لیست ۲۰ طرز تهیه انواع خورشت با مرغ مجلسی و رستورانی

لیست ۲۰ طرز تهیه انواع خورشت با مرغ مجلسی و رستورانی


15 آذر 1402 . زمان مطالعه: 20 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
لیست ۲۰ طرز تهیه انواع خورشت با مرغ مجلسی و رستورانی

انواع خورشت با مرغ در دسته محبوب‌ترین خورش‌های ایرانی و فرنگی قرار دارند و برای افرادی که به هر دلیلی تمایلی به گوشت قرمز ندارند یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شوند. تنوع خورشت‌های ایرانی که با مرغ تهیه می‌شوند، زیاد است و از همین رو برای علاقه‌مندان به غذا با مرغ همیشه گزینه جدیدی وجود دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع خورشت با مرغ آشنا شوید.

 

لیست انواع خورشت با مرغ

 با طرز تهیه انواع خورشت با مرغ آشنا شوید

مرغ محبوب‌ترین پروتئین حیوانی در دنیا است و از آنجایی که چربی و مضرات کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد، برای درست کردن انواع غذا پرکاربرد است. این ماده غذایی جایگاه ویژه‌ای در آشپزی ایرانی دارد. در آشپزی ایرانی تنوع غذاهایی که با مرغ تهیه می‌شوند، بسیار زیاد است و امکان درست کردن خورشت‌های مختلف با مرغ به جای گوشت قرمز نیز وجود دارد. در طرز تهیه خورشت با مرغ هم می‌توانید از سینه مرغ استفاده کنید و هم ران و دیگر بخش‌های مرغ را به خورشت اضافه کنید.

اما انواع خورشت با مرغ چطور تهیه می‌شوند؟ آیا می‌دانید راز خوشمزه شدن خورشت مرغ چیست؟ سریع‌ترین خورش با مرغ کدام است و برای تهیه یک خورش خوشمزه با گوشت مرغ برای مهمانی به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟ در ادامه یک لیست پروپیمان از انواع خورشت با مرغ ساده و مجلسی برای شما آماده کرده‌ایم.

در ضمن برای تهیه انواع مختلف خورشت با مرغ از موادی مثل گوشت مرغ، پیاز داغ، سیر داغ، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه کاری، دارچین، روغن سرخ کردنی، زعفران، زردچوبه، رب انار، گردو، رب گوجه، لپه، آلو و قیسی، تمر هندی، کره، لیمو عمانی و… و البته برنج ایرانی یا برنج خارجی برای سرو کنار خورشت استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

۱- خورش فسنجان با مرغ

خورش فسنجان از خوشمزه ترین انواع خورشت با مرغ

«خورش فسنجان» یکی از لذیذترین و اصیل‌ترین انواع خورشت مجلسی با مرغ است که در برخی از شهرها با طعم شیرین و در برخی دیگر از شهرها با طعم ملس و ترش درست می‌شود. برای تهیه این غذا باید مرغ را با یک عدد پیاز متوسط و مقداری آب، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه بپزید. در قابلمه‌ای که می‌خواهید فسنجان را درست کنید، یک عدد پیاز متوسط را ریز خرد کنید یا رنده کنید و با روغن، کمی نمک و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود. پیاز داغ آماده شده را کنار بگذارید.

گردو را هم خرد کنید و بسابید یا چند بار چرخ کنید. حالا گردوها را به پیاز داغی که آماده کرده بودید اضافه کنید و ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت ملایم تفت بدهید. تفت دادن گردو روی شعله ملایم گاز باعث می‌شود که خورش فسنجان در هنگام پخت به روغن بیفتد. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه خورش فسنجون با مرغ روی لینک مقاله طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ کلیک کنید.

۲- خورش چغاله بادام با مرغ

خورش چغاله بادام با مرغ

در لیست آموزش طرز تهیه خورش‌های متنوع با مرغ، «خورش چغاله بادام» یک غذای منحصربه‌فرد است. این غذای خوشمزه با مرغ مخصوص فصل بهار است و طعم بسیار متفاوت و خوشمزه‌ای دارد. در اولین مرحله از طرز تهیه این خورش خوشمزه باید لپه را از ۸ ساعت قبل و چغاله بادام را ۲ ساعت پیش از شروع به آشپزی در آب خیس و بعد آبکش کنید.

سپس پیاز و مرغ را در روغن سرخ کنید و مقداری رب گوجه‌فرنگی، زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. بعد از چند دقیقه لپه و چغاله بادام را اضافه کنید و مقداری آب در قابلمه بریزید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش چغاله بادام با مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش چغاله بادام کلیک کنید.

۳- خورشت به قورمه با رب انار و مرغ

خورشت به قورمه با رب انار از انواع خورش با مرغ

«به قورمه» یکی از خوشمزه‌ترین انواع خورشت با مرغ است که طعم شیرین و جذابی دارد. برای درست کردن خورش به قورمه با مرغ و رب انار ابتدا باید مرغ را با زعفران، نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. برای ۲ ساعت مرغ را داخل مواد قرار دهید تا مزه‌دار شود. سپس مرغ را در روغن تفت دهید و خوب سرخ کنید. حالا مرغ را از روغن خارج کنید.

پیاز رنده شده را در همان روغن بریزید و سرخ کنید. ادویه‌ها را به پیاز اضافه کنید و سپس مرغ را همراه با ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه نمایید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم بپزد. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه خورش به قورمه با مرغ و به ۳ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه به قورمه کلیک کنید.

۴- خورشت مرغ و آلو

خورشت مرغ و آلو از انواع خورش با مرغ

«خورش مرغ و آلو» یکی از پرطرفدارترین انواع خورشت با مرغ است که در اغلب مناطق ایران با یک دستور واحد درست می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه با مرغ برای مهمانی و دورهمی باید پیاز را در روغن سرخ کنید و سپس تکه‌های مرغ را اضافه کنید. مقداری ادویه به مرغ بزنید و سپس رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. بعد از اینکه خامی رب گوجه گرفته شد، مقداری آب جوش به غذا اضافه کنید و اجازه دهید خورشت شما روی شعله ملایم بپزد. آلوها را در آب خیس و در نیم ساعت پایانی پخت به خورش اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید یک عدد هویج را هم خلالی خرد کنید و جداگانه کمی تفت دهید و به خورش اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورشت مرغ و آلو و همچنین یادگیری فوت و فن‌های این غذای خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مراجعه کنید.

۵- خورش قلیه مرغ

خورش قلیه مرغ از انواع خورش با مرغ

«خورش قلیه مرغ» هم مثل قلیه ماهی و قلیه میگو یک غذای لذیذ اصالتا جنوبی است که در شهرهای شمالی هم به روش مشابه و البته با موادی که کمی متفاوت است پخته می‌شود. این خورش که در لیست انواع غذا با مرغ قرار دارد، طعم فوق‌العاده لذیذی دارد و با هر سلیقه‌ای سازگار است.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکو ماهی با گوشت ماهی یا تن ماهی مرحله به مرحله

در طرز تهیه خورش قلیه مرغ از سبزیجاتی مثل گشنیز، شنبلیله و سیر استفاده می‌شود. بهتر است برای تهیه این خورش از تکه‌های مرغ بدون استخوان استفاده کنید. اما می‌توانید از ران یا مغز ران مرغ هم استفاده کنید. برای خواندن طرز تهیه خورش قلیه مرغ به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش قلیه مرغ کلیک کنید.

۶- خورش مرغ ترش گیلانی

خورش مرغ ترش از انواع خورش با مرغ

«خورش مرغ ترش» از جمله خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین انواع خورشت با مرغ است که در شمال کشور و اغلب در استان‌های مازندران و گیلان طبخ می‌شود. برای درست کردن خورش مرغ ترش رشتی ترکیب دقیق سبزی مهم است. در واقع ترکیب سبزی این خورش شبیه ترکیب سبزی قورمه سبزی است و کمی نعنا هم به آن اضافه می‌شود.

برای درست کردن خورش مرغ ترش به روش رشتی ابتدا سبزی‌ها را بشورید و ساطوری و ریز خرد و سپس در روغن سرخ کنید. بعد از سرخ کردن سبزی باید لپه‌ها را بپزید و سپس پیاز و مرغ را در روغن تفت دهید. بعد از این که مرغ و پیاز سرخ شدند، لپه را اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش مرغ ترش به روش اصیل شمالی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش مرغ ترش کلیک کنید.

۷- خورش مرغ افشاری

خورش مرغ افشاری از انواع خورش با مرغ

«خورشت مرغ افشاری» یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع خورش مجلسی با مرغ است که بیشتر برای مراسم‌های مهم مثل عزا و عروسی طبخ می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس سیر رنده شده، فلفل، زردچوبه، ادویه کاری و نمک را همراه با تکه‌های مرغ به قابلمه اضافه کنید. وقتی تکه‌های مرغ سرخ شدند، می‌توانید مقداری آب جوش در قابلمه بریزید و شعله گاز را کم کنید تا مرغ‌ها کاملا بپزند.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه خورش مرغ افشاری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مرغ افشاری کلیک کنید.

 

۸- خورش به آلو با مرغ

خورش به آلو با مرغ از انواع خورشت با مرغ

«خورش به آلو با مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی در لیست انواع خورشت آبدار با مرغ است. البته خورش به آلو را با گوشت قرمز هم درست می‌کنند. اصلی‌ترین ماده غذایی در خورش به آلو با مرغ، آلو بخارا، به و مرغ است. برای درست کردن خورش به آلو با مرغ هم می‌توانید تکه‌های مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و هم از تکه‌های ران یا سینه مرغ استفاده کنید. برای شروع باید آلوها را خیس کنید و کنار بگذارید. سپس پیاز را در روغن سرخ کنید و بعد تکه‌های مرغ را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش به آلو به سبک شهرهای مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش به آلو کلیک کنید.

۹- خورش کنگر قیمه با مرغ

خورش کنگر قیمه با مرغ از انواع خورش با مرغ

«خورش کنگر قیمه» یکی از خورش‌های خوشمزه ایرانی است که در لیست انواع خورشت با مرغ [جایگاه ویژه‌ای دارد. کنگر قیمه هم با مرغ و هم با گوشت قرمز تهیه می‌شود. طعم این خورش با مرغ و برنج بسیار لذیذ است و طریقه درست کردن آن نیز شباهت زیادی به خورشت قیمه دارد. وجود کنگر در این غذا موجب می‌شود تا خورشت شما طعم فوق‌العاده و متفاوتی پیدا کند. برای تهیه این خورش با مرغ باید ابتدا گوشت مرغ و پیاز را تفت دهید. سپس گوجه‌ فرنگی نگینی و لپه‌های شسته شده را اضافه کنید. بعد از چند دقیقه مقداری آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید خورشت شما کمی جا بیفتد و غلیظ شود. درنهایت کنگرها را بشویید و بعد از سرخ کردن به خورشت اضافه کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه خورشت کنگر با مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کنگر قیمه کلیک کنید.

۱۰- خورش کدو حلوایی با مرغ

خورش کدو حلوایی با مرغ

در لیست آموزش طرز تهیه انواع خورش با مرغ، «خورش کدو حلوایی» یکی از متفاوت‌ترین غذاها است. برای تهیه این غذا ابتدا باید کدوها را به صورت مربعی برش دهید و در روغن تفت دهید. سپس پیاز و مرغ را در روغن سرخ کنید. بعد از این که مرغ‌ها کمی سرخ شدند، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و آلو را هم به مرغ‌های تفت داده شده اضافه کنید. سپس ۲ لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مرغ به خوبی بپزد. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این خورش ساده با مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ کلیک کنید.

۱۱- خورش ترخون با مرغ

خورش ترخون از انواع خورش با مرغ

«خورش ترخون» یا «خورش ترخون ریحون» یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال مفیدترین انواع خورش با مرغ است که البته بدون گوشت و وگان هم آن را درست می‌کنند. برای تهیه خورش ترخون و ریحون با مرغ ابتدا باید گوشت مرغ را به قطعات کوچک مکعبی خرد کنید. می‌توانید از تکه‌های مرغ با استخوان هم استفاده کنید. در یک قابلمه مقداری روغن یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس مرغ‌های خرد شده را در آن تفت دهید. حرارت را کم کنید و حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید مرغ‌ها سرخ شوند. بعد از اینکه تکه‌های مرغ سرخ شدند، آن‌ها را از قابلمه بیرون بیاورید و کنار بگذارید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه این خورش خوشمزه به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش ترخون کلیک کنید.

۱۲- خورش به با رب انار و مرغ

خورش به با رب انار از خورش های جدید با مرغ

«خورش به با رب انار» یکی از خورش‌های خوشمزه و اصیل ایرانی با مرغ است که برخی با گوشت قرمز هم آن را درست می‌کنند. این خورش با مرغ به خاطر طعم ملسی که دارد، بسیار پرطرفدار است. برای درست کردن خورش به آلو با مرغ، ابتدا گوشت مرغ را با پیاز و ادویه‌های مختلف بپزید.

سپس به‌ و هویج‌ها را با روغن تفت دهید و به مرغ پخته شده اضافه کنید. رب انار و آب انار را هم اضافه کنید و صبر کنید تا خورش شما کاملا جا بیفتد. این خورش را در کنار برنج چلو رستورانی یا برنج زعفرانی سرو کنید. برای خواندن جزییات و ادامه مراحل طرز تهیه خورش به با رب انار و مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش به کلیک کنید.

۱۳- خورش آلو مسما گیلانی با مرغ

خورش آلو مسما گیلانی با مرغ

«خورش آلو مسما گیلانی با مرغ» یا «مرغ مسما شمالی» یکی از خورش‌های مجلسی و نذری شمالی با مرغ است که با برنج یا نان سرو می‌شود. مواد اصلی در طرز تهیه این خورش با مرغ، گوشت مرغ، آلو سیاه و آلو بخارا هستند.

در برخی مناطق آلو مسما را با گوشت قرمز هم درست می‌کنند. در مناطقی از شمال کشور کشمش هم به این خورش اضافه می‌شود که در این صورت خورش آلو مسما تبدیل به «شیرین قاتق» می‌شود. شما هم می‌توانید در لحظات پایانی پخت کمی کشمش پلویی تفت داده با روغن یا کره به خورش اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه خورش آلو مسما مرغ روی لینک مطلب کلیک کنید.

حتما بخوانید  دلیل تلخی قورمه سبزی چیست | ۱۱ روش آسان رفع تلخی قورمه سبزی

۱۴- خورش چغرتمه مرغ

خورش چغرتمه مرغ از انواع خورش گیلانی با مرغ

«چغرتمه مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گیلانی در لیست انواع خورشت با مرغ است که برای تهیه آن از ترکیب مرغ، تخم مرغ و آب نارنج استفاده می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه خورش چغرتمه باید مرغ‌ها را خرد کنید. سپس مرغ را داخل یک کاسه بگذارید و مقداری زردچوبه، فلفل، نمک، دارچین و در صورت نیاز تخم گشنیز و آب نارنج تازه به آن اضافه کنید.

برای اینکه با اضافه کردن پودر دارچین رنگ خورشت چغرتمه گیلانی شما تیره نشود، می‌توانید از چوب دارچین استفاده کنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و مرغ مزه دار شده را سرخ کنید. یک عدد پیاز را به به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. سپس مرغ‌ها را همراه با ۲ لیوان آب اضافه و صبر کنید تا مرغ‌ها پخته شوند. در این فرصت مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد از این که داغ شد، تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا سرخ شوند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش چغرتمه مرغ می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش چغرتمه مراجعه کنید.

۱۵- اناربیج با مرغ

اناربیج با مرغ از خورش های ایرانی با مرغ

«اناربیج» یکی از خوشمزه‌ترین خورشت های گیلانی با مرغ است که شباهت زیادی به خورش فسنجون دارد و در ترکیبات آن از سبزی و سیر نیز استفاده می‌شود. برای درست کردن خورش اناربیج گیلانی و رشتی با مرغ ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شوند. سپس تکه‌های مرغ را اضافه کنید و با پیازها تفت دهید. حالا آب انار، یک استکان آب، نمک، فلفل، زردچوبه و مغز گردو را هم به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز نیم‌پز شود.

در یک تابه سبزی خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید، سپس سیر خرد شده را اضافه کنید. ترکیب سبزی و سیر را به همراه رب انار به مرغ در حال پخت اضافه کنید و اجازه دهید خورش روی شعله ملایم گاز خوب جا بیفتد و غلیظ شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه اناربیج با مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اناربیج با مرغ کلیک کنید.

۱۶- خورش غوره مسما با مرغ

خورش غوره مسما با مرغ

«خورش غوره مسما» با مرغ و بادمجان یکی از مشهورتری انواع خورشت مجلسی با مرغ است که طعم بسیار لذیذی دارد. برای تهیه این خورش از مرغ و غوره، سیر، هویج، گوجه‌ فرنگی و بادمجان سرخ شده استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا باید مرغ را با هویج، پیاز، سیر و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه بپزید.

وقتی مرغ پخت آن را با مقداری کره یا روغن مایع تفت دهید. روی مرغ در حال تفت مقداری زعفران دم کرده بریزید. وقتی تکه‌های مرغ سرخ شد آن را از ماهیتابه خارج کنید و در همان ماهیتابه یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و تفت دهید. برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه خورش غوره مسما می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش غوره مسما با مرغ کلیک کنید.

۱۷- خورش مرغ کاری هندی

خورش مرغ کاری هندی از خورش های خوشمزه با مرغ

«خورش مرغ کاری» یکی از محبوب‌ترین غذاهای تند و تیز هندی در لیست انواع خورشت با مرغ است. برای تهیه این خورش با مرغ ابتدا باید سس خورش را آماده می‌کنید. در یک ماهیتابه مقداری کره بریزید و صبر کنید تا داغ شود. پیازهای خرد شده را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه در کره تفت دهید تا سبک شوند. در ادامه سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. زیره سبز، نمک، پودر میخک، زنجبیل، پودر فلفل قرمز، دارچین و زردچوبه را هم اضافه کنید و با سیر و پیازها کمی تفت دهید. دو دقیقه زمان برای این مرحله کافی است.

خامه زده شده، ماست چکیده یا یونانی، پودر فلفل پاپریکا و شکر را به مواد بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید. بهتر است تمام محتویات ماهیتابه را به یک قابلمه مناسب منتقل کنید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا یک سس غلیظ به دست بیاید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای آماده شدن سس خورش مرغ کاری با ماست و خامه کافی است. برای خواندن ادامه مراحل و فوت و فن‌های طرز تهیه خورش مرغ کاری هندی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش مرغ کاری مراجعه کنید.

۱۸- خورش سیر قلیه گیلانی با مرغ

خورش سیر قلیه گیلانی از انواع خورش با مرغ

«سیر قلیه» یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذاهای شمالی با مرغ است که برای تهیه آن از برگ سیر تازه استفاده می‌شود. این خورش با مرغ خوشمزه بیشتر در فصل زمستان طبخ می‌شود و احتمالا سریع‌ ترین خورش با مرغ است. برای تهیه این غذا باید برگ‌های سیر را ریز خرد کنید. پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید. سپس برگ سیر را اضافه کنید. بعد از چند دقیقه تخم مرغ را اضافه کنید و خوب با مواد هم بزنید و سپس لپه‌ها را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش سیر قلیه گیلانی با مرغ می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش سیر قلیه مراجعه کنید.

۱۹- خورش فسنجان با رب ازگیل و مرغ

طرز تهیه خورش فسنجان با رب ازگیل

روش تهیه «خورش فسنجان با رب ازگیل و مرغ تکه‌ای» درست مثل فسنجان‌های معمولی خودمان است، تنها باید به جای رب انار در این خورش از رب ازگیل استفاده کنید. برای درست کردن این فسنجان ابتدا باید پیاز را رنده کنید. بعد تکه‌های مرغ را اضافه کنید و برای چند دقیقه در روغن تفت دهید. بعد از این که مرغ طلایی‌رنگ شد، گردو را اضافه کنید. گردو را برای چند دقیقه تفت دهید تا به روغن بیفتد. سپس مقداری رب ازگیل به مواد اضافه کنید و کمی آب در قابلمه بریزید.

برای مطالعه طرز تهیه خورش فسنجان با رب ازگیل روی لینک مطلب کلیک کنید.

۲۱- خورش مرغ ترش مازندرانی

مرغ ترش مازندرانی از انواع خورشت با مرغ مجلسی

«مرغ ترش مازندرانی» طرز پخت متفاوتی از مرغ ترش گیلانی دارد. مرغ ترش یک غذای شمالی محبوب و خوشمزه است که به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. مرغ ترش مازندرانی یکی از غذاهای شب یلدا در این استان شمالی ایران هم هست. مثلا برای تهیه مرغ ترش مازندرانی نیازی به لپه ندارید. مرغ ترش مازندرانی معمولا با استفاده از مرغ، سبزی معطر، مغز گردو و رب انار درست می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه خورشت مرغ ترش مازندرانی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول

بهترین خورشت با مرغ برای پذیرایی از مهمان چیست؟

برای درست کردن خورشت مجلسی با مرغ می‌توانید مرغ افشاری، خورش فسنجان با مرغ و خورش آلو مسما با مرغ را امتحان کنید.

بهترین غذای جدید با مرغ و برنج چیست؟

خورش چغاله بادام با مرغ، خورش کدو حلوایی با مرغ، خورش ترخون با مرغ و خورش سیر قلیه با مرغ از جدیدترین انواع خورش با مرغ و برنج هستند که می‌توانید در خانه درست کنید.

 

کالابرگ الکترونیک