طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی غلیظ و خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی غلیظ و خوشمزه به روش کافی شاپی


31 فروردین 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی غلیظ و خوشمزه به روش کافی شاپی

آیس کافی توت فرنگی که ممکن است اسم آن را به صورت آیس لاته توت فرنگی هم در منوی کافی شاپ‌ها ببینید، یکی از نوشیدنی‌های تابستانی و خوشمزه است که می‌توانید به عنوان یک نوشیدنی برای عصرانه سرو کنید. در دستور تهیه آیس کافی توت فرنگی از قهوه‌های مختلف می‌توان استفاده کرد و هر بار با به کار بردن چاشنی‌های متفاوت، طعم جدیدی را تجربه خواهید کرد. در ادامه طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی به همراه فوت و فن‌های آیس لاته توت فرنگی کافی شاپی را به شما آموزش خواهیم داد. با سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید.

 

طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی به روش کافی شاپی

 

آیس کافی توت فرنگی

 

زمان آماده سازی آیس لاته توت فرنگی: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه آیس لاته توت فرنگی

• توت فرنگی: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• قهوه فوری یا اسپرسو: ۱ فنجان قهوه‌خوری
• شکر: ۲ قاشق غذاخوری (بنا به سلیقه)
• خامه: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
• یخ قالبی: ۱/۲ لیوان دسته‌‌دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه آیس لته توت فرنگی خانگی

آیس کافی توت فرنگی یکی از نوشیدنی‌های جذاب تابستانی است که البته در همه فصول طرفداران خودش را دارد. مواد اصلی این نوشیدنی، شامل توت فرنگی، شیر و قهوه می‌شود و می‌توانید با چاشنی‌ها و شیرین‌ کننده‌های مختلف، طعم آن را جذاب‌تر کنید. در ادامه، مراحل طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی را به همراه فوت و فن‌های آن بخوانید.

مرحله اول: مواد آیس لاته را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی، توت‌ فرنگی‌ها را بشویید و کلاهک آن را جدا کنید. روش صحیح شستن توت فرنگی را بلد هستید؟ می‌توانید از قبل آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

سپس توت فرنگی‌ها را در مخلوط‌کن به همراه شکر و کمی شیر بریزید تا مواد به راحتی پوره شوند. شیر و شکر را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: بقیه مواد را اضافه کنید

خامه صبحانه را هم به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کنید تا مایه آیس لاته یکدست و غلیظ شود. سپس مایه آماده شده را در لیوان بریزید و یخ‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. برای خرید حضوری خامه می‌توانید به فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای افق کوروش مراجعه کنید یا آن به صورت تلفنی یا اینترنتی، سفارش دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه پلو سنگ سیر کردی به 2 روش

مرحله سوم: قهوه را آماده کنید

قهوه فوری، قهوه ترک یا قهوه اسپرسو را آماده کنید. در بقیه لیوان شیر بریزید و روی شیر، قهوه بریزید. بنا به دلخواه می‌توانید مقدار دیگری خامه فرم گرفته و سس شکلات یا کارامل را روی محتویات آیس کافی بریزید.

سپس آیس کافی توت فرنگی خود را سرو کنید. انواع پودر قهوه از جمله قهوه فوری، کافی میکس و پودر قهوه اسپرسو را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کافه گلاسه و قهوه گلاسه خانگی به روش کافی شاپی

فوت و فن‌های طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی

 

فوت و فن های طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی

 

  • از توت فرنگی‌های سالم و رسیده در طرز تهیه آیس لاته توت فرنگی استفاده کنید. می‌توانید بنا به سلیقه خود، مقدار توت فرنگی را بیشتر کنید.
  • در طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی، هم می‌توانید از توت فرنگی‌های پوره شده تازه و هم از شربت توت فرنگی استفاده کنید. مخلوط این دو با هم باعث قوی‌تر شدن طعم نوشیدنی‌تان خواهد شد. اگر توت فرنگی‌ها را از قبل در فریزر بگذارید تا یخ بزنند هم، آیس کافی شما طعم خوشمزه‌تری می‌گیرد.
  • هر چند به صورت متداول از شکر برای شیرین‌ کردن آیس کافی توت فرنگی استفاده می‌شود ولی می‌توانید از دیگر شیرین کننده‌ها مثل عسل، شربت افرا، شیره خرما یا انگور و … هم استفاده کنید. برای خرید عسل و شیره می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.
  • میزان شیرینی آیس کافی توت فرنگی، سلیقه‌ای است. اگر قهوه را در حالت کلی شیرین می‌نوشید، می‌توانید شکر داخل قهوه را هم برای تهیه آیس لاته بیشتر کنید.
  • قهوه اسپرسو نسبت به دیگر قهوه‌ها بسیار غلیظ‌تر است و طعم آن هم بیشتر به تلخی می‌زند. پس اگر می‌خواهید آیس کافی توت فرنگی شما شیرین‌تر باشد، از یک شات اسپرسو استفاده کنید یا اینکه قهوه را با انواع فوری یا دمی، جایگزین کنید. استفاده از سیروپ یا شربت توت فرنگی هم می‌تواند طعم آیس کافی توت فرنگی را شیرین‌تر کند.
  • این نوشیدنی سرد با تکه‌های یخ خنک می‌شود، اما اگر می‌خواهید آیس کافی سرد با طعم قوی‌تر داشته باشید، می‌توانید از تکه‌های یخ قهوه نیز استفاده کنید. یعنی به جای یخ، قهوه دم کرده را در قالب یخ بریزید و آن را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس قهوه یخ زده را به نوشیدنی‌تان اضافه کنید. در صورت استفاده از تکه‌های یخ معمولی، به مرور زمان نوشیدنی‌تان کمی رقیق می‌شود چون یخ شروع به آب شدن می‌کند.
  • استفاده از خامه فرم گرفته در طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی اختیاری است ولی باعث غلیظ‌تر شدن بافت و طعم نوشیدنی‌تان می‌شود. می‌توانید روی آیس کافی توت فرنگی را هم با خامه تزیین کنید.
  • در صورت دسترسی نداشتن به خامه، آن را از دستور تهیه این نوشیدنی، حذف کنید. می‌توانید خودتان به راحتی با خامه صبحانه هم خام فرم گرفته درست کنید. در غیر این صورت از شیرینی‌ فروشی‌ها می‌توانید خامه فرم گرفته بخرید.
  • شیر مورد استفاده در طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی، باید سرد باشد ولی لازم نیست آن را در فریزر گذاشته باشید. البته می‌توانید نصف شیر را با سیروپ یا شربت توت فرنگی در قالب یخ بریزید و در فریزر بگذارید. سپس آنها را در آیس کافی توت فرنگی به جای قالب‌های یخ استفاده کنید.
  • برای طعم متفاوت‌تر این نوشیدنی، به آیس کافی توت فرنگی، به اندازه یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه کنید.
  • برای مجلسی‌تر شدن و ظاهر زیباتر روی آیس کافی توت فرنگی، به اندازه ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری قهوه فوری را در یک کاسه بریزید و به آن ۲ قاشق غذا خوری شکر و ۲ قاشق غذاخوری آب جوش اضافه کنید. این مخلوط را با همزن به خوبی بزنید تا کف کند و حجم بگیرد. وقتی بافت کرمی به خود گرفت، آن را روی آیس کافی توت فرنگی بریزید.
  • شکلات، کارامل، سس شکلات و سس توت فرنگی را می‌توانید در طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی استفاده کنید. شکلات و سس شکلات را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.
حتما بخوانید  16 نکات مهم پیک نیک رفتن دو نفره و خانوادگی

 بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع بستنی به روش کافی شاپ

سوالات متداول

 

برای طرز تهیه آیس کافه توت فرنگی، اسپرسو بهتر است یا قهوه‌؟

 

برای طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی، اسپرسو بهتر است یا قهوه‌؟

اسپرسو و قهوه تفاوتی با هم ندارند. اسپرسو فقط یک روش متفاوت برای دم کردن دانه‌های قهوه است و طعم بسیار قوی‌تری هم دارد. اگر اسپرسو ساز ندارید، می‌توانید به سادگی ۱/۲ فنجان قهوه مورد علاقه خود را برای لاته آماده کنید. در غیر این صورت، می‌توانید از ۲ شات اسپرسو استفاده کنید، فقط آن را خنک کنید تا بتوانید از طعم قهوه تابستانی سرد لذت ببرید.

چطور برای آیس لاته شربت توت فرنگی درست کنیم؟

برای استفاده از شربت توت فرنگی در طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی، به سادگی ۳ یا ۴ عدد توت فرنگی تازه را با وانیل، شربت افرا و کمی شیر در مخلوط‌کن بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند و برای خودتان شربت توت فرنگی خانگی تهیه کنید که به راحتی با شیر کف می‌کند.

از چه شیری در طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی استفاده کنیم؟

از انواع شیرها می‌توانید در نوشیدنی آیس کافی توت فرنگی استفاده کنید. اگر شیر را از نوع پرچرب انتخاب کنید، آیس کافی شما غلیظ‌تر می‌شود. اگر شیر کم‌ چرب است می‌توانید مقداری خامه به آن بیفزایید.

اما از انواع شیرهای گیاهی هم می‌توانید در این نوشیدنی استفاده کنید. شیر بادام، شیر جو دوسر، شیر سویا و … انواع شیر‌هایی هستند که برای گیاه‌خواران یا کسانی که با شیرهای حیوانی حساسیت دارند، جایگزین مناسبی در تهیه آیس لاته توت فرنگی و سایر انواع لاته محسوب می‌شوند.

انواع شیر طعم‌دار مثل شیر توت فرنگی هم از دیگر گزینه‌هایی است که می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

 

منابع: prettydeliciouslife/ yourdreamcoffee/ coffeeaffection

کالابرگ الکترونیک