با کیک بیات چی درست کنم | ۱۱ طرز تهیه دسر و شیرینی با خرده کیک

با کیک بیات چی درست کنم | ۱۱ طرز تهیه دسر و شیرینی با خرده کیک


29 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
با کیک بیات چی درست کنم | طرز تهیه ۱۱ مدل دسر و شیرینی با خرده کیک

با کیک بیات چی درست کنم؟ آیا می‌دانید چطور از کیک‌های مانده و خرد شده برای تهیه دسرهای خوشمزه خانگی استفاده کنید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با ایده‌های نو برای کیک مونده یا خرد و خراب شده آشنا شوید.

انواع دسر با خرده کیک و کیک مانده و بیات

با کیک بیات چی درست کنم؟

ایده‌های زیادی برای استفاده مجدد از کیک بیات و خرد شده وجود دارد. شما می‌توانید انواع شیرینی، رولت، دسر لیوانی و کیک یخچالی را با کیک بیات و خرد شده درست کنید. پس اگر در فکر تهیه شیرینی سریع با کیک پودر شده هستید یا دوست دارید دستور تهیه کیک یخچالی با کیک پودر شده و بیات را یاد بگیرید، در ادامه ایده‌های جذابی برای شما داریم.

۱- طرز تهیه پاپس کیک با کیک بیات

طرز تهیه پاپس کیک با کیک بیات

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های بازیافت کیک بیات، درست کردن توپک‌های رنگی یا همان پاپس کیک است. برای تهیه پاپس کیک، کیک خرد و بیات را در یک ظرف بریزید. مقداری خامه صبحانه به آن اضافه کنید. حالا یک دستکش پلاستیکی به دست کنید و کیک و خامه را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیری منسجم و نرم ایجاد شود. مقداری از خمیر را به اندازه یک گردو بردارید و گرد کنید. به همین ترتیب با این خمیر توپک درست کنید تا تمام شود.

توپک‌ها را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید. در این فرصت شکلات تخته‌ای را روی حرارت کتری به روش بن ماری آب کنید، سپس توپک‌ها را در شکلات آب شده بغلتانید. توپک‌های شکلاتی را در سینی بچینید و در یخچال قرار دهید تا سفت شوند. می‌توانید این پاپس کیک‌های خوشمزه را با چای میل کنید.

در صورت تمایل می‌توانید خامه و شکلات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۲- طرز تهیه دسر لیوانی با کیک خرده و بیات

طرز تهیه دسر لیوانی با خرده کیک و بیات

با خرده کیک و کیک بیات چی درست کنم؟ قطعا یکی از شیک‌ترین دسرهایی که می‌توانید با کیک بیات درست کنید، «دسر لیوانی» است. برای این کار باید کیک را کامل خرد کنید و با مقداری کره آب شده ترکیب کنید. می‌توانید برای میکس کردن کیک با کره از مخلوط‌کن نیز استفاده کنید. سپس یک دسر شکلاتی یا دسر آماده با طعم دلخواهتان را آماده کنید.

یک لایه از کیک را در لیوان بریزید. چند قاشق دسر روی آن بریزید. دوباره مقداری کیک و مقداری دسر به آن اضافه کنید. درنهایت دسر را در یخچال بگذارید تا آماده شود. برای تزیین این دسر خوشمزه و مجلسی می‌توانید از شکلات آب شده، خامه و میوه‌های خرد شده استفاده کنید.

می‌توانید انواع دسر و کره را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- طرز تهیه شیرینی شکلاتی با کیک بیات

طرز تهیه شیرینی شکلاتی با کیک بیات

اگر به دنبال دستور پخت شیرینی با خرده کیک هستید، ایده جذابی برای شما داریم. برای تهیه یک شیرینی کاکائویی خوشمزه با کیک بیات باید در یک کاسه کیک بیات را با شکلات تخته‌ای آب شده، کره و مقداری خامه ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید. خمیر شما باید چسبنده باشد و بافت آن نه خیلی سفت و نه خیلی شل شود. برای خوشمزه‌تر شدن این شیرینی می‌توانید مقداری گردو یا بادام خرد شده و پودر نارگیل نیز به آن اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خورش مطنجن یا متنجن گیلانی با فیلم آموزش تهیه

مواد شیرینی را به خوبی ترکیب کنید. سپس یک کیسه پلاستیکی روی یک قالب قرار دهید و خمیر را روی آن بریزید و خوب پهن کنید. با پشت قاشق خمیر را فشار دهید تا کاملا یکدست شود. درنهایت قالب را برای حدود ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از ۱ ساعت قالب را از یخچال خارج کنید و شیرینی را در اندازه دلخواه برش دهید و با پودر کاکائو، پودر نارگیل و شکلات آب شده تزیین کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مغز گردو و پودر کاکائو را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۴- رولت با خرده کیک

رولت با خرده کیک از انواع دسر با کیک بیات

یک راه هوشمندانه برای استفاده از باقی‌مانده کیک اسفنجی، درست کردن رولت با خرده کیک است. برای تهیه این دسر شما به مقداری کیک شکلاتی، شیر، دسر هات چاکلت آماده و خامه نیاز دارید. برای شروع باید تکه‌های کیک بیات را در آسیاب بریزید و خوب میکس کنید. سپس خرده کیک‌ها را با کمی شیر ترکیب کنید. مقداری شیر باید به اندازه‌ای باشد که خمیر شما حالت چسبنده پیدا کند اما شل نشود.

یک سینی را چرب کنید و دو لایه سلفون روی آن قرار دهید. ترکیب شیر و کیک را روی سینی بریزید و خوب صاف کنید. سپس هات چاکلت را با نصف لیوان آب جوش درست کنید. در واقع اگر برای تهیه هات چاکلت به ۱ لیوان آب نیاز است شما از نصف لیوان آب استفاده کنید تا غلیظ شود. بعد از آماده شدن هات چاکلت آن را روی کیک بریزید. حالا کیک با کمک سلفون به آرامی رول کنید. درنهایت دسر را در یخچال قرار دهید تا سفت شود و بعد آن را به صورت رولی برش دهید.

می‌توانید پودر هات چاکلت و شیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۵- دسر کیک و هات چاکلت لیوانی

دسر کیک و هات چاکلت لیوانی با کیک بیات

برای درست کردن «دسر کیک و هات چاکلت» باید خرده کیک یا کیک بیات خرد شده را با خامه ترکیب کنید. سپس هات چاکلت را به روشی که در بالا گفتیم درست کنید. برای تهیه دسر لیوانی باید ۲ قاشق از کیک میکس شده را در لیوان بریزید. مقداری هات چاکلت غلیظ روی آن بریزید. دوباره یک لایه کیک میکس شده و یک لایه هات چاکلت بریزید تا لیوان پر شود. سپس روی دسر را با شکلات رنده شده و میوه‌های مختلف تزیین کنید. دسر را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شود.

۶- پاپسیکل یا کیک چوبی با کیک بیات

پاپسیکل یا کیک چوبی با کیک بیات

اگر کیک خرد شده و کیک بیات در خانه دارید بهتر است همین حالا دست به کار شوید و با آن‌ها کیک چوبی یا پاپسیکل را درست کنید. برای تهیه این کیک جذاب و فوق‌العاده باید ابتدا شکلات را با کمی کره روی حرارت بخار سماور یا کتری به روش بن ماری آب کنید. برای درست کردن کیک چوبی به قالب بستنی نیاز دارید. شکلات آب شده را در قالب بریزید و آن را در همه قسمت‌های قالب پخش کنید. مقدار بیشتری از از شکلات را کف قالب بریزید و چوب بستنی را در وسط آن قرار دهید.

قالب را در فریزر بگذارید تا شکلات سفت شود. سپس کیک خرد شده را با مغز گردو خرد شده و خامه ترکیب کنید تا خمیری شود. کیک را داخل قالب بریزید و خوب فشار دهید. باقی مانده شکلات آب شده را روی کیک بریزید و دوباره پاپسیکل را در فریزر بگذارید تا سفت شود. بعد از آماده شدن این کیک چوبی می‌توانید آن را از قالب خارج کنید و روی آن دوباره مقداری شکلات آب شده بریزید تا یکدست شکلاتی شود.

۷- کیک کرانچی با کیک خرد شده

کیک کرانچی با کیک خرد شده

راهکار بعدی برای استفاده از خرده کیک‌ها و کیک‌های مانده تبدیل کردن آن‌ها به «کیک کرانچی» است. درواقع با این کار شما می‌توانید مقداری کیک کرانچی برای تزیین کیک، بستنی و انواع دسر درست کنید.

حتما بخوانید  بهترین و بدترین مواد غذایی برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر

برای این کار باید فر را با دمای ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. کیک بیات را خرد کنید و برای ۱ ساعت در فر قرار دهید تا خرده کیک‌ها ترد و خشک شوند. سپس سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا خرده کیک‌ها خنک شوند. کیک‌های خشک شده را در غذاساز بریزید و خوب پودر کنید. می‌توانید از این کیک‌های پودر شده برای تزیین انواع کیک، دسر ایرانی و فرنگی و بستنی استفاده کنید.

۸- چیز کیک با کیک بیات

چیز کیک با کیک بیات

یکی دیگر از روش‌های استفاده از کیک بیات تبدیل آن به «چیز کیک» است. برای این کار اگر کیک شما خمیری است آن را چند دقیقه در فر قرار دهید تا کمی نرم شود. اگر کیک شما بیات و خشک است، آن را با کمی کره آب شده یا خامه ترکیب کنید. سپس از این کیک به عنوان پایه چیز کیک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: علت خمیر شدن انواع کیک و روش‌های پیشگیری از آن

۹- پودر مخملی با کیک بیات

 پودر مخملی با کیک بیات درست کن

با کیک بیات چی درست کنم و چطور از آن برای تزیین کیک و دسر استفاده کنم؟ پاسخ ساده است، «پودر مخملی» درست کنید. پودر مخملی درواقع یک نوع پودر رنگی است که ظاهری مخملی به دسر و کیک شما می‌بخشد. برای درست کردن پودر مخملی باید مقداری رنگ خوراکی به کیک بیات اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا رنگ به خورد کیک برود. حالا کیک رنگی را با دست خرد کنید و در ماهیتابه بریزید. کیک را برای ۲ تا ۵ دقیقه تفت دهید تا ترد شود.

سپس آن را با پشت قاشق پخش کنید. بعد از این که کیک کاملا ترد شد، شعله گاز را خاموش و صبر کنید تا خنک شود. حالا کیک ترد شده را با گوشت کوب دستی یا دستگاه آسیاب خرد کنید. در نهایت پودر به دست آمده را الک کنید و از آن برای تزیین انواع دسر استفاده کنید.

۱۰- سالاد کیک و میوه

سالاد کیک و میوهت از انواع دسر با کیک بیا

تخفیفات لبنیات افق کوروش

اگر در فکر تهیه شیرینی سریع با کیک پودر شده هستید، بهتر است «سالاد کیک و میوه» را امتحان کنید. برای این کار باید در یک کاسه کیک خرد شده را با تکه‌های موز، سس شکلات و چند عدد اسمارتیز ترکیب کنید. حالا این سالاد خوشمزه را در ظرف دلخواهتان بریزید و با خامه فرم گرفته تزیین و سرو کنید.

در ضمن می‌توانید انواع کیک و سس شکلات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۱۱- طرز تهیه ترافل با خرده کیک

طرز تهیه ترافل با کیک بیات

ترافل با خرده کیک یک دسر خوشمزه و اقتصادی است که می‌توانید آن را با کیک بیات و خرد شده درست کنید. برای این کار باید کیک‌ها را با دست خرد کنید و در یک کاسه بریزید. مقداری خامه به آن اضافه کنید. ترکیب کیک و خامه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس شکلات شیری را اضافه کنید.

مواد را به خوبی ترکیب کنید و شعله گاز را خاموش کنید. سپس خمیر ترافل را به صورت گلوله‌ای درست کنید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید. بعد از این که ترافل کیک شما سفت شد، آن را در شکلات آب شده بغلتانید و دوباره در یخچال بگذارید تا آماده شود. برای مطالعه ادامه مراحل و جزییات کامل طرز تهیه ترافل با خرده کیک روی لینک مطلب کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های نرم کردن کیک خشک شده

سوالات متداول

کیک خمیر شده را چکار کنیم؟

اگر کیک شما خمیر شد، می‌توانید آن را خرد کنید و در سینی فر قرار دهید تا سوخاری شود. سپس از این کیک به عنوان پایه بیسکویت دسرهای لیوانی مثل دسر تیرامیسو و چیز کیک استفاده کنید.

با کیک بیات چی درست کنم؟

با کیک بیات می‌توانید انواع پاپس کیک و پاپسیکل، دسر لیوانی و پودر مخملی را درست کنید.

کالابرگ الکترونیک