طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت با سویا

طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت با سویا


20 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت با سویا

طرز تهیه قورمه سبزی با سویا از جمله انواع خورشت قورمه سبزی و یک روش تهیه قورمه سبزی وگان به عنوان یک خورش خوشمزه برای سرو در کنار برنج است. اگر گیاهخوار باشید احتمالاً آشنا شدن با طرز تهیه انواع غذاهای بدون گوشت و غذا با سویا برای شما اهمیت زیادی دارد. اما آیا می‌دانید جایگزین کردن سویا در خورش قورمه سبزی بدون گوشت چگونه است؟ بهترین دستور پخت قورمه سبزی گیاهی با سویا چیست؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت با سویا آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طریقه پخت قورمه سبزی رژیمی با سویا پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه قورمه سبزی با سویا

 

طرز تهیه قورمه سبزی با سویا

مدت زمان آماده سازی و پخت: ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه الی ۳ ساعت

میزان کالری: ۲۰۷ کالری برای هر نفر

 

 

مواد لازم در طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت با سویا

 

  • سبزی قورمه سبزی: ۵۰۰ گرم
  • سویای درشت فرآوری شده: ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم
  • لوبیای قرمز: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • لیمو عمانی: ۵ تا ۶ عدد
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • زردچوبه، فلفل سیاه، ادویه خورشتی و نمک: به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم

 

 

مراحل طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی با سویا

 

مراحل طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی با سویا

 

اگر به هر دلیلی گوشت نمی‌خورید و به دنبال راهی برای درست کردن قرمه سبزی بدون گوشت مخصوص گیاهخواران برای وعده شام یا لیست ناهار هستید، می‌توانید این غذای خوشمزه را با سویا نیز آماده کنید. طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت و با سویا بسیار راحت است. برای تهیه این خورش گیاهی بهتر است به جای سویای معمولی از سویای درشت استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با طریقه پخت قورمه سبزی با سویا آشنا شوید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه شاهدانه بو داده ساده و دهن باز

 

 

مرحله اول؛ خیساندن و نیم پز لوبیا برای قورمه سبزی با سویا

 

در اولین مرحله از طریقه پخت قورمه سبزی با سویا باید لوبیا قرمز را بشویید و برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت در آب خیس کنید. در این فرصت چندین بار آب لوبیاها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها به طور کامل از بین برود. سپس آن را به همراه کمی آب روی گاز قرار دهید تا نیم پز شود.

 

 

مرحله دوم؛ سرخ کردن سبزی قورمه سبزی گیاهی با سویا

 

در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی با سویا باید سبزی قورمه سبزی را در مقداری روغن سرخ کنید. این کار را به حدی انجام دهید تا آب سبزی به طور کامل کشیده شود و خوب در روغن سرخ شود.

 

 

مرحله سوم؛ خیساندن سویا

 

در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی با سویا برای خیساندن سویا باید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید سویا برای مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت خیس بخورد و کمی نرم شود. سپس سویاها را آبکش کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافی از سویا خارج شود.

 

 

مرحله چهارم؛ تفت دادن پیاز و سویای قورمه سبزی بدون گوشت

 

در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی سریع بدون گوشت با سویا باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. سپس زمانی که پیازها کمی سبک شدند، می‌توانید سویا را آبکش کنید و کمی فشار دهید و به پیاز اضافه کنید. مقداری زردچوبه و ادویه و نمک به مواد بزنید و صبر کنید تا سویا خوب سرخ شود.

 

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن سبزی سرخ شده به قورمه سبزی گیاهی

 

اضافه کردن سبزی سرخ شده به قورمه سبزی گیاهی

 

در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی با سویا بعد از چند دقیقه زمانی که سویا سرخ شد، آن را داخل قابلمه بریزید. سپس سبزی سرخ شده را به سایر مواد خورشت قورمه سبزی بدون گوشت اضافه کنید. لیمو عمانی را با چنگال سوراخ ‌کنید و به همراه ۲ لیوان آب داخل قابلمه بریزید.

 

 

مرحله ششم؛ اضافه کردن لوبیا به خورش قورمه سبزی با سویا

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه قرمه سبزی بدون گوشت و در نیم ساعت آخر پخت قرمه سبزی، لوبیا قرمز نیم پز شده را به خورشت سبزی اضافه کنید و اجازه دهید قرمه سبزی به خوبی جا بیفتد.

حتما بخوانید  طرز تهیه چیپس آلو به ۳ روش در آفتاب، میوه خشک کن و شربت

 

 

این بود طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت گیاهخواران با سویا، نوش جان!

 

 

نکات و فوت و فن‌های خوشمزه شدن قورمه سبزی با سویا

 

فوت و فن های خوشمزه شدن قورمه سبزی گیاهی با سویا

 

  • در طرز تهیه قورمه سبزی با سویا بهتر است از سویای درشت فرآوری شده استفاده کنید. بافت این نوع سویا شباهت زیادی به گوشت دارد که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها تهیه کنید.

 

  • در طرز پخت قورمه سبزی با سویا باید از ترکیب تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و در صورت تمایل کمی اسفناج استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه قورمه سبزی با سویا سعی کنید آب زیادی به خورشت اضافه نکنید تا خورش شما حالت آبکی پیدا نکند و بهتر جا بیفتد.

 

  • برای درست کردن یک قورمه سبزی گیاهی می‌توانید طرز تهیه قورمه سبزی با قارچ را نیز امتحان کنید.

 

  • معمولاً در طرز پخت قورمه سبزی با سویا از ادویه خاصی استفاده نمی‌شود، اما در صورت تمایل می‌توانید از مقداری ادویه خورشتی نیز استفاده کنید.

 

  • در طرز پخت قورمه سبزی با سویا می‌توانید در کنار لیمو عمانی مقداری آبغوره یا آبلیمو نیز به خورشت اضافه کنید.

 

  • درست کردن قرمه سبزی با سویا یک راهکار فوق‌العاده برای افراد وگان یا گیاهخوار است. اگر دوست دارید یک قرمه سبزی مقوی و خوشمزه بدون گوشت آماده کنید، می‌توانید مقداری سویای درشت تهیه کنید و بعد از خیساندن، آن را فشار دهید و در خورشت به جای گوشت از آن استفاده کنید.

 

  • طعم این قرمه سبزی گیاهی فوق‌العاده خوشمزه است و مزه بی‌نظیری دارد. تقریباً کلیه مراحل طرز تهیه قرمه سبزی گیاهی با سویا شبیه به قورمه سبزی عادی است، تنها باید به جای گوشت تکه‌ای از سویای درشت استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

 

طرز پخت قورمه سبزی با سویا چگونه است؟

 

در طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی با سویا باید به جای تکه‌های گوشت از سویای درشت که به سویا خورشتی و سویا کبابی هم مشهور است استفاده کنید.

 

بهترین روش‌های طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت چیست؟

 

در دستور پخت قورمه سبزی گیاهی می‌توانید به جای گوشت از سویا و قارچ استفاده کنید.

 

ترکیب سبزی قورمه سبزی گیاهی با سویا چیست؟

 

ترکیب سبزی قورمه سبزی با سویا مثل همان قورمه سبزی با گوشت است. علاوه بر این از ترکیب تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و در صورت تمایل کمی اسفناج هم می‌توانید استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک