۶ مدل طرز تهیه شربت شیره انگور برای تقویت قوای بدن + خواص آن

۶ مدل طرز تهیه شربت شیره انگور برای تقویت قوای بدن + خواص آن


31 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۶ مدل طرز تهیه شربت شیره انگور برای تقویت قوای بدن + خواص آن

شربت شیره انگور یکی از ساده‌ترین، خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین انواع نوشیدنی است که می‌توانید به راحتی در خانه آماده کنید. این شربت با دوشاب انگور انرژی زیادی دارد و یک گزینه فوق‌العاده برای سلامت استخوان‌ها و افزایش انرژی بدن محسوب می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه شربت شیره انگور به چند روش مختلف آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت شیره انگور با گلاب

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیره انگور ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
یخ به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده‌سازی و تهیه شربت شیره انگور: ۱۰ دقیقه

کالری هر لیوان شربت شیره انگور: حدود ۱۵۶ کیلوکالری

طرز تهیه شربت شیره انگور با گلاب

طرز تهیه شربت شیره انگور

برای تهیه شربت شیره انگور، شیره را در یک پارچ بریزید و آبلیمو و گلاب را به آن اضافه کنید. آب ولرم را به مواد اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید تا کاملا در آب حل شوند. شربت شیره انگور آماده است. در صورت تمایل کمی زعفران دم کرده هم به شربت می‌توانید اضافه کنید.

برای سرو کردن شربت شیره انگور، می‌توانید پارچ را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شربت شیره انگور خنک شود. همچنین می‌توانید از چند تکه یخ برای خنک کردن شربت استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید شیره انگور، آبلیمو و گلاب را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت شیره انگور با آبلیمو

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیره انگور ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب ولرم ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
یخ به مقدار لازم

 

طرز تهیه شربت شیره انگور با آب لیموترش

طرز تهیه شربت شیره انگور با آب لیموترش

برای درست کردن شربت شیره انگور با آبلیمو باید شیره انگور را در یک پارچ بریزید. آبلیمو یا آب لیموترش و آب ولرم را اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. پارچ را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس شربت شیره انگور را با یخ سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه لواشک پرتقال در آفتاب، فر و روی شوفاژ و بخاری

طرز تهیه شربت شیره انگور با سرکه

اضافه کردن مقداری سرکه به شربت شیره انگور موجب متعادل شدن طعم آن می‌شود. برای تهیه این شربت باید به ازای هر یک لیوان آب، از ۳ قاشق غذاخوری شیره انگور و نصف قاشق غذاخوری سرکه انگور استفاده کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید و برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا شربت خنک شود. موقع سرو شربت هم می‌توانید در آن یخ بیندازید و از طعم آن لذت ببرید.

در صورت تمایل می‌توانید سرکه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

طرز تهیه شربت شیره انگور با نعناع

یکی دیگر از روش‌های درست کردن شربت شیره انگور، اضافه کردن نعناع به این نوشیدنی است. برای این کار می‌توانید از عرق نعناع یا عصاره نعناع استفاده کنید. برای تهیه این شربت باید به ازای هر لیوان آب از ۲ قاشق غذاخوری شیره انگور و ۲ قاشق غذاخوری عصاره یا عرق نعناع استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید عرق نعناع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

طرز تهیه شربت شیره انگور با زعفران

زعفران عطر فوق‌العاده‌ای به شربت شیره انگور می‌بخشد. برای درست کردن شربت شیره انگور با زعفران باید شیره انگور را با مقداری آبلیمو و زعفران دم کرده ترکیب کنید و مقداری آب ولرم به مواد اضافه کنید. خوب شربت را هم بزنید و بعد از این که شربت آماده شد، آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. موقع سرو هم شربت را با یخ سرو کنید.

در صورت تمایل می‌توانید زعفران را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شربت شیره انگور

نکات مهم در طرز تهیه شربت شیره انگور خانگی

  • می‌توانید از همین روش‌های ذکر شده در این مقاله برای تهیه شربت شیره خرما استفاده کنید.
  • شربت شیره انگور مثل شربت انگور یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین انواع شربت برای ماه رمضان است.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه شربت شیره انگور به جای آب از سودا یا آب گازدار استفاده کنید. برای تهیه آب گازدار به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • اضافه کردن تخم شربتی به شربت شیره انگور طعم جذاب‌تری به شربت شما می‌بخشد. در زمان گذاشتن شربت شیره انگور برای خنک شدن در یخچال تخم شربتی‌ها را به شربت اضافه کنید تا پف کنند.
  • برای درست کردن شربت شیره انگور از خاکشیر هم می‌توانید استفاده کنید. مقداری خاکشیر را بشویید و آبکشی کنید. خاکشیر را موقع سرو شربت شیره انگور در آن بریزید. می‌توانید خاکشیر و تخم شربتی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

خواص و فواید شربت شیره انگور

خواص و فواید شربت شیره انگور

  • همان‌طور که می‌دانید انگور، شیره انگور و کشمش خواص درمانی بسیار زیادی دارند و دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث هستند. بنابراین مصرف آن‌ها نیاز بدن به این ویتامین‌ها را تأمین می‌کند. اگر نمی‌توانید از کشمش یا انگور در برنامه غذایی‌تان استفاده کنید، شربت شیره انگور جایگزین بسیار خوبی است.
  • شربت شیره انگور به رفع نفخ و سوزش معده کمک می‌کند و برای تقویت سیستم گوارشی بدن مناسب است. این شربت سرشار از کالری و ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید است؛ به همین خاطر کارشناسان تغذیه نوشیدن آن را به کودکان، ورزشکاران، افراد دارای ضعف بدنی و زنان باردار توصیه می‌کنند.
  • به خاطر اینکه شربت شیره انگور سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است، خوردن آن برای زنان شیرده، کودکان و افراد دچار ضعف بدنی برای تامین انرژی و مواد معدنی مورد نیاز بدن مفید است. در کنار این‌ها، شربت شیره انگور به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
  • شربت شیره انگور به خاطر انرژی زیاد برای بدنسازان و ورزشکاران یک نوشیدنی مقوی است. شیره انگور می‌تواند به عضله‌سازی در ورزشکاران هم کمک کند.
  • شربت شیره انگور سرشار از کلسیم است و به همین دلیل به استخوان‌سازی و رشد مناسب دندان‌ها در کودکان کمک می‌کند.
  • یکی از خواص شربت شیره انگور درمان کم خونی است. شیره انگور حاوی مقادیر زیادی آهن، فولات و ویتامین B12 است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله خواص شیره انگور را مطالعه کنید.
  • شربت شیره انگور قند و انرژی بالایی دارد و به همین خاطر باعث تقویت انرژی بدن می‌شود اما به دلیل قند بالا برای افراد چاق و بیماران دیابتی نوشیدنی مناسبی نیست.
  • طبع  شربت شیره انگور، گرم و تر است. بنابراین مصرف زیاد آن برای افراد دارای مزاج گرم توصیه نمی‌شود. در ضمن می‌توانید از «تخم ریحان» به عنوان مصلح شربت انگور استفاده کنید و مقداری از آن را در شربت شیره انگور موقع سرو بریزید.
  • خوردن شربت شیره انگور ناشتا انرژی بدن را در طول روز تامین می‌کند.
  • شربت شیره انگور دردهای قاعدگی و انقباضات رحم را در زنان کاهش می‌دهد و به خاطر وجود آهن از کم خونی در دوران پریودی پیشگیری می‌کند.
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه رولت اسفناج پنیری و ساده خوشمزه و لذیذ در فر و تابه

سوالات متداول

برای تهیه یک لیوان شربت شیره انگور با سرکه از چه مقدار سرکه و شیره استفاده کنیم؟

برای تهیه هر لیوان شربت شیره انگور باید از ۱ لیوان آب، ۳ قاشق غذاخوری شیره انگور و نصف قاشق غذاخوری سرکه انگور استفاده کنید.

طبع شربت شیره انگور سرد است یا گرم؟

طبع شیره انگور گرم است و از همین رو شربت شیره انگور برای افراد بلغمی و سردمزاج بسیار مفید است.

مهم‌ترین خواص شربت شیره انگور ناشتا چیست؟

مصرف شربت شیره انگور به صورت ناشتا موجب پاکسازی معده و روده، گرم کردن بدن و افزایش انرژی می‌شود.

 

کالابرگ الکترونیک