتدا گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله را آماده کنید. سپس یک عدد پیاز متوسط را روی گوشت رنده کنید. آب پیاز را بگیرید تا گوشت از هم وا نرود. آرد نخودچی (اختیاری است)، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به اندازه دلخواه به این مخلوط اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم ورز بدهید. روی ظرف را با یک کیسه فریزر بپوشانید، مایه گوشت را در یک یخچال بگذارید و اجازه دهید کمی استراحت کند. برای مشاهده مراحل طرز تهیه کلم پلو شیرازی، روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

۲۱- خورش فسنجان با گوشت قلقلی

خورش فسنجان مجلسی با گوشت قلقلی

یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن «خورشت فسنجان»، استفاده از گوشت قلقلی به جای تکه‌های مرغ یا اردک در این خورش ایرانی است. اگر عاشق طعم فسنجان هستید و دوست دارید این غذای ایرانی را با گوشت چرخ کرده و با طعمی جدید امتحان کنید، این دستور پخت حسابی به شما کمک می‌کند.

در اولین مرحله از طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی باید گوشت چرخ‌ کرده را با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مزه‌دار کنید. یک پیاز را پوست بگیرید و آن را رنده کنید. آب اضافی پیاز را بگیرید. سپس پیاز رنده شده را با گوشت ترکیب کنید. بعد از این که همه مواد گوشت قلقلی را با هم ترکیب کردید، باید یک دستکش پلاستیکی بپوشید و مایه گوشت را برای چند دقیقه ورز دهید. این کار از وا رفتن گوشت در خورشت جلوگیری می‌کند. گوشت را برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و به سراغ درست کردن فسنجان بروید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی می توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی کلیک کنید.

۲۲- کوفته ساده

کوفته ساده از انواع غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده

کوفته ساده با گوشت چرخ‌ کرده یک غذای ساده و خوشمزه ایرانی و بین‌المللی است که می‌توانید آن را همراه با برنج یا به عنوان غذای نونی سرو کنید. معمولا برای تهیه این غذا از گوشت چرخ‌ کرده مخلوط و مقداری پیاز و ادویه استفاده می‌شود، اما برخی افراد در دستور تهیه این کوفته از برنج یا لپه هم استفاده می‌کنند.

در اولین مرحله از طرز تهیه کوفته ساده با گوشت چرخ‌ کرده باید، گوشت را دو بار چرخ کنید تا کاملا نرم شود. در صورتی که از گوشت چرخ‌ کرده آماده فروشگاهی استفاده می‌کنید، می‌توانید گوشت را در مولینکس دوباره میکس کنید. بعد از آماده کردن گوشت، باید یک عدد پیاز بزرگ را پوست بگیرید. سپس آن را رنده ریز کنید. بعد از رنده کردن پیاز بهتر است آب پیاز را بگیرید تا مایه گوشت شما حالت آبکی پیدا نکند.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کوفته قلقلی ساده با گوشت چرخ کرده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوفته ساده کلیک کنید.

۲۳- باقالی پلو با گوشت چرخ کرده

مراحل طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ‌کرده

«باقالی پلو با گوشت چرخ‌ کرده» یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده است. در طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ‌ کرده هم می‌توانید از گوشت چرخ‌ کرده سرخ شده و هم گوشت قلقلی استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۴- ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ماکارونی با گوشت چرخ کرده از انواع غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده

«ماکارونی با گوشت چرخ کرده» جزو انواع غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده پرطرفدار است که البته مدل ایرانیزه شده اسپاگتی ایتالیایی است. ماکارونی خوشمزه و مجلسی علاوه بر اینکه در مدت کوتاهی پخته و آماده می‌شود، باب طبع بزرگ و کوچک است. ماکارونی با گوشت چرخ کرده حتی به عنوان یک غذای ساده برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم بسیار پرطرفدار است. برای مطالعه طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۵- رشته پلو با گوشت چرخ کرده

رشته پلو با گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده برای شام و ناهار

«رشته پلو با گوشت چرخ کرده» یکی از انواع خوشمزه و مجلسی رشته پلو است. اگر می‌خواهید رشته پلو را بدون خورش و به صورت پلویی سرو کنید رشته پلو با گوشت چرخ کرده به صورت ساده یا قلقلی بهترین گزینه برای مهمانی یا دورهمی و شام شب عید و شام شب یلدا است.

این غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده هم لذیذ است و هم در زمان کمی هم درست می‌شود. برای درست کردن رشته پلو با گوشت چرخ کرده از گوشت چرخ کرده به صورت ساده و سرو روی رشته پلو یا مخلوط با آن و گوشت چرخ کرده قلقلی می‌توانید استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۶- مشته بادمجان

غذاهای ایرانی با گوشت چرخ کرده؛ مشته بادمجان شیرازی

«مشته بادمجان» یکی از غذاهای اصیل و محبوب استان فارس است که درست کردن آن بسیار ساده است و می‌توانید به عنوان یک غذای نونی یا برنجی با گوشت چرخ کرده و بادمجان آن را تهیه کنید. شیرازی‌ها در اصل به گوشت چرخ کرده ورز داده شده که معمولا به صورت قلقلی درست می‌شود، «مُشته» می‌گویند. این غذا هم با گوشت قلقلی و بادمجان درست می‌شود.

بهتر است برای درست کردن مشته بادمجان از ترکیب گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله که ۲ بار چرخ شده استفاده کنید تا اندازه کوفته‌ها کوچک نشود و کوفته‌ها وا نروند. برای مطالعه طرز تهیه مشته بادمجان شیرازی و جزییات خوشمزه شدن آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۷- نافله خوزستان

طرز تهیه نافله خوزستانی؛ یک غذای ایرانی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

«نافله خوزستانی» یک غذای سنتی و خوشمزه جنوبی است که برای تهیه آن از ترکیب گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی و نعنا خشک استفاده می‌شود. این غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده طعم ملسی دارد و درست کردن آن نیز بسیار راحت است.

برای تهیه نافله خوزستانی باید گوشت را به صورت کوفته درست کنید. بعد از این که مایه گوشتی را به خوبی ورز دادید، باید برای هر عدد کوفته به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و آن را به صورت گرد درست کنید. تمام مایه گوشت چرخ کرده را نیز به همین روش و به صورت کوفته آماده کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه نافله خوزستانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

غذا با گوشت چرخ کرده و برنج چی درست کنم؟

برای تهیه انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج می‌توانید آلبالو پلو، اسفناج پلو، کلم پلو، ساطری پلو و … بپزید.

غذا فوری با گوشت چرخ کرده چی بپزم؟

اگر دنبال غذای فوری و ساده با گوشت چرخ کرده می‌گردید، می‌توانید کوفته ساده، کباب لقمه، کباب تابه‌ای، کتلت گوشت، شامی کباب، قیمه ریزه، کله گنجشکی، کباب تتالی، شفته اراکی و … درست کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک