طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی + خواص آبگوشت بوقلمون

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی + خواص آبگوشت بوقلمون


8 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی+خواص آبگوشت بوقلمون

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی در خانه بسیار راحت است و تنها نکته‌ای که اهمیت دارد این است که این آبگوشت سنتی را به روش درستی آماده کنید تا عاشق عطر دلنشین و طعم بی‌نظیر این غذا شوید. از طرف دیگر گوشت بوقلمون از جنبه‌های زیادی نسبت به گوشت قرمز مفیدتر است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای بهبود وضعیت سلامت شما باشد. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی به عنوان یک غذای نونی خوشمزه را در مجله کوروش بخوانید.

 

 

خواص آبگوشت بوقلمون

 

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی+خواص آبگوشت بوقلمون

 

گوشت بوقلمون برخلاف گوشت‌های قرمز چربی و کلسترول پایینی دارد. در طب سنتی نیز از به خواص بوقلمون اشاره شده و از آن به عنوان گوشتی مفید یاد می‌شود و خواص درمانی روغن بوقلمون نیز از دیگر خواص آن است. این گوشت سرشار از ویتامین B و A است و موجب کاهش کلسترول و جلوگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان در بدن می‌شود. این گوشت حاوی مقادیر زیادی سلنیوم، روی، فسفر آهن است و می‌توانید از بروز بیماری‌های زیادی جلوگیری کند. فسفر موجود در بوقلمون می‌تواند به تشکیل استخوان‌های بدن کمک کند. نکته جالبی که باید در مورد گوشت بوقلمون بدانید این است که پروتئین موجود در آن از هر نوع گوشتی بیشتر است و مقادیر زیادی امگا ۳ دارد. خواص گوشت بوقلمون در بدنسازی به دلیل پروتئین زیاد موجود در این گوشت است که موجب عضله سازی در ورزشکاران می‌شود. طرز تهیه برگر بوقلمون یا بوقلمون شکم پر در تمام کشورهای دنیا بسیار مرسوم است.

 

در ادامه به مهم‌ترین فواید آبگوشت بوقلمون اشاره شده است:

 

*بهبود عملکرد روده

*کنترل سطح قند در افراد دیابتی

*کاهش کلسترول

*کاهش بی‌خوابی

*مفید برای بارداری

*رفع مشکلات گوارشی

*کاهش وزن

*جلوگیری از سرطان

*تقویت استخوان‌ها

*تقویت سیستم ایمنی بدن

*بهبود عوارض کم خونی

*افزایش متابولیسم بدن

*سلامت پوست و مو

*درمان افسردگی

*سلامت دندان‌ها

 

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی

 

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی+خواص آبگوشت بوقلمون

 

زمان تقریبی پخت آبگوشت بوقلمون: ۱۵۰ دقیقه

مواد لازم برای ۷ نفر

 

گوشت بوقلمون: نیم کیلو (بهتر است از گردن و ماهیچه استفاده شود)

سیب زمینی: ۲ عدد

نخود: ۵۰ گرم

لوبیا چیتی: ۵۰ گرم

سیر: ۴ حبه

پیاز بزرگ: ۱ عدد

هویچ: ۱ عدد

زردچوبه، نمک و فلفل: به مقدار لازم

آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

ساقه کرفس: ۳ عدد

جعفری تازه خرد شده: یک دسته ( اختیاری)

برگ بو: ۲ عدد

گوجه فرنگی: ۲ عدد

لیمو عمانی: ۲ عدد

دارچین: ۲ قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی: به مقدار لازم (اختیاری)

 

طرز تهیه

 

مرحله اول

 

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی+خواص آبگوشت بوقلمون

 

برای تهیه آبگوشت بوقلمون قبل از هر کاری باید نخود و لوبیا را برای چند ساعت در آب بخیسانید. سپس گوشت بوقلمون را به چند تکه تقسیم کنیم تا بهتر پخته شود. ابتدا مقدار کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. سپس پیاز‌ را خرد کنید و کمی تفت دهید و بعد گوشت بوقلمون را به آن اضافه کنید. سطح بوقلمون را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد. سپس کمی نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون مجلسی+خواص آبگوشت بوقلمون

 

بعد از اینکه بوقلمون را کمی تفت دادید، یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. بوقلمون را همراه با حبوبات، گوجه، کرفس، سیر، برگ بو، پیاز و لیمو عمانی و آب داخل قابلمه بریزید و با شعله ملایم روی گاز قرار دهید. برای خوش رنگ‌تر شدن آبگوشت بوقلمون می‌توانید کمی رب گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید.

 

مرحله سوم

 

بعد از حدود چند دقیقه که آبگوشت تقریباً نیم پز شد و تقریباً نیم ساعت قبل از آماده شدن آبگوشت، باید سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید. سپس آن را به دو نصف تقسیم کنید و داخل آبگوشت بیندازید. جعفری تازه را به صورت ساطوری خرد کنید و در این مرحله به آبگوشت بوقلمون اضافه کنید. اضافه کردن جعفری به این آبگوشت اختیاری است، اما این کار به خوش عطر و طعم شدن آبگوشت بوقلمون شما کمک زیادی می‌کند. بعد از اضافه کردن مواد اجازه دهید آبگوشت چند دقیقه دیگر بپزد و آبگوشت کاملاً جا بیفتد. این آبگوشت را می‌توانید هم به صورت عادی و سرو کنید و هم آب و گوشت آن را جدا کنید. سپس گوشت‌ها را با سیر و پیاز داخل آبگوشت بکوبید. آبگوشت خوشمزه بوقلمون که یک آبگوشت لذیذ برای مهمانی هم هست را در زودپز هم می‌توانید درست کنید.

 

 

 

 

کالابرگ الکترونیک