طرز تهیه کوکی توت فرنگی به روش قنادی در ۳۰ دقیقه

طرز تهیه کوکی توت فرنگی به روش قنادی در ۳۰ دقیقه


17 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکی توت فرنگی به روش قنادی در ۳۰ دقیقه

کوکی توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر با توت فرنگی است. این شیرینی توت فرنگی نرم و ترد و نازک که به روش‌های گوناگونی درست می‌شود در سرتاسر دنیا هواداران زیادی دارد. در این مطلب از سرویس آشپزی در مجله کوروش قصد داریم طرز تهیه کوکی توت فرنگی به روش قنادی را به شما آموزش دهیم و ترفندهای درست کردن این شیرینی کوکی میوه‌ای را هم به شما بگوییم.

مواد لازم برای تهیه کوکی توت فرنگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
توت فرنگی خرد شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سفید قنادی ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۱۰۰ گرم
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

 

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت کوکی توت فرنگی: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکی توت فرنگی

مراحل طرز تهیه کوکی توت فرنگی

پیش از شروع به کار مواد یخچالی از جمله کره و تخم مرغ را ۳۰ دقیقه زودتر از یخچال بیرون بیاورید تا هم دما با محیط شوند. در ادامه مراحل طرز تهیه کوکی توت فرنگی را دنبال کنید.

مرحله اول: کره و شکر را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی میوه ای با توت فرنگی لازم است کره و شکر را در ظرف بزرگی بریزید و با استفاده از همزن برقی یا دستی به‌ خوبی ترکیب کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک مخلوط کاملا یکدست ایجاد شود.

برای خرید شکر و کره می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را اضافه کنید

در ادامه، تخم مرغ‌ها و وانیل را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و حدود یک دقیقه دیگر این مواد را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

برای خرید تخم مرغ و وانیل می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: آرد را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کوکی توت فرنگی، ابتدا باید آرد را سه بار الک کنید. با انجام این کار، احتمال گلوله شدن آن را در مایه شیرینی به حداقل می‌رسانید. سپس، آرد الک شده را به آرامی و در سه مرحله، به کاسه حاوی مواد ترکیب شده در بالا اضافه کرده و با کمک لیسک به‌صورت دورانی هم بزنید.

حتما بخوانید  بهترین راهکارها و مواد غذایی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان

برای خرید آرد سفید قنادی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: باقی مواد کوکی را اضافه کنید

حالا وقت آن است که بیکینگ پودر و پنیر خامه‌ای را به مواد خمیر کوکی اضافه کنید. سپس، این مواد را هم درست مانند مرحله قبل به آرامی و با استفاده از لیسک، به‌صورت دورانی هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مایه یکدستی ایجاد شود.

برای خرید بکینگ پودر و پنیر خامه‌ای می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: توت فرنگی‌ها را آماده کنید

در این مرحله از روش تهیه کوکی توت فرنگی به روش قنادی، توت فرنگی‌ها را به‌خوبی بشویید و پس از جدا کردن کلاهک‌شان، آن‌ها را به‌صورت نگینی خرد کنید. روش صحیح شستن توت فرنگی را بلد هستید؟

مرحله ششم: توت فرنگی‌ها را اضافه کنید

اکنون وقت آن است که توت فرنگی‌های نگینی خرد شده را به مایه خمیر کوکی اضافه کنید و همچنان، با کمک لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا همه مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله هفتم: فر را آماده کنید

در این مرحله لازم است فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. صبر کنید تا اتاقک فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم: مایه کوکی توت فرنگی را در سینی بچینید

در ادامه، سطح سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس با استفاده از قاشق، مایه کوکی را با فاصله و یکی یکی در سینی قرار دهید؛ دلیلش هم این است که کوکی‌ها پس از پخت مقداری پف می‌کنند و ابعادشان بزرگ‌تر می‌شود. بنابراین، اگر مایه کوکی‌ها را در فاصله نزدیک با هم بریزید، پس از آماده شدن ممکن است به هم بچسبند.

مرحله نهم: سینی را داخل فر قرار دهید

امیدواریم تا این‌جا مراحل طرز تهیه کوکی توت فرنگی را بدون مشکل دنبال کرده باشید. در این مرحله فر به خوبی گرم شده و باید سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. برای طلایی شدن سطح کوکی توت فرنگی، پیشنهاد می‌کنیم در پایان کار به‌مدت ۵ دقیقه گریل را روشن کنید. به‌محض تغییر رنگ کوکی‌ها، فر را خاموش کرده و سینی را خارج کنید.

مرحله دهم: کوکی‌ توت فرنگی را سرو کنید

صبر کنید کوکی‌ها از داغی بیفتند سپس کوکی توت فرنگی را در ظرف مناسبی بچینید. برای تزیین کوکی‌ها می‌توانید از پرک بادام، برگ نعنای تازه و چند برش توت فرنگی تازه، مارمالاد توت فرنگی یا چیپس توت فرنگی استفاده کنید؛ نوش جان!

روش‌های دیگر برای درست کردن کوکی توت فرنگی

روش تهیه کوکی کیک توت فرنگی

طرز تهیه کوکی کیک توت فرنگی

روش درست کردن «کوکی کیک توت فرنگی» هم درست مانند همان چیزی است که در مراحل بالا گفتیم. تنها تفاوتش این است که پس از داغ شدن فر، مایه کوکی را باید یکجا داخل قالبی بریزید که از قبل با روغن مایع چرب شده باشد.

سپس، قالب را برای مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید و صبر کنید تا کیک کوکی توت فرنگی آماده شود. در صورت تمایل، به‌جای قالب یکپارچه می‌توانید از قالب میان تهی استفاده کنید. نگران نباشید! طرز تهیه کوکی خوشمزه در قالب میان تهی هم عینا مشابه درست کردن کوکی کیک توت فرنگی در قالب یکپارچه است.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه مربای چاقاله گردو خوشمزه با‌ آهک و بدون آهک

روش تهیه کوکی توت فرنگی در اون توستر

طرز تهیه کوکی در اون توستر

مراحل طرز تهیه کوکی توت فرنگی در اون توستر درست مشابه دستور بالاست. با این تفاوت که این‌بار، سینی آون توستر را باید با کاغذ روغنی بپوشانید و مایه کوکی را مطابق آن‌چه که گفتیم با قاشق و با فاصله روی آن بریزید.

سپس، دمای دستگاه را روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا کاملا گرم شود. در نهایت، سینی حاوی مایه کوکی توت فرنگی را داخل آون توستر قرار دهید و زمان پخت را بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در نظر بگیرید.

نکات مهم در طرز تهیه کوکی توت فرنگی

  • در طول پخت، حتما چند بار به کوکی‌ها سر بزنید تا خشک و سفت نشوند. برای کنترل روند پخت و میزان نرمی کوکی‌ها پیشنهاد می‌کنیم از یک عدد خلال دندان چوبی استفاده کنید. یعنی، در فواصل منظم درب فر را باز کرده و خلال دندان چوبی را در کوکی‌ها فرو کنید. اگر روند پخت کامل شده باشد، خمیر کوکی به خلال دندان نمی‌چسبد. دقت کنید، درب فر را برای مدت طولانی باز نگذارید. در غیر این صورت، ممکن است کوکی توت فرنگی کاملا نپزد یا به‌خوبی پف نکند.
  • در صورت تمایل، می‌توانید مقداری رنگ خوراکی هم به مواد خمیر کوکی توت فرنگی اضافه کرده و مثل براونی توت فرنگی آن را صورتی کنید.
  • بسته به ذائقه، می‌توانید کوکی توت فرنگی را با خامه فرم گرفته قنادی تزیین و سرو کنید.
  • طرز تهیه کوکی توت و مویز هم درست مانند کوکی توت فرنگی است. با این تفاوت که به‌جای توت فرنگی تازه باید به مایه آن توت خشک و مویز اضافه کنید.
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی به روش فرانسوی هم بسیار آسان است و شباهت زیادی به دستور پخت کوکی توت فرنگی دارد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کرمدار توت فرنگی

فوت فن‌های خوشمزه شدن کوکی توت فرنگی

فوت فن‌های طرز تهیه کوکی توت فرنگی

چرا گاهی اوقات کوکی توت فرنگی می‌سوزد؟

در هنگام درست کردن کوکی توت فرنگی حتما باید حرارت فر یا آون توستر را به نسبت میزان مایه کوکی و توان دستگاه تنظیم کنید. در ضمن لازم است هر چند دقیقه یک‌بار به شیرینی‌ها سر بزنید و به‌محض اطمینان از پخت، آن‌ها را از دستگاه خارج کنید. به‌علاوه، اگر مایه هر یک از کوکی‌ها را کم‌تر از حد استاندارد و نازک بریزید احتمال سوختن‌شان بیش‌تر می‌شود.

چرا کوکی توت فرنگی سفت می‌شود؟

استفاده بیش از حد از آرد و همچنین، هم‌زدن زیاد خمیر موجب سفت شدن بافت کوکی توت فرنگی می‌شود.

دلیل خشک شدن کوکی توت فرنگی چیست؟

در بعضی از دستور پخت‌ها، مایه کوکی با استفاده از روغن مایع و شیر درست می‌شود. مصرف بیش از اندازه شیر یا کم کردن میزان روغن می‌تواند موجب خشک شدن بافت کوکی پس از پخت باشد.

دلیل ترک خوردن کوکی توت فرنگی چیست؟

بیشتر بودن نسبت مقدار آرد به سایر مواد می‌تواند از دلایل ترک خوردن کوکی‌ توت فرنگی باشد.

 

کالابرگ الکترونیک