طرز تهیه ۹ غذا با قارچ و برنج به روش ساده و مجلسی با طعم عالی

طرز تهیه ۹ غذا با قارچ و برنج به روش ساده و مجلسی با طعم عالی


26 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 13 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۹ غذا با قارچ و برنج به روش ساده و مجلسی با طعم عالی

آشنایی با طرز تهیه انواع غذا با قارچ و برنج برای افرادی که عاشق طعم قارچ و برنج هستند و دوست دارند رژیم غذایی سالم و سرشار از پروتئین داشته باشند، اهمیت زیادی دارد. قارچ خواص زیادی برای سلامتی دارد و یک ترکیب خوشمزه و مفید برای درست کردن انواع پلو مخلوط و خورشت راحت و ساده با طعم عالی برای سرو در کنار برنج است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع غذا با قارچ و برنج آشنا شوید.

 

لیست غذاهای خوشمزه با قارچ و برنج

با طرز تهیه انواع غذا با قارچ و برنج آشنا شوید.

«قارچ» یکی از سالم‌ترین انواع پروتئین گیاهی است که می‌توانید از آن برای تهیه انواع غذاهای گوشتی و بدون گوشت استفاده کنید. قارچ پلو با گوشت چرخ‌کرده یکی از محبوب‌ترین انواع غذا با قارچ و برنج است که می‌توانید این غذا را بدون گوشت یا با مرغ نیز تهیه کنید. خواص قارچ برای سلامتی بدن موجب شده تا اغلب افراد گیاهخوار آن را جایگزین گوشت کنند. بنابراین شما می‌توانید در طرز تهیه انواع پلو مخلوط بدون گوشت و انواع خورشت‌های بدون گوشت و وگان از قارچ استفاده کنید.

اگر دوست دارید طرز تهیه انواع غذا با قارچ و برنج را یاد بگیرید و طعم انواع پلو با قارچ و روشهای تهیه انواع خوراک و غذاهای جدید ایرانی و فرنگی با قارچ و برنج را یاد بگیرید، در ادامه پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

در ضمن برای تهیه انواع غذا با قارچ و برنج معمولا از ترکیباتی مثل برنج ایرانی یا برنج خارجی، قارچ، نمک، فلفل سیاه، زعفران، زردچوبه، روغن جامد و نیمه جامد، روغن مایع، سویا، پیاز داغ، گوشت مرغ، گوشت چرخ‌ کرده، کره، انواع حبوبات مثل لوبیا چیتی و رب گوجه فرنگی استفاده می‌شود. شما می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای همیشه تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

۱- قارچ پلو

قارچ پلو از انواغ غذا با قارچ و برنج

«قارچ پلو» یکی از محبوب‌ترین انواع غذا با قارچ و برنج است که می‌توانید آن را هم با گوشت قرمز و مرغ و هم به صورت گیاهی و فقط با قارچ آماده کنید. برای درست کردن پلو با قارچ به مواد ساده‌ای نیاز دارید که برنج و قارچ اصلی‌ترین مواد در طرز تهیه این پلوی وگان و خوشمزه هستند. در طرز تهیه قارچ پلو زعفرانی بدون گوشت ابتدا باید قارچ‌ها را خرد کنید و مقداری آبلیمو به آن‌ها بزنید تا سیاه نشوند. سپس قارچ‌ها را در روغن تفت دهید.

بعد از این که آب قارچ‌ها خشک شد، پیاز داغ را به آن اضافه کنید. پس از کمی تفت خوردن مواد، رب گوجه، نمک، فلفل سیاه و زرشک را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قارچ پلو و آشنایی با طرز تهیه قارچ پلو به ۳ روش با گوشت چرخ کرده، قارچ پلو با مرغ و قارچ پلوی گیاهی برای وگان‌ها می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قارچ پلو کلیک کنید.

۲- پلو یونانی

پلو یونانی از انواع غذا با قارچ و برنج

«پلو یونانی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذا با قارچ و برنج است که برای تهیه آن علاوه بر قارچ و برنج از سبزیجات متنوع دیگری هم استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا باید پیازهای نگینی خرد شده را در روغن تفت دهید و بعد از این که پیاز طلایی شد، سینه مرغ مکعبی خرد شده را اضافه کنید. یک عدد هویج و فلفل دلمه را هم به صورت نگینی خرد کنید. قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و همه را به مخلوط پیاز داغ و مرغ تفت خورده اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به همراه زعفران دم‌کرده به مخلوط داخل تابه اضافه کنید.

برنج را در قابلمه ریخته و روی آن را آب بریزید. بعد از جوش آمدن آب، نخود فرنگی و ذرت را به برنج اضافه کنید. بعد از اینکه برنج از حالت خشک خارج شد و قبل از اینکه زیادی نرم شود، قابلمه را از روی شعله بردارید و مخلوط داخل آن را آبکش کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه پلو یونانی مجلسی به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پلو یونانی کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۵ مدل طرز تهیه رشته پلو مجلسی خوشمزه با گوشت و گیاهی

۳- خورش لوبیا چیتی با قارچ

خورش لوبیا چیتی با قارچ از انواع خورش با قارچ

اگر به دنبال یک غذای سالم و ساده با قارچ و برنج هستید، «خورش لوبیا چیتی با قارچ» برای سرو در کنار برنج گزینه مناسبی است. برای تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ ابتدا باید لوبیا را بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید. سپس لوبیا را با مقداری آب، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن بپزید. توجه داشته باشید که در انتها و زمانی که لوبیا کاملاً پخته شد می‌توانید نمک را به آن اضافه کنید. اضافه کردن نمک در ابتدای پخت لوبیا موجب می‌شود تا لوبیای شما سفت شود و به خوبی پخته نشود.

بعد از اینکه لوبیاها را به خوبی پختید، پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید و سپس رب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی میکس شده را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید. ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا آب گوجه‌ها جمع شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش لوبیا چیتی غلیظ و خوشمزه با قارچ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی کلیک کنید.

۴- خوراک مرغ و قارچ با برنج

خوراک مرغ و قارچ با برنج ز انواع غذا با قارچ

«خوراک مرغ و قارچ» یکی از محبوب‌ترین انواع غذا با قارچ و برنج است که معمولاً به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. شما می‌توانید این غذا با قارچ و مرغ را هم به صورت رژیمی و هم چرب و مجلسی تهیه کنید و آن را در کنار برنج سرو کنید یا با نان سرو کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ باید سینه مرغ را بشویید و به صورت مکعبی خرد کنید. سپس یک عدد پیاز را به صورت خلالی نازک برش بزنید و در روغن تفت دهید. زمانی که پیاز سبک شد، مرغ‌های مکعبی خرد شده را به پیازها اضافه کنید. کمی تکه‌های مرغ را همراه با پیاز تفت دهید.

رنگ مرغ که عوض شد مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن و سیر رنده شده به آن اضافه کنید. مقداری رب گوجه هم به ترکیب مرغ‌ها اضافه کنید و بعد فلفل دلمه خرد شده و قارچ ورقه شده را نیز در ماهیتابه بریزید و خوب با سایر مواد تفت دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ کلیک کنید.

۵- خورش قیمه وگان با قارچ

خورش قیمه وگان با قارچ از انواع غذا با قارچ و برنج

اگر گیاهخوار هستید و یا به خاطر مضرات گوشت قرمز تمایلی به خوردن آن ندارید، می‌توانید خورش قیمه وگان را به جای گوشت با قارچ تهیه کنید و آن را کنار برنج سرو کنید. برای تهیه خورش قیمه وگان با قارچ باید از مقدار برابر لپه و قارچ در خورش قیمه استفاده کنید.

در ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید. سپس قارچ خرد شده را اضافه کنید. بعد از این که پیاز و قارچ‌ها سرخ شدند، رب گوجه، ادویه‌ها و لپه خیسانده شده را اضافه کنید. در انتها مقداری آب به خورش اضافه کنید و صبر کنید خورش قیمه وگان با قارچ روی حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. برای خواندن جزییات و ادامه مراحل طرز تهیه خورش قیمه وگان با قارچ و فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش قیمه وگان کلیک کنید.

۶- قورمه سبزی با قارچ

قورمه سبزی با قارچ از انواع غذا با قارچ و برنج

قورمه سبزی مجلسی معمولا با گوشت طبخ می‌شود اما «قورمه سبز گیاهی با قارچ» یکی از خوشمزه ترین انواع غذا با قارچ و برنج برای گیاهخواران و افرادی است که محدودیت خوردن گوشت دارند. برای درست کردن قرمه سبزی بدون گوشت با قارچ باید سبزی قورمه سبزی را خرد و در روغن سرخ کنید. بعد از آماده شدن سبزی خورش قورمه سبزی، باید پیاز را پوست بگیرید، به صورت ریز خرد کرده و در روغن سرخ کنید. بعد از این که پیاز کمی سرخ شد، نوبت به اضافه کردن قارچ‌های خرد شده است.

حتما بخوانید  ۲۲ خواص رب انار شیرین و ترش برای سلامت بدن و عوارض آن

برای خورش قورمه سبزی با قارچ بهتر است قارچ‌ها را به صورت اسلایسی خرد کنید. اما اگر قارچ‌ها خیلی ریز و دکمه‌ای هستند، می‌توانید آن‌ها را به صورت درسته نیز تفت دهید. پیشنهاد می‌شود این خورشت را در کنار برنج و همراه با گوجه فرنگی و بادمجان سرخ شده سرو کنید تا هم طعم غذا خوشمزه‌تر شود و هم مواد مغذی آن افزایش پیدا کند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی با قارچ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قورمه سبزی با قارچ کلیک کنید.

۷- خوراک قارچ و گوشت با برنج

خوراک قارچ و گوشت با برنج

«خوراک قارچ و گوشت چرخ کرده» یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع غذا با قارچ و برنج است که می‌توانید آن را در خانه درست کنید و با برنج یا به صورت خوراک با نان سرو کنید. برای تهیه این خوراک مقوی و خوشمزه باید پیاز، سیر و قارچ را به صورت نگینی خرد کنید. سپس پیاز را در روغن تفت دهید. سپس سیر و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. بعد از این که گوشت چرخ کرده، آب انداخت و رنگش تغییر کرد، زردچوبه، پودر آویشن، فلفل سیاه و نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و همه مواد را با هم تفت دهید.

حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا ادویه‌ها به خورد گوشت بروند. برای اضافه کردن رب گوجه فرنگی، مواد داخل تابه را یک سمت قرار دهید و رب گوجه را در تابه بریزید تا تفت بخورد و طعم خامی آن گرفته شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک طرز تهیه خوراک قارچ و گوشت کلیک کنید.

۸- خوراک قارچ و سویا با برنج

خوراک قارچ و سویا با برنج از انواع غذا با قارچ

«خوراک قارچ با سویا» که هم با نان و هم با برنج سرو می‌شود یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع غذا با قارچ و برنج است که بدون هیچ‌گونه گوشتی به صورت کاملا گیاهی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا باید سویا را برای ۱۵ دقیقه در آب ولرم بخیسانید و بعد آب را خالی کنید و سویاها را فشار دهید.

در این مرحله مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و سویاها را در روغن تفت دهید. سپس پیاز، هویج و قارچ خرد شده را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید. برای خواندن مراحل ادامه دستور تهیه خوراک قارچ و سویا ساده و خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خوراک قارچ و سویا کلیک کنید.

۹- خورش ترخون با قارچ

خورش ترخون با قارچ از انواع غذا با قارچ و برنج

«خورش ترخون» یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه و سنتی است که می‌توانید آن را هم با گوشت قرمز و گوشت مرغ و هم به صورت گیاهی با قارچ تهیه و در کنار برنج کنید. برای درست کردن خورشت ترخون با قارچ ابتدا باید ترخون و ریحان را بشویید و ریز و ساطوری خرد کنید. سپس سویا را در آب ولرم بخیسانید و بعد از ۳۰ دقیقه آبکشی کنید و فشار دهید. قارچ‌ها را هم بشویید و به صورت خلالی باریک خرد کنید. قارچ‌ها را در یک تابه با مقداری روغن یا کره تفت دهید.

موقع تفت دادن قارچ حرارت را متوسط رو به بالا تنظیم کنید و آبلیمو را اضافه کنید تا قارچ‌ها سیاه نشوند و آب نیندازند. وقتی قارچ تفت خورد سویاهای آبکشی شده را اضافه کنید و تفت دهید. ۲ تا ۳ دقیقه بعد، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را هم اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش ترخون به چند روش از جمله خورش ترخون با قارچ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش ترخون کلیک کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

سوالات متداول

بهترین روش برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در تهیه انواع غذا با قارچ و برنج چیست؟

برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ در غذا باید مقداری آبلیمو به قارچ در حال تفت اضافه کنید و قارچ را با حرارت نسبتا زیاد تفت دهید.

بهترین انواع غذا با قارچ و برنج برای پذیرایی از مهمان‌ها کدامند؟

از بهترین انواع غذا با قارچ و برنج مجلسی می‌توان به قارچ پلو، پلو یونانی با قارچ، قورمه سبزی با قارچ و خورش قیمه با قارچ اشاره کرد.

غذای ایرانی با قارچ و برنج چی درست کنم؟

خوراک قارچ و سویا، خوراک لوبیا چیتی با قارچ برای سرو در کنار برنج، خورش ترخون با قارچ، قورمه سبزی با قارچ و خورش قیمه با قارچ جزو پرطرفدارترین غذاهای ایرانی با قارچ و برنج هستند.

 

کالابرگ الکترونیک