طرز تهیه شیر توت فرنگی کافی شاپی و خوشمزه به ۵ روش

طرز تهیه شیر توت فرنگی کافی شاپی و خوشمزه به ۵ روش


29 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شیر توت فرنگی کافی شاپی و خوشمزه به 5 روش
فهرست محتوا پنهان

شیر توت فرنگی یک ترکیب مفید و خوشمزه بهاری است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون شما کمک زیادی کند. در طرز تهیه شیر توت فرنگی هم می‌توانید از شکر و هم شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل استفاده کنید. این نوشیدنی سالم و لذیذ هم برای پذیرایی از مهمان و هم شروع یک روز هیجان انگیز بهاری انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. اما طرز تهیه شیر توت فرنگی خوشمزه و سالم با عسل و شیر توت فرنگی با موز و بستنی چگونه است؟ آیا چیزی در مورد فواید شیر توت فرنگی می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش شیر توت فرنگی خانگی به چند روش آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد شیر توت فرنگی پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی خوشمزه و سالم با عسل

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی خوشمزه و سالم با عسل

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شیر توت فرنگی با عسل

 

  • توت فرنگی: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شیر: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه شیر توت فرنگی با عسل

 

مراحل طرز تهیه شیر توت فرنگی با عسل

 

اگر دوست دارید روزتان را با یک نوشیدنی مقوی و سرشار از ویتامین آغاز کنید، پیشنهاد ما شیر توت فرنگی با عسل است. اضافه کردن مقداری عسل به نوشیدنی سالم شیر توت فرنگی به جای شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌تواند مثل اسموتی توت فرنگی در روند کاهش وزن شما تأثیر مثبتی داشته باشد و از بالا رفتن قند خون نیز جلوگیری کند. در ادامه می‌توانید با مراحل آموزش شیر توت فرنگی خوشمزه و سالم با عسل که تمام خواص توت فرنگی را در خود دارد آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن توت فرنگی

 

برای درست کردن شیر توت فرنگی با عسل ابتدا باید با روش‌های صحیح شستن توت فرنگی آن‌ها را بشویید و برگ‌های آن را جدا کنید. سپس توت فرنگی‌های نرم و خراب را جدا کنید و در صورت نیاز بخش‌های آسیب دیده میوه را با چاقو بگیرید. سپس توت‌ها را روی دستمال بگذارید تا خشک شوند.

 

مرحله دوم؛ میکس کردن توت فرنگی با شیر

 

در این مرحله باید توت فرنگی‌ها را همراه با شیر در میکسر یا مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. برای میکس کردن توت فرنگی‌ها می‌توانید از گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید  4 طرز تهیه حلوای خرما مجلسی مرحله به مرحله

 

مرحله سوم؛ اضافه کردن عسل به شیر توت فرنگی

 

اضافه کردن عسل به شیر توت فرنگی

 

بعد از این که توت فرنگی و شیر را با هم میکس کردید، عسل را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر مواد را با هم ترکیب کنید تا عسل به خوبی با شیر و توت فرنگی مخلوط شود.

 

بیشتر بخوانید: انواع عسل و خواص دارویی آن‌ها

 

مرحله چهارم؛ سرو کردن شیر توت فرنگی

 

در آخرین مرحله از آموزش شیر توت فرنگی باید نوشیدنی را در لیوان بریزید و یک اسکوپ بستنی توت فرنگی یا هر طعم دیگر بستنی که می‌پسندید روی آن قرار دهید و آن را با تکه‌های برش خورده توت فرنگی تزئین کنید.

 

طرز تهیه معجون شیر توت فرنگی بدون مخلوط‌کن

 

طرز تهیه معجون شیر توت فرنگی بدون مخلوط کن

 

مواد لازم برای تهیه شیر توت فرنگی بدون مخلوط کن

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
  • توت فرنگی خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شیر پرچرب: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مراحل طرز تهیه شیر توت فرنگی بدون مخلوط کن

 

یکی از روش‌های راحت و سریع برای تهیه شیر توت فرنگی این است که ابتدا شربت توت فرنگی را آماده کنید و بعد آن را به شیر اضافه کنید. این معجون مقوی طعم فوق‌العاده‌ای دارد و شما می‌توانید تنها با ترکیب کردن شربت و شیر یک نوشیدنی مفید و خوشمزه آماده کنید.

 

مرحله اول؛ آماده کردن شربت توت فرنگی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون توت فرنگی بدون مخلوط کن باید آب، شکر و توت فرنگی را در قابلمه بریزید و روی گاز قرار دهید تا به جوش بیایند. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شربت توت فرنگی به غلظت مناسب برسد. در نهایت شربت را از صافی رد کنید.

 

مرحله دوم؛ آماده کردن معجون شیر توت فرنگی

 

بعد از این که شربت توت فرنگی را آماده کردید، ۳ قاشق از شربت را با یک لیوان شیر پرچرب ترکیب کنید و خوب هم بزنید و بعد میل کنید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی کره‌ای

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی کره‌ای

 

مواد لازم برای تهیه شیر توت فرنگی کره‌ای

 

  • توت فرنگی خرد شده: ۵۰۰ گرم
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خامه پرچرب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • عسل: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه شیر توت فرنگی کره‌ای

 

مراحل طرز تهیه شیر توت فرنگی کره‌ای

 

شیر توت فرنگی کره‌ای بافت غلیظ‌تری نسبت به سایر شیر توت فرنگی‌ها دارد. این نوشیدنی بسیار خوشمزه است و در آن از خامه و عسل نیز استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه شیر توت فرنگی با خامه به روش کره‌ای به عنوان یک شیر توت فرنگی خارجی و شیک آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ جوشاندن شکر و توت فرنگی

 

در اولین مرحله از آموزش شیر توت فرنگی کره‌ای باید توت فرنگی‌ها را خرد کنید و با شکر و ۴ قاشق آب روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب برای ۵ دقیقه بجوشد.

 

مرحله دوم؛ میکس کردن توت فرنگی‌ها

 

در این مرحله از طرز تهیه شیر توت فرنگی کره‌ای باید توت فرنگی‌ها را با گوشتکوب برقی یا مخلوط کن به خوبی میکس کنید تا کاملاً پوره شوند.

 

مرحله سوم؛ جوشاندن شیر، شکر و خامه

 

حتما بخوانید  3 طرز تهیه دسر ماست و انار یخچالی و خوشمزه به روش کافی شاپ

جوشاندن شیر، شکر و خامه برای تهیه شیر توت فرنگی

 

بعد از میکس کردن توت فرنگی باید شیر، خامه، شکر و وانیل را با هم ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب به جوش بیاید. به محض این که چند حباب روی سطح شیر مشاهده کردید، باید آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید ترکیب شیر و خامه خنک شود.

 

مرحله چهارم؛ آماده کردن شیر توت فرنگی

 

بعد از اینکه مواد شیر توت فرنگی خنک شدند باید ترکیب شیر و خامه را با پوره توت فرنگی مخلوط کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس چند عدد توت فرنگی را خرد کنید و در یک لیوان بریزید و نوشیدنی شیر توت فرنگی را به آن اضافه کنید و نوشیدنی خوشمزه کره‌ای‌تان را میل کنید.

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی با موز

 

اضافه کردن موز به ترکیب شیر توت فرنگی موجب می‌شود تا بافت شیر توت فرنگی شما غلیظ‌تر و خوشمزه‌تر شود. برای درست کردن این نوشیدنی باید موز، توت فرنگی و شیر را در مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید. سپس در صورت تمایل کمی عسل و بستنی به آن اضافه کنید و نوشیدنی‌تان را میل کنید.

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی بستنی

 

طرز تهیه شیر توت فرنگی بستنی

 

اضافه کردن بستنی به ترکیب شیر توت فرنگی طعم فوق‌العاده خوشمزه‌ای به این نوشیدنی می‌بخشد. از طرفی تنها افزودن کمی بستنی به شیر توت فرنگی موجب می‌شود تا شیر توت فرنگی شما بیشتر از سوی بچه‌ها مورد استقبال قرار بگیرد.

برای درست کردن شیر توت فرنگی بستنی باید توت فرنگی‌ها را به همراه شکر، شیر و بستنی وانیلی میکس کنید و سپس نوشیدنی را برای چند دقیقه در فریزر بگذارید تا کاملاً سرد شود و بعد آن را میل کنید.

 

فواید شیر توت فرنگی

 

شیر توت فرنگی یک نوشیدنی غنی از ویتامین و مواد معدنی است که اگر بدون شکر آماده شود، مصرف آن برای همه افراد مفید است. از مهم‌ترین خواص شیر توت فرنگی می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، ساخت گلبول‌های بدن، سم‌زدایی بدن و سلامت استخوان‌ها اشاره کرد. جالب است بدانید که مصرف شیر توت فرنگی در دوران قاعدگی موجب کاهش عارضه‌های پوستی و جلوگیری از جوش می‌شود.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شیر توت فرنگی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شیر توت فرنگی

 

*در صورتی که به بیماری دیابت مبتلا هستید و یا دوست دارید شیر توت فرنگی را بدون شیرین کننده استفاده کنید، می‌توانید شکر و عسل را از دستورالعمل این نوشیدنی حذف کنید.

*گیاهخواران و افرادی که قادر به تحمل لاکتوز نیستند، می‌توانند به جای شیر گاو از شیر نارگیل یا سایر شیرهای گیاهی استفاده کنند.

*در صورت تمایل می‌توانید برای شیرین کردن شیر توت فرنگی از ارده کنجد یا شیره خرما استفاده کنید.

*برای خوشمزه شدن و خنک شدن شیر توت فرنگی می‌توانید آن را برای ۳۰ تا۴۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد میل کنید.

*در صورتی که برای درست کردن شیر توت فرنگی از بستنی استفاده می‌کنید، بهتر است شکر را حذف کنید.

 

سوالات متداول

 

در طرز تهیه شیر توت فرنگی بدون عسل از چه شیرین کننده‌هایی استفاده می‌شود؟

 

برای شیرین کردن شیر توت فرنگی به جز عسل می‌توانید از ارده یا شیره خرما نیز استفاده کنید.

 

طرز تهیه معجون شیر توت فرنگی چگونه است؟

 

برای درست کردن معجون شیر توت فرنگی باید ابتدا شربت توت فرنگی را درست کنید و بعد آن را با شیر ترکیب کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک