طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل خوشمزه و مقوی به ۲ روش کافی شاپی

طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل خوشمزه و مقوی به ۲ روش کافی شاپی


15 تیر 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل

اسموتی انبه و زنجبیل از نوشیدنی‌های مقوی و انرژی‌زا برای همه فصل‌های سال، به خصوص در تابستان است که انبه‌های تازه، وارد بازار می‌شوند. این اسموتی هم برای کودکان در سن رشد مناسب است و هم بزرگسالان می‌توانند از مزایای سلامتی آن بهره‌مند شوند. اسموتی انبه و زنجبیل را هم می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی بعد از صبحانه میل کنید و هم به انوان یک اسموتی استوایی جای یک میان وعده مقوی را برای شما پر خواهد کرد. علاوه بر این برای پذیرایی کردن از مهمان‌ها در دورهمی‌های مجلسی هم گزینه بسیار خوبی است. این اسموتی را خودتان به راحتی می‌توانید در خانه با کیفیت کافی شاپی تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل به ۲ روش می‌پردازیم و فوت و فن‌های تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل

 

اسموتی انبه و زنجبیل

مدت زمان آماده سازی و تهیه اسموتی: ۱۰ دقیقه

میزان کالری در یک لیوان اسموتی انبه زنجبیل: ۱۷۲ کالری

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی زنجبیل انبه

 

• آب سرد: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• انبه خرد شده: ۴۵۰ گرم
• موز: ۲ عدد متوسط
• روغن نارگیل: ۱ قاشق سوپ‌خوری
• عسل: ۱ قاشق سوپ‌ خوری
• زنجبیل تازه: ۱ یا ۲ قاشق چای‌خوری (خرد شده)

 

مراحل طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل

 

برای تهیه اسموتی زنجبیل انبه، بعد از شستن میوه‌ها، آنها را خرد و فریز کنید. زنجبیل را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و هم بزنید. این میزان مواد برای درست کردن اسموتی برای ۴ نفر بزرگسال است. اگر هم زمان فریز کردن مواد را حساب نکنید، درست کردن این اسموتی، نهایتا ۵ دقیقه از وقتتان را خواهد گرفت و هم خواص انبه و هم خواص زنجبیل را در خود دارد. برای تهیه اسموتی مورد نظر، مراحل زیر را ادامه دهید.

 

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

 

در اولین قدم برای درست کردن اسموتی انبه زنجبیل، انبه‌ را پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید. فیله انبه را به صورت مکعبی خرد کنید و در یک پاکت زیپ کیپ بریزید. موزها را هم پوست بگیرید و حلقه‌ای خرد کنید. میوه‌های خرد شده را حداقل ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

حتما بخوانید  طرز تهیه کباب زردک یا شامی اصفهانی مرحله به مرحله

 

مرحله دوم: مواد اسموتی را در مخلوط کن بزنید

 

بعد از منجمد شدن میوه‌ها، آن‌ها را از فریزر خارج کنید و در مخلوط‌کن بریزید. آب خیلی سرد را به میوه‌ها اضافه کنید. سپس روغن نارگیل، عسل و زنجبیل خرد شده را به میوه‌ها اضافه کنید. مخلوط‌کن را روشن کنید و حدود ۳ دقیقه مواد را با هم بزنید تا کاملا پوره و یکدست شوند.

 

مرحله سوم: اسموتی انبه و زنجبیل را سرو کنید

 

در نهایت، بعد از پوره و نرم شدن مواد اسموتی، آن را در لیوان بریزید. می‌توانید برای سردتر شدن اسموتی زنجبیل و انبه، چند تکه یخ را هم به آن اضافه کنید. روی اسموتی را به دلخواه خود با برش‌های انبه و زنجبیل، تزیین و آن را سرو کنید.

 

طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل با ماست

 

اسموتی انبه و زنجبیل با ماست

 

مدت زمان آماده سازی و تهیه اسموتی: ۵ تا ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی زنجبیل و انبه با ماست

 

• انبه خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب انبه: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• موز: ۱ عدد متوسط یا کوچک
• شیر: ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• ماست: ۱۲۰ گرم
• عسل: ۱ قاشق غذاخوری
• پودر زنجبیل: ۱ قاشق چای‌خوری (یا ۱ قاشق زنجبیل غذاخوری تازه)
• قالب‌های یخ کوچک: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه اسموتی زنجبیل انبه با ماست

 

در این روش از تهیه اسموتی انبه با زنجبیل، بعد از پوست گرفتن و خرد کردن میوه‌ها، آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس میوه‌ها را به همراه بقیه مواد در مخلوط‌کن بریزید و آنها را تا جایی بزنید تا کاملا یکدست شوند. بعد از آماده شدن اسموتی، آن را سرو و تزیین کنید.

 

مرحله اول: میوه‌ها را آماده کنید

 

برای درست کردن اسموتی انبه و زنجبیل، پوست انبه و موز را بگیرید. آن‌ها را خرد کنید و حداقل ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. اگر زنجبیل تازه در دسترس دارید، پوست آن را بگیرید و را خرد کنید. در غیر این صورت از پودر زنجبیل استفاده کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله دوم: مواد اسموتی را با هم میکس کنید

 

بعد از آماده کردن و یخ زدن میوه‌ها، آن‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط‌‌کن بریزید. زنجبیل، آب انبه، شیر، ماست، عسل و تکه‌های یخ را به میوه‌ها اضافه کنید. همه مواد را کاملا با هم بزنید تا یکدست شوند. سپس اسموتی را در یک لیوان مناسب بریزید و روی آن را به دلخواه تزیین و سرو کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل

 

اسموتی انبه و زنجبیل با ماست

 

*موادی را که در طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل به کار می‌برید، می‌توانید بنا به ذائقه و مواد در دسترستان کم و زیاد یا حذف و اضافه کنید.

*برای اینکه بافت اسموتی‌ انبه و زنجبیل غلیظ شود، می‌توانید در آن از مقداری خامه یا شیر پرچرب استفاده کنید. اضافه کردن کره بادام زمینی هم می‌تواند بافت اسموتی را غلیظ و کشدار کند.

حتما بخوانید  ۴ مدل طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی کافی شاپی و رژیمی

* اگر می‌خواهید اسموتی‌تان کف کند، میوه‌ها را از قبل در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزنند. سپس آن‌ها را با شیر، آب سرد یا تکه‌های یخ در مخلوط‌کن بزنید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

*برای تزیین روی اسموتی زنجبیل و انبه می‌توانید علاوه بر برش‌های میوه‌های مختلف، از چاشنی‌هایی مثل پودر دارچین، پودر زنجبیل، خامه، شکلات چیپسی یا رنده شده و … استفاده کنید.

*برای طرز تهیه اسموتی انبه و زنجبیل رژیمی، باید از مواد کم‌کالری و کم‌چرب استفاده کنید. به همین دلیل باید شیر کم‌چرب یا آب را برای رقیق کردن اسموتی استفاده کنید تا یک اسموتی رژیمی داشته باشید. خامه و کره بادام زمینی در این اسموتی به کار نبرید و آنها را با انواع ماست‌های رژیمی مثل ماست یونانی یا پروبیوتیک جایگزین کنید. همچنین استفاده از سبزیجاتی مثل کلم کیل یا کال، اسفناج و … هم ترکیب اسموتی را مقوی می‌کند. در این روش تا جای ممکن نباید شیرین‌کننده‌ به کار ببرید و از شیرینی میوه‌ها لذت ببرید. نهایتا به کار بردن کمی عسل طبیعی می‌تواند طعم اسموتی‌تان را خوشمزه‌تر کند.

*اسموتی زنجبیل و انبه را به صورت تازه یا نهایتا ۲۴ ساعت بعد سرو کنید. اگر می‌خواهید برای مدت بیشتری آن را نگهداری کنید، اسموتی‌ها را در قالب مافین بریزید و در فریزر قرار دهید.

*در صورتی که می‌خواهید اسموتی آماده شده را فریز کنید، بهتر است در آن از شیر استفاده نکنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی لاغر کننده و چربی‌سوز

 

آیا اسموتی انبه و زنجبیل برای شما خوب است؟

 

آیا اسموتی انبه و زنجبیل برای شما خوب است؟

 

زنجبیل یکی از مواد غذایی و از گیاهانی است که به عنوان یک درمان برای رفع حالت تهوع به خصوص حالت تهوع دوران بارداری و مبارزه با علائم بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی شناخته شده است. همچنین زنجبیل می‌تواند به هضم غذا کمک کند و ضد التهاب است. انبه هم یک میوه مفید برای سلامت و شادابی پوست، قلب و چشم است. انبه مثل زنجبیل یک میوه عالی برای کمک به هضم غذا و ضد التهاب است. ترکیب انبه و زنجبیل در اسموتی، می‌تواند از آن یک معجون مفید برای سلامتی بسازد.

البته طبع اسموتی انبه و زنجبیل بسیار گرم است و توصیه می‌شود اگر مزاجتان گرم است، آن را به همراه شیر یا ماست درست کنید. ولی برای افراد سرد مزاج، اسموتی انبه و زنجبیل بسیار مفید و انرژی زا خواهد بود.

 

سوالات متداول

 

برای کف دار شدن اسموتی انبه و زنجبیل چه کنیم؟

 

راز کف دار شدن اسموتی، استفاده از موادی است که از قبل یخ زده و کاملا سرد شده‌اند. پس اگر در تهیه اسموتی از آب یا شیر استفاده می‌کنید حتما باید کاملا سرد باشند. استفاده از تکه‌های یخ و میوه‌های یخ‌زده هم برای غلیظ و کف‌دار شدن اسموتی کمک کننده است.

 

برای غلیظ شدن اسموتی چه موادی اضافه کنیم؟

 

اگر می‌خواهید اسموتی‌ حسابی غلیظ شود، از شیر یا آب کمتری استفاده کنید. همچنین خامه و کره بادام زمینی می‌تواند غلظت اسموتی را زیاد کند. در صورت استفاده از شیر، شیر پرچرب می‌تواند اسموتی‌ را غلیظ کند.

 

 

منبع: tasteofhome

کالابرگ الکترونیک