کدام ماست برای لاغری مفید است | ۶ روش لاغری با ماست

کدام ماست برای لاغری مفید است | ۶ روش لاغری با ماست


25 اردیبهشت 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ماست برای لاغری

آیا ماست برای لاغری مفید است؟ مصرف ماست چگونه می‌تواند به کاهش یا افزایش وزن منجر شود؟ ماست را چطور در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟ اگر شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که برای کاهش وزن و لاغری به فکر امتحان کردن راه‌‌های جدید ولی کارآمد هستید، احتمالا به ماست به عنوان یکی از مواد لبنی مفید نگاه می‌کنید. در این مقاله از سرویس سلامت به بررسی ماست برای لاغری می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که کدام نوع ماست برای کاهش وزن مفید است؟ در ادامه نیز هر آنچه را که باید درباره رژیم لاغری با ماست بدانید، توضیح خواهیم داد. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

کدام ماست برای لاغری مفید است؟

 

کدام ماست برای لاغری مفید است؟

 

انواع ماست‌های مختلف با محتویات و افزودنی‌های متفاوت را می‌توانید در فروشگاه‌‌ها پیدا کرده و بر اساس نیاز بدن خود، انتخاب کنید. در میان ماست‌های موجود در بازار، ماست یونانی یکی از بهترین ماست‌ها برای لاغری است.

این ماست حتی از ماست‌‌های کم‌چرب پاستوریزه هم چربی کمتری دارند. چون طی دو مرحله چربی آن گرفته می‌‌شود و میزان کالری آن نیز به تبع کمتر خواهد شد. در عین حال از این ماست به عنوان یک ماده غذایی مغذی می‌توانید در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

ماست یونانی معمولا مورد توجه و استقبال کسانی که رژیم لاغری دارند و ورزش‌هایی مثل بدنسازی انجام می‌دهند، قرار می‌گیرد.

 

فواید ماست برای لاغری

 

خواص ماست به عنوان یک ماده لبنی و در عین حال کم کالری می‌تواند نقش مهمی در کاهش وزن ایفا کند. اما ماست دقیقا چه کاری برای بدن انجام می‌دهد که برای لاغری مفید است؟

 

افزایش سوخت و ساز بدن

 

هر چند ورزش کردن یک روش عالی برای بالا بردن متابولیسم بدن به حساب می‌آید و می‌تواند به لاغری کمک کند ولی اگر از رژیم غذایی مناسبی پیروی نکنید، نباید انتظار لاغر شدن داشته باشید. در میان مواد غذایی سالم برای بدن، ماست یکی از مواردی است که متابولیسم بدن را بالا می‌برد و خوردن آن در هنگام پیاده روی یا ورزش‌ می‌تواند روند چربی‌سوزی را تسریع کند.

 

افزایش چربی سوزی با خوردن ماست

 

ماست یونانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای متعادل کردن میزان قند بدن است. چربی سوزی بدن در هنگامی که ماست مصرف می‌کنید، نسبت به وقتی که آن را از رژیم غذایی‌تان حذف می‌کنید، بسیار بالاتر است.

ماست یونانی می‌تواند بدون این که احساس گرسنگی کنید، به سراغ چربی‌های اشباع بدن در بافت‌ها و عضلات برود و برای تامین انرژی بدن، از آن‌ها استفاده کند. از این طریق، خوردن ماست برای لاغری مفید بوده و می‌توان تا حدودی چربی‌های شکم و پهلو را با این روش از بین برد.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه آش لخشک شهرهای مختلف + آموزش خمیر لخشک

 

احساس سیری طولانی با ماست

 

احساس سیری طولانی با ماست

 

حتما می‌دانید که خوردن برخی مواد غذایی مثل خوراکی‌هایی با محتوای قند بالا می‌تواند در مدت کمی شما را سیر نگه دارد ولی به سرعت بعد از آن، ‌احساس گرسنگی خواهید کرد. از آن جایی که ماست، به ویژه ماست یونانی می‌تواند با افزایش پروتئین بدن، احساس گرسنگی را به تعویق بیندازد، باعث می‌شود کمتر نیاز به خوردن غذا یا تنقلات احساس کنید.

از طرفی ریزمغذی‌های موجود در ماست به ایجاد سیری طولانی‌ مدت، در نتیجه خوردن ماست کمک خواهد کرد.

 

تعادل میزان قند خون با مصرف ماست

 

با خوردن ماست‌های کم چرب و بدون شکر و قندهای مضر، می‌توانید به متعادل‌سازی قند خون کمک کنید. بد نیست بدانید که در صورت عدم تعادل در میزان قند خون، بدن فرمان‌هایی را مبنی بر گرسنگی به مغز ارسال می‌کند در نتیجه شما را به خوردن غذاهای ناسالم و مضر را ترغیب می‌کند. با خوردن ماست می‌توانید شاهد تعادل در میزان قند خون و در نتیجه کاهش وزن باشید.

 

بالا رفتن انرژی بدن

 

احساس کمبود انرژی از دلایلی است که موجب ایجاد ریزه خوHری و پرخوری در مصرف مواد غذایی می‌شود. مخصوصا در کسانی که رژیم لاغری را دنبال می‌کنند، مشکل ضعف و احساس کم‌انرژی بودن می‌تواند یکی از دلایل قطع ادامه رژیم باشد.

از آن‌جایی که قند علاوه بر تعادلبخشی به قند خون، چربی‌های اشباع شده را می‌سوزاند، سطح انرژی بدن را تا حد قابل قبولی بالا خواهد برد و همین موضوع به فواید خوردن ماست برای لاغری کمک خواهد کرد.

 

تقویت عضلات در کنار کاهش وزن

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

در میان کسانی که وزن کم می‌کنند، تحلیل رفتن عضلات یکی از مشکلات رایج به حساب می‌آید. ماست با محتوای پروتئین بالا می‌تواند به حفظ توده عضلانی کمک کرده و در عین حال از میزان چربی‌های بدن بکاهد. البته فراموش نکنید که ورزش کردن در کنار خوردن ماست برای لاغری می‌تواند به روند کاهش وزن بسیار کمک کند.

 

بهترین زمان خوردن ماست برای لاغری چه زمانی است؟

 

بهترین زمان خوردن ماست برای لاغری چه زمانی است؟

 

بنا بر نظر کارشناسان تغذیه، خوردن ماست برای لاغری می‌تواند در برخی از ساعات شبانه‌روز مفیدتر باشد. مصرف ماست در وعده صبحانه، باعث انرژی بخشی به بدن و سلامت دستگاه گوارش خواهد شد. همچنین اگر از این ماده لبنی به عنوان یک میان وعده استفاده کنید، روند افزایش متابولیسم بدن را افزایش خواهید داد.

یکی از بهترین زمان‌ها برای خوردن ماست برای لاغری، بعد از وعده اصلی و به عنوان یک دسر است که البته توصیه می‌شود در این صورت از افزودن قندهای غیر طبیعی و شکر به ماست خودداری کنید. در ضمن خوردن ماست در شب و قبل از خواب می‌تواند به جذب پروتئین در طول شبانه‌روز کمک کرده و خواب بهتری را برایتان به ارمغان بیاورد.

در کل اگر به دنبال لاغری با ماست هستید، از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب مجاز به مصرف ماست هستید. اما خوردن ماست در کنار غذا و همزمان با میل کردن وعده‌های اصلی، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

حتما بخوانید  12 عادت غذایی روزانه مضر برای قلب و عروق

 

بیشتر بخوانید: این ۱۵ گروه ماست نخورند

 

ماست و نعناع برای لاغری

 

از آن جایی ماست طبع سرد دارد و نعناع با طبع گرم می‌تواند سردی آن را متعادل کند، این دو، ترکیبی فوق‌العاده برای هضم غذا تشکیل می‌دهند. مصرف ماست و نعنا به عنوان یکی از مصلح‌های ماست با تسهیل گوارش می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک موثری کند.

 

بهترین روش مصرف ماست برای لاغری

 

بهترین روش مصرف ماست برای لاغری

 

علاوه بر رژیم لاغری با ماست و رژیم یولپلیت (نوعی رژیم غذایی با ماست) که برخی متخصصان آن را پیشنهاد می‌کنند، خوردن ماست به روش‌های مختلف و کاربرد ماست در آشپزی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. روش‌های گنجاندن ماست در رژیم غذایی برای لاغر کردن بسیار ساده و در عین حال سوزاننده چربی است. شما هم می‌توانید از این روش‌ها برای لاغری با ماست استفاده کنید.

 

۱-استفاده از ماست به عنوان سس سالاد: از ماست بدون قند، برای میکس کردن با انواع سبزیجات و تهیه سس برای سالاد استفاده کنید.

 

۲-استفاده از ماست به عنوان طعم دهنده به مواد غذایی: افزودن ماست به پروتئین‌های حیوانی مثل انواع گوشت و طعم‌دار کردن آن‌ها می‌تواند به لاغری کمک کند.

 

۳-درست کردن انواع دیپ با ماست: یک روش عالی برای کاهش وزن، گنجاندن انواع دیپ با ماست در رژیم غذایی است. به جای دیپ‌های پر از سس و چربی، از ماست کمک بگیرید.

 

۴-ترکیب کردن با انواع اسموتی: ماست یک جایگزین عالی برای میکس کردن با انواع میوه‌ها و تهیه اسموتی است. به جای شیر و خامه می‌توانید ماست‌های کم چرب یا بدون چربی مثل ماست یونانی را با میوه‌ها ترکیب کنید و علاوه بر طعم لذیذ،‌ از فواید آن‌ها برای لاغری هم بهره ببرید.

 

۵-ترکیب با پنکیک‌ها: برای پوشش روی انواع پنکیک و طعم قوی‌تر، معمولا از خامه استفاده می‌شود. بهتر است به جای خامه، از ماست یونانی یا ماست‌ پروبیوتیک استفاده کنید.

 

۶-به کار بردن ماست در انواع کیک: معمولا برای تهیه انواع کیک، از شیرهای پرچرب استفاده می‌شود اما دستورهای مختلف طرز تهیه انواع کیک و شیرینی، دستتان را باز می‌گذارد تا بتوانید از ماست به عنوان یک جایگزین مفید استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: عوارض خوردن ماست با گوشت چیست؟

 

سوالات متداول

 

بهترین ماست برای لاغری کدام است؟

 

معمولا به خاطر محتوای چربی پایین و نزدیک به صفر ماست یونانی، این نوع ماست برای لاغری بیشتر توصیه می‌شود. ولی انواع ماست‌های کم چرب و پروبیوتیک هم می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

 

چه زمانی برای خوردن ماست برای لاغری بهتر است؟

 

ماست را از صبحانه تا قبل از خواب می‌توانید به عنوان یک ماده لبنی مفید برای لاغری در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. ولی زمان مناسب برای مصرف ماست برای لاغری بین ساعات ۶ صبح تا ۱۰ شب خواهد بود.

 

کالابرگ الکترونیک