۱۵ مدل طرز تهیه غذای ایرانی با گوشت خوشمزه و لذیذ + فیلم

۱۵ مدل طرز تهیه غذای ایرانی با گوشت خوشمزه و لذیذ + فیلم


31 تیر 1402 . زمان مطالعه: 16 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۱۵ مدل طرز تهیه غذای ایرانی با گوشت خوشمزه و لذیذ + فیلم

فهرست انواع غذای ایرانی با گوشت بسیار متنوع است و اگر غذا با گوشت قرمز دوست داشته باشید، غذاهای ایرانی زیادی برای انتخاب خواهید داشت. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش به بررسی انواع غذاهای ایرانی با گوشت قرمز می‌پردازیم و طرز تهیه آنها را به شما آموزش خواهیم داد. فیلم آموزش تهیه چند رسپی غذای ایرانی با گوشت را هم می‌توانید در این مقاله تماشا کنید.

 

انواع غذاهای ایرانی با گوشت

غذاهای ایرانی با گوشت شامل غذا با برنج و گوشت، انواع آبگوشت‌، کباب‌های مختلف با گوشت قرمز و تکه‌ای، غذا با گوشت و سیب زمینی، غذای ایرانی با گوشت و نون، غذا با گوشت تکه‌ای بدون برنج و … می‌شوند.

۱- کباب چنجه

 

کباب چنجه با گوشت گاو و گوساله یا چنجه گوسفند

 

«کباب چنجه» با گوشت گاو و گوساله یا چنجه گوسفندی یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین کباب‌های منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه است که حالا تقریبا در تمام نقاط جهان با انواع گوشت تهیه می‌شود. برای تهیه این غذای کبابی با گوشت قرمز، باید گوشت چنجه شسته شده و خشک شده را به قطعات مکعبی خرد کنید.

ضخامت هر تکه گوشت باید ۲ تا ۳ سانتی‌متر باشد، کافی است. سعی کنید تکه‌های گوشت هم‌اندازه باشند تا هنگام پخت به طور یکدست و یکنواخت بپزند و کباب شوند. سپس آن‌ها را با ادویه‌های مختلف مزه‌دار کرده و روی زغال کباب کنید. برای مشاهده مراحل طرز تهیه کباب چنجه و فوت و فن‌های پخت آن روی لینک مقاله کلیک کنید.

در تهیه کباب چنجه از گوشت گوسفند شامل قسمت‌های گوشت فیله گوسفند یا ران گوسفند به همراه کمی دنبه گوسفند، فلفل سیاه، نمک، ماست، آبلیمو، روغن زیتون و … استفاده می‌شود. این مواد را می‌توانید به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۲- کباب برگ

 

کباب برگ از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با گوشت

 

«کباب برگ» یکی از کباب‌های اصیل ایرانی است که از گوشت فیله گوسفندی یا گوساله درست می‌شود. برای آماده کردن گوشت کباب برگ، باید گوشت را به مدت حدود ۶ ساعت قبل از پخت، مزه‌دار کنید. اما قبل از مزه‌دار کردن، با یک چاقوی تیز و با دقت، گوشت را از پهنا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس هر قسمت را با بیفتک‌ کوب آنقدر بکوبید تا به قطر و ضخامت حدود نیم‌ سانتی‌متر برسد.

بهترین کباب برگ کبابی است که خوب کوبیده شود و بعد از پخت، نرم و آبدار باشد. برای مشاهده فوت و فن‌ها و مراحل طرز تهیه کباب برگ روی لینک مقاله کلیک کنید.

برای درست کردن کباب برگ به گوشت گوساله و قسمت گوشت فیله گوساله یا گوسفند به روغن زیتون، سرکه قرمز، پودر سیر و … نیاز خواهید داشت. این مواد را می‌توانید به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

۳- کباب کاسه ای اردبیل

 

طرز تهیه کباب کاسه ای اردبیل

 

«کباب کاسه ای» که به نام «کاسه کباب» هم آن را می‌شناسند، ترکیبی از گوشت کبابی، جگر کباب شده، جوجه کباب، کره، گوجه و کنجد است که با نان یا برنج سرو می‌شود. در این مدل کباب ایرانی، جوجه، جگر، چنجه و کوبیده جداگانه کباب و با هم مخلوط می‌شوند.

البته در برخی دستورهای طرز تهیه کباب کاسه‌ای، کوبیده و دل و جگر را با کره و گوجه مخلوط می‌کنند و جوجه و چنجه از طرز تهیه کاسه کباب حذف می‌شود. برای تهیه این غذای ایرانی با گوشت که اصالت اردبیلی دارد، باید چند نوع گوشت کبابی شده یا کباب مختلف را با هم سرو کنید. در مقاله طرز تهیه کباب کاسه‌ ای، روش تهیه این غذای خوشمزه با گوشت را می‌توانید بخوانید.

برای تهیه کباب کاسه‌ای، به گوشت فیله گوسفندی، گوشت چرخ کرده، سینه مرغ، دل و جگر گوسفندی، آبلیمو، زعفران و … نیاز خواهید داشت. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۴- دنده کباب

 

دنده کباب کرمانشاهی با گوشت دنده

 

«دنده کباب» یکی از لذیذترین انواع کباب ایرانی با گوشت قرمز است که اصالت کرمانشاهی دارد. طرز تهیه دنده کباب با گوشت گوسفندی و گوساله مرسوم است. برخی دنده کباب را در فر و برخی روی گاز یا در تنور درست می‌کنند. اما دنده کباب اصیل کرمانشاهی و دنده کباب شاندیز روی منقل ذغالی یا باربیکیو تهیه می‌شود.

بسیاری از افراد آن را با شیشلیک اشتباه می‌گیرند. اما باید بدانید که روش پخت و آماده کردن دنده کباب با شیشلیک متفاوت است و برای تهیه آن از گوشت چرخ کرده نیز در کنار دنده استفاده می‌شود. برای آموزش روش تهیه این کباب ایرانی خوشمزه، روی لینک طرز تهیه دنده کباب کلیک کنید.

اگر می‌خواهید دنده کباب درست کنید، به گوشت گوسفند، گوشت چرخ کرده مخلوط، رب گوجه فرنگی، آبلیمو، کره، فلفل سیاه، نمک و … نیاز دارید. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۵- کباب حسینی

 

کباب حسینی یک کباب سنتی ایرانی

 

«کباب حسینی» یک کباب سنتی ایرانی است و از زمان‌های بسیار قدیم طبخ می‌شده است. در گذشته برای درست کردن این غذای ایرانی با گوشت به جای سیخ چوبی، از چوب درخت انار استفاده می‌کردند. کباب حسینی به روش‌های مختلفی پخته می‌شود؛ با گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، گوشت چرخ کرده و گوشت بوقلمون یا مرغ. کباب حسینی مشهدی و هندی از انواع مشهور کباب حسینی محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید  آیا روغن زیتون در پیشگیری از سکته قلبی و مغزی موثر است؟

برای تهیه این کباب لذیذ، باید ابتدا گوشت فیله گوسفند یا گوساله را به شکل طولی و کبابی با ضخامت حدود ۱.۵ تا ۲ سانتی‌متر برش دهید و حداقل ۳ ساعت آن را در پیاز خرد شده، زعفران دم کرده، لیموترش، نمک، فلفل و سایر مواد افزودنی مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. برای آموزش مراحل طرز تهیه کباب حسینی روی لینک مقاله کلیک کنید.

برای تهیه کباب حسینی اصیل به گوشت فیله گوسفندی، کره و … احتیاج دارید. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترنتی تهیه کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

۶- تاس کباب

 

تاس کباب یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه ایرانی با گوشت

 

«تاس کباب» یک غذای ایرانی اصیل و خوشمزه ایرانی با گوشت تکه‌ای است و البته ربطی به هیچ‌گونه کباب کوبیده و کباب تابه‌ای ندارد. در کشورهای دیگر هم به اشکال مختلف طبخ می‌شود. تاس کباب در اصل به خوراکی متشکل از بادمجان، گوجه فرنگی، گوشت تکه‌ای، سیب زمینی و ادویه گفته می‌شود. در گذشته برای ادویه آن از چوب خوشبوی دارچین و تخم خردل و میوه‌هایی مثل به استفاده می‌کردند. برای آموزش مراحل طرز تهیه تاس کباب روی لینک مقاله بزنید.

برای پخت تاس کباب به گوشت قلوه‌گاه گوسفند یا گردن گوسفند، دنبه گوسفند، رب گوجه فرنگی، آلو خورشتی، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، ادویه کاری و … نیاز دارید که این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

۷- خوراک گوشت و لوبیا

 

گوشت و لوبیا از خوراکی‌های لذیذ ایرانی با گوشت

 

«گوشت و لوبیا» یا «گوشت لوبیا» (آبگوشت لوبیا سفید کاشان) به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی و لذیذ به خصوص در شهرهای اصفهان و کاشان بسیار مرسوم است. گوشت و لوبیا در قابلمه‌های مسی و عموما به عنوان غذای نذری در ایام مذهبی طبخ می‌شود. برای درست کردن این خوراک خوشمزه با گوشت، باید گوشت تکه‌ای گوسفند و لوبیا را بپزید و بعد مواد را به ترتیب به غذا اضافه کنید. برای مشاهده مراحل طرز تهیه گوشت و لوبیا، روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

برای پخت گوشت و لوبیا به گوشت ران و سردست گوسفندی، لوبیا سفید، برنج ترجیحا برنج ایرانی، نمک، فلفل، دارچین، زردچوبه و … نیاز خواهید داشت. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

 

۸- چلو گوشت

 

چلو گوشت جزو غذاهای ایرانی با گوشت

 

«چلو گوشت» جزو غذاهای ایرانی با گوشت مجلسی و پرطرفدار است که کمتر کسی دست رد به آن می‌زند. بهترین گوشت برای استفاده در تهیه چلو گوشت، گوشت گردن یا گوشت ماهیچه گوسفندی است. همچنین می‌توانید از گوشت گوساله تازه استفاده کنید.

در این صورت حتما از تازه بودن گوشت مطمئن شوید. در ضمن گوشت سردست گوساله هم می‌توانید در تهیه این غذا به کار ببرید. چلو گوشت را هم به صورت چلو و خورش گوشت جدا و هم به صورت گوشت لاپلو می‌توانید درست کنید. برای مشاهده مراحل و فوت و فن‌های این غذای اصیل ایرانی با گوشت، روی لینک مقاله طرز تهیه چلو گوشت بزنید.

برای تهیه چلوگوشت، گوشت مغز ران یا سر دست گوسفند، تره فرنگی، آب نارنج، دارچین، شکر، رب نارنج، زرشک و … لازم دارید. این مواد را می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۹- ته چین گوشت

 

ته چین گوشت خوشمزه ایرانی با گوشت تکه ای

 

«ته چین گوشت» یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که به خاطر طعم لذیذ و ظاهر جذابش، جزو غذاهای مجلسی ایرانی به حساب می‌آید. در واقع انواع مختلفی از ته چین با تغییر مواد میانی آن تهیه می‌شوند، که می‌توانید آنها را به راحتی در فر یا قابلمه درست کنید.

ته چین گوشت را می‌توانید با گوشت تکه‌ای هم تهیه کنید. به این صورت که باید گوشت را با ادویه‌های معطر و دلخواه بپزید و بین برنج مخلوط شده با ماست قرار دهید و بپزید. برای آموزش روش پخت ته چین گوشت، روی لینک مقاله طرز تهیه ته چین گوشت کلیک کنید.

برای درست کردن ته چین گوشت، از موادی مثل گوشت گوسفندی، ماست چکیده، زعفران، تخم مرغ، برنج ایرانی، پودر دارچین و … استفاده می‌شود که این مواد را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

۱۰- چکدرمه ترکمنی

 

طرز تهیه چکدرمه ترکمنی به عنوان یک غذای ایرانی با گوشت تکه ای

 

«چکدرمه»، «چگیدرمه» یا «چکیدرمه» نام‌های مختلف مشهورترین غذای ترکمنی هستند. بنا به روایتی این غذای ایرانی با گوشت و برنج بیش از هزار سال قدمت دارد و جزو غذاهای ایرانی محبوب است که به صورت پلو با گوشت تکه‌ای طبخ و سرو می‌شود.

برنج و گوشت گوسفندی مهم‌ترین عناصر پلو مجلسی چکدرمه را تشکیل می‌دهند. به همین خاطر هم شبیه استامبولی پلو است. در این غذا باید گوشت را به صورت تکه‌ای خرد کرده و بپزید. سپس برنج را هم آماده کنید. برای جزییات و روش پخت چکدرمه ترکمنی، روی لینک مقاله طرز تهیه چکدرمه پلو ترکمنی کلیک کنید.

در این غذای ایرانی با گوشت، برنج، گوشت گوسفندی، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل و ادویه پلویی، روغن حیوانی و … استفاده می‌شود. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

۱۱- لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای

 

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد سیب زمینی مخصوص کریسمس در جمهوری چک

«لوبیا پلو» از جمله محبوب‌ترین پلوهای مخلوط ایرانی با گوشت

 

«لوبیا پلو» یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی با گوشت است که به عنوان غذای مجلسی مهمانی، غذا برای شام یا ناهار و حتی به عنوان شام یا سحری ماه رمضان می‌توانید تهیه کنید. برای درست کردن لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای برنج را دو ساعت قبل از پخت در آب و نمک بخیسانید.

گوشت گوسفند را به قطعات ریز تقسیم کنید (تکه‌های دو سانتی با قطر یک سانتی‌متر) و خوب بشورید و اجازه بدهید خشک شود. گوشت را باید با پیاز تفت دهید و ادویه‌ها را اضافه کنید. گوشت قبل از اضافه شدن به لوبیا، باید بپزد و بعد لای لوبیا پلو ریخته شود. برای مشاهده مراحل و جزییات طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای روی لینک مقاله کلیک کنید.

در تهیه این غذای ایرانی با گوشت، از گوشت مغز ران گوسفند یا گوشت راسته گوساله، برنج، رب گوجه فرنگی، زعفران و … استفاده می‌شود. این مواد را می‌توانید به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱۲- لپه پلو

 

لپه پلو با گوشت غذای کرمانی ها

 

«لپه پلو» یکی از غذاهای محبوب کرمانی‌ها و ادویه یا چاشنی اصلی آن، زیره است. این غذای خوشمزه را می‌توان با گوشت چرخ کرده، گوشت تکه‌ای گوسفندی، گوشت مرغ یا اصلا بدون هیچ گوشتی درست کرد. اگر برای درست کردن خورشت قیمه وقت کافی ندارید، می‌توانید این غذای محلی و متفاوت را امتحان کنید.

برای درست کردن لپه پلو، گوشت را به تکه‌های ۲ سانتی‌متری، به صورت مکعبی خرد کنید. پیاز را نگینی یا خلالی خرد کنید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن یا کره در آن بریزید. بعد از ذوب شدن کره، پیاز را در آن بریزید و تفت دهید. وقتی پیازها سبک و طلایی شدند، گوشت خرد شده را اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه لپه پلو روی لینک مقاله کلیک کنید.

در طرز تهیه این غذای ایرانی با گوشت و برنج، از لپه، برنج، گوشت گوسفندی، زیره، کره، رب گوجه‌ و … استفاده می‌شود. مواد به کار رفته در لپه پلو مقوی و خوشمزه را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترنتی تهیه کنید.

۱۳- باقالی پلو با ماهیچه

 

یکی از خوشمزه‌ترین و مجلسی‌ترین غذاهای ایرانی با گوشت، باقالی پلو با ماهیچه

 

یکی از خوشمزه‌ترین و مجلسی‌ترین غذاهای ایرانی با گوشت، «باقالی پلو با ماهیچه» است که طرفداران پر‌و‌پا قرصی دارد. باقالی پلو با ماهیچه مجلسی را معمولا با گوشت ماهیچه گوسفندی طبخ می‌کنند اما شما می‌توانید باقالی پلو با ماهیچه گوساله هم درست کنید.

برای پختن ماهیچه گوسفندی ابتدا پیازها را خلالی خرد کنید و نیمی از آن‌ها را در قابلمه بریزید و با مقداری روغن تفت دهید. وقتی پیازها سبک شدند، ماهیچه‌ها را روی آن بچینید. حبه‌های سیر و بقیه پیازهای خلالی را هم روی ماهیچه‌ها بریزید. فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه، روی لینک مقاله کلیک کنید.

در تهیه باقالی پلو با ماهیچه از ماهیچه گوسفند یا ماهیچه گوساله، برنج ایرانی، باقالی، سبزی شوید خشک، چوب دارچین، پودر سیر و … استفاده می‌شود. این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش خرید حضوری، تلفنی یا اینترنتی تهیه کنید.

۱۴- انواع آبگوشت با گوشت تکه ای

 

انواع آبگوشت با گوشت تکه ای

 

«آبگوشت» به عنوان یک غذای سنتی و اصیل، با طعم فوق‌العاده خوشمزه‌اش، باب طبع بسیاری از ایرانی‌ها و یکی از مقوی‌ترین غذاهای ایرانی با گوشت است. آبگوشتی که همه ما آن را با اسم «دیزی» می‌شناسیم، در شهرهای مختلف به شیوه متفاوت و با مواد غذایی و سبزیجات و ادویه‌های گوناگونی تهیه می‌شود. یعنی مردم بنا به سلیقه و فرهنگ هر شهر، دستور پخت این غذای اصیل را با ذائقه خود هماهنگ کرده‌اند.

اما به جز دیزی، آبگوشت‌های دیگری هم در فهرست انواع آبگوشت‌های ایرانی می‌توانید پیدا کنید که در خوشمزگی و مواد مغذی موجود، کم از آبگوشت دیزی ندارند. همان طور که از اسم آبگوشت مشخص است، ماده اصلی در تهیه انواع آبگوشت، گوشت گوسفندی است و حبوبات، سبزیجات و مواد دیگری هم در آبگوشت‌ها استفاده می‌شود. برای آشنایی و آموزش طرز تهیه انواع آبگوشت ایرانی روی لینک مقاله مورد نظر کلیک کنید.

۱۵- ته چین گوشت گرمساری

 

طرز تهیه ته‌چین گرمساری از جمله غذاهای مجلسی ایرانی با گوشت

 

ته‌ چین گوشت گرمساری از جمله مشهورترین غذاهای استان سمنان به خصوص در شهر گرمسار است. ته چین گرمساری معمولا با گوشت گوسفند درست می‌شود. اتفاقا پیشنهاد سرآشپز در منوی بهترین رستوران‌های گرمسار در اغلب موارد همین ته‌ چین گرمساری است.

برای درست کردن ته چین گرمساری ابتدا باید گوشت را به عنوان لایه میانی ته چین بپزید. در این فاصله برنج را هم آبکش کنید. وقتی همه مواد آماده شدند، لایه میانی را تهیه کنید. گوشت گوسفند و برنج مواد اصلی تهیه این غذای ایرانی لذیذ با گوشت و برنج هستند. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه ته چین گوشت گرمساری روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

انواع غذا با گوشت تکه‌ ای و برنج چی بپزم؟

برای غذا با گوشت تکه‌ای می‌توانید چکدرمه پلو ترکمنی، لپه پلو، ته چین گوشت با گوشت تکه‌ای و … درست کنید.

غذای سریع ایرانی با گوشت گوسفندی چی بپزم؟

اگر می‌خواهید غذای سریع ایرانی با گوشت گوسفندی تهیه کنید، هم گزینه انواع کباب با گوشت را دارید که باید از قبل گوشت را مزه‌دار کرده باشید و زمان کباب کردن را کاهش دهید، یا اینکه دیگر غذاهای لیست بالا را بپزید ولی از زودپز برای پخت گوشت استفاده کنید تا سریع‌تر بپزد و آماده شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک