طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به ۲ روش مثل قنادی

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به ۲ روش مثل قنادی


17 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به ۲ روش مثل قنادی
فهرست محتوا پنهان

کیک کرمدار توت فرنگی، یکی از خوشمزه‌ترین انواع کیک و دسر با توت فرنگی است که هم با کیک اسفنجی ساده و هم با پوره توت فرنگی و به رنگ صورتی می‌توانید آن را درست کنید. لایه کرمدار کیک هم معمولا بین کیک قرار می‌گیرد و می‌توانید با نشاسته و شیر یا با پنیر و خامه درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه کیک کرمدار توت فرنگی به چند روش کافی شاپی در فر و بدون فر را به شما آموزش داده و نکات خوشمزه شدن آن را به شما می‌گوییم.

مواد لازم برای تهیه کیک کرمدار توت فرنگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد قنادی ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار (۲۲۰ گرم)
روغن مایع پخت و پز ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار (۸۰ گرم)
شکر ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار (۱۵۰ گرم)
شیر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۲ عدد درشت (یا ۳ عدد کوچک)
توت فرنگی ۱۰ عدد
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
چای یا قهوه برای سرو کیک توت فرنگی کرمی

 

مواد لازم برای تهیه لایه کرمی کیک کرمی توت فرنگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
نشاسته گل یا ذرت ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
مربا یا مارمالاد توت فرنگی به مقدار دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کیک توت فرنگی کرم دار: ۴۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرم دار مثل کیک خامه‌ای توت فرنگی بسیار ساده بوده و درست کردن آن در خانه برایتان به صرفه درمی‌آید. این کیک توت فرنگی به سبک آلمانی را می‌توانید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و یا حتی به عنوان کیک تولد با چای یا قهوه سرو کنید.

مرحله اول: مواد و وسایل کیک را آماده کنید

در ابتدا برای درست کردن این کیک با توت فرنگی تازه یا توت فرنگی منجمد، از ۲۰ یا ۳۰ دقیقه قبل مواد را از یخچال بیرون بیاورید تا همدما با محیط شود. در شروع آشپزی، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کف قالبی هم که می‌خواهید کیک توت فرنگی را در آن درست کنید، با کاغذ روغنی بپوشانید تا ابتدا یک لایه با برس آشپزی روغن بمالید و کمی آرد روی آن بپاشید.

مرحله دوم: مواد خشک کیک را الک کنید

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. این مواد خشک را در یک کاسه کنار بگذارید. توت فرنگی‌ها هم را بشویید (روش صحیح شستن توت فرنگی) و بعد از اینکه آبشان را از دست دادند، در کمی آرد یا نشاسته بغلتانید و کنار بگذارید. اگر از توت فرنگی فریز شده استفاده می‌کنید از یک ساعت قبل توت فرنگی را یخ‌زدایی کنید.

انواع آرد و بیکینگ پودر را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد تر را با هم مخلوط کنید

در ادامه، در یک کاسه دیگر، تخم مرغ‌ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آنها بیفزایید. با همزن برقی به مدت ۷ دقیقه شکر و تخم مرغ‌ها را هم بزنید تا این ترکیب پوک شود و وقتی ظرف را برمی‌گردانید، مواد داخل کاسه، نریزد. رنگ مخلوط هم باید کرمی و بافت آن کشدار شود.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ، وانیل و شکر را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مایه کیک توت فرنگی را آماده کنید

در این مرحله، شیر و روغن مایع را اضافه کرده و با لیسک کمی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. می‌توانید از دور کند همزن برقی هم استفاده کنید. سپس ترکیب مواد خشک (آرد و بیکینگ پودر) را طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کنید و بعد از هر بار افزودن، مواد را به شکل دورانی با یک لیسک هم بزنید. مایه کیک باید کاملا یکدست و لطیف شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه جامبو شلز شکم پر به 5 روش مختلف

برای خرید شیر و انواع روغن مایع گیاهی می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مایه کیک را در قالب بریزید

در این مرحله، به اندازه نصف مایه کیک توت فرنگی را کف قالب بریزید و توت فرنگی‌ها را روی آن بچینید. یک لایه مارمالاد توت فرنگی یا مربای توت فرنگی،‌ روی توت فرنگی‌ها بریزید. (البته می‌توانید مارمالاد یا مربا را بعد از آماده شدن کیک هم، روی آن بریزید). دوباره برای لایه بعدی، از مایه کیک روی توت فرنگی‌ها و مارمالاد یا مربا بریزید تا مایه کیک تمام شود.

انواع مربا را می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ اینترنتی یا حضوری.

مرحله ششم: کیک توت فرنگی را بپزید

بعد از اینکه مایه کیک را در قالب کیک ریختید، قالب را در طبقه وسط فر بگذارید و ۴۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک توت فرنگی به خوبی بپزد. برای تست کردن میزان پخته شدن کیک، در آخر، ۱ خلال دندان را داخل کیک بزنید و اگر از مواد کیک به خلال نچسبید، قالب را بیرون بیاورید تا سرد شود. در فاصله پخت کیک، لایه کرمی آن را درست کنید.

مرحله هفتم: لایه کرمدار کیک را درست کنید

برای تهیه کرم روی کیک توت فرنگی، ۲۵۰ گرم شیر را در یک قابلمه بریزید. سپس زرده تخم مرغ و نشاسته و شکر را به آن اضافه کنید. با چنگال یا همزن دستی، مواد را هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند. مراقب باشید که نشاسته‌ها گلوله‌ای نشوند. بعد قابلمه را روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید تا غلظت مایه کرم به اندازه فرنی شود. در آخر، وانیل را هم با مواد مایه کرمی، ترکیب کرده و شعله را خاموش کنید.

نشاسته را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از افق کوروش تهیه کنید.

مرحله هشتم: لایه کرمی را روی کیک توت فرنگی بریزید

بعد از اینکه لایه کرمی را درست کردید، اجازه دهید از دما بیفتند. کیک هم که درست شد، از فر بیرون بیاورید و در محیط آشپزخانه بگذارید تا سرد شود. وقتی مایه کرمی، ولرم شد، آن را روی کیک بریزید و سطح آن را با پشت قاشق یا لیسک، صاف کنید. می‌توانید مقداری مارمالاد یا مربای توت فرنگی هم روی لایه کرمی بریزید تا به سبک آلمانی‌ها کیک توت فرنگی را سرو کنید.

بعد کیک کرمدار توت فرنگی را در یخچال به مدت ۲ تا ۳ ساعت قرار دهید تا لایه کرمی خودش را بگیرد. بعد از سفت شدن لایه رویی، کیک کرمدار توت فرنگی را به قطعات دلخواه برش زده و با چای یا قهوه سرو کنید.

چای و قهوه را هم می‌توانید از افق کوروش بخرید؛ حضوری یا اینترنتی.

مواد لازم برای تهیه کیک کرمدار توت فرنگی با پوره

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد قنادی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پوره توت فرنگی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری (سرخالی)
نمک نوک قاشق چای‌خوری
شیر ۲ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
خامه ساده ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳ عدد

 

مواد لازم برای کرم روی کیک توت فرنگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه ۲۰۰ گرم
توت فرنگی ۲۰۰ گرم
پودر قند یا شکر ۵۰ گرم
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کیک کرمدار توت فرنگی با پوره توت فرنگی: ۴۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار با پوره توت فرنگی

مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار با پوره توت فرنگی 

می‌توانید لایه کرمی این کیک را مانند روش اول درست کنید یا با موادی که در این روش تهیه گفته شده است، لایه کرمی کیک را تهیه کنید. رنگ این کیک مثل براونی توت فرنگی صورتی است. در ادامه مراحل طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار با پوره توت فرنگی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: پوره توت فرنگی را درست کنید

ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس توت فرنگی‌ها را بشویید و کلاهکشان را جدا کنید. توت فرنگی‌ها را در غذاساز بریزید و پوره کنید تا کاملا نرم شوند. بعد خامه و شیر را اضافه و با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. این مخلوط را کنار بگذارید.

خامه را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید تهیه کنید.

مرحله دوم: مایه کیک را آماده کنید

در یک کاسه دیگر، تخم مرغ‌ها را بشکنید و وانیل را اضافه کنید. با همزن برقی، تخم مرغ‌ها را هم بزنید تا کاملا زرده و سفید با هم ترکیب شوند. بعد شکر و روغن را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا بافت مایه کیک توت فرنگی، کاملا یکدست و پوک شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۳ مدل دسر بیسکویتی زعفرانی مجلسی به روش یخچالی

مرحله سوم: مواد کیک را با هم مخلوط کنید

در این مرحله، به مایه کیک، پوره توت فرنگی را اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا رنگ صورتی در کل مایه کیک پخش و مواد یکدست شوند. بعد آرد، نمک و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و طی ۳ مرحله به مایه کیک توت فرنگی، اضافه کنید. بعد از هر بار افزودن، مواد را با لیسک هم بزنید تا گلوله نشود. مایه کیک شما آماده شده است.

مرحله چهارم: مایه کیک توت فرنگی را در قالب بریزید

کف یک قالب را کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک توت فرنگی با پوره توت فرنگی را در آن بریزید. چند بار قالب را روی سطح بکوبید تا حباب آن خارج شود. سپس قالب را در فر بگذارید و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد. وقتی کیک پخت، آن را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود. مایه کرمی روی کیک را هم در این فاصله درست کنید.

مرحله پنجم: مایه کرمی را روی کیک توت فرنگی بریزید

توت فرنگی‌های شسته شده برای مایه کرمی کیک را بعد از شستن در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید و در یک کاسه بریزید. سپس خامه، پودر قند و آبلیمو را به پوره‌ها اضافه کنید و مواد را کاملا هم بزنید تا یکدست شود. این مخلوط را روی کیک توت فرنگی بریزید. کیک توت فرنگی را می‌توانید بلافاصله سرو کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

خامه، قند و آبلیمو را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از افق کوروش بخرید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار به روش‌های دیگر

روش تهیه کیک توت فرنگی کرمدار بدون فر

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار آلمانی بدون فر

برای تهیه کیک کرمدار توت فرنگی بدون فر،‌می‌توانید به هر کدام از روش‌های بالا، مایه کیک و مایه کرمی را درست کنید. به جای استفاده از فر، یک تابه دو طرفه را برای ۱۵ دقیقه روی شعله گاز بگذارید تا گرم شود.

سپس کف تابه را کاغذ روغنی بیندازید. مایه کیک را روی کاغذ بریزید و درب تابه را ببندید. زیر تابه را شعله پخش‌کن بگذارید. به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه کیک را روی حرارت ملایم بپزید. بعد که کیک آماده شد، روی آن را با مایه کرمی که مثل یکی از روش‌های بالا درست کرده‌اید، تزیین و سرو کنید.

روش تهیه کیک توت فرنگی کرمدار رولی

طرز تهیه رولت توت فرنگی بدون خامه

کیک رولتی یا رولی، یکی از انواع پرطرفدار و مجلسی برای تهیه کیک است. در این روش، کیک به صورت رول شده درست می‌شود و لایه کرمی، روی لایه کیک ریخته و بعد پیچیده می‌شود. در طرز تهیه کیک کرمدار رولی با توت فرنگی، ابتدا باید لایه کیک را درست کنید و بعد لایه کرمی و سس توت فرنگی روی کیک را تهیه کنید.

سپس کیک را به صورت رولتی بپیچید و رول کنید. برای آموزش جزییات طرز تهیه رولت توت فرنگی، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

فوت و فن های طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار

  • اگر می‌خواهید اندازه‌های کیک دقیق باشد، به جای طرز تهیه کیک توت فرنگی با پیمانه لیوانی، معیارهای گرمی را در نظر بگیرید.
  • برای کرمدار کردن کیک، می‌توانید ابتدا کیک اسفنجی ساده بپزید و بعد از پخت، کیک را از پهنا برش زده و به دو لایه تقسیم کنید. روی یک لایه را مواد کرمی و مارمالاد، توت فرنگی درسته یا خرد شده، شکلات و هر مواد دلخواه دیگر برای لایه میانی را بریزید و یک لایه دیگر کیک را روی آن بگذارید. در آخر می‌توانید روی کیک و اطراف کیک را با مایه کرمی کاملا کاور کنید.
  • به جای قرار دادن مواد کرمی و مارمالاد در لایه میانی کیک، می‌توانید این مواد را فقط روی کیک بریزید.
  • اگر می‌خواهید به عنوان لایه میانی، از مارمالاد توت فرنگی استفاده کنید، کافی است مارمالاد را به صورت آماده خریداری کرده یا آن را در خانه درست کنید. به جای مارمالاد می‌توانید از مربای توت فرنگی استفاده کنید.
  • برای تزیین روی کیک توت فرنگی، می‌توانید به عنوان لایه کرم‌دار از خامه، مارمالاد توت فرنگی، پوره توت فرنگی و … استفاده کنید.
  • اگر کف قالب کیک کرمدار توت فرنگی را علاوه بر چرب کردن، آرد پاشی کنید، جدا کردن کیک از قالب راحت‌تر انجام می‌شود. همچنین می‌توانید برای اطمینان بیشتر از ۲ لایه کاغذ روغنی روی هم استفاده کنید.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن کیک کرمدار توت فرنگی

لایه کرمی کیک توت فرنگی با چه چیزی درست می‌شود؟

برای تهیه لایه کرمی، می‌توانید از نشاسته، شیر و زرده تخم مرغ استفاده کنید یا لایه کرمی را با پنیر بدون نمک (ماسکارپونه)، خامه صبحانه و پودر قند تهیه کنید. در روش دوم، فقط مواد با هم ترکیب می‌شوند و نیازی به پختن و حرارت دادن آنها نیست.

چرا کیک توت فرنگی پف نمی‌‌کند؟

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

۱-ممکن است مواد را به خوبی با هم ترکیب نکرده باشید.

۲- احتمالا نسبت مواد را رعایت نکرده‌اید.

۳- در حین پخت کیک درب فر را باز کرده‌اید.

کالابرگ الکترونیک