طرز تهیه ۴ مدل دسر توت فرنگی با بستنی خوشمزه به روش کافی شاپ

طرز تهیه ۴ مدل دسر توت فرنگی با بستنی خوشمزه به روش کافی شاپ


13 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
آموزش دسر با توت فرنگی و بستنی
فهرست محتوا پنهان

برای روزهای گرم تابستان، هیچ چیز به اندازه یک دسر تابستانی مثل دسر توت فرنگی با بستنی نمی‌تواند عطش گرما را بکاهد. در عین حال، دسرهای کافی شاپی که با توت فرنگی درست می‌شوند، طعم و رنگ جذابی دارند و بسیاری افراد، مجذوب طعم آنها می‌شوند. این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را به آموزش دسر توت فرنگی با بستنی، اختصاص داده‌ایم. شما می‌توانید هر یک از این دسرهای خوشمزه با بستنی و توت فرنگی را بنا به سلیقه و موادی که در دسترس دارید، در خانه تهیه کنید.

 

آموزش دسر میلک شیک توت فرنگی با بستنی

 

دسر توت فرنگی با بستنی

 

زمان آماده سازی دسر توت فرنگی و بستنی: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای دسر میلک شیک توت فرنگی با بستنی

• توت فرنگی: ۴۰۰ گرم
• بستنی: ۸ اسکوپ
• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب شاتوت یا میوه دلخواه: ۱ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر میلک شیک توت فرنگی با بستنی

در این روش از آموزش دسر توت فرنگی با بستنی سریع و ساده، کافی است همه مواد را میکس کنید و بلافاصله پس از آماده شدن، آن را سرو کنید. جزییات روش تهیه این دسر خوشمزه را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

برای تهیه این میلک شیک توت فرنگی به عنوان دسر تابستانی خنک، توت فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آن را جدا کنید. سپس آنها را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. بعد از پوره شدن توت فرنگی‌ها، شیر و بستنی را به آن اضافه کنید و مواد را با هم بزنید تا یکدست شود.

برای خرید شیر و بستنی می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: دسر توت فرنگی و بستنی را سرو کنید

در این مرحله، مواد آماده و یکدست شده را در لیوان بریزید و به آنها آب شاتوت یا میوه‌های دلخواه اضافه کنید. می‌توانید کمی خامه یا شکلات رنده شده را هم به عنوان تزیین به مواد بیفزایید. دسر توت فرنگی بستنی را به صورت سرد سرو کنید. خامه و شکلات را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه پودر قند با آسیاب و بدون آسیاب + کاربردهای آن

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیر توت فرنگی کافی شاپی

آموزش دسر توت فرنگی با بستنی و خامه

 

دسر توت فرنگی با بستنی و خامه

 

زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه

زمان آماده سازی دسر توت فرنگی بستنی با خامه: ۲ ساعت

مواد لازم برای دسر توت فرنگی با بستنی

• توت فرنگی: ۲۰ عدد خرد شده
• بستنی وانیلی: ۲۰۰ گرم
• خامه: ۲۰۰ گرم
• بیسکویت ساقه طلایی: ۱ بسته

مراحل طرز تهیه دسر توت فرنگی با بستنی

برای دستور این دسر، باید مواد را به صورت لایه‌ای در قالب بریزید و هر بار قالب را در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. در آخر مقداری از خامه را بزنید تا فرم بگیرد و روی دسر را تزیین کنید. دستورالعمل زیر را برای آموزش دسر توت فرنگی با بستنی انجام دهید.

مرحله اول: بستنی را با همزن بزنید

در اولین مرحله از آموزش دسر توت فرنگی با بستنی، کف یک قالب کیک را کاغذ روغنی یا فایل آلومینیومی بیندازید و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا سرد شود. سپس در یک کاسه، بستنی وانیلی را بریزید و با همزن بزنید تا حدی که بافت آن سبک و پوک شود.

مرحله دوم: مواد دسر را آماده کنید

در این مرحله توت فرنگی‌ها را بشویید و پوره یا ریز خرد کنید. بیسکویت‌های ساقه طلایی را هم بکوبید یا خرد کنید. سپس نصف توت فرنگی‌ها را به بستنی اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه بستنی و توت فرنگی را در آن بریزید. روی سطح دسر را با قاشق صاف کنید.

مرحله سوم: لایه دوم دسر را بریزید

بیسکویت‌های خرد شده را با نصف خامه مخلوط کنید و روی لایه اول بریزید. به مدت ۲ ساعت، مخلوط را در فریزر قرار دهید. در این فاصله، بقیه خامه را بزنید تا فرم بگیرد. وقتی دسر در فریزر آماده شد و خودش را گرفت، روی دسر را با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

می‌توانید از برش‌های میوه‌های دیگر مثل موز هم برای تزیین روی دسر استفاده کنید. بیسکوئیت را هم از افق کوروش بخرید، به هر روشی که راحتید، اینترنتی، تلفنی یا حضوری.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی توت فرنگی به ۲ روش

آموزش دسر توت فرنگی با بستنی و ژله

 

دسر توت فرنگی با بستنی و ژله

 

زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

زمان آماده سازی دسر: ۴ ساعت

مواد لازم برای دسر توت فرنگی با بستنی و ژله

• بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• توت فرنگی: ۶ عدد
• ژله توت فرنگی: ۱ بسته
• آب جوش: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر توت فرنگی با بستنی

در این دستور تهیه دسر توت فرنگی با بستنی باید ژله را جداگانه درست کنید. توت فرنگی و بستنی را با هم میکس کنید. در آخر همه مواد را ترکیب کرده و در یخچال بگذارید تا دسر آماده شود. روش زیر را برای تهیه دسر توت فرنگی و بستنی انجام دهید.

مرحله اول: ژله را درست کنید

ابتدا، یک بسته ژله توت فرنگی را در یک کاسه بریزید و روی آن را ۱ لیوان آب جوش بریزید. کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا دانه‌های ژله حل شوند. وقتی دانه‌های ژله حل شدند، آن را از روی حرارت بردارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه برنج کته بدون ته دیگ و فوت و فن های آن

اجازه دهید مایه ژله از دما بیفتد. بعد بستنی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. برای خرید پودر ژله می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: بستنی و توت فرنگی را میکس کنید

۱ لیوان بستنی وانیلی را با توت فرنگی‌های خرد شده در مخلوط کن میکس کنید تا یکدست شوند. سپس آنها را به مخلوط بالا اضافه کنید. همه مواد را در قالب سیلیکونی بریزید و آن را در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن دسر، آن را با مواد دلخواه، تزیین و سرو کنید.

آموزش دسر توت فرنگی با بستنی و فرنی

 

دسر توت فرنگی با بستنی و فرنی

 

زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه

زمان آماده شدن دسر توت فرنگی بستنی با فرنی: ۳ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر توت فرنگی

• توت فرنگی: ۱۰ عدد
• بستنی وانیلی: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• شکر: ۴ قاشق غذاخوری
• شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• خامه صبحانه: ۵۰ گرم
• وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

فیلم طرز تهیه فرنی را تماشا کنید

مراحل طرز تهیه دسر فرنی توت فرنگی

برای تهیه این دسر توت فرنگی با فرنی و بستنی، باید مواد را از قبل آماده کنید و مواد خشک مثل آرد برنج، نشاسته و وانیل را دو بار الک کنید. سپس مایه دسر را درست کنید و در یخچال بگذارید تا ببندد. مراحل زیر را برای تهیه این دسر خوشمزه با توت فرنگی ادامه دهید.

مرحله اول: فرنی را درست کنید

ابتدا فرنی را درست کنید. آرد برنج، نشاسته، شکر و شیر سرد را با هم مخلوط کنید و مواد را هم بزنید تا گلوله نشود. سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید تا مواد جوش بیاید. برای مطالعه طرز تهیه فرنی به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

وانیل، آرد برنج، شکر، نشاسته و شیر را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد دیگر را میکس کنید

توت فرنگی‌ها را بشویید و خرد کنید. به همراه بستنی و خامه صبحانه در مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست شوند. سپس مایه‌ای را که در مرحله اول درست کرده‌ بودید و سرد شد، به مواد بیفزایید. مایه دسر را در یک قالب سیلیکونی یا قالبی که چرب کرده‌اید بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد و سفت شود. در‌ نهایت دسر را تزیین و سرو کنید.

سوالات متداول

برای این که دسر توت فرنگی خوشرنگ شود چه کار کنیم؟

افزودن چند قطره رنگ خوراکی قرمز می‌تواند باعث خوشرنگ‌تر شدن دسر توت فرنگی شود. قبل از ریختن دسر در قالب، رنگ را به آن اضافه کنید.

چه کار کنیم که دسر قالبی به راحتی از قالب جدا شود؟

استفاده از ژلاتین بن ماری شده به راحت‌تر جدا شدن دسر کمک می‌کند. به اندازه ۲ تا ۳ قاشق از ژلاتین را بن ماری کرده و به مایه دسر اضافه کنید. همچنین استفاده از قالب سیلیکونی باعث جدا شدن بهتر دسر کمک می‌کند. در غیر این صورت قالب را حتما از قبل با مقداری روغن چرب کنید و بعد مایه دسر را در آن بریزید.

 

 

کالابرگ الکترونیک