۳ طرز تهیه معجون انار مخصوص به روش بازاری با بستنی و ساده

۳ طرز تهیه معجون انار مخصوص به روش بازاری با بستنی و ساده


29 دی 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه معجون انار مخصوص به روش بازاری با بستنی و ساده

معجون انار با آن طعم ملس و رنگ جذابی که دارد، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های شب یلدا است که می‌توانید در خانه درست کنید. ترکیب طعم‌های مختلف در این معجون موجب شده تا هر فرد با هر سلیقه‌ای از آن لذت ببرد. معمولاً در طرز تهیه معجون مخصوص انار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و شما می‌توانید به سلیقه خودتان یکی از این نوشیدنی‌های جذاب را آماده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش طرز تهیه معجون انار با قهوه، بستنی یا معجون ساده انار آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه معجون انار پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه معجون مخصوص انار با بستنی

 

طرز تهیه معجون مخصوص انار با بستنی

 

مدت زمان آماده سازی معجون انار مخصوص: ۱۵ دقیقه

کالری هر لیوان معجون انار مخصوص: حدود ۲۹۵ کالری

 

مواد لازم برای تهیه معجون مخصوص انار با بستنی

 

  • انار رسیده و شیرین: ۱ عدد
  • شیر پرچرب یخ زده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی وانیلی: ۲ اسکوپ
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • موز: ۱ عدد
  • مغز گردو، بادام، پسته و فندق خرد شده: به میزان لازم
  • پودر نارگیل: به مقدار لازم
  • کنجد: به مقدار لازم
  • یخ: ۳ قالب

 

مراحل طرز تهیه معجون مخصوص انار

 

مراحل طرز تهیه معجون مخصوص انار

 

برای درست کردن معجون مخصوص انار شما به شیر یخ زده، بستنی، میوه انار تازه و شیرین، میوه موز و عسل نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید در این معجون انار از هر نوع آجیل و مغز خرد شده‌ای استفاده کنید. در ادامه با مراحل طرز تهیه معجون مخصوص انار آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ میکس کردن انار و شیر منجمد

 

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون مخصوص انار باید شیر منجمد شده را از فریزر خارج کنید تا کمی نرم شود. سپس در این فرصت انار را دانه کنید و همراه با شیر داخل مخلوط‌کن بریزید تا دانه‌های انار کاملاً میکس شوند و با شیر مخلوط شوند. ۵ دقیقه مواد را مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شوند.

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن بستنی به ترکیب انار و شیر

 

بعد از این که انار و شیر کاملاً با هم ترکیب شدند، در این مرحله از طرز تهیه معجون انار باید بستنی را در مخلوط‌کن بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید تا بستنی کاملاً با شیر و انار مخلوط شود. اگر بستنی خیلی سفت و یخی است، می‌توانید چند دقیقه آن را در محیط آشپزخانه بگذارید تا کمی نرم شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیرینی کاجا هندی (شیرینی خواجه) به روش قنادی

 

مرحله سوم؛ آماده کردن معجون انار

 

در این مرحله باید عسل، موز، کنجد، پودر نارگیل و مغزها را به سایر مواد اضافه کنید. سپس برای این که معجون انار شما خنک‌تر شود، چند قالب یخ داخل مخلوط‌کن بریزید و مواد را دوباره ترکیب کنید. در انتها معجون انار را در لیوان‌های بزرگ بریزید و با دانه‌های انار شیرین و بستنی وانیلی یا هر طعم بستنی دیگری که دوست دارید تزیین کنید و میل نماید.

 

طرز تهیه معجون قهوه و انار

 

طرز تهیه معجون قهوه و انار

 

مدت زمان آماده سازی معجون قهوه و انار: ۲۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه معجون قهوه و انار

 

  • موز کوچک: ۱ عدد
  • قهوه دم کرده: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب انار: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • تخم مرغ (اختیاری): ۱ عدد
  • یخ: به مقدار لازم
  • برگ نعنا تازه: چند برگ برای تزیین

 

مراحل طرز تهیه معجون انار و قهوه

 

برای درست کردن معجون انار و قهوه شما به مقداری قهوه دم کرده، آب انار، عسل و شیر نیاز دارید. برخی افراد در این معجون از تخم مرغ خام زده شده نیز استفاده می‌کنید. در صورتی که از طعم و بوی تخم مرغ در نوشیدنی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید این معجون انار را بدون تخم مرغ نیز درست کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن معجون قهوه و انار آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ میکس کردن مواد معجون انار و قهوه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون قهوه و انار باید قهوه را دم کنید. از قهوه ترک یا قهوه اسپرسو می‌توانید استفاده کنید. آب انار را همراه با شیر و عسل در مخلوط‌کن بریزید و مواد را خوب با هم میکس کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در صورتی که برای تهیه این معجون از تخم مرغ استفاده می‌کنید، در همین مرحله تخم مرغ را نیز به سایر مواد اضافه کنید و همه ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند.

 

مرحله دوم؛ سرو کردن معجون انار و قهوه

 

بعد از میکس کردن مواد معجون در این مرحله از روش تهیه معجون قهوه و انار باید چند عدد یخ در لیوان بریزید. سپس معجون را در لیوان بریزید. برای تزیین معجون انار و قهوه می‌توانید از یک برگ نعنای تازه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه معجون علی بابا به روش اصلی

 

طرز تهیه معجون هلو و انار

 

طرز تهیه معجون هلو و انار

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

برای تهیه معجون هلو و انار باید ۱ عدد میوه هلو و ۱ عدد انار را پوست بگیرید. سپس انار را آب بگیرید و با هلو داخل مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. حال چند دانه یخ داخل لیوان بریزید و نوشیدنی را در لیوان بریزید و نوش جان کنید. برای تزیین معجون انار و هلو می‌توانید از تکه‌های هلو خرد شده و دانه‌های انار استفاده کنید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه لواشک پرتقال در آفتاب، فر و روی شوفاژ و بخاری

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه معجون انار

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه معجون انار

 

*در صورتی که در طرز تهیه معجون مخصوص انار از انار میکس شده استفاده می‌کنید، ممکن است دانه بعد از میکس شدن زیر دندان بیاید. اگر دوست ندارید دانه انار را در نوشیدنی حس کنید، می‌توانید انارهای میکس شده را فیلتر رد کنید و بعد با شیر ترکیب کنید و یا برای تهیه معجون انار از آب انار استفاده کنید.

*برای خوش طعم شدت معجون انار می‌توانید از مقداری عصاره وانیل یا پودر وانیل در آن استفاده کنید.

*در صورتی که گیاهخوار هستید و یا به هر دلیلی نمی‌توانید از شیر حیوانی استفاده کنید، می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی به جای شیر گاو از انواع شیرهای گیاهی مثل شیر نارگیل یا شیر سویا نیز استفاده کنید.

*در صورتی که دوست دارید طعم معجون انار شما ملس و ترش باشد، بهتر است عسل را حذف کنید و به جای آن از مقداری آب انار ترش، پودر گلپر همراه با بستنی وانیلی استفاده کنید.

*برای تهیه معجون انار می‌توانید از ژله انار و لواشک انار خرد شده نیز استفاده کنید.

*به منظور تهیه معجون انار خانگی و مخصوص بهتر است از بستنی وانیلی یا بستنی انار و یا ترکیب این دو بستنی استفاده کنید.

*برای خوش طعم شدن معجون انار ترش پیشنهاد می‌شود از ترشک زردآلو و آلبالو خشکه نیز استفاده کنید.

*اضافه کردن موز به معجون انار بافت غلیظ‌تر و خوشمزه‌تری می‌بخشد.

*اگر دوست دارید برای معجون و نوشیدنی مخصوص شب یلدا یک گزینه خوشمزه و شیک داشته باشید، بهتر است معجون انار مخصوص را امتحان کنید.

*معجون مخصوص انار و بستنی باید به صورت سرد و همراه با یخ سرو شود تا طعم جذاب‌تری داشته باشد.

*اگر دوست دارید طعم معجون انار و بستنی شما شیرین باشد، می‌توانید از مقدار بیشتری عسل استفاده کنید و یا این معجون را با شربت تهیه شده از شکر و مقداری آب جوشیده شده شیرین کنید.

*برای تهیه معجون انار خانگی بهتر است از آب انار تازه و خانگی استفاده کنید، اما در صورتی که به آب انار خانگی دسترسی ندارید می‌توانید از آب انارهایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند نیز برای درست کردن این معجون استفاده کنید.

*اگر طعم انار یا آب انار خانگی شما خیلی شیرین است، می‌توانید مقداری رب انار ترش به معجون انار اضافه کنید تا طعم ترش‌تری پیدا کند.

*می‌توانید معجون آب انار را در ترکیب با انواع میوه‌های مختلف آماده کنید و از ترکیب طعم میوه‌ها در کنار آب انار طبیعی لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین پاتوق‌های معجون و آبمیوه در تهران

 

سوالات متداول

 

طرز تهیه معجون انار ترش چگونه است؟

 

برای تهیه معجون انار ترش می‌توانید از آب انار ترش، ترشک انار یا رب انار ترش، گلپر، لواشک انار و گلپر استفاده کنید و عسل را حذف کنید.

 

طریقه درست کردن معجون انار بستنی با فالوده چگونه است؟

 

برای تهیه معجون انار بستنی با فالوده شیرازی می‌توانید از ترکیب رشته چینی، آب انار، شکر، گلاب، ترشک انار و آب انار استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک