۲ طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده ساده و پیتزایی در فر و تابه

۲ طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده ساده و پیتزایی در فر و تابه


31 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ جزو انواع خوراک با گوشت چرخ کرده و هم یک غذا با برنج و قارچ مقوی و راحت و هم به عنوان غذای نونی یا برای سرو کنار ماکارونی و ساندویچ یا مایه پیتزا برای ناهار و شام مناسب است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۲ مدل طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده ساده و با پنیر پیتزا در فر و تابه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
آویشن نوک قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چای‌خوری
زردچوبه ۱/۲ قاشق چای‌خوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری
نمک به میزان لازم
روغن مایع سرخ کردنی به میزان لازم
آب جوش ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

میزان انرژی در ۱۰۰ گرم خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ: ۲۰۰ کیلوکالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده ساده (روش اول)

مراحل طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده

به عنوان یک غذای نونی با گوشت چرخ کرده و قارچ، می‌توانید این خوراک خوشمزه و راحت که تا مدت زیادی هم می‌تواند شما را سیر نگه دارد را به راحتی در خانه تهیه کنید. جهت آماده‌سازی و پخت این خوراک قارچ و گوشت ساده، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد خوراک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده، پوست پیاز و سیر را بگیرید. پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. سیر را هم رنده یا له کنید. قارچ‌ها را بشویید و بعد از خشک شدن، به صورت اسلایسی نازک خرد کنید.

در صورت تمایل می‌توانید قارچ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: گوشت را با پیاز و سیر تفت دهید

در این مرحله، در یک تابه یا قابلمه به اندازه کافی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس پیازهای نگینی شده را اضافه کنید. اجازه دهید تا پیازها طلایی و سبک شوند. سپس سیرها را اضافه کنید و در حدی که عطر آنها بلند شود، تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه نان تست خانگی به ۲ روش ساده و رژیمی

برای خرید روغن سرخ کردنی، پیاز داغ منجمد، سیر داغ آماده و گوشت چرخ کرده می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: ادویه‌ها و رب گوجه را اضافه کنید

بعد از این که گوشت چرخ کرده، آب انداخت و رنگش تغییر کرد، زردچوبه، پودر آویشن، فلفل سیاه و نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید. حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا ادویه‌ها به خورد گوشت بروند. برای اضافه کردن رب گوجه فرنگی، مواد داخل تابه را یک سمت قرار دهید و رب گوجه را داخل تابه بریزید. رب گوجه را تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ باز کند. سپس رب گوجه را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

برای خرید زردچوبه، پودر آویشن، فلفل سیاه، رب گوجه فرنگی و نمک می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: گوشت چرخ کرده را بپزید

بعد از اینکه مواد را با هم ترکیب کردید، ۵ دقیقه صبر کنید تا طعم یکدستی بگیرند. برای اینکه گوشت چرخ کرده کاملا بپزد، به اندازه نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی، به گوشت چرخ کرده، آب جوش اضافه کنید. اجاره دهید مواد به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بپزند. حرارت را کم کنید تا آب اضافی، به آرامی کشیده شود.

مرحله پنجم: قارچ را تفت دهید و به سایر مواد اضافه کنید

در فاصله‌ای که گوشت چرخ کرده در حال پختن و نرم شدن است، در یک تابه جداگانه، کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ‌ها را در تابه بریزید و شروع به هم زدن کنید. ۱ قاشق آبلیمو هم اضافه کنید تا قارچ‌ها، سیاه نشود. در این مدت، حرارت را روی حالت بالا یا متوسط قرار دهید تا قارچ‌ها آب نیندازند. سپس شعله گاز را خاموش کنید. زمانی که مخلوط گوشت‌ پخت و آب آن کم شد، قارچ‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید.

آبلیمو را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله آخر: خوراک گوشت و قارچ را سرو کنید

مواد خوراک را به خوبی ترکیب کنید و ۲ تا ۳ دقیقه بعد از اضافه کردن قارچ، شعله گاز را خاموش کرده و خوراک را با سبزی خوردن، نان و سالاد سرو کنید. این خوراک را به عنوان مایه ماکارونی هم می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده با پنیر پیتزا در فر (روش دوم)

طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده با پنیر پیتزا در فر

مواد لازم برای تهیه خوراک گوشت و قارچ با پنیر پیتزا (برای ۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۷۰۰ گرم
روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
قارچ ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای سبز ۲ عدد
فلفل چیلی قرمز ۲ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی
گوجه گیلاسی ۵ عدد
فلفل سبز ۳ عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

حتما بخوانید  طرز تهیه هات چیپس (چیپس و پنیر) در سرخ کن بدون روغن

مدت زمان مورد نیاز برای پخت خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ با پنیر پیتزا: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده پنیری

مراحل طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده با فلفل دلمه ای

این روش از تهیه خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ با پنیر، مجلسی‌تر است و به خاطر استفاده از پنیر پیتزا، خوراک کشدار می‌شود. می‌توانید مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم قبل از افزودن پنیر پیتزا به آن اضافه کنید.

مرحله اول: مواد خوراک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ با پنیر پیتزا، فلفل دلمه‌ای و فلفل چیلی را بشویید و از وسط نصف کنید. دانه‌های فلفل‌ها را دور بریزید و آنها را خرد کنید. پیاز را هم پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. در یک تابه روغن زیتون یا روغن مایع بریزید و پیاز را در آن سرخ کنید تا طلایی شود. سپس فلفل‌ها را هم اضافه کنید و کمی تفت دهید. مراقب باشید فلفل‌ها نباید زیاد سرخ شوند، چون تلخ می‌شوند.

روغن زیتون را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: گوشت چرخ کرده را تفت دهید

در این مرحله، فر را روشن و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.  گوشت چرخ کرده را به پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس ادویه‌ها، شامل زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. درب تابه را بگذارید تا به آرامی بپزد و طعم ادویه‌‌ها را بگیرد.

مرحله سوم: قارچ را آماده کنید

قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید. در یک تابه جدا، قارچ‌ها را روی حرارت متوسط یا بالا سرخ کنید. سپس قارچ‌ها را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید. گوشت چرخ کرده را از روی حرارت بردارید. خوراک را در ظرف مخصوص فر بریزید و روی آنها را با پنیر پیتزا بپوشانید. میزان افزودن پنیر پیتزا اختیاری است.

برای خرید انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر موزارلا می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: خوراک گوشت و قارچ را در فر بپزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده و قارچ، ظرف حاوی خوراک را در فر بگذارید و درب آن را ببندید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پنیر پیتزا ذوب شود و خوراک شما به خوبی بپزد. سپس خوراک را از فر بیرون بیاورید و با گوجه گیلاسی تزیین و سرو کنید.

این روش پخت خوراک برای تهیه پیتزا گوشت و قارچ یا درست کردن ساندویچ گوشت و قارچ هم مناسب است. برای درست کردن پیتزا کافی است خوراک را روی نان پیتزا بریزید و روی آن را با پنیر بپوشانید.

سوالات متداول

خوراک گوشت و قارچ رژیمی را چطور درست کنم؟

برای تهیه خوراک گوشت و قارچ رژیمی آن را به روش اول و بدون پنیر پیتزا درست کنید.

از چه موادی می‌توانید در خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده استفاده کرد؟

مواد اصلی این خوراک شامل گوشت چرخ کرده و قارچ هستند اما می‌توانید سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، نخود فرنگی، ذرت و سبزیجات دلخواه دیگر را هم به این غذا بیفزایید تا طعم‌های متنوعی را تجربه کنید.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک