۲ طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی به روش رستورانی

۲ طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی به روش رستورانی


22 دی 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی به روش رستورانی

مرغ یکی از آن غذاهای پرطرفدار در آشپزی سراسر دنیاست که معمولاً به شیوه‌های مختلفی تهیه می‌شود و هر یک از انواع آن نیز طعم و مزه متفاوتی دارد. برخی افراد مرغ را به صورت سوخاری تهیه می‌کنند، برخی به صورت آبدار و همراه با سس گوجه فرنگی و برخی دیگر مرغ زعفرانی. درست کردن چلو مرغ سرخ شده معمولاً یکی از محبوب ترین شیوه‌های طرز تهیه مرغ زعفرانی است که پیشنهاد می‌کنیم آن را در لیست ناهار چی بپزم جا دهید. در این مقاله از مجله کوروش قصد داریم طرز تهیه مرغ مجلسی سرخ شده را به شما آموزش دهیم. در سرویس آشپزی همراه ما باشید.

 

 

روش اول طرز تهیه مرغ سرخ شده زعفرانی بدون رب

 

دستور پخت مرغ زعفرانی را با ما دنبال کنید. این مرغ رستورانی سرخ شده طرفداران بسیاری دارد.

 

روش اول طرز تهیه مرغ سرخ شده زعفرانی بدون رب

زمان آماده سازی: ۱۵

زمان پخت: ۷۰

مواد لازم برای مرغ زعفرانی سرخ شده بدون رب (۲ نفر)

 

  • ران یا سینه مرغ: ۲ تکه
  • پیاز: دو عدد
  • سیر: ۱ حبه
  • زعفران دم کرده: ۴ قاشق غذاخوری
  • دارچین، آویشن، زنجبیل، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم

 

 

مراحل طرز تهیه مرغ زعفرانی ساده

برای تهیه مرغ زرد و مرغ سرخ کرده مجلسی مراحل زیر را انجام دهید.

 

 

مرحله اول؛ نیم پز کردن مرغ

 

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی بدون رب بهتر است مرغ‌ها را برای چند دقیقه بجوشانید. این کار به خوش طعم‌تر شدن و پخت بهتر مرغ کمک می کند. برای این کار یک عدد پیازها را به خوبی بشویید. سپس آن را به ۴ قسمت تقسیم کنید. مقداری آب داخل قابلمه بریزید و پیازها را به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب به جوش بیاید، سپس تکه‌های مرغ را به آب در حال جوش اضافه کنید.

 

نیم پز کردن مرغ در طرز تهیه مرغ سرخ شده زعفرانی

 

بعد از چند دقیقه کف و خونابه‌هایی که روی سطح آب ایجاد شده است، را با کمک یک ملاقه خارج کنید. اجازه دهید مرغ برای چند دقیقه به همراه پیاز نیم پز شود. اگر بوی پختن مرغ در مرغ سرخ شده رستورانی، اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید در این مرحله هم کمی دارچین و زردچوبه به مرغ اضافه کنید.

 

بعد از اینکه مرغ‌های نیم پز شد، در این مرحله از طرز تهیه مرغ سرخ شده، باید مرغ‌ها را از قابلمه بردارید.

 

 

مرحله دوم؛ تفت دادن سیر و پیاز

 

در طرز تهیه مرغ سرخ شده رستورانی، یک عدد پیاز دیگر را خوب بشویید. پوست آن را جدا کنید و به صورت حلقه‌ای یا خلالی درشت خرد کنید. سیر را نیز به خوبی بشویید و پوست آن را جدا کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه گراتن پاستا با سس بشامل در فر و تابه به روش ساده

 

سیر را با چاقو به چند تکه تقسیم کنید. حالا یک ماهیتابه روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید. اجازه دهید روغن داغ شود.

 

بعد از داغ شدن روغن پیاز و سیر سرخ شده را به آن اضافه کنید. سپس کمی زردچوبه، فلفل، دارچین، پودر زنجبیل و آویشن به پیازها بزنید.

 

 

مرحله سوم؛ سرخ کردن مرغ مجلسی

 

بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد و بوی ادویه‌ها بلند شد، می‌توانید تکه های مرغ را به روغن اضافه کنید. برای خوش عطر و رنگ شدن مرغ‌ها کمی زعفران آب شده به آن اضافه کنید. سپس شعله گاز را کم کنید. درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید مرغ ها یا دمای پایین آب بیندازند و پخته شوند.

 

سرخ کردن مرغ برای مرغ مجلسی سرخ شده

 

به طور معمول پخت مرغ به این شیوه حدود ۱ ساعت طول می‌کشد و معمولاً اگر شعله گاز کم باشد، نیاز به اضافه کردن آب ندارد. فقط لازم است چند بار به مرغ‌ها سر بزنید و آن‌ها را زیر و رو کنید تا هر دو طرف مرغ به خوبی پخته شود.

 

 

مرحله چهارم؛ سرو کردن مرغ زعفرانی رستورانی

 

آخرین مرحله از طرز تهیه مرغ زعفرانی رستورانی و بدون رب خانگی زمان سرو کردن این مرغ زعفرونی خوشمزه است. در این روش مرغ زعفرانی سرخ شده، چون مرغ به آرامی با آب خودش پخته می‌شود، معمولاً طعم فوق العاده‌ای پیدا می کند و در عین حال به روغن بسیار کمی نیاز دارد. باید مرغ را تا زمانی که آب آن به طور کامل تبخیر شود روی گاز قرار دهید.

