طرز تهیه موهیتو به ۹ روش کافی شاپی با طعم های مختلف

طرز تهیه موهیتو به ۹ روش کافی شاپی با طعم های مختلف


29 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه موهیتو به ۹ روش کافی شاپی با طعم های مختلف

نوشیدنی موهیتو که ریشه کوبایی دارد عموما از ترکیب آب گازدار، برگ نعنا، شکر و آبلیمو درست می‌شود، یعنی موادی با ریشه کوبایی که در نهایت یک نوشیدنی موکتل یا نوشیدنی بدون الکل به عنوان یک شربت ضد عطش به شما می‌دهند. شما می‌توانید انواع نوشیدنی موهیتو خانگی یا کافی شاپی را با انواع میوه فصل از جمله توت فرنگی، انبه، سیب و حتی موز درست کنید. بد نیست بدانید ۱۱ جولای روز جهانی نوشیدنی موهیتو است. از جمله خواص موهیتو به عنوان یک نوشیدنی خنک و مقوی تابستانی رفع عطش و گرمازدگی روزهای داغ تابستان است. طرز تهیه انواع نوشیدنی موهیتو رستورانی را در مجله کوروش بخوانید. با سرویس آشپزی همراه باشید.

 

 

انواع موهیتو کافی شاپی کلاسیک و میوه ای

تاریخچه موهیتو

موهیتو یا در اصل موجیتو (mojito) که به آن «موخیتو» هم گفته می‌شود، یک نوشیدنی اصالتا کوبایی است. یک کوکتل که از ۵ ماده اصلی تشکیل شده است: نوشیدنی وایت رام، شکر، آب لیمو، آب سودا (آب گازدار) و نعناع. در موهیتو، برگ‌های نعناع، کوبیده و با شکر، آب سودا، آب لیمو و … ترکیب می‌شود.

هر چند موهیتو را یک نوشیدنی کوبایی می‌دانند ولی معلوم نیست آیا کوبایی‌ها خودشان آن را ابداع کرده‌اند یا نسخه طرز تهیه موهیتو را از جای دیگری وام گرفته‌اند.

گفته می‌شود که سرخپوستان محلی آمریکای جنوبی، داروهای مختلفی برای بیماری‌های گرمازدگی داشته‌اند. یک روز قایقی که برای یک مهمانی شبانه به کوبا رفت، با موهیتو، به عنوان یک داروی موثر برگشت. البته نسخه اصلی موهیتو، به شکل امروزی نبوده و از گیاهان بومی آن منطقه در موهیتو استفاده می‌شده است. ولی به مرور این دستور به شکل متداول امروزی در آمده است.

برخی مورخان ادعا می‌کنند برده‌های آفریقایی که در قرن ۱۹ در مزارع نیشکر کوبا کار می‌کردند، در درست کردن موهیتو نقش اساسی داشته‌اند. در موهیتوی تولیدی به شیوه اصلی، معمولا از نیشکر استفاده می‌شود. موهیتو نیز یک نوشیدنی محبوب بین این بردگان بوده و آن‌ها این اسم را برای موهیتو انتخاب کرده‌اند.

حتی موهیتو را نوشیدنی محبوب «ارنست همینگوی» نویسنده معروف آمریکایی دانسته‌اند و او را یکی از کسانی می‌دانند که قدم موثری در جهت معروف کردن این نوشیدنی برداشته است.

موهیتو معمولا در همه جای دنیا شناخته شده و سرو می‌شود. در بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها تا کافی شاپ‌های درجه یک، متوسط و رو به پایین. تا جایی که این نوشیدنی به خاطر طعم خاص و دلپذیری که دارد، با میوه‌های دیگر هم تهیه و سرو می‌شود. در ادامه به آموزش طرز تهیه انواع موکتل موهیتو می‌پردازیم.

در ضمن برای تهیه موهیتو از موادی مثل شکر، آبلیمو، آب گازدار، عسل، عرق نعناع، شربت لیمو و … استفاده می‌شود که شما می‌توانید همه این موارد را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر کشور تهیه کنید.

موهیتو کلاسیک (موهیتو نعنایی)

«موهیتو نعنا» یا «موهیتو نعنا و لیمو» در اصل همان موهیتو کلاسیک است که به خاطر عطر و طعم لیمو و نعناع و خاصیت خنک‌کنندگی آنها، به عنوان یکی از نوشیدنی‌های ضد عطش تابستانی، بسیار محبوب است.

موهیتو نعنایی را می‌توانید با مواد مشابه ولی روش‌های کمی متفاوت هم با نعناع تازه و هم نعنا خشک با آب گازدار یا بدون آن و حتی می‌توانید با شکر یا بدون شکر درست کنید. برخی هم از شربت غلیظ موهیتو یا سیروپ موهیتو برای درست کردن موهیتو به روش رستورانی استفاده می‌کنند.

برای اینکه موهیتو کلاسیک عطر قوی و طعم اصیلی داشته باشد، باید از لیموی تازه و برگ نعناع تازه استفاده کنید. هر چه مواد تازه‌تر باشند، طعم و عطر موهیتو بهتر می‌شود. اضافه کردن کمی عرق نعناع هم یک راه دیگر برای قوی‌تر کردن طعم و عطر موهیتو است. برای مطالعه طرز تهیه موهیتو کلاسیک نعنایی به چند روش کافی شاپی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

موهیتو توت فرنگی

موهیتو خانگی با توت فرنگی

برای درست کردن موهیتو توت فرنگی که یک مدل «رد موهیتو» و از انواع موهیتو میوه‌ای است ابتدا شکر، نعنا و آب لیموترش (نصف لیمو) و توت فرنگی‌های خرد شده را در لیوان بریزید. با پشت قاشق، توت فرنگی‌ها را له کنید تا آب آن‌ها خارج شود. یخ و آب گازدار را به مخلوط اضافه و موهیتو توت فرنگی را سرو کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی و خمیر یوفکا

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی می‌تواند یک الگو برای درست کردن سایر انواع موهیتو میوه‌ای باشد. شما موهیتو توت فرنگی را به جای میوه توت فرنگی تازه، با توت فرنگی منجمد و حتی شربت توت فرنگی هم می‌توانید درست کنید. برای مطالعه روش‌های دیگر تهیه موهیتو توت فرنگی روی لینک مطلب کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی و برگ آن برای سلامت بدن

موهیتو بدون آب گازدار

موهیتو بدون آب گازدار

«موهیتو لیمو نعناع بدون آب گازدار» جزو انواع پرطرفدار موهیتو کافی شاپی است. اگر چه موهیتو به صورت کلاسیک با آب گازدار یا سودا تهیه می‌شود اما اگر مشکلات گوارشی دارید یا دوست دارید موهیتو را با آب خالص میل کنید می‌توانید موهیتو را بدون آب گازدار درست کنید.

در اولین مرحله برای درست کردن موهیتو بدون آب گازدار شما باید نعناع معطر و تازه خریداری نمایید. نعناع گونه‌های مختلفی دارد که هر کدام عطر و طعم متفاوتی دارند. نوعی نعنا که برگ‌های پهن و کوتاه‌تر دارد و عطری بین پونه و نعناع دارد، بهترین انتخاب برای تهیه موهیتو به روش رستورانی است. شما می‌توانید از نعنا معمولی در بازار نیز استفاده کنید.

برگ های نعناع را طوری پاک کنید که بخشی از ساقه آن نیز همراه با برگ‌ها جدا شود ساقه نعنا عطر و طعم نوشیدنی شما را دوچندان خواهد کرد. پس از آن نعناهای پاک شده را داخل ظرف آب و نمک یا سرکه بریزید، چند دقیقه صبر کنید و سپس نعناع‌ها را شسته و آبکشی نمایید. اجازه دهید آب اضافی نعناها در آبکش کاملاً خارج شود.

برای مطالعه طرز تهیه موهیتو بدون آب گازدار روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

موهیتو انبه

طرز تهیه موهیتو با انبه

«انبه» طعم فوق‌العاده‌ای در نوشیدنی‌ها دارد. برای تهیه «موهیتو با انبه» می‌توانید از شربت انبه یا انبه تازه استفاده کنید. اما به هر حال خواص این شربت زمانی که از انبه تازه استفاده شود، بسیار بیشتر است و طعم لذیذتری دارد.

در اولین مرحله از طرز تهیه موهیتو انبه باید انبه را ریز خرد کنید. انبه یکی از انواع میوه‌هایی است که پوست کندن و خرد کردن آن کمی چالشی و سخت به نظر می‌رسد. نگران نباشید ما به شما می‌گوییم انبه را چگونه به راحتی پوست بگیرید و خرد کنید. همانطور که می‌دانید انبه به دو شکل هسته‌دار و بدون هسته وجود دارد.

جدا کردن پوست و خرد کردن انبه بدون هسته آسان است. فقط کافی است پوست انبه را بگیرید و آن را به شکل دلخواه خرد کنید.

برای انبه هسته‌دار ابتدا باید با یک چاقوی تیز یک برش عرضی درست در وسط انبه ایجاد کرد. همزمان که برش را ایجاد می‌کنید، به آرامی میوه انبه را بچرخانید تا عمق برش بیشتر شود.

در نهایت یک برش گرد وسط انبه ایجاد خواهد شد. با دستانتان انبه را در دو سمت خلاف هم بچرخانید. یک قسمت بدون هسته جدا خواهد شد. برای قسمت دیگر که هسته دارد، هسته را به سمت چپ و راست بپیچانید تا کاملاً از میوه جدا شود. با استفاده از یک قاشق مغز انبه را از پوست آن جدا نمایید و به قطعات ریز خرد کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه موهیتو انبه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

بیشتر بخوانید» طرز تهیه ۱۳ اسموتی خوشمزه و مقوی مخصوص روزهای گرم«

موهیتو خیار

طرز تهیه موهیتو لیمو نعنا از انواع موهیتو کافی شاپی

برای اینکه یک «موهیتو خیار» عالی به سبک کافی شاپ و رستوران داشته باشید ابتدا باید ابتدا برگ‌های نعنا را به خوبی بشویید. برای این منظور برگ‌های نعنا را داخل یک ظرف ریخته و روی آن آب سرد بریزد. اجازه دهید، آلودگی‌ها و گل سبزی ته‌نشین شود. ۱۰ دقیقه ساعت خیساندن نعنا کافیست. پس از آن برگ‌های نعناع را زیر شیر آب کاملاً بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

برای داشتن یک موهیتو خیار خوش طعم و عطر بهتر است مثل نسخه اصلی موهیتو از لیموترش تازه استفاده شود. برای این منظور لیموها را از وسط نصف کرده و با آبمیوه‌گیری دستی یا قرار دادن لیمو بین انگشتان دست آب لیمو را بگیرید. مراقب باشید، هسته‌ها وارد ظرف نشود. اگر لیموترش تازه ندارید از آبلیمو استفاده کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه موهیتو خیار روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

رد موهیتو (موهیتو قرمز)

طرز تهیه رد موهیتو یا موهیتو قرمز از انواع موهیتو میوه ای کافی شاپی

«رد موهیتو» یا «موهیتو قرمز» یکی از انواع نوشیدنی موهیتو خوشرنگ و در عین حال خوشمزه برای روزهای گرم تابستان است. این مدل موهیتو با انواع میوه‌های قرمز رنگ یا ترکیب آنها درست می‌شود. می‌توانید به جای خود میوه‌های تازه یا منجمد، از شربت یا عصاره آنها هم در طرز تهیه موهیتو قرمز استفاده کنید.

در میان انواع رد موهیتو رد موهیتو با شاتوت تازه یا منجمد طعم فوق‌العاده‌ای دارد و رنگ آن هم بسیار جذاب است. برای درست کردن این موهیتوی خوشرنگ رستورانی ابتدا لیمو را بشویید و کمی از پوست سبز آن را با قسمت ریز رنده، رنده کنید.

حتما بخوانید  12 خوراکی که نیاز به یخچال ندارند و روش نگهداری مواد غذایی

به اندازه نصف قاشق چای‌خوری از رنده پوست لیمو (زست لیمو) کافی است. بعد لیمو را از وسط نصف کنید و هسته‌‌های آن را جدا کنید. آب نصف لیمو را بگیرید و در لیوان سرو بریزید. نصف دیگر لیمو را روی تخته آشپزی به صورت حلقه‌ای برش بزنید و کنار بگذارید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه رد موهیتو با میوه و همچنین با شربت قرمز رنگ روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

بلو موهیتو (موهیتو آبی)

طرز تهیه بلو موهیتو از انواع موهیتو کافی شاپی

«موهیتو بلوبری» که به آن «بلو موهیتو» یا «موهیتو آبی» هم می‌گویند یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و در عین حال، شیک و خوش آب و رنگ تابستانی است. این نسخه از انواع موهیتو برخلاف ظاهر لوکسی که دارد به آسانی تهیه می‌شود. برای درست کردن بلو موهیتو می‌توانید هم از میوه بلوبری و هم از شربت بلوبری استفاده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه بلو موهیتو، لازم است شربت غلیظ یا همان سیروپ را آماده کنید. برای این منظور، باید آب و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا، باید محتویات قابلمه را هم بزنید و صبر کنید تا بجوشد و غلیظ شود. در این صورت، اصطلاحا می‌گویند شربت قوام آمده است.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

به‌محض آن‌که شربت به غلظت دلخواه رسید نوبت به اضافه کردن زعفران دم کرده می‌رسد. پس از ترکیب کردن آب و شکر قوام آمده و زعفران باید آن را از روی شعله بردارید و در گوشه‌ای قرار دهید تا کاملا خنک شود.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه بلو موهیتو روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

موهیتو هندوانه

طرز تهیه موهیتو هندوانه از انواع موهیتو رستورانی و کافی شاپی

«موهیتو هندوانه» یکی از انواع موهیتو خوشمزه کافی شاپی است. موهیتو یک نوشیدنی گواراست که علاوه بر حالت کلاسیک به صورت موهیتو نعنایی در طعم‌های مختلف و با میوه‌های گوناگون از جمله هندوانه هم درست می‌شود. برای درست کردن هندوانه هم از آب گازدار و هم از آب معمولی می‌توانید استفاده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه موهیتو تابستانی با هندوانه، لازم است این میوه را با دقت بشویید و پس از آن، برش بزنید. سپس، با کمک یک ابزار نوک تیز همه هسته‌ها را خارج کنید. قطعات هندوانه را برای مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا حالت نیمه منجمد پیدا کند.

حالا باید قطعات نیمه منجمد هندوانه را همراه با برگ نعنا و حلقه‌های لیمو داخل مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و کاملا میکس کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک مخلوط نرم و یک‌دست مثل پوره ایجاد شود. پیشنهاد می‌کنیم چند برگ نعنای تازه را برای تزیین موهیتو کنار بگذارید و مراقب باشید حلقه‌های لیمو بدون هسته باشند.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه موهیتو هندوانه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

موهیتو هلو

مراحل طرز تهیه موهیتو هلو

«هلو» یکی از خوش‌عطر و طعم‌ترین میوه‌ها برای درست کردن انواع نوشیدنی و دسر است. طرز تهیه موهیتو با هلو بسیار راحت است و شما می‌توانید این موهیتوی میوه‌ای جذاب را به سادگی و در عرض چند دقیقه در خانه آماده کنید.

معمولاً برای تهیه موهیتو با هلو از آب گازدار استفاده می‌شود، اما در صورت تمایل می‌توانید به جای آن از آب سرد نیز استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن موهیتو با هلو آشنا شوید. برای مطالعه طرز تهیه موهیتو هلو به روش رستورانی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ۱۰ نوشیدنی سرد و با کلاس کافی شاپی «

سوالات متداول درباره طرز تهیه انواع موهیتو رستورانی

نحوه نوشیدن موهیتو به چه صورت است؟

نوشیدن موهیتو آداب خاصی ندارد. برای سرو و نوش جان کردن انواع موهیتو باید از نی استفاده کنید و جرعه جرعه میل کنید.

بهترین جایگزین آب گازدار در موهیتو چیست؟

بهترین جایگزین آب گازدار یا سودا در موهیتو شربت نعناع است.

چه کار کنیم که عطر نعناع در موهیتو خارج شود؟

۱- برای اینکه عطر نعناع خارج شود، می‌توانید آن‌ها را ساطوری خرد کنید.

۲- می‌توانید برگ‌های نعناع و شکر را در کوکتل‌ساز یا شیکر بریزید و تکان دهید تا کپسول‌های نعناع بترکد و عطر نعناع خارج شود.

۳- به همراه میوه‌های تازه می‌توانید برگ‌های نعناع را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و همه مواد را با هم پوره کنید.

۴- کمی با گوشت‌کوب دستی می‌توانید برگ‌های نعناع را بکوبید ولی بهتر است کاملا آنها را له نکنید.

رد موهیتو با چه میوه‌هایی درست می‌شود؟

موهیتو قرمز را می‌توانید با انواع میوه‌های قرمز مثل توت فرنگی، انار قرمز، پرتقال تو سرخ، شاتوت، هندوانه، آلبالو، گریپ فروت، انگور قرمز و … درست کنید. به جز این میوه‌های تازه یا یخ‌زده می‌توانید از عصاره یا شربت این میوه‌ها هم برای تهیه رد موهیتو استفاده کنید.