طرز تهیه ۱۰ مدل کتلت با گوشت چرخ کرده خوشمزه + فیلم

طرز تهیه ۱۰ مدل کتلت با گوشت چرخ کرده خوشمزه + فیلم


9 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۱۰ مدل کتلت با گوشت چرخ کرده خوشمزه + فیلم

کتلت با گوشت چرخ کرده یکی از خوشمزه‌ترین غذاها با گوشت چرخ کرده برای لیست شام و ناهار نونی یا برنجی است. برای تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده گزینه‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد و از همین رو این غذا با هر سلیقه‌ای سازگار است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با دستور پخت انواع کتلت گوشت چرخ کرده و فوت و فن‌های دستور پخت کتلت خوشمزه آشنا شوید و فیلم طرز تهیه کتلت را تماشا کنید.

 

لیست انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

با روش تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده آشنا شوید
کتلت گوشت از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که معمولا از گوشت چرخ کرده و سیب زمینی در ترکیبات آن استفاده می‌شود. برای تهیه کتلت گوشت چرخ کرده می‌توانید از انواع سبزیجات مختلف نیز استفاده کنید و این غذا را با طعم‌های متفاوت آماده کنید. معمولا در هر شهر و کشوری کتلت به روشی خاص آماده می‌شود. مثلا طرز تهیه کتلت اصفهانی با طرز تهیه کتلت بروجردی با گوشت چرخ کرده یا کتلت تهرانی متفاوت است. در ادامه این بخش می‌توانید با چند مدل طرز تهیه کتلت با گوشت چرخ کرده آشنا شوید.

برای تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده از موادی مثل گوشت چرخ کرده، آرد، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن سرخ کردنی استفاده می‌شود. می‌توانید همه این مواد را به صورت حضوری و  اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۱- شامی کباب

شامی کباب از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

«شامی کباب» یا همان «کتلت گوشت و سیب زمینی تهرانی» یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع کتلت با گوشت چرخ کرده است که می‌توانید آن را در عرض نیم ساعت آماده کنید. در اولین مرحله از درست کردن شامی کباب باید سیب‌زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید و آب سیب زمینی را بگیرید. پیازها را هم با رنده درشت رنده کنید. سیب زمینی و پیاز رنده شده را خوب با هم مخلوط کنید. گوشت چرخ کرده و ادویه و نمک را هم اضافه کنید. مواد کباب شامی را خوب با دست با هم مخلوط کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه شامی کباب به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شامی کباب کلیک کنید.

۲- کتلت عربی

کتلت عربی از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

«کتلت عربی» که با نام «عروک» شناخته می‌شود، یکی از خوشمزه‌ترین انواع کتلت با گوشت چرخ کرده است که می‌توانید برای وعده شام و ناهار آن را آماده کنید. طرز تهیه کتلت عربی شبیه کتلت گوشت ما ایرانی‌‌ها است با این تفاوت که در آن از مواد دیگری هم استفاده می‌شود. در این کتلت، نخود جزو اصلی به حساب می‌آید و به همین دلیل مزه آن به فلافل لبنانی نزدیک است. برای تهیه این کتلت باید نخود خیسانده شده را چرخ یا با غذاساز خرد کنید.

سپس فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی‌ها را بشویید و در غذاساز بریزید یا رنده کنید. پیاز و سیب زمینی را پوست بگیرید و آن‌ها را نیز رنده ریز کنید. با دست، آب همه این سبزیجات را بگیرید. سیرها را رنده ریز کنید و به مواد بیفزایید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کتلت عربی ترد و خوشمزه با گوشت چرخ کرده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت عربی کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۲۶ طرز تهیه کوکوی خوشمزه و سریع + فیلم آموزش تهیه

۳- کتلت گوشت

کتلت گوشت چرخ کرده رستورانی

«کتلت گوشت» یکی از خوشمزه‌ترین انواع کتلت با گوشت چرخ کرده است که در کنار گوجه فرنگی و خیارشور طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای تهیه این کتلت با گوشت چرخ کرده معمولا از سیب زمینی خام رنده شده همراه با گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه کتلت گوشت باید سیب‌زمینی‌ها، پیاز و سیر را  رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید.

مواد رنده و آبگیری شده را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. به سیب زمینی و پیاز رنده شده، فلفل، نمک، زردچوبه، پودر زیره و پودر زنجبیل اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را روی مواد بشکنید. همه مواد را با هم ورز دهید و به مایه کتلت استراحت دهید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده رستورانی روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت گوشت کلیک کنید.

 

۴- کتلت هویج

کتلت هویج از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

اگر به دنبال دستور پخت یک کتلت با گوشت چرخ کرده خوشمزه و جدید هستید، پیشنهاد ما «کتلت هویج» است. برای تهیه این کتلت از موادی مثل گوشت چرخ کرده، هویج و سیب زمینی خام استفاده می‌شود. برای شروع باید هویج، سیب‌زمینی و پیاز را رنده کنید. سپس به مواد رنده شده، گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی و ادویه‌ها را اضافه کنید. همه مواد را باهم ورز دهید تا به خوبی مخلوط و یکدست شوند.

بهتر است که بعد از ترکیب مواد، مایه کتلت را برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد و منسجم شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کتلت هویج با گوشت چرخ کرده به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت هویج کلیک کنید.

۵- کتلت هندی آلو تیکی چات

کتلت هندی آلو تیکی چات از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

یکی از غذاهای مشهور هندی «الو تیکی» یا «آلوتیکی» نام دارد که از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده است و بسیار شبیه به کتلت گوشت و شامی کباب ایرانی خودمان است. برای درست کردن این غذای هندی خوشمزه که در واقع همان شامی کباب هندی است باید از ادویه‌های متنوعی استفاده کنید.

برای شروع سیب زمینی، پیاز و سیرها را پوست بگیرید و رنده کنید. گوشت چرخ‌ کرده را به پیاز و سیب زمینی اضافه و مخلوط کنید. جعفری را کاملا خرد و ساطوری کنید و به همراه آرد سوخاری به مخلوط اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه کتلت هندی آلو تیکی چات می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت هندی کلیک کنید.

۶- کتلت بادمجان

کتلت بادمجان از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

«کتلت بادمجان» یکی از محبوب‌ترین انواع کتلت با گوشت چرخ کرده است که می‌توانید با گوشت چرخ کرده و بادمجان آن را درست کنید. برای تهیه این کتلت باید بادمجان‌ها را بپزید. بادمجان‌های پخته را له کنید. پیاز را رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. خرده نان، بادمجان‌های کوبیده شده، تخم مرغ زده شده، جعفری ساطوری، سیر، نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و در صورت نیاز با دست ورز دهید تا یکدست و نرم شوند.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کتلت بادمجان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت بادمجان کلیک کنید.

۷- کباب زردک یا شامی اصفهانی

کباب زردک یا شامی اصفهانی از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

«کباب زردک» اصفهانی که به «شامی اصفهانی» یا «کباب مشتی» هم معروف است یکی دیگر از انواع کتلت با گوشت چرخ‌ کرده است که برای درست کردن آن از ترکیب گوشت چرخ کرده و زردک استفاده می‌شود. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این کباب سس و چاشنی مخصوص آن است که از ترکیب سرکه و شیره انگور درست می‌شود و طعمی ملس و ترش و شیرین به کتلت می‌بخشد.

حتما بخوانید  6 مرحله تمیز کردن لوستر کریستال بدون جدا کردن قطعات

برای تهیه این کتلت باید زردک‌ها و پیاز را رنده کنید. سپس گوشت چرخ‌ کرده را همراه با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به آن اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کباب زردک یا شامی اصفهانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب زردک کلیک کنید.

۸- شامی کباب بروجردی

شامی کباب بروجردی از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

«شامی کباب بروجردی» یا به قول خود بروجردی‌ها «شامی کوا» یکی از مشهورترین انواع کتلت با گوشت چرخ‌ کرده است که برای تهیه آن از سبزیجات خشک و تره تازه نیز استفاده می‌شود. برای درست کردن این شامی خوشمزه ابتدا باید پیاز رنده شده و پیازچه خرد شده را با تره ساطوری خرد شده و سبزیجات خشک مخلوط کنید.

سپس گوشت، نمک، فلفل و تخم مرغ را اضافه و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این شامی کباب خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شامی کباب بروجردی کلیک کنید.

۹- کتلت روسی

کتلت روسی یک کتلت خوشمزه با گوشت چرخ کرده است

«طرز تهیه کتلت روسی» را بلد هستید؟ کتلت روسی که با نام «کتلت اوکراینی» هم شناخته می‌شود، یک غذای ساده و خوشمزه است که می‌توانید هم آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله و هم با مرغ چرخ کرده درست کنید. برای مطالعه طرز تهیه کتلت روسی با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۰- کتلت آلمانی

طرز تهیه کتلت آلمانی فریکادله از انواع کتلت با گوشت چرخ کرده

«کتلت آلمانی» «Frikadellen»، با نام‌های مستعار «Fleischküchl،«Fleischpflanzerl و Buletten، یا Frikadeller» شناخته می‌شود. این کتلت در واقع نوعی همبرگر مخصوص و بسیار معروف است که با گوشت چرخ کرده گوساله یا گاو درست می‌شود. معمولا کتلت آلمانی فریکادله با نوعی سالاد سیب زمینی مخصوص سرو می‌شود.

شما هم می‌توانید از طعم بی‌نظیر این کتلت با گوشت چرخ کرده خوشمزه در خانه و هر جای دنیا هستید، لذت ببرید، کافی است خودتان دست به کار شوید. برای مطالعه طرز تهیه کتلت آلمانی روی لینک مطلب مورد نظر کلیک کنید.

رازهای خوشمزه شدن کتلت با گوشت چرخ کرده

رازهای خوشمزه شدن کتلت

هر چند درست کردن کتلت با گوشت چرخ کرده برای خانم‌های کدبانو کار سختی نیست، اما باید بدانید که دانستن برخی فوت و فن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا یک کتلت با طعم لذیذتر و خوشمزه‌تر درست کنید. اگر در طرز تهیه کتلت با گوشت همه فوت و فن‌های آن را رعایت کنید قطعا طعم کتلت شما آنقدر خوشمزه و دلچسب خواهد شد که خودتان هم از خوردن آن سیر نمی‌شوید. برای دانستن رازهای خوشمزه شدن انواع کتلت با گوشت چرخ کرده می‌توانید روی لینک مقاله رازهای خوشمزه شدن کتلت کلیک کنید.

سوالات متداول

انواع کتلت جدید با گوشت چرخ کرده چی درست کنم؟

اگر به دنبال طرز تهیه کتلت جدید با گوشت چرخ کرده هستید، بهتر است کتلت هویج، کتلت عربی، کتلت بادمجان و کتلت هندی آلو تیکی چات را امتحان کنید.

برای تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده از چه نوع گوشتی استفاده می‌شود؟

برای تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده بهتر است از گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفندی و گوساله یا گوشت چرخ کرده گوسفندی استفاده کنید تا کتلت شما خوشمزه‌تر شود.

 

کالابرگ الکترونیک