 

اگر بعد از تبخیر شدن آب مرغ متوجه شدید، مرغ ها هنوز به خوبی پخته نشده‌اند، می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. این غذا با مرغ، معمولاً در کنار زرشک پلو سرو می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

 

شما می‌توانید این شیوه درست کردن مرغ را بدون مرحله اول و نیم پز کردن مرغ نیز انجام دهید. برای این کار تنها لازم است از تکه های کوچک تر مرغ استفاده کنید یا روی مرغ‌های درشت چند برش بزنید تا به خوبی پخته شوند.

 

 

روش دوم طرز تهیه چلو مرغ سرخ کرده زعفرانی به سبک رستوران

 

با روش دوم روش تهیه مرغ سرخ کرده مجلسی همراه ما باشید.

 

روش دوم طرز تهیه چلو مرغ سرخ کرده زعفرانی به سبک رستوران

 

زمان پخت: ۷۰ دقیقه

زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم مرغ مجلسی زعفرانی (۴ نفر)

 

  • مرغ: ۴ تکه
  • پیاز بزرگ: ۱ عدد
  • سیر: ۴ حبه
  • زعفران آب شده: نصف لیوان
  • فلفل دلمه: ۱ عدد
  • نمک و فلفل: هر کدام ۱ قاشق چای خوری
  • زردچوبه و دارچین: به مقدار لازم
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب مرغ:  ۱/۵ لیوان

 

 

مراحل طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار

 

با مراحل طرز پخت مرغ فوق‌العاده خوشمزه و زعفرانی همراه ما باشید.

 

مرحله اول؛ مزه دار کردن مرغ در طرز تهیه مرغ مجلسی زعفرانی

 

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی بدون رب به این روش باید ابتدا مرغ ها را مزه دار کنید. برای این کار تکه‌های مرغ را در یک طرف بزرگ بریزید. سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و سیرها را نیز رنده کنید و به مرغ اضافه نمایید. مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به مرغ بزنید.

حتما بخوانید  ۴ طرز تهیه رنگینک قالبی و ساده به روش جنوبی + فیلم

 

حالا کمی روغن، آب لیمو ترش تازه نیز به مرغ ها اضافه کنید. کمی زعفران دم کرده نیز به مرغ بزنید تا مرغ شما خوش عطر و طعم شود. مرغ را خوب با مواد ترکیب کنید.

 

سپس یک فلفل دلمه را خرد کنید و به مرغ اضافه کنید. روی ظرف مرغ را بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه‌دار شود.

 

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن آب مرغ

 

در دومین مرحله از طرز تهیه مرغ رستورانی سرخ شده، برای مهمانی باید آب مرغ را به مرغ‌های مواد زده اضافه کنید.

 

اضافه کردن آب مرغ در مرغ سرخ شده مجلسی

 

اگر به آب مرغ دسترسی ندارید می‌توانید از یک عدد عصاره مرغ به همراه ۱/۵ لیوان آب جوش استفاده کنید.

 

 

مرحله سوم؛ پخت مرغ زعفرانی

 

در طرز تهیه مرغ آب پز زعفرانی، مرغ را به همراه آب مرغ داخل قابلمه بریزید. اجازه دهید مرغ با آب مرغ نیم پز شود. در این مرحله چون مرغ به همراه آب مرغ و ادویه‌ها پخته می‌شود، طعم بسیار لذیذی پیدا می کند.

 

 

مرحله چهارم؛ سرخ کردن مرغ

 

بعد از پختن مرغ باید آن را از داخل آب مرغ بردارید. حالا مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید. اجازه دهید روغن کاملاً داغ شود. سپس مرغ را در روغن داغ  بگذارید و سرخ کنید. در این مرحله نیز می‌توانید به مرغ کمی ادویه و در صورت نیاز زعفران بزنید تا طعم بیشتری بگیرد.

 

بهترین روش در طرز تهیه چلو مرغ ساده این است که آن را در کنار سیب زمینی سرخ شده، زرشک و برنج زعفرانی سرو نمایید. این غذا را معمولا به صورت چلو مرغ سرو می کنند.

 

 

فوت و فن های طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی بدون رب

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی

 

  • برای تفت دادن مرغ سرخ کرده بدون رب می‌توانید به جای روغن از مقداری کره نیز استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا مرغ شما عطر و طعم بهتری پیدا کند.

 

  • اضافه کردن مقداری فلفل دلمه خرد شده در مرحله سرخ شدن مرغ عطر بسیار دلپذیری به آن می‌بخشد.

 

  • در طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار می‌توانید مقداری آب به مرغ اضافه کنید و آن را به صورت آب‌دار سرو کنید.

 

  • در طرز تهیه مرغ رستورانی سرخ شده و بدون رب می توانید هم ران مرغ و هم سینه مرغ استفاده کنید.

 

  • اگر نگاهی به چند فیلم طرز تهیه مرغ زعفرانی سرخ کرده در اینترنت بیندازید، متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد در طرز تهیه مرغ مجلسی به جای اینکه ابتدا مرغ را نیم پز کنند، اول آن را کمی سرخ می ‌نند. سپس به مرغ آب اضافه می‌کنند تا مرغ پخته شود. این روش هم برای طرز تهیه مرغ رستورانی بسیار مناسب است و غذا طعم و ظاهر مناسبی پیدا می‌کند.

 

 

جمع بندی نهایی

 

معمولاً روش های مختلفی برای درست کردن مرغ سرخ شده زعفرانی وجود دارد. اما بهتر است این بار روش‌هایی که در این مقاله گفته شد را نیز امتحان کنید. در این دو روش مرغ طعم فوق العاده‌ای پیدا می‌کند و غذای شما بسیار لذیذتر و خوشمزه تر می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک