طرز تهیه انواع پلو مخلوط بدون گوشت

طرز تهیه انواع پلو مخلوط بدون گوشت


25 خرداد 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع پلو بدون گوشت

پلوهای مخلوط انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها با سبزیحات تهیه می شوند و در طرز تهیه برخی دیگر گوشت و مرغ به کار می رود. بسیاری از اوقات ممکن است دوست داشته باشید یک پلو مخلوط بدون گوشت تهیه کنید. غذاهایی مقوی و خوشمزه که برای درست کردن آن هیچ گونه گوشتی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این غذاها برای افرادی که گیاه خوار هستند و یا به دنبال درست کردن غذاهایی بدون گوشت و غذا با سویا هستند، بسیار مناسب است. در سرویس آشپزی مجله کوروش می توانید با طرز تهیه انواع پلو بدون گوشت آشنا شوید.

 

 

 

طرز تهیه پلو سبزیجات مخلوط بدون گوشت

 

پلو سبزیجات مخلوط بدون گوشت

 

پلو مخلوط سبزیجات یکی از لذیذترین و مقوی ترین انواع پلو بدون گوشت و جزو بهترین غذاها برای سحری و افطار گیاهخواران است. درست کردن این غذا  بسیار راحت است و عطر و طعم فوق العاده آن هر کسی را شیفته خود می کند. برای درست کردن پلو سبزیجات بدون گوشت می توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید در ترکیب با برنج استفاده کنید. در شهرها و کشورهای مختلف پلو سبزیجات با طرز تهیه های متفاوتی آماده می شود که هر کدام عطر و طعمی جذاب و ظاهری فوق العاده دلچسب دارد.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پلو سبزیجات بدون گوشت «

 

دمی گوجه بدون گوشت

 

گوجه پلو بدون گوشت

 

دمی گوجه یا گوجه پلو یکی دیگر از خوشمزه ترین انواع پلو بدون گوشت است که طعم و مزه فوق العاده لذیذی دارد. بسیاری از افراد به این برنج مخلوط استانبولی پلو نیز می گویند. درست کردن این غذا بسیار ساده و سریع است است و اصالت آن به دوران قاجار و کشور ترکیه بر می گردد. عطر و طعم این برنج مخلوط به دلیل داشتن گوجه فراوان بسیار دلپذیر است. پیشنهاد می کنیم حتما این غذای جذاب را درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

 

 

بیشتر بدانید » طرز تهیه دمی گوجه بدون گوشت «

 

 

هویج پلو گیاهی و خوشمزه

 

طرز تهیه هویج پلو بدون گوشت

 

هویج پلو یک غذای اصیل و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف ایران به روش های متفاوتی طبخ می شود. طعم شیرین این پلوی مخلوط در کنار رنگ زیبای هویج خرد یا رنده شده موجب می شود تا بسیار لذیذ و جذاب به نظر برسد. به طور کلی هویج طعم شیرینی دارد، اما برخی افراد برای خوش طعم تر شدن این غذا مقداری شکر نیز به آن اضافه می کنند. اضافه کردن مقداری خلال بادام، خلال پسته، زرشک و کشمش به این غذا طعم بی نظیری می بخشد. درست کردن این غذا واقعا ساده است اما طعم بی نظیر آن موجب می شود تا با یک بار امتحان کردن هویچ پلو عاشق آن شوید. هویج پلو را با مرغ و گوشت و البته بدون گوشت می توانید درست کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه هویج پلو بدون گوشت « 

 

 

ماش پلو بدون گوشت

 

ماش پلو بدون گوشت

 

یکی از محبوب ترین و مقوی ترین پلو های مخلوط ماش پلو است. خیلی از ما زیاد از ماش برای درست کردن غذا استفاده نمی کنیم. اما بهتر است بدانید که ماش خواص فوق العاده بی نظیری برای سلامت بدن دارد. ماش سرشار از آنتی اکسیدان است و به کاهش فشار خون، کلسترول و قند خون کم زیادی می کند. خوردن ماش می تواند دیابت و بیماری های قلبی را درمان کند. از طرف دیگر مصرف این حبوبات پر خاصیت موجب کاهش چین و چروک پوستی و درخشان شدن پوست می شود.

گنجاندن ماش پلو در رژیم غذایی هفتگی می تواند به شما کمک کند تا از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید. عطر و طعم شوید و زعفران و پیاز سرخ شده در این غذا موجب می شود تا طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای داشته باشد. پیشنهاد می کنیم حتما این غذای پر خاصیت و لذیذ را درست کنید و لذت ببرید. طرز تهیه ماش پلو با مرغ یا گوشت قلقلی و البته ماش پلو بدون گوشت مرسوم است.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ماش پلو بدون گوشت« 

 

 

پلو بریانی بدون گوشت

 

پلو بریانی بدون گوشت

 

یکی از خوش رنگ و لعاب ترین برنج های مخلوط که از ترکیب طعم های مختلف تهیه می شود، پلو بریانی است. این غذا در کشورهای مختلف تهیه می شود و معمولا همگی این غذاها دستور پخت مشابهی دارند. گفته می شود که اصالت این غذا به زمان امپراطوری مغول ها باز می گردد و این غذا یک غذای سلطنتی در آن زمان محسوب می شد. علیرغم نام بریانی این پلو اما کاملا یک پلوی گیاهی است. وجود طعم ها و انواع گیاهان مختلف در این پلوی مخلوط عطر و طعم فوق العاده و ظاهر جذابی به آن می بخشد. بهتر است برای یک بار هم که شده این غذا را امتحان کنید و ببینید که طعم لذیذ آن چگونه شما را شیفته خودش می کند.

حتما بخوانید  طرز تهیه آش دندونی گیلانی (آش گندم باقالی) به روش اصیل و سنتی

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پلو بریانی بدون گوشت« 

 

 

طرز تهیه کرفس پلو بدون گوشت

 

طرز تهیه کرفس پلو بدون گوشت

 

کرفس از مفیدترین سبزیجاتی است که بسیاری از ما تنها از آن برای تهیه خورشت کرفس استفاده می کنیم. اما شاید کمتر کسی تا به حال کرفس پلو را امتحان کرده باشد. قبل از هر چیزی باید بدانید که کرفس کالری پایینی دارد و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. خوردن این سبزی مفید می تواند فشار خون بالا را درمان کند و دردهای عضلانی و آرتروز را کاهش دهد. ویتامین های B، منزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز موجود در کرفس موجب می شود تا بدنی سالم و پر انرژی داشته باشید. معمولا کرفس پلو به روش های متفاوتی آماده می شود که همه انواع آن بسیار لذیذ و خوشمزه است. کرفس پلو را با مرغ و گوشت و البته بدون گوشت و با سویا هم می توانید درست کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کرفس پلو بدون گوشت « 

 

 

قارچ پلو بدون گوشت

 

قارچ پلو بدون گوشت

 

قارچ پلو یکی دیگر از لذیذترین پلوهای مخلوط است که برای درست کردن آن نیازی به گوشت ندارید. قارچ منبع غنی پروتئین و مواد مغذی است. خوردن قارچ می تواند به تنظیم کلسترول، درمان کم خونی و دیابت و پیشگری از انواع سرطان کمک کند. مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در قارچ موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و از ما در برابر ابتلا به بیماری ها محافظت می کنند. شما می توانید برای درست کردن قارچ پلو از انواع سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید. ترکیب عطر و طعم انواع سبزیجات در این پلوی مخلوط موجب خوش طعم تر شدن آن می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه قارچ پلو بدون گوشت« 

 

 

اسفناج پلو یک پلو مخلوط خوشمزه بدون گوشت

 

اسفناج پلو بدون گوشت

 

اسفناج پلو یکی از خوشمزه ترین برنج های مخلوط ایرانی است که می توانید آن را با سبزیجات مختلف و به روش های متفاوتی تهیه کنید. ترکیب عطرها و طعم های به کار رفته در این برنج مخلوط ضمن طعم بی نظیری که دارد، سرشار از خواص و مواد مغذی مختلف است. اسفناج سرشار از کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ویتامین A  است و از همین رو گنجاندن آن در رژیم غذایی هفتگی می تواند سلامتی شما را تضمین کند.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه اسفناج پلو بدون گوشت« 

 

 

سیر پلو یک قاطی پلو خوشمزه

 

امروزه دیگر خواص بی نظیر سیر بر کسی پوشیده نیست. سیر یکی از ارزشمندترین انواع سبزیجات است که موجب بهبود سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر بیماری ها می شود. اضافه کردن سیر یا مقداری برگ سیر به برنج  می تواند عطر و طعم بسیار لذیذی به برنج ببخشد. شما می توانید سیر پلو را در ترکیب با عدس و ماش هم درست کنید. پیشنهاد می کنیم که حتما طرز تهیه این غذای پر خاصیت و لذیذ را یاد بگیرید. سیر پلو را می توانید با انواع گوشت مرغ و ماهی یا گوشت قرمز سرو کنید. اما توصیه ما این است که طرز تهیه سیر پلو بدون گوشت را هم امتحان کنید. لذیذ است.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه سیر پلو بدون گوشت« 

 

 

پلو مکزیکی رستورانی بدون گوشت

 

پلو مکزیکی رستورانی بدون گوشت

 

اگر تا به حال طعم پلو مکزیکی را چشیده باشید، حتما می دانید که یکی از زیباترین و خوش طعم ترین برنج های مخلوط است. این غذا که در ترکیب با انواع سبزیجات و ادویه های معطر تهیه می شود، طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. درست کردن این غذا برخلاف ظاهر پر رنگ و لعابش کار بسیار ساده است. تنها لازم است چند نوع سبزیجات مختلف را با ادویه های جذاب و خوشبو ترکیب کنید و یک غذای مقوی و خوشمزه تهیه نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پلو مکزیکی بدون گوشت« 

 

 

پلو مراکشی رستورانی بدون گوشت

 

پلو مراکشی رستورانی بدون گوشت

 

یکی دیگر از هوس انگیزت ترین انواع پلو بدون گوشت، پلو مراکشی است. غذایی مفید و سرشار از ویتامین که می توانید آن را در دورهمی ها و مهمانی های خودمانی نیز تهیه کنید. ترکیب انواع طعم ها در این غذا موجب می شود تا بسیار خاص و خوشمزه به نظر برسد.

حتما بخوانید  8 دمنوش مفید گیاهی برای تسکین و درمان درد قاعدگی

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پلو مراکشی بدون گوشت« 

 

 

عدس پلو بدون گوشت با سویا

 

عدس پلو با سویا

 

عدس پلو  یا کشمش پلو از پرطرفدارترین پلو مخلوط های ایرانی است که در کنار سالاد شیرازی و ماست طعم فوق العاده ای دارد. به طور معمول برای درست کردن عدس پلو از گوشت چرخ کرده یا قلقلی استفاده می شود. اما اگر به هر دلیلی مایل به خوردن گوشت در غذا نیستید، می توانید از سویا استفاده کنید. اگر از سویا به روش اصولی و درست در غذا استفاده کنید، طعم آن به حدی لذیذ می شود که عاشق آن خواهید شد. درواقع برای استفاده سویا در عدس پلو لازم است تا آن را به روش درستی تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم طرز تهیه عدس پلو با قلقلی سویا را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. عدس پلو یا کشمش پلو را بدون سویا و فقط با عدس و کشمش هم می توانید درست کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه عدس پلو بدون گوشت« 

 

 

استانبولی پلو قالبی بدون گوشت

 

استانبولی پلو قالبی بدون گوشت

 

کمتر کسی وجود دارد که بتواند در برابر عطر دلپذیر و طعم فوق العاده استانبولی پلو قالبی مقاومت کند. یکی از خوشمزه ترین برنج های مخلوط که مملو از مزه ها و رنگ های جذاب است. برای درست کردن استانبولی پلو به صورت قالبی هم می توانید آن را روی گاز درست کنید و هم در فر قرار دهید. معمولا استانبولی پلوی قالبی هم با استفاده از گوجه و سیب زمینی و هم با لوبیا سبز و سبزیجات تازه ساطوری شده تهیه می شود.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه استانبولی پلو بدون گوشت« 

 

کلم پلو بدون گوشت

 

کلم پلو بدون گوشت

 

کلم سفید خواص زیادی برای بدن دارد و به جرات می توان گفت که کلم پلو یکی از لذیذترین و خوش طعم ترین پلو مخلوط های ایرانی است. این غذا در شهرهای مختلف طبخ می شود و همه آن ها تقریبا دستور پخت مشابهی دارند. استفاده از سبزیجات معطر در کنار کلم سفید خرد شده و ادویه هایی خاص، طعم این غذا را به طرز شگفت انگیزی لذیذ می کند. کلم پلو را هم می توانید با انواع گوشت و مرغ و هم بدون گوشت درست کنید. برای درست کردن کلم پلو بدون گوشت می توانید از سویا استفاده کنید. یا مرغ و گوشت گیاهی را در کنار کلم پلو سرو کنید. یک روش دیگر هم این است که مایه کلم پلو را فقط با کلم آماده کنید و لا به لای پلو بریزید که خیلی هم لذیذ و عالی است.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه کلم پلو بدون گوشت« 

 

 

نخود پلو با کشمش 

 

نخود پلو بدون گوشت

 

نخود پلو با کشمش هم از آن دسته غذاهایی است که هم با انواع گوشت و مرغ و هم بدون گوشت تهیه می شود. یک پلو مخلوط و به اصطلاح قاطی پلو خوشمزه و بسیار مقوی که اصالت مازندرانی دارد و البته در تمام شهرهای شمالی ایران هم پرطرفدار است.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه نخود پلو با کشمش «

 

 

لوبیا پلو بدون گوشت

 

لوبیا پلو بدون گوشت

 

یکی دیگر از محبوب ترین انواع پلو مخلوط که معمولا در لیست غذاهای هفتگی خیلی از ما نیز وجود دارد، لوبیا پلو است. یک غذای لذیذ و خوش رنگ که بسیار شبیه به استانبولی تهیه می شود. وجود لوبیا سبز خرد شده در این غذا موجب می شود تا خواص زیادی نسبت به سایر پلو مخلوط ها داشته باشد. شما می توانید این غذا را بدون گوشت و یا با سویا نیز تهیه کنید. تنها لازم است که از روش پخت مناسبی برای این غذای خوشمزه استفاده نمایید و فوت و فن های لوبیا پلو خوشمزه را بدانید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت «

 

 

نخود پلو ترکیه ای

 

نخود پلو ترکیه ای

 

نخود پلو ترکیه ای همانطور که از نام آن مشخص است یک پلوی مخلوط لذیذ و خوشمزه است که در ترکیه درست می شود. بسیاری از افرادی برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده، گوشت قلقلی و تکه ای استفاده می کنند. اما شما می توانید این غذای لذیذ را بدون گوشت نیز تهیه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه نخود پلو ترکیه ای «

 

 

جمع بندی نهایی

 

اگر گیاهخوار هستید و یا به هر دلیلی دوست ندارید از غذاهای حاوی گوشت استفاده کنید، بهتر است نگاهی به لیست انواع پلو مخلو بدون گوشت که در این مقاله ارائه شد بیندازید. بسیاری از غذاها را می توانید بدون گوشت و با استفاده از انواع سبزیجات و حبوبات تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم که این غذاها را امتحان کنید و از طعم لذیذ آن ها در کنار خانواده لذت ببرید.

 

کالابرگ الکترونیک