طرز تهیه شربت انگور خوشمزه به ۲ روش ساده در خانه

طرز تهیه شربت انگور خوشمزه به ۲ روش ساده در خانه


31 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شربت انگور خوشمزه به ۲ روش ساده در خانه

شربت انگور یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی تابستانی است که می‌توانید آن را به تنهایی یا به عنوان یک شربت ضد عطش خوشمزه و متفاوت در طرز تهیه انواع اسموتی‌های میوه‌ای به جای آب، شیر یا در کنار آنها استفاده کنید. حتی می‌توانید این شربت را با عرقیجات مختلف درست کنید تا طعم آن‌ قوی‌تر و خاص‌تر شود. شربت انگور همچنین یک نوشیدنی محبوب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و برنامه غذایی یک ماهه رمضان است. افرادی که فعالیت‌ ورزشی می‌کنند، کودکان،‌ زنان باردار و خانم‌ها در دوران شیردهی می‌توانند از خواص و فواید شربت انگور برای سلامتی خود بهره ببرند. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه شربت انگور به ۲ روش و فوت و فن‌های طرز تهیه آن می‌پردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه شربت انگور 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انگور سیاه، قرمز یا سفید ۲۰۰ گرم
آب انگور نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
عرق نعنا یا کاسنی ۲ قاشق غذاخوری
یخ به میزان دلخواه

 

مدت زمان آماده‌سازی و تهیه شربت انگور ساده: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه شربت انگور ساده

طرز تهیه شربت انگور

این شربت را اگر با انگور سیاه درست کنید شربت انگور سیاه و اگر با انگور سفید درست کنید شربت انگور سفید خواهید داشت. مراحل طرز تهیه شربت انگور ساده با انگور سیاه، قرمز یا سفید را دنبال کنید.

مرحله اول؛ میکس کردن انگورها

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت انگور، انگورها را بشویید و چوب و شاخ و برگ آن‌ها را جدا کنید. دانه‌های انگور را در مخلوط‌کن بریزید و آب انگور و عرق نعناع یا عرق کاسنی را به مواد اضافه کنید. مخلوط‌کن را روشن کنید و مواد را بزنید تا جایی که به خوبی میکس شوند.

در صورت تمایل می‌توانید انواع آبمیوه، عرق نعنا و عرق کاسنی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  انواع غذا با ماهی | طرز تهیه ۱۸ غذای خوشمزه با ماهی + فیلم

مرحله دوم؛ آماده کردن شربت

در این مرحله از طرز تهیه شربت انگور وقتی شربت آماده شد، می‌توانید آن را از صافی رد کنید تا یکدست شود. سپس طعم آن را بچشید و در صورت لزوم به آن مقداری عسل، شکر یا شیره انگور اضافه کنید. شربت را در لیوان مناسب بریزید و با تکه‌های یخ سرو کنید.

در صورت تمایل شکر، عسل و شیره انگور را به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت انگور با سرکه و شکر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انگور قرمز (سیاه) یا زرد (سفید) ۳ کیلوگرم
شکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سرکه انگور ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۴ ساعت
مدت زمان پخت شربت انگور با سرکه و شکر: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه شربت انگور به روش سنتی با شکر و سرکه

مراحل طرز تهیه شربت انگور به روش سنتی با شکر و سرکه

درست کردن شربت انگور با شکر و سرکه به روش سنتی کمی زمان‌برتر و سخت‌تر از روش‌های دیگر است. برای درست کردن این مدل شربت انگور مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: انگورها را پوره کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت انگور به روش سنتی، انگورها را بشویید، شاخ و برگ‌شان را جدا کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا پوره شوند. می‌توانید از گوشتکوب برقی یا دست هم برای له کردن انگورها استفاده کنید. سپس ۲ لیوان از سرکه را به پوره انگور اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۴ ساعت (برخی می‌گویند ۳ الی ۴ روز) در یخچال قرار دهید تا رنگش به قول معروف «آزاد» شود.

در صورت تمایل می‌توانید سرکه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم: تفاله‌های انگور را جدا کنید

در این مرحله از تهیه شربت انگور سیاه یا سفید به روش سنتی باید آب انگور را ابتدا از صافی عبور دهید و کمی تفاله‌ها را با دست فشار دهید تا آب انگور باقیمانده، از پوست انگور خارج شود. سپس مایع به دست آمده را در یک کیسه پارچه‌ای نازک بریزید و از آن عبور دهید تا رنگش شفاف و زلال شود.

مرحله سوم: آب انگور را با سرکه و شکر بجوشانید

آب انگور صاف شده را در یک قابلمه بریزید و با ۱ لیوان شکر و ۱ لیوان سرکه انگور به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس شربت را در جای خنک قرار دهید تا از دما بیفتد. شربت را در بطری شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

مرحله آخر: شربت انگور را سرو کنید

برای سرو شربت انگور سنتی هم به ازای هر لیوان به اندازه ۱/۲ از لیوان را مایه شربت بریزید و بقیه حجم لیوان را با آب خنک یا عرق گیاهی مورد علاقه‌تان پر کنید. شربت را به هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. در صورت دلخواه، کمی شکر و چند تکه یخ هم به شربت اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کتلت سویا به ۲ روش خوشمزه و ساده

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت شیره انگور به ۶ روش مختلف

فوت و فن‌های درست کردن شربت انگور

فوت و فن‌های طرز تهیه شربت انگور

  • در صورت تمایل می‌توانید به این شربت سنتی، به اندازه یک یا دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا هم اضافه کنید.
  • برای درست کردن شربت انگور، از انواع انگورهای سفید (زرد)، سبز و قرمز (سیاه) می‌توانید استفاده کنید.
  • استفاده از عرقیجات مختلف مثل عرق بهار نارنج، گلاب، عرق بیدمشک، عرق نعناع و … در طرز تهیه شربت انگور اختیاری است و آن را خوش‌عطرتر خواهد کرد. می‌توانید انواع عرقیات گیاهی مثل عرق بیدمشک، گلاب و عرق مخلوط را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • بهتر است از آب ولرم در طرز تهیه شربت انگور استفاده کنید تا مواد به خوبی با هم حل شوند. سپس برای خنک شدن شربت، به آن تکه‌های یخ اضافه کنید. در این حالت بهتر است شیرینی شربت را بیشتر در نظر بگیرید تا بعد از اضافه شدن یخ، طعم آن ضعیف و بی‌مزه نشود.
  • شربت انگور خواص انگور و خواص آب انگور را در خود دارد و برای سلامت بدن یک نوشیدنی مقوی و مفید است.
  • استفاده از تخم شربتی طعم بی‌نظیری به شربت انگور می‌بخشد. ۱۵ دقیقه قبل از سرو مقداری تخم شربتی به شربت انگور هم اضافه کنید. می‌توانید تخم شربتی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • برای یکدست شدن شربت انگور خانگی بهتر است انگور میکس شده را از صافی رد کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید انواع شربت را به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری از افق کوروش بخرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت لیموناد به روش‌های مختلف

سوالات متداول

از چه عرقیجاتی در طرز تهیه شربت انگور استفاده کنیم؟

در شربت انگور می‌توانید از انواع عرقیجات مثل عرق شاتره، عرق کاسنی، عرق نعناع، بیدمشک و … استفاده کنید.

شربت انگور را با شکر درست کنیم یا شیره انگور؟

در طرز تهیه شربت انگور هم می‌توانید از شکر و هم از شیره انگور استفاده کنید. استفاده از شیره خرما هم متداول است. اگر هم انگورتان شیرین است، می‌توانید این شیرین‌کننده‌ها را حذف کنید.

 

کالابرگ الکترونیک