طرز تهیه انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده خوشمزه و مجلسی + فیلم

طرز تهیه انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده خوشمزه و مجلسی + فیلم


21 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده خوشمزه و مجلسی + فیلم

انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده معمولا با ذائقه اکثر ما ایرانی‌ها سازگار هستند. به‌طورمعمول برای درست کردن انواع خورش مجلسی هم از گوشت چرخ‌ کرده سرخ شده و هم گوشت قلقلی استفاده می‌شود. اگر به دنبال انواع غذا با گوشت چرخ‌ کرده برای ناهار و شام مهمانی و خودمانی هستید و دوست دارید یک خورش خوشمزه با گوشت چرخ‌ کرده درست کنید، در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما پیشنهادات خوشمزه و جذابی برای شما داریم.

 

خورشت سریع و مجلسی با گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟

 

خورش سریع و مجلسی با گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟

 

در رژیم غذایی ما ایرانی‌ها خورشت جایگاه ویژه‌ای دارد و گوشت چرخ‌ کرده نیز یکی از محبوب‌ترین انواع پروتئین‌های حیوانی است که از آن برای تهیه غذاهای مختلف نونی و برنجی و خورشتی استفاده می‌شود. برای درست کردن انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده سریع و مجلسی گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. می‌توانید یک خورش مجلسی با گوشت چرخ‌ کرده درست کنید و یا این بار با گوشت چرخ‌ کرده یک خورشت سریع، سنتی و محلی در کنار برنج آبکش یا برنج کته تهیه کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده آشنا شوید. در ضمن انواع برنج از جمله برنج ایرانی و برنج خارجی برای سرو کنار خورشت را می‌توانید به روش‌های آنلاین، حضوری یا تلفنی از افق کوروش بخرید.

 

۱- خورش داود پاشا

 

خورش داود پاشا با گوشت چرخ کرده قلقلی

 

«خورش داوود پاشا» یا به قول خود ترک‌ها «کوفته داوود پاشا» یکی دیگر از انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده است که اصالت آن به ترکیه بازمی‌گردد. برای درست کردن این غذا ابتدا پیازها را ریز و نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. به پیازهای در حال تفت فلفل و زردچوبه اضافه کنید و وقتی پیازها طلایی شدند نعنا خشک پودر شده را هم اضافه کنید. بعد از چند ثانیه رب انار را اضافه کنید، دو لیوان آب بریزید و اجازه دهید این ترکیب جوش بیاید و غلیظ شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش داود پاشا ترکیه‌ای می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش داود پاشا کلیک کنید.

برای تهیه این خورشت مجلسی با گوشت چرخ‌ کرده و رب انار از سبزی نعنا خشک، آرد گندم و فلفل قرمز و سایر ادویه‌ها استفاده کنید که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۲-خورش قیمه با گوشت چرخ‌ کرده

 

قیمه با گوشت چرخ‌کرده از انواع خورش با گوشت چرخ کرده

 

«قیمه با گوشت چرخ‌ کرده» یکی از انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده سریع و در عین حال مجلسی است که در شهرستان لاهیجان و برخی دیگر از شهرهای ایران طبخ می‌شود. برای تهیه این خورش با گوشت چرخ‌ کرده ابتدا باید پیازها را به صورت نگینی خرد و آن‌ها را در روغن سرخ کنید. سپس گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید و زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و دارچین به آن اضافه کنید.

حتما بخوانید  ۲۲ خواص رب انار شیرین و ترش برای سلامت بدن و عوارض آن

بعد از سرخ شدن گوشت باید رب گوجه‌ فرنگی را به سایر مواد اضافه کنید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ‌ کرده و همه فوت و فن‌های پخت این غذای سریع و خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ‌ کرده کلیک کنید.

برای درست کردن قیمه با گوشت چرخ کرده در صورت تمایل گوشت چرخ‌ کرده، روغن مایع، رب گوجه‌ فرنگی، لپه، لیمو عمانی، پیاز داغ منجمد، سیب زمینی منجمد، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و دارچین را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- خورش فسنجون با گوشت قلقلی

 

فسنجون با گوشت قلقلی از انواع خورش با گوشت چرخ کرده

 

یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن خورشت فسنجان، استفاده از گوشت چرخ‌ کرده به صورت قلقلی به جای تکه‌های گوشت، مرغ یا اردک در این خورش است. خورشت فسنجان با گوشت قلقلی طعم بسیار لذیذی دارد و طریقه درست کردن آن بسیار شبیه به فسنجان با مرغ است. برای درست کردن این خورش مجلسی با گوشت چرخ کرده ابتدا باید گوشت چرخ‌ کرده را با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مزه‌دار کنید.

یک پیاز را پوست بگیرید و آن را رنده کنید. آب اضافی پیاز را بگیرید. سپس پیاز رنده شده را با گوشت ترکیب کنید. یک دستکش پلاستیکی بپوشید و مایه گوشت را برای چند دقیقه ورز دهید. این کار از وا رفتن گوشت در خورشت جلوگیری می‌کند. گوشت را برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و به سراغ درست کردن فسنجان بروید.

مقداری روغن در قابلمه بریزید و بعد از این که داغ شد، گردو را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید تا رنگ آن تیره شود. بعد از تیره شدن رنگ گردو ۲ لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه فسنجون با گوشت چرخ‌ کرده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی کلیک کنید.

در طرز تهیه این خورشت با گوشت چرخ‌کرده قلقلی علاوه بر گوشت چرخ‌ کرده از رب انار، مغز گردو و شکر استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۴- خورش اناربیج با گوشت چرخ کرده

 

اناربیج از انواع خورشت با گوشت چرخ کرده

 

«اناربیج» یک خورش اصیل شمالی در لیست انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده است که برای تهیه آن از سبزیجات مختلف، رب انار و گوشت قلقلی استفاده می‌شود. البته اناربیج را با مرغ هم درست می‌کنند. برای تهیه این خورشت با گوشت چرخ کرده ابتدا باید گوشت چرخ‌ کرده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب ورز دهید. سپس گوشت را به اندازه یک عدد گردو یا بزرگ‌تر قلقلی کنید و در مقداری روغن تفت دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه اناربیج با گوشت چرخ کرده و ترکیب دقیق سبزی آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی کلیک کنید.

۵- خورش بامیه با گوشت قلقلی

 

خورش بامیه با گوشت قلقلی از انواع خورش با گوشت چرخ کرده

 

خورشت بامیه معمولا با گوشت تکه‌ای یا مرغ تهیه می‌شود، اما یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های طبخ این غذا استفاده از گوشت چرخ کرده قلقلی در دستور پخت آن است. برای تهیه این خورشت با گوشت چرخ‌ کرده ابتدا باید پیاز رنده شده و گوشت چرخ‌ کرده را با هم ترکیب کنید. مقداری ادویه و نمک به آن اضافه کنید و گوشت را خوب ورز دهید. ورز دادن گوشت قلقلی قبل از سرخ کردن از وا رفتن آن جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کویی تره یا کدو فسنجان گیلانی (فسنجان دروغین)

سپس گوشت‌ها را به مقدار کمی بردارید و چند قلقلی کوچک درست کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید کاملا داغ شود. گوشت‌های قلقلی را در روغن سرخ کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و لذیذ با گوشت چرخ‌ کرده می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش بامیه مراجعه کنید.

۶- خورش دال عدس با گوشت چرخ کرده

 

دال عدس از انواع خورش راحت با گوشت چرخ کرده

 

«خورش دال عدس» یکی دیگر از انواع خورش با گوشت چرخ‌ کرده است که محبوبیت زیادی در جنوب کشور دارد. البته دال عدس را بدون گوشت و به صورت گیاهی هم درست می‌کنند. برای تهیه خورش دال عدس خوزستانی ابتدا باید پیاز را نگینی خرد کنید و نیمی از آن را برای گوشت چرخ‌ کرده کنار بگذارید. نیمی از پیازها در روغن تفت دهید و وقتی سبک شدند گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید.

وقتی رنگ گوشت عوض شد نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید. ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه‌ فرنگی به گوشت اضافه کنید و باز هم تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. وقتی گوشت آماده شد آن را کنار بگذارید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش دال عدس می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش دال عدس کلیک کنید.

برای تهیه خورش دال عدس با گوشت چرخ کرده از عدس قرمز و تمر هندی استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

۷- خورش شامی ترش

 

خورش شامی ترش از خورش های سنتی با گوشت چرخ کرده

 

«خورش شامی ترش» یکی از خوشمزه‌ترین مدل‌های درست کردن خورش با گوشت چرخ‌ کرده است که از غذاهای سنتی گیلان محسوب می‌شود. اهالی گیلان به این غذا «تورشه شامی» و «تورشه آب» نیز می‌گویند. در طرز تهیه خورش شامی ترش یا تورشه شامی خوشمزه گیلانی ابتدا باید سس غذا را درست کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و رب گوجه‌ فرنگی را در آن تفت دهید. وقتی رب خوب تفت خورد، رب انار، آبغوره یا آب نارنج و دو لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا سس روی شعله ملایم گاز غلیظ شود.

در یک ظرف مناسب پیاز را رنده کنید و آب آن را خوب بگیرید. سیب زمینی را هم ریز رنده کنید. سیر ریز رنده شده، تخم‌ مرغ، گوشت، زعفران، نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه، آرد برنج، گلپر، جعفری ساطوری خرد شده و اگر چوچاق دارید اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید و ورز دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش شامی ترش می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش شامی ترش مراجعه کنید.

در طرز تهیه شامی ترش علاوه بر گوشت چرخ‌ کرده از آرد برنج، زعفران، آبغوره، تخم‌ مرغ و گلپر استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

سوالات متداول

خورشت فوری با گوشت چرخ‌ کرده چی درست کنم؟

برای درست کردن یک مدل خورشت فوری با گوشت چرخ‌ کرده، پیشنهاد ما خورش دال عدس است.

بهترین خورشت با گوشت چرخ‌ کرده برای ناهار مهمانی چیست؟

برای تهیه انواع خورشت با گوشت چرخ‌ کرده و برنج در مهمانی می‌توانید خورش قیمه با گوشت چرخ‌ کرده، فسنجان با گوشت چرخ‌ کرده و خورش شامی ترش را امتحان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک