طرز تهیه شربت هندوانه کافی شاپی به ۳ روش برای رفع عطش

طرز تهیه شربت هندوانه کافی شاپی به ۳ روش برای رفع عطش


31 خرداد 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه شربت هندوانه خانگی
فهرست محتوا پنهان

شربت هندوانه یکی از بهترین نوشیدنی‌های تابستانی و شربت‌های خوشمزه برای رفع عطش است. در اوج گرمای تابستان نوشیدن یک لیوان شربت ضد عطش هندوانه با رنگ قرمز و طعمی لذیذ می‌تواند حس و حال بهتری به شما ببخشد. شربت هندوانه را می‌توانید در ترکیب با میوه‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف آماده کنید. برای مطالعه طرز تهیه شربت هندوانه خانگی به عنوان یک نوشیدنی هندوانه مجلسی و خوشمزه را به چند روش در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش با ما همراه باشید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن شربت خوش طعم با هندوانه پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه شربت هندوانه و لیمو و نعناع

 

طرز تهیه شربت هندوانه و لیمو و نعناع

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه شربت هندوانه خانگی با لیمو

 

  • آب انگور سفید: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • هندوانه خرد شده: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب لیموترش: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نعناع خشک: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

مراحل طرز تهیه شربت هندوانه با لیمو و نعناع

 

مراحل طرز تهیه شربت هندوانه با لیمو و نعناع

 

شربت هندوانه در ترکیب با انگور، آب لیمو ترش تازه و مقداری نعناع خشک آن‌قدر خوش طعم می‌شود که عاشق طعم و مزه آن خواهید شد. شما می‌توانید این شربت را بعد از گرمای تابستان برای خنک شدن بدن یا پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای درست کردن شربت هندوانه از هندوانه شیرین و سرخ استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شربت هندوانه با لیمو و نعناع آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ ترکیب کردن شکر و نعناع خشک

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه خانگی باید در یک ظرف شکر و نعناع خشک را ترکیب کنید. سپس با پشت قاشق نعناع‌ها را فشار دهید تا پودر شوند.

 

مرحله دوم؛ میکس کردن هندوانه

 

بعد از مخلوط کردن شکر و نعناع خشک، باید دانه هندوانه‌های خرد شده را جدا کنید. سپس آن‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و کاملاً میکس کنید.

حتما بخوانید  2 روش طرز تهیه آب زرشک طبیعی و خوشمزه در خانه

 

مرحله سوم؛ رد کردن هندوانه از صافی

 

رد کردن هندوانه از صافی

 

در این مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه و لیمو باید یک صافی را روی یک ظرف قرار دهید. سپس هندوانه میکس شده را از فیلتر رد کنید تا کاملاً صاف و یکدست شود.

 

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن مواد شربت هندوانه

 

در این مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه و لیمو باید آب هندوانه را با آب انگور، عصاره لیموترش و ترکیب شکر و نعناع مخلوط کنید. برای درست کردن این شربت خانگی بهتر است انگور را در آبمیوه‌گیری بریزید و خودتان آبمیوه تازه انگور درست کنید. سپس شربت هندوانه را خوب هم بزنید و میل کنید.

 

طرز تهیه شربت هندوانه ساده

 

طرز تهیه شربت هندوانه ساده

 

مواد لازم برای تهیه شربت هندوانه ساده

 

  • آب هندوانه تازه: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • پودر قند یا شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • یخ قالبی: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه شربت هندوانه ساده

 

برای درست کردن شربت هندوانه همیشه نباید آن را با طعم دهنده‌ها و میوه‌های دیگر ترکیب کنید. می‌توانید شربت هندوانه به تنهایی با یک هندوانه قرمز و شیرین نیز درست کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن شربت هندوانه ساده آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ جوشاندن آب هندوانه با شکر

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه خانگی ساده باید شکر و آب هندوانه را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا بجوشند.

 

مرحله دوم؛ آماده کردن شربت هندوانه

 

زمانی که آب هندوانه در حال جوشیدن است، باید با قاشق کف و ذرات معلق روی آن را بردارید. سپس صبر کنید تا مقدار آب هندوانه شما به نصف کاهش پیدا کنید.

 

مرحله سوم؛ نگهداری از شربت هندوانه

 

بعد از این که شربت تابستانی هندوانه به غلظت مناسب رسید می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید. سپس اجازه دهید شربت کاملاً سرد شود. حال می‌توانید شربت را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید. برای درست کردن شربت هندوانه می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت را در یک لیوان آب سرد حل و میل کنید.

 

طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب

 

طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب

 

مواد لازم برای تهیه شربت هندوانه و گلاب

 

  • هندوانه: ۱ عدد
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش تازه: ۱ عدد
  • یخ: به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب

 

مراحل طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب

 

اضافه کردن مقداری عرق گلاب به شربت هندوانه موجب خوش عطر شدن شربت می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب آشنا شوید.

 

مرحله اول؛ خرد کردن هندوانه

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب باید هندوانه‌ها را خرد کنید. سپس تخم هندوانه را با کمک یک خلال دندان جدا کنید و آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

 

مرحله دوم؛ میکس کردن هندوانه

 

در این مرحله باید هندوانه‌های خرد شده را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس گلاب و شکر را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید.

حتما بخوانید  2 مدل طرز تهیه سان شاین کافی شاپی شیک با بستنی و ساده

 

مرحله سوم؛ جوشاندن شربت هندوانه

 

اگر قصد دارید شربت هندوانه و گلاب را برای مدت طولانی‌تر در یخچال نگه دارید، بهتر است آن را بجوشانید. در غیر این صورت می‌توانید شربت را بعد از ترکیب کردن مواد با هم میل کنید. برای جوشاندن شربت باید ترکیب هندوانه میکس شده، گلاب و شکر را روی حرارت گاز قرار دهید.

اجازه دهید آب هندوانه بجوشد و حجم آن نصف شود. سپس آب لیموترش تازه را اضافه کنید. کمی صبر کنید تا غلظت شربت به حد مناسب برسد، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

 

مرحله چهارم؛ سرو کردن شربت هندوانه

 

بعد از این که شربت هندوانه خنک شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه مخصوص تابستان می‌توانید آن را در ظرف شیشه‌ای بریزید. برای درست کردن شربت باید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شربتی را که آماده کرده‌اید در یک لیوان بریزید. سپس بقیه لیوان را با آب سرد پر کنید. می‌توانید چند قالب یخ نیز به آن اضافه کنید و شربت را میل کنید.

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شربت هندوانه خانگی

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شربت هندوانه خانگی

 

*برای تزیین شربت هندوانه خانگی می‌توانید از تکه‌های هندوانه یا چند برگ نعناع تازه استفاده کنید.

*مقدار شکری که به شربت هندوانه خانگی اضافه می‌کنید، کاملاً اختیاری است. در صورت تمایل می‌توانید این شربت را بدون شکر یا با میزان شکر کمتری آماده کنید.

*برای درست کردن شربتی خوش طعم با هندوانه به صورت ساده می‌توانید شکر را حذف کنید و آب هندوانه را به تنهایی بجوشانید و بعد از این که مقدار آن کمتر شد، شربت را پس از خنک شدن، استفاده کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن شکر به شربت هندوانه موجب غلظت و افزایش ماندگاری شربت می‌شود. بنابراین در صورتی که شکر را حذف می‌کنید، باید شربت را طی چند روز مصرف کنید.

*از شربت هندوانه ساده می‌توانید برای طعم دادن به انواع بستنی، دمنوش، سالادهای تابستانی و حتی کیک و پنکیک استفاده کنید.

*در صورتی که دوست دارید در طرز تهیه شربت هندوانه در منزل از شکر استفاده کنید، می‌توانید این شربت را با مقداری عسل نیز درست کنید.

*اضافه کردن برش‌های لیمو و آب لیمو ترش تازه عطر و مزه لذیذی به شربت هندوانه می‌بخشد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی هندوانه کافی شاپی

 

سوالات متداول

 

 

بهترین روش برای تزیین شربت هندوانه چیست؟

 

برای تزیین شربت هندوانه خانگی می‌توانید از تکه‌های هندوانه یا چند برگ نعناع تازه استفاده کنید.

 

 

آیا می‌توان در طرز تهیه شربت هندوانه خانگی ساده شکر را حذف کرد؟

 

 

برای درست کردن شربت خوش طعم هندوانه به صورت ساده می‌توانید شکر را حذف کنید و آب هندوانه را به تنهایی بجوشانید و بعد از این که مقدار آن کمتری شد، شربت را پس از خنک شدن، استفاده کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن شکر به شربت موجب غلظت و افزایش ماندگاری شربت می‌شود. بنابراین در صورتی که شکر را حذف می‌کنید، باید شربت را طی چند روز مصرف کنید.

 

منبع: tikkido

 

کالابرگ الکترونیک