طرز تهیه ۸ مدل از انواع نوشیدنی با هندوانه به سبک کافی شاپی

طرز تهیه ۸ مدل از انواع نوشیدنی با هندوانه به سبک کافی شاپی


9 مرداد 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نوشیدنی با هندوانه

انواع نوشیدنی با هندوانه هم خواص هندوانه را در خود دارند و هم جزو انواع نوشیدنی خنک تابستانی محسوب می‌شوند که یک ایده عالی برای رفع عطش و عارضه گرمازدگی است. برای کسانی که طرفدار پر و پا قرص درست کردن نوشیدنی با طعم‌های جدید هستند، تهیه انواع نوشیدنی با هندوانه کار هیجان‌انگیزی است تا از آن به عنوان یک نوشیدنی ویژه در مهمانی‌ها، نوشیدنی شب یلدا یا حتی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان استفاده کنند. ما هم در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به طرز تهیه انواع نوشیدنی با هندوانه به روش ساده خانگی و البته با کیفیت کافی شاپی و عالی می‌پردازیم.

 

 

انواع نوشیدنی با هندوانه

 

انواع نوشیدنی‌ها با هندوانه را می‌توانید بر اساس سلیقه خود، شیرین‌تر و با شکر، عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر درست کنید. یا اینکه از شیرینی خود هندوانه لذت ببرید. همچنین این امکان را دارید که از میوه‌های دیگر هم به صورت میکس با هندوانه استفاده کنید. همه‌ چیز بسته به سلیقه و مواد در دسترستان دارد. برای مشاهده انواع نوشیدنی با هندوانه، روی لینکی که در انتهای هر پاراگراف آمده است، کلیک کنید.

 

۱- اسموتی با هندوانه

 

طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی با شیر

 

درست کردن انواع اسموتی با هندوانه از محبوب‌ترین انواع نوشیدنی خنک در فصل بهار و تابستان است. اگر اهل آشپزی و درست کردن انواع دسر و آبمیوه هستید حتما می‌دانید انواع اسموتی که می‌توان با هندوانه درست کرد، بسیار متنوعند و از مواد مختلفی در آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

برای درست کردن اسموتی با هندوانه، می‌توانید از میوه‌های مختلفی مثل موز، انبه، پرتقال یا نارنگی شیرین، کیوی و … استفاده کنید. این میوه‌ها را با نسبت‌های دلخواه می‌توانید با موز میکس کنید. البته بهتر است از اندازه‌هایی که در آموزش‌ روش‌های تهیه آورده شده است، پیروی کنید تا اسموتی‌تان طعم غیرنرمالی نداشته باشد.

همچنین در اسموتی‌ هندوانه می‌توانید از شیر، ماست، خامه یا حتی شربت‌های مختلف استفاده کنید. همه چیز به خودتان بستگی دارد. انواع مختلفی از روش‌های درست کردن اسموتی با هندوانه وجود دارند که برای مشاهده آموزش دستور تهیه اسموتی با هندوانه می‌توانید روی لینک طرز تهیه اسموتی هندوانه بزنید.

 

۲- اسموتی هندوانه و توت فرنگی

 

اسموتی توت فرنگی با هندوانه

 

یکی از میوه‌هایی که به خوبی با هندوانه میکس می‌شود و طعم دلپذیری می‌سازد، توت فرنگی است. «اسموتی هندوانه و توت فرنگی»، یکی از انواع نوشیدنی با هندوانه است که به خاطر طعم و رنگ فوق‌العاده‌ای که دارد، مناسب مهمانی‌های مجلسی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است.  هندوانه و توت فرنگی، هر دو جزو میوه‌های آبدار تابستانی هستند و خواص زیادی هم برای سلامتی دارند.

برای درست کردن اسموتی هندوانه با توت فرنگی، اضافه کردن برگ‌های نعناع تازه هم طعم خاصی به آن می‌دهد. برای این کار باید برگ‌های نعنا را بشویید و ریز کنید. چند عدد برگ نعنا را نیز به صورت خرد نشده نگه دارید تا در آخر برای تزیین اسموتی استفاده کنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه اسموتی هندوانه با توت فرنگی، روی لینک مقاله بزنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه ژله با شیر (ژله سفید) مجلسی و لذیذ برای شب یلدا

 

۳- شربت هندوانه

 

شربت هندوانه و گلاب

 

«شربت هندوانه» یکی از بهترین نوشیدنی‌های تابستانی با هندوانه و جزو شربت‌های خوشمزه برای رفع عطش است. در اوج گرمای تابستان نوشیدن یک لیوان شربت ضد عطش هندوانه با رنگ قرمز و طعمی لذیذ می‌تواند حس و حال بهتری به شما ببخشد.

شربت هندوانه را می‌توانید در ترکیب با میوه‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف آماده کنید. شربت هندوانه در ترکیب با انگور، آب لیموترش تازه و مقداری نعناع خشک آن‌قدر خوش طعم می‌شود که عاشق طعم و مزه آن خواهید شد.

شما می‌توانید این شربت را بعد از گرمای تابستان برای خنک شدن بدن یا پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای درست کردن شربت هندوانه از هندوانه شیرین و سرخ استفاده کنید. این شربت خوشمزه با هندوانه را هم می‌توانید به صورت ساده و هم با گلاب درست کنید. برای مشاهده طرز تهیه شربت هندوانه روی لینک مقاله بزنید.

 

۴- جوشانده تخم هندوانه

 

طرز تهیه جوشانده تخم هندوانه

 

طرز تهیه «جوشانده تخم هندوانه» بسیار راحت است، اما فواید این جوشانده به حدی زیاد است که پیشنهاد می‌شود حتما آن را امتحان کنید. تخم هندوانه یک تخمه فوق‌العاده مفید و سرشار از پروتئین و مواد معدنی است که هم به صورت پخته شده و هم بو‌ داده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این تخمه حاوی انواع ویتامین B، فولات، منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن، روی، فسفر و مس است. سیترولین موجود در تخم هندوانه خواص ضد سرطانی دارد و می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

برای درست کردن جوشانده تخم هندوانه باید تخمه‌ها را در ظرفی بریزید و با استفاده از گوشتکوب کاملا خرد کنید. سپس دو لیتر آب به آن اضافه کنید و تخمه‌ها را بجوشانید. بهتر است برای اثربخشی بیشتر تخم هندوانه جوشانده، این نوشیدنی را ۲ روز مصرف کنید و بعد از یک روز فاصله دوباره ۲ روز میل کنید و این روال را تا ۱ ماه دنبال کنید تا از فواید بی‌نظیر این جوشانده بهره‌مند شوید. برای مشاهده فواید و طرز تهیه جوشانده تخم هندوانه روی لینک مقاله بزنید.

 

۵- لیموناد هندوانه

 

 لیموناد هندوانه

 

«لیموناد هندوانه» یکی از نوشیدنی‌های محبوب و شیک تابستانی است که مواد اصلی آن هندوانه، لیمو و نعنا هستند. لیموناد هندوانه به خاطر آبدار بودن این میوه و طعم لذیذش، همچنین مواد مغذی فراوانی که دارد، طرفداران زیادی دارد. این لیموناد را می‌توان به روش‌های مختلف تهیه و آن را سرو کرد.

برای طرز تهیه لیموناد هندوانه مثل لیموناد نعنایی بهتر است مواد مورد نیاز را از قبل در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس هندوانه را آماده و پوره کنید و مواد دیگر را به ترتیب به آن‌ بیفزایید. این نوشیدنی را به راحتی در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌توانید درست کنید و برای سرو در مهمانی‌ها هم گزینه‌ جذابی است. برای مشاهده آموزش تهیه این نوشیدنی با هندوانه، روی لینک مقاله طرز تهیه لیموناد هندوانه کلیک کنید.

 

۶- آب هندوانه

 

آب هندوانه

 

«آب هندوانه» ساده‌ترین نوشیدنی با هندوانه است که کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. مثلا می‌توانید با آب هندوانه شربت درست کنید، یا از آن برای درست کردن انواع دسر استفاده کنید. به عنوان چاشنی روی سالاد میوه هم می‌توان آب هندوانه را به کار برد.

برای تهیه آب هندوانه، یک هندوانه رسیده (یا هر میزان هندوانه که در دسترس دارید) پوست بگیرید و ترجیحا تخمه‌های آن را جدا کنید. اگر می‌خواهید آب هندوانه‌تان خنک شود، حتما گوشت هندوانه را از قبل در یخچال یا فریزر بگذارید. سپس آن را در مخلوط‌کن ریخته و به اندازه ۱ یا ۲ قاشق آبلیموی تازه و ۱ قاشق شکر یا عسل به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم بزنید تا مخلوط یکدستی داشته باشید. آب هندوانه را می‌توانید با یخ سرو کنید.

 

۷- موکتل هندوانه

 

موکتل هندوانه

 

مدت زمان آماده سازی و تهیه موکتل هندوانه: ۱۵ دقیقه

 

حتما بخوانید  طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی و نذری + مواد برای ۵۰ تا ۳۰۰ نفر

مواد لازم برای تهیه موکتل هندوانه

 

• هندوانه: ۱ عدد متوسط
• لیموی تازه: ۲ عدد متوسط
• شکر یا عسل: ۲ قاشق غذاخوری
• آب گازدار یا سودا: ۵۰۰ میلی‌لیتر (نیم لیتر)
• نعنا: مقداری برای تزیین

 

مراحل طرز تهیه موکتل هندوانه

 

«موکتل هندوانه» یکی دیگر از انواع نوشیدنی با هندوانه است که برای مهمانی هم بسیار پرطرفدار است. موکتل هندوانه را می‌توانید در مدت زمان کم و با مواد در دسترس، به راحتی در خانه آماده و سرو کنید. کافی است مواد مورد نیاز برای تهیه موکتل را در میکسر بریزید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. این نوشیدنی را بعد از فعالیت‌های ورزشی هم می‌توانید مصرف کنید.

 

مرحله اول: هندوانه و لیموها را آماده کنید

 

ابتدا هندوانه را برش بزنید و پوست و تخمه‌های آن را جدا کنید. برای درست کردن این نوشیدنی با هندوانه، به حدود ۵۰۰ گرم گوشت هندوانه نیاز دارید. هندوانه پوست و تخمه گرفته شده را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید. لیموها را برش داده و چند برش را برای تزیین کنار بگذارید. آب لیمو را بگیرید و در مخلوط‌کن بریزید.

 

مرحله دوم: مواد موکتل را با هم در مخلوط‌کن بزنید

 

بعد از یک ساعت، هندوانه را از یخچال خارج کرده و به همراه، عسل یا شکر و سودا به مخلوط‌کن اضافه کنید. مخلوط را آن‌قدر هم بزنید تا صاف و یکدست شوند. اگر می‌خواهید موکتل هندوانه رقیق‌تر شود، به آن سودا اضافه کنید. سپس همه نوشیدنی را در یک ظرف پر از یخ بریزید. برای تزیین موکتل می‌توان از لیوان‌های پایه‌دار و برش‌های لیمو و برگ‌های نعنا استفاده و آن را سرو کنید.

 

۸- موهیتو هندوانه

 

موهیتو هندوانه

 

مدت زمان آماده سازی و تهیه موهیتو هندوانه: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه موهیتو هندوانه

 

• هندوانه خرد شده: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• برگ نعناع تازه: ۱۲ عدد
• لیموی تازه: ۱ عدد
• سودا: یک قوطی
• یخ: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• لیمو، نعناع و هندوانه: مقداری برای تزیین

 

مراحل طرز تهیه موهیتو با هندوانه

 

برای درست کردن موهیتو هندوانه، باید گوشت هندوانه و لیمو را در میکسر بریزید و با سودا و نعناع تازه مخلوط کنید و بزنید تا یکدست شود. این نوشیدنی در کمتر از ۱۵ دقیقه آماده می‌شود و برای رفع عطش یا یک نوشیدنی خوشمزه برای دورهمی‌ و مهمانی مناسب است.

 

مرحله اول: هندوانه و لیمو را آماده کنید

 

برای درست کردن این نوشیدنی با هندوانه، بعد از این که هندوانه را شستید، پوست آن را بگیرید. تخمه‌های هندوانه را هم جدا و گوشت آن را خرد کنید. سپس پوست لیموی تازه را هم بگیرید و هسته‌ها را جدا کنید.

 

مرحله دوم: مواد موهیتو را با هم میکس کنید

 

در ادامه، گوشت هندوانه و لیموهای خرد شده را در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. برگ‌های نعناع و سودا را هم به مواد داخل مخلوط‌کن بیفزایید و همه را با هم میکس کنید تا یکدست شوند. در آخر، موهیتو هندوانه را در لیوان بریزید و به آن تکه‌های یخ و چند برگ خرد شده نعناع را اضافه و آن را سرو کنید.

 

سوالات متداول

با هندوانه چی درست کنم؟

با هندوانه نوشیدنی و دسر چی درست کنم؟

 

هندوانه یکی از میوه‌های خوشمزه تابستانی است که می‌توانید با آن، انواع اسموتی هندوانه با شیر، اسموتی هندوانه با بستنی، موهیتو هندوانه، لیموناد هندوانه، شربت هندوانه و جوشانده تخم هندوانه درست کنید.

 

شربت هندوانه با چه موادی درست می‌شود؟

 

شربت هندوانه را می‌توانید به صورت ساده یا با گلاب درست کنید. این شربت را بلافاصله می‌توانید سرو کنید یا این که آن را در یخچال نگه دارید و بعد به صورت ترکیب شده با آب، شربت درست کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک